Teves 13.12.2011 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Taki przypadek nie jest fizycznie możliwy. Mądrze i naukowo ale co to znaczy - że nie trzeba izolować tego kawałka bo się nie schłodzi ? Odwrotny też nie jest możliwy. Ustali się jakaś równowaga. To tutaj jest od równowagi "wychylone" (ale ja tego nie rysowałem) Adam M. Jam to narysował bo zastanawiam się gdzie ten schłodzony kawałek schowa się ? Coś mi się wydaje, że będzie miał ochotę ukryć się w kotle. Dla tego proponuję wstawić na powrocie do kotła zawór zwrotny klapowy. Stosuję je od lat w kotłowniach i działają bez zarzutu. Przy grawitacyjnych prędkościach przepływu straty na takim zaworze są pomijalnie małe w stosunku do proponowanego przez Adama rozwiązania z U-rurką. Mam takowy, działa poprawnie jeśli chodzi o grubą grawitację. Nie radzi sobie jednak z mikrocyrkulacją na rurze zasilającej bufor. Przy czym ja mam fi28 a co będzie jak tam stanie 2"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mppm 13.12.2011 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 W moim buforze zawór klapkowy mam zamontowany na zasilaniu bufora na dole u-rurki,całoś jest przytulona do zbiornika i razem z nim ocieplone, nie zaobserwowałem wychładzania przez kocioł,grawitacja rusza przy temperaturz 60 na kotle,rury 6/4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 13.12.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 re: Teves Jak najbardziej trzeba izolować wszystkoProponuję instalować zawór zwrotny klapowy na powrocie do kotła ze względu również na to, że powinien on być zamontowany w poziomie.Z reguły poziom powrotny do kotła ma wymagany minimalny spadek 3 promile.Pompa grawitacyjna w układzie kocioł-bufor generuje wystarczającą różnicę ciśnień do uniesienia klapki zaworu zwrotnego i pokrycia strat ciśnienia w rurociągach przyłączeniowych.Ja w układach przyłączeniowych kocioł-bufor najczęściej stosuję rurę Cu 35, ale na Cu 28 też mi bezproblemowo chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.12.2011 21:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 I wszystko się zaczyna wyjaśniać! OBAJ mamy rację! MOŻNA puścić układ tak, jak narysowałeś. MOŻNA tak, jak narysowałem ja. Problem polega na termoizolowaniu lub nie tej U rurki. To w niej szybko tworzy się "korek" gęstej wody. Jak znajdzie się zaworek zwrotny klapkowy - można wstawić i przestać myśleć nad problemem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 14.12.2011 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Ja tam wolałbym żadnych zaworów nie instalować na powrocie. Zawsze to część mechaniczna i może pewnego dnia się np. nie otworzyć. Dziękuje.Czy w rozważaniach coś się zmieni jeśli kocioł jest kotłowni a bufor na piętrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 14.12.2011 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Mechanika procesu będzie taka sama ,jedynie efektywność się zmieni na + . Panie Adamie Jak tu się wpiąć z tą rurą wznośną coby strychu za mocno nie ogrzewała ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.12.2011 08:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 W tej wznośniej niewiele się dzieje.Nie tyle, aby strych ogrzewała.Na tyle jednak, aby naczynie nie zamarzło.To nie był nigdy jakiś problem.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 14.12.2011 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Czyli po prostu na wyjściu z pieca w miejsce kolana (do syfonu) zakładam trójnik , i lecę najzwyczajniej na strych ? Jeżeli tak , to bardzo mnie to dziwi ponieważ uważałem ,że do takiej pionowej rurki woda chętniej się uda , niż miała by "zakręcić" na syfon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olorider 14.12.2011 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Panie Adamie i inni użytkownicy, czy moglibyście pomóc, parę postów wcześniej zadałem pytania odnośnie podłączenia kolektorów pod bufor oraz podkowy.Z góry dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.12.2011 09:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 LocostUdałaby się, jakby jej było łatwo!Ciasno tam ma, daleko i tylko jedną rurkę!Ten 1" nie wziął się "z sufitu".Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 14.12.2011 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Cruz masz na myśli umieszczenie jak na prawej części rysunku.Zrobię tak jak po lewej stronie ,żeby nie rozbebeszać izolacji "zabiorę" odpowietrznik na zewnątrz.http://imageshack.us/photo/my-images/64/rysunek1model.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/64/rysunek1model.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.12.2011 09:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 olorider Wznośna od każdego paleniska stałopalnego powinna odchodzić.To wznośna/bezpieczeństwa na wypadek, gdyby udało Ci się zagotować zawartość pieca/kotła/kominka.Oczywiście w tym układzie pompka potrzebna, bo palenisko ponad baniakiem masz. Do solarka fi 16 starczy bo on i tak pracuje start-stopowo.Ale...Jak będzie mocno piekło (co się zdarza) to może tam być nieco ponad 100stC.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 14.12.2011 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Kurcze już wszystkie 1" zużyłem zostały mi same "porozpruwane" od mrozu. A jak bym tak 3/4" zastosował , nie będzie "jej" za ciasno? Dzięki tak wpiętej rurze wznośnej może mniej będzie trzeba odpowietrzać zład , bo jednak większość gazów z kotła poleci od razu do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.12.2011 10:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Może być 3/4Ale 1/2 to już trochę mało...To palenisko gigantycznych mocy nie oferuje.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 14.12.2011 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 23KW Jest zamontowany dosyć ciekawy sterownik z nawiewem , ale chyba ta nowa "ciepłownia" na drodze ładowania bufora będzie zupełnie nie zależna od prądu. Zastanawiam się jak będzie wyglądało palenie w takim układzie , czy będzie to "szyber na maxa" i do oporu towaru do pieca , i czy faktycznie tak mało popiołu będzie. Towaru do palenia mam na "pare lat" po poprzednich właścicielach domu (oczywiście żadnych tworzyw sztucznych ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olorider 14.12.2011 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Do solarka fi 16 starczy bo on i tak pracuje start-stopowo. Ale... Jak będzie mocno piekło (co się zdarza) to może tam być nieco ponad 100stC. Adam M. Jak pompka będzie dość wydajna to może nadąży przepchać płyn przez solary zanim nagrzeją do 100*C? Z grzejników podobno nie ma takich temperatur. No chyba, że pompka nawali. A może od solarów kawałek rurki z miedzi lub stali w dół, w razie awarii lub braku prądu, a dalej alupex? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tarasow 14.12.2011 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 (edytowane) Witajcie, czy zwykłe, "marketowe" otuliny szare (na rury), zatrzymują promieniowanie podczerwone? Jeśli nie, to można dodatkowo do nich użyć foli od podłogówki czy powinna być taka grubsza "mata" termoizolacyjna? Polecacie między rurą a pianką czy jako ostatnia, zewnętrzna warstwa? Pozdrawiam. Te szare otuliny to po to, aby inwestor spał spokojnie a nie po to, aby co zrobiły... Kolejny problem - JAK zastosowane!. (bo czasem to nawet próbują co zrobić... Termoizolować, na ten przykład...) Adam M. Lubisz takie niedomówienia ... Możesz trochę przybliżyć nam szaraczkom o co chodzi z tym "JAK zastosowane"? Tu by trzeba postudiować.... Niewiele, bo raptem czterdzieści parę stron... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie Trudno w skrócie te strony wyłożyć tak, żeby kto załapał od strzału... O niedomówienia od razu posądzą... Adam M. Poczytałem, kupę wiadomości nowych, ciekawych znalazłem(w końcu złapałem sens i patogenezę stosowania perlitu:D), znowu zacząłem inaczej myśleć, bardziej fizycznie. Szkoda, że ostatnie strony to jak ktoś określił "gonitwa za własnym ogonem" bo na początku adam_mk już wszystko wyjaśnił. Natomiast odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. O szaraczkach pisałem w kontekście "luźnych, podwieszonych" rur CO, tak jak u mnie np w nieogrzewanym garażu, a sporo tam ich, bo z węzła miejskiego mam tam przyłącze. I horyzontalnie i wertykalnie, i różnorako. Stąd moje pytanie o zatrzymanie promieniowania, bo calowe rury mam w szarzyźnie grubej na 20mm. Mocno docisnąć do rury?bo są luzy po nałożeniu. Promieniowanie w takim przypadku jest powstrzymane optymalnie czy zawinąć folią aluminiową? nad czy pod otulinę? Nie lubię nie wiedzieć naprowadźcie proszę Pozdrawiam, Jakub. Edytowane 14 Grudnia 2011 przez tarasow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamut 74 14.12.2011 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 czy można naczynie wzbiorcze podłączyć do dołu bufora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 14.12.2011 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 re: tarasow Oprócz grubości izolacji istotne jest również to, żeby była szczelna.Ja izolację kleję na wszystkich połączeniach doczołowych i wzdłużnych, klejem do izolacji.Same spinki i taśma, to trochę za mało.A jak są luzy to nie szkodzi, powietrze to bdb izolator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 14.12.2011 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 czy można naczynie wzbiorcze podłączyć do dołu bufora ? Lepiej nie. Powinno być podłączone jak najbliżej kotła, żeby jakiś niesprawny zaworek lub niesforny syfonik nie zablokował przepływu wody na drodze do kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.