herakles 06.01.2012 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Stały stały, większość ciepła oddaje się w 50stC więcej nie ma co grzać, ale nic poza tym. Liczyłem to dokładnie trochę (TROCHĘ!!!!) lepiej przy naciąganym na siłę pod obliczenia delta T w jakim chcemy żeby było dobre. Co innego Octan sodu. Ciepło właściwe kolosalne, no i ta przemiana po uderzeniu młotkiem... tylko ta cena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.01.2012 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Czy wy wszyscy u Locost'a przy tej "kratce" siedzicie? Bo już się w tych waszych skrótach myślowych pogubiłem. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 06.01.2012 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Nilsan tak się składa,że najprędzej to Ty byś się załapał na kratkę bo masz tylko 100km . No ja też się gubię jak Panowie zaczynają o termodynamice albo mechanice płynów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.01.2012 13:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o.... A my w kółko o tym samym! Fakt! Trochę szyfrem idzie... Adam M. nilsan ... Dec 2010... Masz zaległości Zobacz: akumulator ciepła, ciepło "na potem" Bufor to rodzaj zderzaka, sprężyny, pochłaniacza udarów (tu pików mocy cieplnej) Ale także pełni rolę akumulatora, zbiornika ciepła. Więc: bufor-akumulator A istnieją takie konstrukcje, co buforem nie są a akumulatorem - tak! To czasem jakieś szyfry wychodzą, jak się o tym wspomni... A.M. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.01.2012 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 No dobra polukam. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 06.01.2012 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Adamiechcesz mi uświadomić ,że kąt 30 st będzie za mały ,ze względu na słońce znajdujące się nisko w okresie zimowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.01.2012 21:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Słoneczko robi to, co zawsze. Ty - to co chcesz! A kąt z tego wychodzi - jaki wychodzi. Czerwiec-lipiec-sierpień masz pewny! Co potem? Odpalisz kocioł? (tak!) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 07.01.2012 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 (edytowane) Jeszcze ze 2 miesiące mam ,żeby zrozumieć o co kaman. Później już więźby nie zmienię Tak sobie czytam o tych zaleceniach montażowych . I tak się zastanawiam czy idea Adama nie jest taka,żeby cały rok korygować kąt odchylenia od pionu i zwrot w kierunku słońca.Jednym zdaniem: Układ np na silnikach krokowych z odpowiednim programem który by pilnował żeby promienie słońca padały zawsze prostopadle na panel. To może dach zrobię taki jaki chcę a na oborze którą mam nieopodal postawie ze 3 radary po 30 rur . Ale hmm ... tutaj w grę wchodzi elektronika, a Adam za prundem nie przepada ...To chyba nie ta myśl... Edytowane 7 Stycznia 2012 przez Locost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 07.01.2012 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Locost: "Tak sobie czytam o tych zaleceniach montażowych . I tak się zastanawiam czy idea Adama nie jest taka,żeby cały rok korygować kąt odchylenia od pionu i zwrot w kierunku słońca." Mnie to raczej wygląda na instrukcję powrotu do domu dla amatora nadmiernej liczby "kratek". nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 07.01.2012 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 (edytowane) Nilsan jeśli chodzi o te "kratki" to w ramach sprostowania chciałbym zaznaczyć,że źle zrozumiałeś wątek ."Kratka" to by się przydała gdybym miał ładować bufor na skręconym piecu ponieważ wtedy cały czas piec się gotował, tak jak bym miał robić za miarkownik ciągu i pół dnia lub dzień siedzieć w kotłowni. I to by było na tyle odnośnie "kratek". A Ty widzę,że również nie rozumiesz wypowiedzi Adama i wszystko sprowadzasz do tych kratek... A ta ostatnia "kratka" to już był przejaw złośliwości. Solarki do tej pory znałem "powierzchownie" ponieważ nie miałem z tym do czynienia , a Adam jak gdzieś ktoś napisał w którymś poście ma zdaje się znaczną część dachu przykrytą panelami. Zależy mi na opinii takich osób ponieważ wymyślili, zrobili i dotknęli. Takie opinie są cenne. Osobiście uważałem ,że zamontowanie paneli pod odpowiednim kątem od strony południowej definitywnie załatwi temat, a okazuje się ,że jest nad czym debatować... Edytowane 7 Stycznia 2012 przez Locost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 07.01.2012 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Locost: Nie obrażaj się, ale to bardzo rzadki przypadek, żeby ktoś na forum głośno myślał. Stąd moje skojarzenie. Co do solarów ze zmiennym kątem pochylenia, a nawet z podążaniem za ruchem słońca, to jak zapewne wiesz, jest sporo gotowych rozwiązań. No chyba, że będziesz robił solary DIY. Pozdrawiam nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 07.01.2012 20:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Pewnie znowu się tu komu narażę... Te solary...Temat - rzeka!Wątków jest dziesiątki a postów dziesiątki... tysięcy!A i tak dalej nic nie wiadomo i wszyscy kręcą się wkoło tematu jak to... w przeręblu! Na coś się trzeba zdecydować!Najlepiej kupić wszystko jedno jakie, nie wszystko jedno U KOGO i zgarnąć DOTACJĘ!Wtedy się ślicznie ZWRACA!I - wszyscy szczęśliwi! Tyle, że jak to ma poprawnie DZIAŁAĆ, to trzeba nieco inaczej do problemu podejść! Temat ten zgłębiałem jakieś dwa latka temu.Zagadnienie znam od dziesięcioleci, ale tak dokładnie i własnymi ręcami to od latek dwóch.W lipcu to wystarczy jaką balię oczernioną na podwórko wystawić i jest CWU.KAŻDA konstrukcja się sprawdza i KAŻDE jej ustawienie.Wcale nie trzeba poszukiwać "najcieplejszego" miejsca na niebie.Chyba, że solarek jest jak kartka A4...Ale jak kto chce zacząć od marca a skończyć w październiku czy listopadzie się tymi solarkami cieszyć - to i konstrukcja ważna i tylko w pionowym (na ścianie a nie na dachu) ustawieniu.A że ja mam zamiar ten solarek wprzęgnąć w główne ogrzewanie chałupy, to taki NORMALNY to on nie jest.T to by było na tyle... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 07.01.2012 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Właśnie ta część tematu mnie interesuje . Co się dzieje w solarku w okresie od późnej jesieni do późnej wiosny. Nie jeden pisze na forach sprawozdanie z pracy solarków ,ale głównym zadaniem gościa było wziąć kredyt i dofinansowanie, a solarki założyła firma.Podnieca się taki człowieczek ,że na zasobniku np 300l ma w lato 70st. I to jest wyczyn? Niech nagrzeje w marcu do 70!Gość nawet nie wie pod jakim kątem ma kolektor. Adam rzucił w zasadzie gotowca "...tylko w pionowym..." . Teraz kto ma chęć uczynić z tego pożytek ... niech zacznie od dofinansowania i zakupu zestawu... ...a i zasobnik z "zestawu" od razu na alledrogo. Moje "grzanie" nauczyło się ruszać i grzać samo . Stwierdzam to po dzisiejszym dniu (jak już był bufor nabity),jakoś cicho ta pompka chodziła... a ona no właśnie... nie chodziła chyba te 120 pare dni temu zrobiło swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 07.01.2012 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Nilsan DIY to ogniwo fotogalwaniczne? Nie interesują mnie próżniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 07.01.2012 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 (edytowane) Nilsan DIY to ogniwo fotogalwaniczne? Nie interesują mnie próżniowe. Do It Yourself - zrób to sam odnośnie ocieplenia jak będzie lepiej ocieplić przestrzeń 20 cm i teraz jedna wełna l=0.033 (20kg/m3) czy dwie marketowe 15 ściśniete do 20 cm l=0.042 (10kg/m3) z ekonomicznego punku opcja 1 - 25 $/m2 opcja 2 2*7,77$= 15,54 $/m2 Edytowane 7 Stycznia 2012 przez kalio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artur201 07.01.2012 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Adam gdzieś na innym forum podejmowałeś ten tema co i jak podłączyć do dolnej wężownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 07.01.2012 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Chodzi o to, żeby było prostopadle do słońca. Miałeś kiedyś w ręku GLOBUS? Żyjemy w szerokości geograficznej ok 52st. To znaczy, że jeśli poprowadzimy prostą od równika do środka ziemi i od tegoż środka do naszej krainy to wyznaczymony kąt będzie miał 52st(52/180 PI). Teraz ziemia nachylona jest od pionu o 23,5 st(23,5/180 PI). Więc w skrajnym przypadku gdzieś chyba w grudniu przed wigilią słońce świeci na nas pod kontem 75st(5/12 PI) od pionu. No więc teraz zakładając, że mamy dach pod kątem 45st(PI/4) słońce na panele świeci pod kontem 30st(PI/6) a na pionową ścianę pod kontem 25st(5/36 PI) i to w NAJLEPSZYM PUNKCIE DNIA, czyli w najlepszym punkcie dnia słoneczko świeci mocniej w pionową ścianę niż w nasz daszek(zasypany śniegiem). Teraz LATO. Sytuacja zmienia się diametralnie, owe 23,5st(23,5/180 PI) mnożymy razy 2, daje nam to 47st(47/180 PI) z czego wynika, że na nasz daszek świeci praktycznie prostopadle(w najlepszym punkcie dnia) a na ścianę pod kontem prawie że 45st(PI/4). Wniosek, Adam wyciągnął. Weź kartkę i se to narysuj bo zwariuje jak to czytam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markymark 08.01.2012 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 (edytowane) Nilsan Dzięki za linki, pisałeś żeby znaleźć ten zaworek z uszczelnieniem EPDM a te z linków mają NBR ma to jakieś znaczenie? Rurka od bufora do zasilania pieca idzie po spadku na metrze to jakieś 10 cm różnicy poziomów, więc jedyne miejsce do montażu byłoby na tym odcinku przy samym piecu (najłatwiej to tam przerobić) dobre będzie to miejsce? Na początku moich prób ładowałem sam bufor bez używania centralnego, od kilku dni śmiga centralne na pompce no i jest lipa bo U rurka przestała kompletnie spełniać swoje zadanie tzn. bufor się rozładowuje również przez piec. Jak schodzę rano do kotłowni to wszystko ma jedną temp. piec syfon i bufor. Jak pisałem wcześniej o tym że syfon zimny i ładnie korkuje to były testy bez centralnego i było w porządku a teraz pompka wpływa na rozładowanie bufora. Pompę mam Grundfosa alpha 2 z autoadaptem. Jak działa na auto to śmiga na jakieś 11W jak zmieniam na pierwszy bieg spada do 6W ale bufor nadal się rozładowuje przez piec. Nie wiem co może być tego przyczyną. Macie jakieś domysły? Jak coś to zrobię parę fotek układu i tu wrzucę. I jeszcze jedna sprawa, sam nie wiem którędy tak naprawdę idzie proces rozładowania czy górą czy dołem. Edytowane 8 Stycznia 2012 przez markymark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 08.01.2012 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 kalio wełny się nie ściska bo nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 08.01.2012 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 Nilsan Dzięki za linki, pisałeś żeby znaleźć ten zaworek z uszczelnieniem EPDM a te z linków mają NBR ma to jakieś znaczenie? Rurka od bufora do zasilania pieca idzie po spadku na metrze to jakieś 10 cm różnicy poziomów, więc jedyne miejsce do montażu byłoby na tym odcinku przy samym piecu (najłatwiej to tam przerobić) dobre będzie to miejsce? Na początku moich prób ładowałem sam bufor bez używania centralnego, od kilku dni śmiga centralne na pompce no i jest lipa bo U rurka przestała kompletnie spełniać swoje zadanie tzn. bufor się rozładowuje również przez piec. Jak schodzę rano do kotłowni to wszystko ma jedną temp. piec syfon i bufor. Jak pisałem wcześniej o tym że syfon zimny i ładnie korkuje to były testy bez centralnego i było w porządku a teraz pompka wpływa na rozładowanie bufora. Pompę mam Grundfosa alpha 2 z autoadaptem. Jak działa na auto to śmiga na jakieś 11W jak zmieniam na pierwszy bieg spada do 6W ale bufor nadal się rozładowuje przez piec. Nie wiem co może być tego przyczyną. Macie jakieś domysły? Jak coś to zrobię parę fotek układu i tu wrzucę. I jeszcze jedna sprawa, sam nie wiem którędy tak naprawdę idzie proces rozładowania czy górą czy dołem. Proponuję poszukać w necie z EPDM bo ma większą odporność na wysoką temperaturę do ok. 150*C, a NBR tylko do 100*C. Linki podpiąłem na szybko, żebyś wiedział czego w necie szukać. Natomiast jeśli chodzi o rozładowanie bufora, to przypuszczam, że powrót z instalacji CO masz wpięty na dole bufora, a powinien być w okolicach jego środka. Dlatego rozładowuje ci bufor częściowo przez kocioł, tak jak to się dzieje w sprzęgle hydraulicznym i żaden syfon, ani zawór zwrotny tego nie powstrzyma. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.