Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

Taki przypadek nie jest fizycznie możliwy.

 

 

Mądrze i naukowo :) ale co to znaczy - że nie trzeba izolować tego kawałka bo się nie schłodzi :) ?

 

Odwrotny też nie jest możliwy.

Ustali się jakaś równowaga.

To tutaj jest od równowagi "wychylone"

 

(ale ja tego nie rysowałem)

 

Adam M.

 

Jam to narysował bo zastanawiam się gdzie ten schłodzony kawałek schowa się ? Coś mi się wydaje, że będzie miał ochotę ukryć się w kotle.

 

Dla tego proponuję wstawić na powrocie do kotła zawór zwrotny klapowy. Stosuję je od lat w kotłowniach i działają bez zarzutu. Przy grawitacyjnych prędkościach przepływu straty na takim zaworze są pomijalnie małe w stosunku do proponowanego przez Adama rozwiązania z U-rurką.

 

Mam takowy, działa poprawnie jeśli chodzi o grubą grawitację. Nie radzi sobie jednak z mikrocyrkulacją na rurze zasilającej bufor. Przy czym ja mam fi28 a co będzie jak tam stanie 2"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

re: Teves

 

Jak najbardziej trzeba izolować wszystko

Proponuję instalować zawór zwrotny klapowy na powrocie do kotła ze względu również na to, że powinien on być zamontowany w poziomie.

Z reguły poziom powrotny do kotła ma wymagany minimalny spadek 3 promile.

Pompa grawitacyjna w układzie kocioł-bufor generuje wystarczającą różnicę ciśnień do uniesienia klapki zaworu zwrotnego i pokrycia strat ciśnienia w rurociągach przyłączeniowych.

Ja w układach przyłączeniowych kocioł-bufor najczęściej stosuję rurę Cu 35, ale na Cu 28 też mi bezproblemowo chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko się zaczyna wyjaśniać!

:lol:

OBAJ mamy rację!

MOŻNA puścić układ tak, jak narysowałeś.

MOŻNA tak, jak narysowałem ja.

Problem polega na termoizolowaniu lub nie tej U rurki.

To w niej szybko tworzy się "korek" gęstej wody.

Jak znajdzie się zaworek zwrotny klapkowy - można wstawić i przestać myśleć nad problemem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olorider

 

Wznośna od każdego paleniska stałopalnego powinna odchodzić.

To wznośna/bezpieczeństwa na wypadek, gdyby udało Ci się zagotować zawartość pieca/kotła/kominka.

Oczywiście w tym układzie pompka potrzebna, bo palenisko ponad baniakiem masz.

 

Do solarka fi 16 starczy bo on i tak pracuje start-stopowo.

Ale...

Jak będzie mocno piekło (co się zdarza) to może tam być nieco ponad 100stC.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23KW

Jest zamontowany dosyć ciekawy sterownik z nawiewem , ale chyba ta nowa "ciepłownia" na drodze ładowania bufora będzie zupełnie nie zależna od prądu.

Zastanawiam się jak będzie wyglądało palenie w takim układzie , czy będzie to "szyber na maxa" i do oporu towaru do pieca , i czy faktycznie tak mało popiołu będzie. Towaru do palenia mam na "pare lat" po poprzednich właścicielach domu (oczywiście żadnych tworzyw sztucznych :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do solarka fi 16 starczy bo on i tak pracuje start-stopowo.

Ale...

Jak będzie mocno piekło (co się zdarza) to może tam być nieco ponad 100stC.

Adam M.

 

Jak pompka będzie dość wydajna to może nadąży przepchać płyn przez solary zanim nagrzeją do 100*C? Z grzejników podobno nie ma takich temperatur. No chyba, że pompka nawali. A może od solarów kawałek rurki z miedzi lub stali w dół, w razie awarii lub braku prądu, a dalej alupex?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

czy zwykłe, "marketowe" otuliny szare (na rury), zatrzymują promieniowanie podczerwone?

Jeśli nie, to można dodatkowo do nich użyć foli od podłogówki czy powinna być taka grubsza "mata" termoizolacyjna?

Polecacie między rurą a pianką czy jako ostatnia, zewnętrzna warstwa?

Pozdrawiam.

Te szare otuliny to po to, aby inwestor spał spokojnie a nie po to, aby co zrobiły...

Kolejny problem - JAK zastosowane!.

(bo czasem to nawet próbują co zrobić... Termoizolować, na ten przykład...)

Adam M.

Lubisz takie niedomówienia ... :lol:

Możesz trochę przybliżyć nam szaraczkom o co chodzi z tym "JAK zastosowane"?

Tu by trzeba postudiować....

Niewiele, bo raptem czterdzieści parę stron...

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie

 

Trudno w skrócie te strony wyłożyć tak, żeby kto załapał od strzału...

O niedomówienia od razu posądzą...

:lol:

Adam M.

 

Poczytałem, kupę wiadomości nowych, ciekawych znalazłem(w końcu złapałem sens i patogenezę stosowania perlitu:D), znowu zacząłem inaczej myśleć, bardziej fizycznie. Szkoda, że ostatnie strony to jak ktoś określił "gonitwa za własnym ogonem" bo na początku adam_mk już wszystko wyjaśnił.

 

Natomiast odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem.

O szaraczkach pisałem w kontekście "luźnych, podwieszonych" rur CO, tak jak u mnie np w nieogrzewanym garażu, a sporo tam ich, bo z węzła miejskiego mam tam przyłącze. I horyzontalnie i wertykalnie, i różnorako.

 

Stąd moje pytanie o zatrzymanie promieniowania, bo calowe rury mam w szarzyźnie grubej na 20mm. Mocno docisnąć do rury?bo są luzy po nałożeniu.

Promieniowanie w takim przypadku jest powstrzymane optymalnie czy zawinąć folią aluminiową? nad czy pod otulinę?

Nie lubię nie wiedzieć:( naprowadźcie proszę:rolleyes:

 

Pozdrawiam, Jakub.

Edytowane przez tarasow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...