fileminion 16.09.2008 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Bardzo proszę Jesli go kupisz to byłoby fajnie gdybyś obczaił i nam tu ujawnił jak zrobilli przejścia rury miedzianej przez płaszcz zbiornika. To jest w tym wszystkim najtrudniejsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszew 16.09.2008 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Z bufora zasilałem też podłogówkę - do tej pory najwyższe parametru pracy podłogówki jaki wypróbowałem - 34/26 stopni. Dodam tutaj że na części podłogówki ( ok 60 m2) mam parkiet 11mm grubości. Co to za parkiet? Czy to może deska barlinecka? Pytam, bo planuję tylko ogrzewanie podłogowe a w niektórych pomieszczeniach chciałbym chodzić po drewnie. I napisz, czy się coś dzieje z tym parkietem. pozdrawiam kszew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 16.09.2008 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Przepraszam jeśli zadam głupawe pytanie. Rozmyślałem nad budową takiego bufora i po rozmowie ze szwagrem który w spawaniu miedzi obcykany (przynajmniej tak twierdzi) mówił iż łączyć stal z miedzią trzeba twardym lutem ale nie ma problemu ....O co cho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.09.2008 20:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Są takie luty, tak z 700stC około, co mają od 5 do 47% srebra. Dobrze zwilżają i stal i miedź - to się nadają. Mają wadę! Ostatnio za kawałek w otulinie płaciłem około 27zł.... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fileminion 17.09.2008 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Już odpowiadam. Do kolegi kszew - zastanawiałem ię nad finishparkietem a ostatecznie dałem po namowach sprzedawcy podobny produkt ale z innej firmy. Nazywa sie quickparquet. 11 mm grubosci , 2 warstwowy. Wziąłem najlepszy sort dąb exclusiv i od razu dodam że obiektywnie jest bardzo ładny, bez sęków, ale ten brak sęków powoduje że mi kojarzy się z trzciną. Drugi raz wziąłbym chyba klasę niższą byłoby taniej i bardziej "drewnianie" choć pewny nie jestem. Jeśli chodzi o jakość tego produktu to w zasadzie trudno sie przyczepić, choć pomimo starannego ułożenia na równiutkim podłożu małe szparki miejscami są. Ja łączyłem 2 rodzaje drewna dąb i iroko i wygląda na to że szły z różnych maszyn bo różnią sie długością o mniej więcej 0,5 mm. Poza tym jak ktoś chce mieć idealną taflę bez widocznych przejść między klepkami to tego efektu nie uzyska. Trzeba przyznac że tradycyjny parkiet szpachlowany i cyklinowany jest bardziej "ujednolicony" powierzchniowo( przynajmniej przez pierwszy sezon ) Z drugiej strony to ja na przykład po to brałem parkiet składajacy się z klepek żeby było widać że składa sie z pojedynczych klepek i żeby wyglądał jak parkiet a nie panele... Ten parkiet ma taki jedwabisty połysk, nie jest to super połysk jaki dają tradycyjne stare lakiery. Mi sie to podoba choć niektórzy mi powiedzieli że wygląda jakby był niepolakierowany bo się nie błyszczy jak lustro. Tego nie skomentuję... Poza tym poliuretany z czasem bardzo żółkną i dają charakterystyczny wygląd podłogom z PRLu, tu jak na razie lakier jest bezbarwny i poprostu jakby inny optycznie. Nie da sie tego wyrazic słowami to jest troche kwestia wrażenia na pierwszy rzut oka....Lekki półmatowy połysk a jednoczesnie jakby lakieru nie było, dobrze widać słoje drewna. Sama powierzchnia każdej klepki jest wyszlifowana fabrycznie perfekcyjnie, choć zdarzają sie pojedyncze klepki gdzie krawędzie są lekko jakby wyłupane - tak jakby był ciety po lakierowaniu i mikrodrzazgi czasem urwało. Jakość cięcia krawędzi bardzo dobra. Ja kilkukrotnie na krawedzi klepki od strony lakieru przy docisku przeciałem skórę na palcach. Jeśli chodzi o kładzenie to wymagana jest perfekcyjna czystość - każde zabrudzenie klejem trzeba natychmiast wytrzeć. Nie wszedzie mi sie to udało i mam kilka drobnych plam kleju, ale nie chce mi sie go już teraz czyscić i widze ze sam się podczas użytkowania sciera. Co ważne lakier nie zmatowiał ani nie zmienił koloru pod klejem, także nie ma w tych miejscach różnic. Używałem 2 składnikiowego ansercoll 2k, kupiony przez allegro 30 złotych taniej na kubełku niż w sklepie. Kładłem ze szwagrem, popołudniami. Jest to prosta robota 60 m2 na gotowo w tydzień czasu bez pośpiechu, dałoby się szybciej przy prostym wzorze układania. Należy mieć jak najrówniejsze podłoże i utrzymywać czystość rąk i klepek. Jeśli chodzi o zalety to dla mnie ważna była cienkość tego parkietu ( podłogówka). Oceniam że wierzchcnia warstwa na jakieś 4 cyklinowania wystarczy (zwolennicy normalnego parkietu ekscytują się jego grubością a zapominają że i tak cyklinować można tylko do pióra a nie na całej grubości...) Kolejny plus to że nie trzeba lakierować a wystarczy poczytać wątki o parkietach na tym forum żeby odetchnąć z tego powodu z ulgą.. Odnośnie grzania to zbyt krótko ogrewam żeby odpowiedzieć kategorycznie, w zimie powiem cos wiecej. Na razie jest ciepło, podgrzewam od 2 tygodni, szpar nie przybywa, rzekłbym że jest bez zmian. Poza tym parkiet przelezał całą zeszłą zime bez ogrzewania na budowie, w fabrycznych zamkniętych opakowaniach i mimo obaw absolutni nic mu się nie stało. Żadnych łódek fal itp. Jeszcze na koniec tylko napiszę że po mieszkaniu w bloku i dywanach na podlogach jest mi nieco dziwnie chodzić po gołym parkiecie, jakby czegoś brakowało...Na pewno jakieś mniejsze dywaniki kupię. Duza powierzchnia parkietu może i ładnie wygląda ale nie jest jednak tak miła pod stopą jak dywan.. Do manieq82 Szwagier jeśli spawa miedź ( o ile nie chodziło Ci o lutowanie) to albo spawa grubszą niż mają rury tzn powyżej 1 mm albo jest przefachurą. Jak dla mnie to pewne pospawanie rurki 1 mm grubości ścianki jest niewykonalne. Próbowałem różnych ustawień prądu, ale poległem. Posmarkać można ale pojawiaja się miejscowe scieńczenia, łatwo o przepalenie itp. Miedź łatwo przewodzi ciepło, tudno się nadtapia, a jeśli już to na wylot. Spawanie inoxu przy tym to bajka. Lutowanie inoxu jest moim zdaniem bardzo trudne, nie bedę się już powtarzał i rozwlekał wątku ( str 5). Lutowanie zwykłej stali - nie wiem, nie próbowałem nigdy. Do adam_mk Wczoraj wycenili mi szycie zasłon i firanek bez żadnych cudów 650 pln/ jedno przeciętne okno. Więc jak widzę to my się tu w skali mikro obracamy Przy takim zdzierstwie to co tam kilo srebra w te czy we wte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 17.09.2008 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Lutowanie stali nierdzewnej (lub inoxu jak wolisz) jest bardzo łatwe pod warunkiem używania topnika fluorowego i odpowiedniego lutu, na przykład srebrno-fosforowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giver3 17.09.2008 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Witam wszystkich. Widzę że dyskusja nadal trwa. Mnie nie było bo przestałem dostawać powiadomienia . Chciałem zadać pytanie trochę poza obecną dyskusją, ale mieszczącą się w temacie. Czy ktoś używa Laddomat 21? Czy wart jest swojej ceny koło 1000 zł? Na jaką temperaturę wkładka najlepsza do ładowania bufora? Przed tym sezonem grzewczym chciałem zamontować coś takiego jak Laddomat 21 lub ESBE TV (jak rozumiem to najlepiej na 60 st.) chciałem zacząć. Muszę trochę przebudować piwnicę (pogłębić) i w po sezonie zacząć robić bufor i cały system. Zawory na grzejnikach też będę dodawał jeszcze teraz w najbardziej newralgicznych miejscach. Mam znajomego hydraulika, który jest pozytywnie zaskoczony taką dyskusją. Robił już bufory. On mi proponował Laddomat 21. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frupper 17.09.2008 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Używam Laddomat drugi sezon z kotłem Atmos - spełnia swoją funkcję tak jak powinien (tzn. utrzymuje stałą temperaturę powrotu do kotła na poziomie ok.65stC) - ale przed sezonem warto sprawdzić zawory termostatyczne w nim - lubią się przywiesić. I chyba już kosztuje trochę więcej (ok. 1100 PLN). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giver3 17.09.2008 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Znalazłem za 999 złhttp://kotly.com/product_info.php?products_id=315ale na Allegro widziałem po 950 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frupper 17.09.2008 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 No to lepiej - zawsze to 100 PLN w kieszeni (albo na inny zawór ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 17.09.2008 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Laddomat jest rozwiązaniem eleganckim i skutecznym, ale nie w każdym układzie wykorzystuje się wszystkie jego funkcje - czasem znacznie tańsze może być zastosowanie pojedynczych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frupper 17.09.2008 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Zgadzam się z tym - w moim przypadku brak miejsca w kotłowni zadecydował o Laddomacie (chodziło czasem o cm),ponadto 3 lata gwarancji zamiast jednego roku przy zastosowaniu Laddomatu i bufora (tak określa to producent, a sprzedawca musi respektować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giver3 21.09.2008 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Skłaniam się ku Laddomatowi. Miejsca mam średnio. Zastanawiam się nad wkładką termostatyczną. W zasadzie zalecana jest na 78 st. C., ale dla załadowania bufora wyższą temperatur można by użyć tej na 83 st. lub jeszcze wyższą. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii.Mam piec na paliwa stałe z dolnym spalaniem. Moc 24 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 21.09.2008 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Termostat "górny" musisz mieć taki jak oczekiwana temperatura w buforze, a "dolny" jak potrzebna temperatura powrotu do kotła.Policz ile potrzebujesz ciepła w buforze gromadzić, i będziesz wiedział czy musisz żyłować w nim maksymalną możliwą temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
and7 22.09.2008 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 WitamMnie też interesują różnice w działaniu esbe TV i Laddomat 21, czy są w ogóle jakieś różnice przy prawidłowo zainstalowanym esbe tv.Mam zamiar zainstalować 2 zbiorniki buforowe 300 i 1000l i zastanawiam się jakiego zaworu użyć.Esbe tv cena 360 zł + dodatkowy osprzętladdomat 21 -1000 zł Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frupper 22.09.2008 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Niemniej istotne jest rozwiązanie przepływu zasilania przez bufor i dalej do zaworu trójdrogowego , mimo że mam u siebie Laddomat z wyjściem na 72st. C ciężko jest naładować bufor do takiej lub wyższej temperatury mimo bardzo bogatego podmieszania z powrotu na trójdrogowym (i co za tym idzie dużym dławieniu zasilania na układ grzewczy), zastanawiam się nawet nad dołożeniem zaworu termostatycznego na zasilaniu (pytanie jakiego ? - taki pomysł jest np. na schematach Atmosa ale nie ma tam bliższego info) lub wpięcie powrotu bezpośrednio w dół bufora (ale wtedy nie wiem jaka będzie finalna temperatura wody idąca do mieszacza jako podmieszanie) - byłbym wdzięczny za komentarze i uwagi do tych propozycji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 22.09.2008 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Zamiast Laddomatu potrzebne są:- pompa obiegowa- zawór termostatyczny trójdrożny, do ustawienia temp. powrotu, wystarczy najtańszy za 100 zł, tutaj elektronika jest do niczego niepotrzebna- zawór (włączany elektrycznie) odcinający kocioł od bufora gdy temp. w kotle jest za niska aby ładować bufor (możliwe że wystarczyłby zawór zwrotny odcinajacy przepływ gdy pompa stoi)- termostat różnicowy sterujący powyższym zaworem i pompą- elementy umożliwiające połączenie powyższych w całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giver3 22.09.2008 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Co do zaworu trójdrożnego, który zmniejsza temperaturę wody z bufora o kilkadziesiąt stopni też mam dylemat. Nie wiem jaki kupić. Ktoś może mi jakiś polecić? Będę miał zawory termostatyczne na grzejnikach. Może ta regulacja nie jest konieczna. W tym roku nie będę miał jeszcze bufora, no może taki mały 250 litrowy. Mam zamiar kupić Laddomat 21 i ten wspomniany zawór trójdrożny na wyjściu z bufora. Chcę jak najszybciej doprowadzić do momentu, w którym piec będzie miał właściwą temperaturę na powrocie. Podepnę też ciepłomierz by móc trochę pomiarów zrobić. Mam też plany na zamontowanie sterownika, który by tym wszystkim sterował. Co prawda mam zamontowany na piecu sterownik (sterowanie dmuchawą i pompką), ale nie wszystko on obsługuje tak jak bym chciał. Myślałem o czymś takim: http://nestor19.webd.pl/sklep/product_info.php?cPath=21&products_id=61 z moimi przeróbkami. Ciekawe co teraz Adam porabia. Nad czym pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
and7 22.09.2008 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Znalazłem katalog z produktami esbe 2008/09, są tam opisy wszystkich zaworów oraz zasady doboru zaworu do instalacji. http://www.sankom.pl/download/dk/documentation/esbe/catalogue%20-%20open%202008_09_pl_lr.pdf Może tobie pomoże, mi już mieszają się te zawory w głowie . Z tego co zauważyłem nie ma już chyba w ofercie esbe tv a zamiast niego jest VTC300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 22.09.2008 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Będę miał zawory termostatyczne na grzejnikach. Może ta regulacja nie jest konieczna. Jeśli nie boisz się, że ktoś się oparzy o grzejnik albo rurkę doprowadzającą do niego gorącą wodę, to chyba nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.