tarasow 14.12.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 (edytowane) re: tarasow Oprócz grubości izolacji istotne jest również to, żeby była szczelna. Ja izolację kleję na wszystkich połączeniach doczołowych i wzdłużnych, klejem do izolacji. Same spinki i taśma, to trochę za mało. A jak są luzy to nie szkodzi, powietrze to bdb izolator. Dzięki. A czy te zwykle pianki zatrzymują emisje promieni podczerwonych? Bo te mineralne mają niekiedy aluminiową ściankę. Czy ktoś się bawił pirometrem z Alledrogo za 70zł? optyka 8:1 czasem 12:1 są. Pomogą w wyłapaniu np. mostków termicznych czy nieskutecznych izolacji? Pozdrawiam. Edytowane 14 Grudnia 2011 przez tarasow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jace0172 14.12.2011 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Witam wszystkich to moj pierwszy post czytam ten watek od poczatku doskonala lektura.Do lata powstanie kolejny moj bufor .Problem wychlodzenia kotla mozna zaradzic przy odcieciu zaworu i zarazem szybra polaczonego razem linka, taki maly mechanizm wspolpracujacy razem ,jak nie otworzysz zaworu to nie napalisz bo sie nakopci .Patent dla zapominalskich ,mozna to tez zautomatyzowac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 14.12.2011 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 re: tarasow Żadna izolacja w ekonomicznie sensownych granicach grubości nie jest w stanie zatrzymać w 100% promieniowania podczerwonego, ze względu na przewodnictwo cieplne izolacji. Jak zlikwidować mostki termiczne już ci powiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tarasow 14.12.2011 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 (edytowane) To znaczy, że folia spełnia swoje zadanie(odbicie promieniowania) gdy nie ma kontaktu (na drodze przewodzenia) z otulina czy rura? No zaraz zaraz. To jak się ma idea stosowania foli aluminiowej na styropianie np w podłogówce? Przecież wiadomo, że styropian nie jest barierą dla promieniowania więc się to stosuje(oprócz linijek do układania rurek). Nie mogę tego ze sobą powiązać, może się nie wyspałem... Pozdrawiam. Edytowane 14 Grudnia 2011 przez tarasow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadlos 14.12.2011 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Mam pytanie co do sterowania ciepła z bufora (na podłogówkę) , jak najlepiej je wykonać :1) czujnik pokojowy który włącza i wyłącza pompkę , mieszacz ustawiony na stała temperaturę czy2) pompka chodzi cały czas a sterownik podłączony do zaworu trójdzielnego i zmienia temperaturę wpływającej wody do obiegu podłogówki. Taki skrót ale mam nadziej że wiecie o co mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 14.12.2011 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 re: tarasow Folia AL pełni funkcję ekranu dla promieniowania podczerwonego, ale też jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła o określonym współczynniku emisyjności z powierzchni do otaczającego ją powietrza. Przy zastosowanej przez ciebie grubości izolacji zastosowanie folii AL może pogorszyć własności izolacyjne całego układu.Lepiej byłoby najpierw to policzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 14.12.2011 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 re: sadlos Rozwiązanie pierwsze jest lepsze. Nie ma sensu schładzać wężownicą dopiero co nagrzanej płyty OP.Poza tym oszczędzasz na energii elektrycznej gdy pompa okresowo nie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 14.12.2011 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 re: tarasow Nijak. Bardzo często zamiast folii AL stosuje się na matach folię PE. Obie głównie pełnią funkcję izolacji przeciwwilgociowej oraz zapobiegają wyłażeniu spinek ze styropianu. Zjawisko ekranowania zachodzi tylko gdy po obu stronach folii jest powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 14.12.2011 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Mam pytanie co do sterowania ciepła z bufora (na podłogówkę) , jak najlepiej je wykonać : 1) czujnik pokojowy który włącza i wyłącza pompkę , mieszacz ustawiony na stała temperaturę czy 2) pompka chodzi cały czas a sterownik podłączony do zaworu trójdzielnego i zmienia temperaturę wpływającej wody do obiegu podłogówki. Taki skrót ale mam nadziej że wiecie o co mi chodzi. re: sadlos Rozwiązanie pierwsze jest lepsze. Nie ma sensu schładzać wężownicą dopiero co nagrzanej płyty OP. Poza tym oszczędzasz na energii elektrycznej gdy pompa okresowo nie pracuje. Drugie rozwiązanie wydaje się bardziej eleganckie - stała temperatura zasilania (bez gorącego tsunami co kawałek), nie trzeba się zastanawiać jak ustawić ręcznie zawór 3D żeby było ok, żywotność pompy pewno większa. Piczman tak ma, i jak też tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 14.12.2011 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Cruz masz na myśli umieszczenie jak na prawej części rysunku.Zrobię tak jak po lewej stronie ,żeby nie rozbebeszać izolacji "zabiorę" odpowietrznik na zewnątrz. http://imageshack.us/photo/my-images/64/rysunek1model.jpg A wiesz że robię dokładnie jak Ty. Chodzi o to że jak zład wiruje to najcięższe (woda) będzie na ściankach, a najlżejsze (powietrze) będzie na środku. Na twoim schemacie było, że odpowietrznik masz na rurce doprowadzającej - to błąd. A na rysunkach które pokazałeś oba modele są dobre, ale ten z wyprowadzeniem odpowietrznika poza ocieplenie jak sam zauważyłeś jest lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 14.12.2011 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 czy można naczynie wzbiorcze podłączyć do dołu bufora ? Wzbiorcze tak, bezpieczeństwa nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 14.12.2011 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 re: bajcik Ustawiasz 3D z głowicą termostatyczną w funkcji ogranicznika temperatury zasilania OP i nie martwisz się jaką temperaturę masz aktualnie w buforze.Dalej reszta działa jak w typowych układach z zastosowaniem rozdzielaczy OP z siłownikami. One też powodują wyłączenie pompy gdy wszystkie się zamkną. Poza tym w drugim rozwiązaniu musisz wysterować siłownik dwoma parametrami w funkcji temperatury pomieszczenia i temperatury zasilania OP.A do tego potrzebny będzie jakiś soft. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.12.2011 17:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 "No zaraz zaraz. To jak się ma idea stosowania foli aluminiowej na styropianie np w podłogówce? " Idea ma się DOBRZE!!! Tam są takie śliczne, wyraźne i proste linijki, które pomagają te rurki rozłożyć (jak kto nie umie calówką się posłużyć!). Poza tym... Ktoś to wyprodukował! Ktoś ściągnął do hurtowni! Towar - solidny! Cena - też! Mają se to WYRZUCIĆ NA ŚMIETNIK? To wpychają do kompletu z podłogówką... Jak czytam po raz setny o "odbijaniu promieniowania" w betonie to mi się flaki wywracają... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tarasow 14.12.2011 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 (edytowane) Jak czytam po raz setny o "odbijaniu promieniowania" w betonie to mi się flaki wywracają... Adam M. adam_mk toz to o tym, czy folia aluminiowa w izolacji rur i jeśli tak to jak. nilsan mi uświadomił, że taka folia skutecznie ekranuje promieniowanie ale gdy nie jest przytulona do niczego. Stąd zdanie o styropianie z folią. Z tego co pamiętam to zalecano w tym wątku izolację bufora również folią, ktoś proponował koce ratownicze. Tyle,że tam też jest wszystko w kupie... A moje calowe rury to takie bufory. No... buforki, więc zasada ta sama. Dawać jaką aluminiaczkę do szarych otulin czy nie? Pozdrawiam. PS. Sorry za flaki:p Edytowane 14 Grudnia 2011 przez tarasow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.12.2011 18:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Aluminium w tym miejscu pomoże jak umarłemu - kadzidło!Szczelność otuliny - pomaga BARDZO!A szczelność często robi się tymi aluminiowymi taśmami z klejem...Aluminium to metal a metale dla powietrza są szczelne!Żeby tej pianki NIE PRZEWIEWAŁO (bo to taka plastikowa wata) MOŻNA ją USZCZELNIĆ jaką taśmą aluminiową.Nie po to, żeby co odbijała! Pogoogluj : mata lamelowa Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tarasow 14.12.2011 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 To przy takiej macie lamelowej, zewnętrzny płaszcz Al zapewnia dobre łączenie segmentów za pomocą taśmy Al, by zapewnić szczelność. To taks samo mógłby być z foli przezroczystej stretch(ten płaszcz na wacie) oraz zastosowane taśmy inne, np jakieś reklamowe, tak? No dobrze, że ma być szczelnie to dotarło całkiem przyzwoicie. Dziękuję nilsan i adam_mk za fachowe porady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 14.12.2011 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 re: bajcik Ustawiasz 3D z głowicą termostatyczną w funkcji ogranicznika temperatury zasilania OP i nie martwisz się jaką temperaturę masz aktualnie w buforze. Dalej reszta działa jak w typowych układach z zastosowaniem rozdzielaczy OP z siłownikami. One też powodują wyłączenie pompy gdy wszystkie się zamkną. Poza tym w drugim rozwiązaniu musisz wysterować siłownik dwoma parametrami w funkcji temperatury pomieszczenia i temperatury zasilania OP. A do tego potrzebny będzie jakiś soft. Dajesz zawór trójdrożny i sterowanie pogodowe, najprostsze z termometrem za oknem, kryzujesz stosownie pętle i nie musisz montować termostatów pokojowych. Za to temp. podłogi jest "jednakowa", a dobra pompka pobiera 20W (słownie: 20 wat), gdy napędza 140m^2. trudno mówić o jakimś schaładzaniu bo woda ma w najgorszym wypadku temp. płyty. Serdecznie polecam takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 14.12.2011 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Odczuwam pewien niedosyt w kwestii U-rurek syfonów i takich tam. Pozwoliłem sobie zmodyfikować rysunek Adama: Usunąłem zbędne elementy i otrzymałem .... same rurki a nawet U-rurki: Oznaczyłem je elipsami i mamy 4 sztuki: I - kocioł i lewe ramie syfonu II- prawe ramię syfonu i bufor III- syfon IV- kocioł i bufor Jeśli układ jest statyczny to wszystkie U-rurki muszą być. Czy I i II są .... no są. A co z III i IV ? No to ciach.... I co teraz ??? Jak dla mnie to III oraz IV są identyczne i są w równowadze (chyba nie miały wyjścia). Czy rozumowanie jest poprawne czy jest gdzieś błąd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 14.12.2011 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Mam pytanie co do sterowania ciepła z bufora (na podłogówkę) , jak najlepiej je wykonać : 1) czujnik pokojowy który włącza i wyłącza pompkę , mieszacz ustawiony na stała temperaturę czy 2) pompka chodzi cały czas a sterownik podłączony do zaworu trójdzielnego i zmienia temperaturę wpływającej wody do obiegu podłogówki. Taki skrót ale mam nadziej że wiecie o co mi chodzi. zawór 3d z siłownikiem sterowany regulatorem pogodowym (pokojowy przy bezwładnej pogodówce może nie być najlepszym rozwiązaniem), taki zestaw daje nam zawsze w podłogówkę to czego tam potrzeba a co potrzeba określamy sobie krzywą grzewczą, czyli ustawieniem zależnosci temp. zasilania podłogówki do temp. zewnętrznej można ten układ rozbudować (co ja wciąz mam w planach) o termostat wyłączajacy pompę podłogówki gdy jest zbyt niska temp zasilania z bufora, i to zapobiega temu o czym wspomniał nilsan, zrealizować to można sterownikiem/regulatorem jakimś z czujnkiem na buforze albo tez zwykłym mechanicznym termostatem przylowym czy z kapilarą wpinajac go szeregowo w zasilanie pompy, ważne jest żeby taki termostat, czujnik czy kapilarę umieścić raczej przy buforze na odpowiedzniej wysokości czy rurze zasilającej bufor a nie na rurze zasilającej podłogówkę, bo ta po wychłodzeniu i wyłaczeniu pompy bez wymuszonego ruchu czynnika grzewczego może nie załapać temp. odpowiedniej do załączenia termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.12.2011 21:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Rozumowanie zupełnie poprawne.Ale....Opisujesz stan statyczny. Jeden!Są i inne trwałe stany.Istotne jest przejście z jednego w drugi.MASA baniaka (zładu) jest duża.MASA kotła też jest dość przyzwoita.MASA wody w tej U rurce, o którą się kłóciliśmy jest mała.Ta U rurka w porównaniu z resztą - błyskawicznie stygnie i wytwarza "korek" stabilizujący stan. Chyba dość mętnie to przedstawiłem... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.