Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

re: tarasow

 

Oprócz grubości izolacji istotne jest również to, żeby była szczelna.

Ja izolację kleję na wszystkich połączeniach doczołowych i wzdłużnych, klejem do izolacji.

Same spinki i taśma, to trochę za mało.

A jak są luzy to nie szkodzi, powietrze to bdb izolator.

Dzięki.

A czy te zwykle pianki zatrzymują emisje promieni podczerwonych?

Bo te mineralne mają niekiedy aluminiową ściankę.

 

 

Czy ktoś się bawił pirometrem z Alledrogo za 70zł? optyka 8:1 czasem 12:1 są. Pomogą w wyłapaniu np. mostków termicznych czy nieskutecznych izolacji?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez tarasow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam wszystkich to moj pierwszy post czytam ten watek od poczatku doskonala lektura.Do lata powstanie kolejny moj bufor .Problem wychlodzenia kotla mozna zaradzic przy odcieciu zaworu i zarazem szybra polaczonego razem linka, taki maly mechanizm wspolpracujacy razem ,jak nie otworzysz zaworu to nie napalisz bo sie nakopci .Patent dla zapominalskich ,mozna to tez zautomatyzowac .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że folia spełnia swoje zadanie(odbicie promieniowania) gdy nie ma kontaktu (na drodze przewodzenia) z otulina czy rura?

 

 

No zaraz zaraz. To jak się ma idea stosowania foli aluminiowej na styropianie np w podłogówce?

Przecież wiadomo, że styropian nie jest barierą dla promieniowania więc się to stosuje(oprócz linijek do układania rurek).

Nie mogę tego ze sobą powiązać, może się nie wyspałem...

:D

Pozdrawiam.

Edytowane przez tarasow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do sterowania ciepła z bufora (na podłogówkę) , jak najlepiej je wykonać :

1) czujnik pokojowy który włącza i wyłącza pompkę , mieszacz ustawiony na stała temperaturę czy

2) pompka chodzi cały czas a sterownik podłączony do zaworu trójdzielnego i zmienia temperaturę wpływającej wody do obiegu podłogówki.

 

Taki skrót ale mam nadziej że wiecie o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: tarasow

 

Folia AL pełni funkcję ekranu dla promieniowania podczerwonego, ale też jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła o określonym współczynniku emisyjności z powierzchni do otaczającego ją powietrza. Przy zastosowanej przez ciebie grubości izolacji zastosowanie folii AL może pogorszyć własności izolacyjne całego układu.

Lepiej byłoby najpierw to policzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do sterowania ciepła z bufora (na podłogówkę) , jak najlepiej je wykonać :

1) czujnik pokojowy który włącza i wyłącza pompkę , mieszacz ustawiony na stała temperaturę czy

2) pompka chodzi cały czas a sterownik podłączony do zaworu trójdzielnego i zmienia temperaturę wpływającej wody do obiegu podłogówki.

 

Taki skrót ale mam nadziej że wiecie o co mi chodzi.

 

re: sadlos

 

Rozwiązanie pierwsze jest lepsze. Nie ma sensu schładzać wężownicą dopiero co nagrzanej płyty OP.

Poza tym oszczędzasz na energii elektrycznej gdy pompa okresowo nie pracuje.

 

Drugie rozwiązanie wydaje się bardziej eleganckie - stała temperatura zasilania (bez gorącego tsunami co kawałek), nie trzeba się zastanawiać jak ustawić ręcznie zawór 3D żeby było ok, żywotność pompy pewno większa.

 

Piczman tak ma, i jak też tak zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cruz masz na myśli umieszczenie jak na prawej części rysunku.Zrobię tak jak po lewej stronie ,żeby nie rozbebeszać izolacji "zabiorę" odpowietrznik na zewnątrz.

http://imageshack.us/photo/my-images/64/rysunek1model.jpg

 

A wiesz że robię dokładnie jak Ty. Chodzi o to że jak zład wiruje to najcięższe (woda) będzie na ściankach, a najlżejsze (powietrze) będzie na środku. Na twoim schemacie było, że odpowietrznik masz na rurce doprowadzającej - to błąd. A na rysunkach które pokazałeś oba modele są dobre, ale ten z wyprowadzeniem odpowietrznika poza ocieplenie jak sam zauważyłeś jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: bajcik

 

Ustawiasz 3D z głowicą termostatyczną w funkcji ogranicznika temperatury zasilania OP i nie martwisz się jaką temperaturę masz aktualnie w buforze.

Dalej reszta działa jak w typowych układach z zastosowaniem rozdzielaczy OP z siłownikami. One też powodują wyłączenie pompy gdy wszystkie się zamkną. Poza tym w drugim rozwiązaniu musisz wysterować siłownik dwoma parametrami w funkcji temperatury pomieszczenia i temperatury zasilania OP.

A do tego potrzebny będzie jakiś soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"No zaraz zaraz. To jak się ma idea stosowania foli aluminiowej na styropianie np w podłogówce? "

 

Idea ma się DOBRZE!!!

:lol:

Tam są takie śliczne, wyraźne i proste linijki, które pomagają te rurki rozłożyć (jak kto nie umie calówką się posłużyć!).

Poza tym...

Ktoś to wyprodukował!

Ktoś ściągnął do hurtowni!

Towar - solidny!

Cena - też!

 

Mają se to WYRZUCIĆ NA ŚMIETNIK?

To wpychają do kompletu z podłogówką...

 

Jak czytam po raz setny o "odbijaniu promieniowania" w betonie to mi się flaki wywracają...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam po raz setny o "odbijaniu promieniowania" w betonie to mi się flaki wywracają...

Adam M.

:confused:

adam_mk toz to o tym, czy folia aluminiowa w izolacji rur i jeśli tak to jak.

nilsan mi uświadomił, że taka folia skutecznie ekranuje promieniowanie ale gdy nie jest przytulona do niczego. Stąd zdanie o styropianie z folią.

Z tego co pamiętam to zalecano w tym wątku izolację bufora również folią, ktoś proponował koce ratownicze. Tyle,że tam też jest wszystko w kupie...

A moje calowe rury to takie bufory. No... buforki, więc zasada ta sama.

 

Dawać jaką aluminiaczkę do szarych otulin czy nie?

 

Pozdrawiam.

 

PS.

Sorry za flaki:p

Edytowane przez tarasow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminium w tym miejscu pomoże jak umarłemu - kadzidło!

Szczelność otuliny - pomaga BARDZO!

A szczelność często robi się tymi aluminiowymi taśmami z klejem...

Aluminium to metal a metale dla powietrza są szczelne!

Żeby tej pianki NIE PRZEWIEWAŁO (bo to taka plastikowa wata) MOŻNA ją USZCZELNIĆ jaką taśmą aluminiową.

Nie po to, żeby co odbijała!

 

Pogoogluj : mata lamelowa

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przy takiej macie lamelowej, zewnętrzny płaszcz Al zapewnia dobre łączenie segmentów za pomocą taśmy Al, by zapewnić szczelność.

 

To taks samo mógłby być z foli przezroczystej stretch(ten płaszcz na wacie) oraz zastosowane taśmy inne, np jakieś reklamowe, tak?

 

No dobrze, że ma być szczelnie to dotarło całkiem przyzwoicie. Dziękuję nilsan i adam_mk za fachowe porady!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: bajcik

 

Ustawiasz 3D z głowicą termostatyczną w funkcji ogranicznika temperatury zasilania OP i nie martwisz się jaką temperaturę masz aktualnie w buforze.

Dalej reszta działa jak w typowych układach z zastosowaniem rozdzielaczy OP z siłownikami. One też powodują wyłączenie pompy gdy wszystkie się zamkną. Poza tym w drugim rozwiązaniu musisz wysterować siłownik dwoma parametrami w funkcji temperatury pomieszczenia i temperatury zasilania OP.

A do tego potrzebny będzie jakiś soft.

 

Dajesz zawór trójdrożny i sterowanie pogodowe, najprostsze z termometrem za oknem, kryzujesz stosownie pętle i nie musisz montować termostatów pokojowych. Za to temp. podłogi jest "jednakowa", a dobra pompka pobiera 20W (słownie: 20 wat), gdy napędza 140m^2. trudno mówić o jakimś schaładzaniu bo woda ma w najgorszym wypadku temp. płyty. Serdecznie polecam takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczuwam pewien niedosyt w kwestii U-rurek syfonów i takich tam.

Pozwoliłem sobie zmodyfikować rysunek Adama:

rwnowagae.jpg?gl=PL

 

Usunąłem zbędne elementy i otrzymałem .... same rurki a nawet U-rurki:

Ururki.JPG?gl=PL

Oznaczyłem je elipsami i mamy 4 sztuki:

I - kocioł i lewe ramie syfonu

II- prawe ramię syfonu i bufor

III- syfon

IV- kocioł i bufor

Jeśli układ jest statyczny to wszystkie U-rurki muszą być. Czy I i II są .... no są.

A co z III i IV ?

No to ciach....

Ururki%252520odwr%2525C3%2525B3cone.JPG?gl=PL

 

I co teraz ??? Jak dla mnie to III oraz IV są identyczne i są w równowadze (chyba nie miały wyjścia). Czy rozumowanie jest poprawne czy jest gdzieś błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do sterowania ciepła z bufora (na podłogówkę) , jak najlepiej je wykonać :

1) czujnik pokojowy który włącza i wyłącza pompkę , mieszacz ustawiony na stała temperaturę czy

2) pompka chodzi cały czas a sterownik podłączony do zaworu trójdzielnego i zmienia temperaturę wpływającej wody do obiegu podłogówki.

 

Taki skrót ale mam nadziej że wiecie o co mi chodzi.

 

zawór 3d z siłownikiem sterowany regulatorem pogodowym (pokojowy przy bezwładnej pogodówce może nie być najlepszym rozwiązaniem), taki zestaw daje nam zawsze w podłogówkę to czego tam potrzeba a co potrzeba określamy sobie krzywą grzewczą, czyli ustawieniem zależnosci temp. zasilania podłogówki do temp. zewnętrznej

można ten układ rozbudować (co ja wciąz mam w planach) o termostat wyłączajacy pompę podłogówki gdy jest zbyt niska temp zasilania z bufora, i to zapobiega temu o czym wspomniał nilsan, zrealizować to można sterownikiem/regulatorem jakimś z czujnkiem na buforze albo tez zwykłym mechanicznym termostatem przylowym czy z kapilarą wpinajac go szeregowo w zasilanie pompy, ważne jest żeby taki termostat, czujnik czy kapilarę umieścić raczej przy buforze na odpowiedzniej wysokości czy rurze zasilającej bufor a nie na rurze zasilającej podłogówkę, bo ta po wychłodzeniu i wyłaczeniu pompy bez wymuszonego ruchu czynnika grzewczego może nie załapać temp. odpowiedniej do załączenia termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumowanie zupełnie poprawne.

Ale....

Opisujesz stan statyczny. Jeden!

Są i inne trwałe stany.

Istotne jest przejście z jednego w drugi.

MASA baniaka (zładu) jest duża.

MASA kotła też jest dość przyzwoita.

MASA wody w tej U rurce, o którą się kłóciliśmy jest mała.

Ta U rurka w porównaniu z resztą - błyskawicznie stygnie i wytwarza "korek" stabilizujący stan.

 

Chyba dość mętnie to przedstawiłem...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...