Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

Łatwiejszy jest...

Tyle, ze przy skórowaniu kozikiem łatwo się zaciąć...

:lol:

Za to - dostępniejszy!

:lol:

 

Czemu nie znajdziesz miejsca na południowej czy południowo-zachodniej ścianie?

(na solarka)

Atawizm?

:lol:

Zobacz jak się wtedy wszystko upraszcza...

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ktoś rzucił temat żywicy, kiedyś sporo myślałem o tym materiale, a dokładniej o laminacie epoksydowo szklanym, jest na tym wątku, materiał wydaje się idealny, i dobrze zrobiony baniak spokojnie wytrzyma kilka barów, ale w temperaturze 90st robi się kiepski. Zadzwoniłem kiedyś do labolatorim tych co produkują epidian5, powiedzieli mi, że przy 90st to święty boże nie pomoże(dodatki i inne) i będzie się robiło miękkie, nie puści, ale zmięknie. Nie chciałbym mieć tony wody w miękkim, chwiejącym się baniaku w pomieszczeniu obok w temperaturze 90st, a Ty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzeb w wątku raz jeszcze...

Było o siatkowych szkieletach...

Potem - raczej odpuść!

Koszt ze cztery razy większy jak spawanego wyjdzie, a jakość chyba jakby mniejsza...

Adam M.

 

To nie łódeczka do pływania po ZIMNYM jeziorku...

A.M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adanie nie mogę się doliczyć tych 148 ton - 1m3 waży 1000 kg - tona baniak 1,5m3 ma 1,5T zładu co daje ciśnienie na powieżchni 1 ata, ciśnienie słupa wody o h=1m to 0,1 ata - czyli słup wody 2,5m - ćiśnienie na dnie zbiornika 1,25 ata. to jest sam zbiornik

 

jak doliczymy ciśnienie ze słupa wody naczynka wyrównującego to jakieś 4 m to mamy kolejne 0,4 ata

 

czyli tak 1 + 0,25 + 0,4 = 1,65 ata i na takie ciśnienie powinien być zbudowany zbiornik

 

włokna szklane E / epoksyd) 0.45

wytrzymałość warstwy na rozciąganie w kierunku włókien MPa 1062

wytrzymałość warstwy na ściskanie w kierunku włókien MPa 610

wytrzymałość warstwy na rozciąganie w kierunku poprzecznym do włókien MPa 31

wytrzymałość warstwy na ściskanie w kierunku poprzecznym do włókien MPa 118

wytrzymałość warstwy na ścinanie w płaszczyźnie głównych osi materiałowych MPa 72

Odkształcenie niszczące % wg kolejności jak wyżej

2.36

1.36

0.26

0.98

1.31

 

 

jak dobrze przeanalizowałem to wykonując zbiornik z lamininatu gr 10mm będziemy mieli wytrzymałość bezpieczną ok 10 ata

przy czym zbiornik na zład 1m3 będzie ważył ok 120-130 kg.

 

Laminaty doskonale łączą się z metalami a wiec aby zrobić preście na rurki i inne porostu można wstawić kawałki blachy 1 mm pomiędzy warstwy laminatu lub jak kto woli zlaminować gotowe króćce z uszczelkami. Wiecej pracy trzeba by poświecić na wykonanie kryzy bocznej z kołnierzem.

 

Wykonac zbiornik można na dwa sposoby

nawijać na kopyto

 

wyciskać w kopyto

 

Tylko ta temperatura

 

(poprawiono obliczenia)

thx Adam

Edytowane przez kalio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było wcześnieiej jak się denka komuś stalowe wygięły po napełnieniu układu (Podobno śmiesznie wygląda). A to grubo poniżej 1m kw. Robię płaskie denka 8mm i wspawam tam sztangi najbolsze jakie znajdę. Bardziej się martwię o wytrzymałość spoiny do okoła, dlatego ostatecznego zamknięcia beczek ma dokonać fachura. Pierwotnie chciałem mieć prostopadłościan i nawet kupiłem taki zbiornik po opałowym oleju 80x60x200cm, grubość ścianki jakieś 4mm idealnie mi pasował do kotłowni ale ... napełniłem go podczas mycia słupem tylko do jego wys. czyli 200cm i już się upodabniał do kanapy pikowanej. Wewnątrz ma stężenia i ogólnie to solidna robota. Nadaje się świetnie do tego do czego został stworzony, ale nie do układu na prawie 10m wys. Swoją drogą to mam go na zbyciu... Edytowane przez Grand72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Adamem i resztą, że wszystko prawie było już w wątku, dlatego może skupmy się jeszcze na tym naczyniu 2 w 1 bo jakoś zanika ten temat a jest nowatorski. Adam wiem , że masz na ten temat przemyślenia. Zasiej ziarno, wizję jaką podsuń. Herakles już zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie

Jeszcze sporo wody upłynie zanim się wprowadzę, na razie to jest skarbonka , solarki OK ,ale nie teraz :).

Masz na myśli z rurami poziomymi na elewacje? Żona by mnie z domu wygnała za taką ścianę ;) .Dach ma w rzucie 13x11 metrów... sie upcha ;).

 

Co do "profesjonalnego spawania-wytrzymałościowego" to osobiście uważam ,że wystarczy do spawania elementów które nie muszą być szczelne (nogi? ) inwetorówka dedra desi201 (po fotkach widzę ,że i Cruz chyba sobie ją upodobał :) ), do spawania szczelnego użyłem migomatu magster 250 - ściany #5 i dekiel, pierścień z #6 przy około 215A topi,przetapia do do około połowy, obspawałem tak od wewnątrz i zewnątrz . Uważam ,że takie załatwienie tematu powinno wystarczyć. Króćce w pachwinie obspawane 3 razy co by troszkę odporniejsze na wkręcanie zaworów były. Tylko te solarium.... jeden wieczór spawania i buzia skutecznie poparzona mimo pełnej przyłbicy :). Z gadżetów polecam jeszcze otwornice Yato siekają stal jak ta lala .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10m wzniosu, słupa wody PONAD baniakiem to 1at.

1m2 to 10 000cm2

1at to 1kG na 1cm2

 

Coś dalej?

Podałeś 2,5at.

Powierzchnia rzedu 6m2 = 60000cm2

wtedy 60000 x 2,5kG = 150 ton!

 

Adam M.

 

Poprawiłem ale coś mi się wydaje że za bardzo zglobalizujesz problem

bo jeśli stal wytrzymuje identyczne naprężenie to dlaczego kompozyt nie miał by wytrzymać, w tym przypadku parametrem niszczącym może okazać się temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po pierwszym dniu palenia wynikł pewien problem, który muszę szybko rozwiązać.

 

Na powrocie do pieca użyłem takiego zaworu

http://allegro.pl/zawor-temperaturowy-herz-teplomix-1-61-stopni-i1996616746.html

 

Po prostu miałem taki w domu i żeby nie kupować.

Problem jest następujący działa ok jeśli chodzi o temp powrotu lecz bez problemu mogę zagotować piec, z tego wnioskuję że ma on za małą przepustowość, zbyt wolno miesza wodę.

Jakiego innego użyć wiem że nie ten temat ale naprawdę potrzebuję tej informacji. Bufor - kocioł obieg wymusza pompa

 

z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra...

Jeszcze raz, powoli i DRUKOWANYMI....

 

Kompozyty są dobre. Sam z nich korzystam.

Mają zalety ale i mają wady.

Miękną pod wpływem większych temperatur z potrzebnego nam zakresu.

A baniak powinien być na tyle sztywny, aby jego termoizolacja nie "pracowała" mechanicznie.

Spęka i szczelinkami uleci potrzebne nam ciepełko...

 

CZEGO my tu potrzebujemy, aby osiągnąć cel?

 

Przestrzeni zamkniętej szczelną i sztywną ścianą. Takiej, która ma około 1m3 objętości i ta objętość, bryła, powinna mieć bardziej WYSOKOŚĆ jak SZEROKOŚĆ.

Uwarstwienia zładu, braku turbulencji w zładzie przy przepływach, jednoznacznie uruchomionej konwekcji w zładzie.

Termoizolacji ABSOLUTNEJ (o ile jest to możliwe do wykonania)

Wtedy zdziała dobrze.

Są i inne warunki.

Choćby ten, aby dało się to zrobić prostymi narzędziami i technologiami za możliwie niewielkie pieniądze.

Tam się łączy różne metale, temperatury są zmienne, są rozszerzenia liniowe, objętościowe, duże parcie...

 

Jeżeli nie spełnimy choć jednego z warunków to efekt będzie tylko PRAWIE dobry!

A "prawie" czyni jednak pewne różnice.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po pierwszym dniu palenia wynikł pewien problem, który muszę szybko rozwiązać.

 

Na powrocie do pieca użyłem takiego zaworu

http://allegro.pl/zawor-temperaturowy-herz-teplomix-1-61-stopni-i1996616746.html

 

Po prostu miałem taki w domu i żeby nie kupować.

Problem jest następujący działa ok jeśli chodzi o temp powrotu lecz bez problemu mogę zagotować piec, z tego wnioskuję że ma on za małą przepustowość, zbyt wolno miesza wodę.

Jakiego innego użyć wiem że nie ten temat ale naprawdę potrzebuję tej informacji. Bufor - kocioł obieg wymusza pompa

 

z góry dziękuję za odpowiedź

 

Parę stron wcześniej była dość zażarta dyskusja na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem ale coś mi się wydaje że za bardzo zglobalizujesz problem

bo jeśli stal wytrzymuje identyczne naprężenie to dlaczego kompozyt nie miał by wytrzymać, w tym przypadku parametrem niszczącym może okazać się temperatura.

 

Próbuj, a my zobaczymy i ocenimy twoje doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj mu bajpas z jakiej rurki z zaworem kulowym.

Równolegle do tego termostatycznego.

Wiele nie popsujesz w taki sposób a będziesz miał bardzo szerokie granice regulacji przy sporym przepływie.

Regulacja za to będzie "płytsza".

Korekty stałe, wstępne wprowadzisz sobie tym zaworkiem kulowym według termometru.

Ustawisz optymalne parametry układu stabilizowane tym termostatycznym "na bieżąco".

To może być bardzo wygodne, jeżeli zdarzy Ci się zmieniać rodzaj paliwa (węgiel/drewno)

 

Nie wiem czy nie za mętnie tłumaczę...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten wątek doszedłem do wniosku, że czeka mnie nie lada wyzwanie z bym buforem:)

 

Zaczął sie teraz etap poszukiwań rureczki na bufor. Ma ktoś jakieś namiary na sprzedawców?

Okolice od Katowic do Krakowa.

 

Adamie kiedyś wspominałeś, że gdzieś koło Ciebie mają takie złomowe rurki. Możesz podać jakieś namiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...