adam_mk 20.09.2012 10:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 (edytowane) ProMyst Odstrzel instalatora zanim on Cię w powietrze wysadzi. Grubo ubezpiecz chałupę, bo będziesz jakiejś potrzebował, jak ta się rozleci... Odpal kalkulator windowsa... Policz sobie powierzchnię baniaka w cm2... Przypomnij sobie że 1at to 1kG na 1cm2... Pomnóż powierzchnię przez at, jakie tam chcesz mieć... (pewnie ze trzy?) Wynik podziel przez tysiąc - to dostaniesz go w TONACH siły. Pozdrawiam... Adam M. Dopisuję: To, co policzysz nazywamy PARCIEM. To siła jaka działa na baniak usiłując go rozerwać... A.M. Edytowane 20 Września 2012 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.09.2012 10:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Że też ludzie bez wyobraźni muszą się brać za instalacje...Nie mogliby jakiego parkingu pilnować?Zdrowiej by było dla wszystkich... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 20.09.2012 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Ok. OK. Parcie wiem jak policzyć. Problem, że nie znam się kompletnie na instalacjach i nie wiem czy różni się wartość ciśnienia w układzie zamkniętym i otwartym. Z tego co widziałem w domkopedii w liście buforów jest parę buforów które są w układzie zamkniętym i użytkownicy nic złego nie mówią. A instalator przekonuje mnie do zamkniętego twierdzeniem, że robią po 5 tyś litrów zamknięte i nic się nie dzieje i nie może dziać oraz że od paru lat można to robić zgodnie z przepisami. Dochodzi jeszcze problem z lokalizacją naczynia zbiorczego jeśli zdecydowałbym się na ukł. otwarty.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 20.09.2012 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 malachio A do tego sterownika masz podpięty tylko czujnik temperatury zewnętrznej czy też wewnętrznej? Tylko czujnik temp. zewnętrznej, z tego się zorientowałem to można podłączyć coś będzie rozłączać styki i przez to obniżać temp o zadaną wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.09.2012 12:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 "Problem, że nie znam się kompletnie na instalacjach... " A na pieniądzach choć trochę się znasz?Piszesz - zrobimy bufor...Żeby wytrzymywał jakie takie ciśnienia to powinien mieć dennice obłe. Prasowane.Znasz cenę dennic o potrzebnej średnicy?Bo?Bo stal (spaw) na wyłamywanie ma małą wytrzymałość.Na rozciąganie - dużą do bardzo dużej.Robi się baniaki ciśnieniowe i na większe pojemności od 5 ton.Pogoogluj za cenami.Relanium sobie najpierw łyknij... Co się zmieni jak w układzie będzie ciśnienie inne jak atmosferyczne? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.09.2012 13:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Napiszę chyba jeszcze kilka słów, mam nadzieję, że do kumatych... Układ zamknięty "urodził się" do systemów grzanych gazem. Kotłem gazowym.Tam, jak nie ma odbioru ciepła, NATYCHMIAST szlag trafia wymiennik płomień - woda.DLATEGO czujnik ciśnienia wody pilnuje, aby wody nie brakło.Nie ma ciśnienia wody - kocioł stop - i jest bezpiecznie. Cała banda niedouczonych popierdolców pcha teraz, czy potrzeba czy nie, akurat takie rozwiązania, bo akurat tego ich sprzedawcy kotłów gazowych wyuczyli.Inaczej już po prostu nie umieją!A układ ciśnieniowy to upierdliwość i utrudnienie/dopust Boży POZWALAJĄCY na stosowanie gazu rurzanego (czy innego) bezpiecznie , który to gaz z kolei ŁATWO się steruje. Bezobsługowość się robi...Ale nie jest to rozwiązanie najtańsze w eksploatacji. A kupa luda chce TANIO GRZAĆ!Da się...Trzeba sobie jednak do tego odpowiednią instalację zbudować.To znaczy - z kotłem stałopalnym.Ale...Chcą tanio i BEZOBSŁUGOWO!!!!To z dobrego układu robią jakieś spec-fabryki ze ślimaczkami, komputerkami, nadmuchami, dławikami itp.A za PRZYSTOSOWANE paliwa płacą jak za zborze!No - i nie jest ani łatwo ani tanio, choć jest stałopalnie...A jak sobie ktoś jeszcze taki kociołek w układ ciśnieniowy włączy - "bo przecie już można" - to tylko płakać! WOLNO każdemu sobie strzelić w stopę czy w kolano - jak lubi, chce czy MUSI...Ja uważam, ze na początku, jak się kto nie zna - to powinien się POZNAĆ!Choćby tylko w teorii...WCALE nie musi koniecznie umieć tych rur szczelnie skręcać!Wystarczy, jak wie na jakiej zasadzie taki układ działa.To jest prosta fizyka... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 20.09.2012 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Rozumiem wszystkie "za" układem otwartym i wszystkie "przeciw" układowi zamkniętemu i dzięki za w miarę spokojne wytłumaczenie A czy taka dennica jak ma mój bufor jest dennicą obłą? http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post5412456 A co z podłogówką przy układzie otwartym? Jak to się zachowuje, odpowietrza, użytkuje? Czy naczynie zbiorcze musi być dokładnie nad piecem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.09.2012 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 WSZYSTKO robi się tak samo jak w układzie zamkniętym.Jedyna różnica jest taka, że ciecz jest pod własnym ciśnieniem hydrostatycznym (wynikającym ze słupa wody). Dla kotłów stałopalnych jest to naczynie wzbiorcze-bezpieczeństwa!DLATEGO powinno być łączone rurą wznośną o średnicy minimum 1".Poziome odcinki, jeżeli już MUSZĄ być - nie powinny być długie!!!Stanowią spory korek dla wybuchowo generowanej pary wodnej w przypadku ostrego zagotowania kotła.Woda jest CIĘŻKA! (1kg na 1 litr)Rozum nakazuje wiec unikania odcinków poziomych i wyprowadzanie jej wprost z kotła. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.09.2012 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 dennicy nie widać...Podobno - chwilowo... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 20.09.2012 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Problem, że nie znam się kompletnie na instalacjach To się poznaj, bo będzie Cie to drogo kosztowało! I zmień instalatora. Kiedyś to liczyłem o czym Adam pisze wyszło chyba kilkanaście samochodów. Ten wątek przeczytaj od deski do deski obowiązkowo, miłej lektury! Skoro umiesz liczyć parcia to Ci łatwo pójdzie. Pamiętaj instalator zrobi zawsze to co mu wygodniej i szybciej i więcej zarobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 20.09.2012 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Wiem że nic nie wiem i czytam ostro od deski do deski ten wątek. Postaram się meldować, a raczej na kolejnych etapach prac panicznie pytać o problemy na które na pewno napotkam. Mam nadzieje, że buforek poskładam dobrze i instalacja będzie działać jak adam_mk przykazał. Dzięki za cierpliwość i pomoc. Jesteśmy w kontakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.09.2012 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Gadają - że nie święci garnki lepią! Wielu zaczynało ten problem gryźć tak jak Ty. Dasz radę, bo czytać umiesz! Uszy do góry! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olorider 20.09.2012 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Pompkę uruchamiam ręcznie i tak też zatrzymuję (wkładam wtyczkę do kontaktu i wyjmuję) planuję jakiś tani termostat. Podłogówką steruje moduł UMS-4P firmy p.w.Key, dla mnie wystarcza (nawet nie wykorzystuję wszystkich jego opcji). Pozdrawiam. Malachio sprawdź czy ten sterownik pompki kotła nie będzie sterował bo w opisie znalazłem: "Kod produktu: UMS-4P Moduł przeznaczony do pogodowej regulacji zaworem mieszającym obiegu ogrzewania posiadający także wyjście sterujące kotłem lub pompą CO" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 20.09.2012 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2012 (edytowane) Malachio sprawdź czy ten sterownik pompki kotła nie będzie sterował bo w opisie znalazłem: "Kod produktu: UMS-4P Moduł przeznaczony do pogodowej regulacji zaworem mieszającym obiegu ogrzewania posiadający także wyjście sterujące kotłem lub pompą CO" Tak UMS-4P może sterować kotłem lub innym źródłem, ale nie może robić tego jednocześnie, trzeba wybrać. Sprawdziłem dokładnie i się okazało że mam UMS-4PS który w ogóle nie ma tej opcji. Był droższy o parę złotych a do tego jakiś wykastrowany eh brakuje mi przy tym sterowniku wyłączenia pompy gdy temp wody jest niższa niż być powinna (bufor się wychłodził a ten dalej próbuje otwierać, otwarty na maksa, zawór mieszający i mieli wodę) Edytowane 20 Września 2012 przez malachio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 21.09.2012 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Zamówiłem właśnie UMS-4P mam nadzieję że będę zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebanseban 21.09.2012 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Jako, że bufor się spawa, obmyślam system po raz kolejny.Czy miał ktoś doświadczenia z takim zaworem?http://www.acmelec.com/products/3-Way-Motorized-Ball-Valve.htmlSzukam czegoś co bedzie mi przełączało obiegi. Inne pytanie, to czy ktoś się natknął na sterownik do kominka, który oprócz sterowania przepustnica , steruje pompą mierząc zarówno temperaturę wody w płaszczu oraz w buforze. Chodzi o warunek, że gdy woda w buforze ma temperaturę wyższą od temperatury wody w płaszczu, pompa nie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 21.09.2012 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Tak UMS-4P może sterować kotłem lub innym źródłem, ale nie może robić tego jednocześnie, trzeba wybrać. Sprawdziłem dokładnie i się okazało że mam UMS-4PS który w ogóle nie ma tej opcji. Był droższy o parę złotych a do tego jakiś wykastrowany eh brakuje mi przy tym sterowniku wyłączenia pompy gdy temp wody jest niższa niż być powinna (bufor się wychłodził a ten dalej próbuje otwierać, otwarty na maksa, zawór mieszający i mieli wodę) pozostaje chyba wpiąć w zasilanie pompy jakiś np. termostat przylgowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 21.09.2012 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 pozostaje chyba wpiąć w zasilanie pompy jakiś np. termostat przylgowy No jest to jakieś rozwiązanie. W instrukcji piszą żeby założyć termostat który wyłączy pompę jak woda będzie miała powyżej 55' (w razie awarii sterownika/siłownika), czyli tak na dobrą sprawę musiał bym dołożyć dwa , może kiedyś założę a na razie trudno, niech chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 22.09.2012 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2012 Witam, Dzisiaj pierwszy dzień działań, a nie tylko rozmyślań! Skoro dosięgnął mnie ten zaszczyt (nie wiem czy słusznie ) pojawienia się na liście "buforowców" na domkopedii pochwalę się przebiegiem działań. Więc buforek rozcięty, wszelkie niepotrzebne mufki odcięte i przygotowane do zaspawania. Teraz planuję buforek zawieźć do piaskowania. A teraz pytania: 1. Czy jest sens go piaskować? Po piaskowaniu planuję pomalować go od zewnątrz (od wewnątrz to chyba bez sensu i może narobić problemów np. odpryskująca farba) 2. Średnica buforu to 100cm. Myślę teraz jak zrobić te 2 wężownice do CWU aby w środku zmieścić jeszcze komin od lejka. Jeśli dobrze rozumiem ma on się znaleźć w przestrzeni wspólnej obu wężownic? Myślę, że sobie to rozrysuje i coś z tego wyjdzie. 3. O jeszcze jedno bufor będzie stał w rogu kotłowni. Czy wszelkie podejścia i przejścia mogę zrobić w 2 kolumnach rozstawionych np. 15 cm od siebie? Wtedy wszelkie rurki biegły by w miarę blisko ściany i bez załamań. 4. Czy wyjścia dla CWU i podłogówki mogą wychodzić z tej obłej górnej części bufora? Uważam, że muszą, ze względu na pełne wykorzystanie temp. wody. Przepraszam za jakość niektórych zdjęć, ale wtedy tylko domofon miałem pod ręką Na zdjęciach po kolei: rozcinanie buforu, wyciągnięcie "flaków" (około 70m rurek stalowych do grzania wody), bufor po odcięciu czopucha, kapsuła sojuz i efekt końcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 22.09.2012 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2012 Ile KW dać grzałki do bufora 1000l ??ile sztuk i w jakiej części bufora ??i ile czasu bym potrzebował nagrzania bufora 2 sztukami z 30 C do 80 np ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.