Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dekle wbijane wyciął mi pewien majster plasmą. Zrobił to na tyle dokładnie, że tylko zrobiłem ukosowanie i lekką korektę obwodu. Zaspawanie dziurki, z której dmucha - zły pomysł. Tym bardziej, że trochę mnie poniosło i przypaliłem gwint wewnętrzny spawanej tuleji. Teraz mam naprawę od zera albo nawet duużo na minus. Wyciąłem prostokąt w płaszczu i teraz muszę dorobić precyzjyną łatę z wspawanym króćcem Edytowane przez Grand72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plazmę (42") to ja sobie SAM (niechcący) rozwaliłem komórką!

(dwa dni temu!)

Właśnie zwlokłem kolejną do zamontowania...

Z letka mnie szlag trafia na siebie samego, ale to jakby nieco inna bajka...

:lol:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Mam prośbę. Jeśli mnie pamięć nie myli to ktoś mówił że w conexach w środku jest blokada która nie pozwala przejść na wylot rurce. Czy tak było? Jeśli tak to czym to najlepiej usunąć? (ściąć nożem)

 

Powiedzcie mi czy aby miedź zmiękczyć (krąg 25mb) wystarczy powiesić ją np. nad ogniskiem? jaka temperatura musi być i czas aby ją zmiękczyć? Mam możliwość użycia w robocie pieców o temp. od 200 do 250st. Tylko czy to wystarczy i jaki czas?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez madric
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conexy najlepiej przetoczyć na byle tokarce...

 

A miedź w kręgu jest miękka!

Nic nie trzeba z nią robić.

Jak masz miedź twardą czy półtwardą to dla jej zmiękczenia grzejesz do blisko 500stC i BARDZO gwałtownie chłodzisz wrzucając np. do wody.

Stal się tak utwardza a miedź - zmiękcza (glejuje).

Trochę myli Ci się to z "odpuszczaniem" stali.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie uczestników najciekawszego wątku w sieci.

Swój bufor 1000l przerabiam z niemieckiego gotowca, już z wężownicą solarną. Lejka chyba nie wstawię, ponieważ solarna biegnie po obwodzie zbiornika, do połowy wysokości. Zasilanie z kolektorów 10 metrów, wymiennik na kominku, wymiennik pod płytą kuchenną, a jak będzie mało, to coś jeszcze wstawię.

Wężownica CWU z calowej rury karbowanej 23m. Planowałem ją wstawić w ten sposób http://akumulacni-nadrz.cz/obrazky/3d-lmt-800-1v-akumulacni-nadrz.png

Ale zauważyłem, że na forum chyba nikt tak nie wstawiał wężownicy.

Czy to jest bardzo złe rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem. Czy faktycznie potrzebne jest ścinanie tej blokady? Przecież te conexy w zamiarze mają łączyć rury/redukcję z rurą cu itd. To czy nie wystarczyłoby:

1. Zmontować sobie conexa z dwoma kawałkami twardej CU. Na końcu jednej rurki można dać od razu złączkę CU z GZ, wszystko polutować nie martwiąc się o uszczelnienie (pakuły etc).

2. zmontowane ustrojstwo wkręcić w wspawaną mufę/redukcję OC w baniaku uprzednio odpowiednio uszczelniając połączenie.

3. Wcisnąć kolanko od wężownicy CWU na rurkę wystającą z conexa wewnątrz i zlutować

 

Co o tym myślicie. Nie mam dostępu do tokarki i pozostaje w ostateczności pilnik:/, dlatego kombinuje jak koń pod górę:).

 

pozdrawiam i Wesołego Alleluja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężownica CWU z calowej rury karbowanej 23m. Planowałem ją wstawić w ten sposób http://akumulacni-nadrz.cz/obrazky/3d-lmt-800-1v-akumulacni-nadrz.png

Tak jest wstawiona bo jest stalowa. A że jest stalowa to tak jest wstawiona.

Podsumowując, jest stalowa więc co jakiś czas musi być wymieniana, wiec musi wyjść przez to rewizje i dla tego jest tak mało optymalnie wykonana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem właśnie zamiar zamówić, ale właśnie załapałem po tym co napisałeś cruz. Lecz wydaje się że jest wyjście!

http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/15/43/62/2215436289

 

Co byś powiedział na to? W w/w złączkę, rurkę można włożyć z dwóch stron, tyle że w naszym wypadku jeden zacisk (nakrętkę) wyrzucamy (tam rurkę lutujemy) a gwint powinien pasować do redukcji/mufy w buforze?

Edytowane przez madric
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/15/43/62/2215436289

 

Co byś powiedział na to? W w/w złączkę, rurkę można włożyć z dwóch stron, tyle że w naszym wypadku jeden zacisk (nakrętkę) wyrzucamy (tam rurkę lutujemy) a gwint powinien pasować do redukcji/mufy w buforze?

 

I dalej masz złączkę w środku baniaka. Pomacają wetknij rurkę zobacz do czego możesz przykręcić i zobaczysz że jesteś w błędzie. Jedyne (prawidłowe) zastosowanie tej złączki w naszym przypadku masz na zdjęciach z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo rzeźbicie... :lol:

Kupcie trochę Ag45, choć drogie, i w prosty sposób wlutujcie w ścianę baniaka.

Ja wlutowywałem już w ścianki o grubości 10mm.

 

ekoza

Pojemność tam jest, ale to smętna konstrukcja.

Będzie bardzo mułowato chodził.

Dlaczego - to masz na pierwszych stronach wątku...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...