kawiarz 24.09.2012 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 A jeżeli chce pozwolic pomieszczeniom wychłodzic się o 2-3C kiedy mnie nie ma lub kiedy śpię (zmniejszając różnice temperatur wewn-zewn zmniejszam straty) a w godzinach 17-22 chciałbym miec ok 22C, przez resztę czasu temp. moze spasć do 19C. dzisiejsze sterowniki posiadają również regulatory PI które wyznaczają sobie krzywą pomieszczenia i wiedząc o tym że na godzinę x temperatura ma wzrosnąć do y z odpowiednim wyprzedzeniem uruchamia proces grzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 24.09.2012 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Jeśli chcesz przy ogrzewaniu podłogowym obniżać temperaturę o 2 stopnie w ciągu kilku godzin, to musisz w trakcie budowy mocno ograniczyć wydatki na izolacje termiczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 24.09.2012 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 jasiek, czyli wg. Ciebie czasowe obnizenie temperatury nie ma sensu? bo grzejąc w II taryfie jesteśmy skazani na godziny takie jakie chce Tauron czy inny dostawca. a jak to chcesz zrobić ? otwierać okna ? średnie dobowe wahania temperatury w moim domu są nie większe niż 1* czyli mniej więcej tyle ile histereza sterownika ... jeżeli chciałbym obniżyć czasowo temperaturę to musiałbym wyłączyć ogrzewanie na dłuższy czas niż doba a w tym okresie mam dwa ładowania ... druga sprawa to to że po okresowym obniżeniu temperatury trzeba z powrotem załadować kupę energii aby ją podnieść do zadanej wartości swego czasu przećwiczyłem takie rozwiązanie i jest kompletnie bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 24.09.2012 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 To co piszecie brzmi optymistycznie nigdy nie byłem w domu niskoenergetycznym i nie mam doświadczeń ale probuje coś wyrzeźbić. Mój dom ma 20 cm szarego styro na ścianach i 20-25 cm PUR na dachu no i oczywiściw oczywiście WM widzę że większość rzeczy wyjdzie w "praniu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 24.09.2012 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Przy takich założeniach to może zamontuj grzejniki i jakieś sterowanie pokojowe. Wydaje mi się, że taka konfiguracja pozwoli na czasowe obniżanie temperatur w pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.09.2012 20:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Nie pozwoli!!!Zerwij to styro w diabły!Zrób sporo dziur w oknach!WTEDY sobie swobodnie posterujesz temperaturką - godzinowo!Parę razy, na kilka sposobów Ci napisali a Ty dalej nie kumasz? Zacznij budować budy na grabie... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 24.09.2012 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Dobra to tak inaczej czy 10 cm ubranko z wełny owiniętej streczem to będzie przyzwoite ubranko dla bufora - mam też sporo styropianu ale on się szubko ulotni ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 25.09.2012 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 adam, Jesteś stanowczo zbyt nerwowy i nie czytasz ze zrozumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 25.09.2012 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 czy 10 cm ubranko z wełny owiniętej streczem to będzie przyzwoite ubranko dla bufora mało będzie, znam osobiście taki jeden bufor i działa on w takiej konfiguracji jak wielki kaloryfer, pomieszczenie 15m2 nagrzewa samodzielnie do +28 w styczniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.09.2012 06:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 "adam, Jesteś stanowczo zbyt nerwowy i nie czytasz ze zrozumieniem. " A, bo widzisz...Mnie się ciemno przed oczami robi jak czytam, że ludziska tak opatulają ściany, aby w największe mrozy wszystkie razem traciły najwyżej 2 waty a potem chcą sterować ogrzewaniem tak, żeby temperatura im się zmieniała co godzinę na inną.Toż to po prostu od innej małpy trzeba pochodzić, aby takie pomysły głosić! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 25.09.2012 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 (edytowane) Witam,Czy do przejścia miedzi przez bufor nadaję się taka mufka: http://www.mojeinstalacje.pl/sklep/instalacja-wodna/cu-mufa-mosiezna-gwint-wewnetrzny-do-instalacji-miedzianej/Czy ona musi być wspawywana w bufor? Nie może być nakręcona na stalową mufkę? Wtedy jeśli dobrze rozumiem nie musiałbym stosować lutu twardego?Byłbym wdzięczny za linka do prawidłowej kształtki. Conexy znalazłem ale niby są problematyczne.Dzięki ! Edytowane 25 Września 2012 przez ProMyst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 25.09.2012 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Witam,Pilnie potrzebuję namiar na elementy do przejścia miedzi przez ścianki buforu. Dlaczego musi być lut twardy? W sklepie wymyślili przejście typu: mosiężna ksztaltka rura - gwint, lutuje miedź do kształtki lutem zwykłym, potem wkręcam w drugą kształtkę mosiężną z kielichem i gwintem i wkręcam to w mufę stalową wspawaną w bufor. Czy takie przejście jest poprawne? Napisałem w kolejności od miedzi do ścianki bufora. Kolejność wykonania będzie inna. Potrzebuje tych informacji, aby wytłumaczyć to wykonawcy bo na razie nie potrafię.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 25.09.2012 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Witam, Pilnie potrzebuję namiar na elementy do przejścia miedzi przez ścianki buforu. Dlaczego musi być lut twardy? Są złączki których wcale się nie lutuje, wkręca się jeden koniec w mufę, przez niego przechodzi rura miedziana, na nią nakłada się obrączkę i zaciska nakrętką. Przeważnie wewnątrz złączki jest kołnierz/pierścień który trzeba wytoczyć/zeszlifować. Często są stosowane te złączki do podłączania zbiorników solarnych. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 25.09.2012 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 A dlaczego nie można zrobić przejścia typu miedz - mosiężna kształtka - mufka stalowa wspawana w bufor - mosiężna kształtka - miedź ? Nie pytam żeby się wymądrzać tylko szukam prostego przejścia do wykonania dla mnie.Po drugie czy przy łączeniu wężownicy np. w trójniku też powinien być lut twardy? Wiem, czytałem, że pewniejszy, ale czy ktoś ma zrobioną wężownicę lutowaną "normalnie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 25.09.2012 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 czy ktoś ma zrobioną wężownicę lutowaną "normalnie"? No ja mam, i to sporo trójników, mufek itp, działa na razie około 2 m-ce i oby jak najdłużej. No i przejścia mam (od strony bufora) mufa stalowa, kształtka mosiężna, przez nią przechodzi miedź, na niej pierścień dociśnięty mosiężną nakrętką. Pewne, szczelne połączenie i w dodatku całe na zewnątrz w razie gdyby ciekło przy napełnianiu to można spokojnie dociągnąć bez rozbierania bufora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 25.09.2012 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Witam, Czy do przejścia miedzi przez bufor nadaję się taka mufka: http://www.mojeinstalacje.pl/sklep/instalacja-wodna/cu-mufa-mosiezna-gwint-wewnetrzny-do-instalacji-miedzianej/ Czy ona musi być wspawywana w bufor? Nie może być nakręcona na stalową mufkę? Wtedy jeśli dobrze rozumiem nie musiałbym stosować lutu twardego? Byłbym wdzięczny za linka do prawidłowej kształtki. Conexy znalazłem ale niby są problematyczne. Dzięki ! conexy są jak najbardziej OK ale trzeba pamiętac że są stworzone do twardych rur , na miękkiej nie uszczelnisz stosuje je od lat i zero problemów sam mam je w buforze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 25.09.2012 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 te złączki z dociskanym pierścieniem to właśnie conexy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 25.09.2012 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 No ja mam, i to sporo trójników, mufek itp, działa na razie około 2 m-ce i oby jak najdłużej. No i przejścia mam (od strony bufora) mufa stalowa, kształtka mosiężna, przez nią przechodzi miedź, na niej pierścień dociśnięty mosiężną nakrętką. Pewne, szczelne połączenie i w dodatku całe na zewnątrz w razie gdyby ciekło przy napełnianiu to można spokojnie dociągnąć bez rozbierania bufora. miękki lut w buforze to kiepski pomysł ta wężownica mocno pracuje cyna może nie wytrzymać za długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cihy07 25.09.2012 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Witam, Mam pytanie. Czy taki zbiornik jak poniżej (1500l) nadaje się do przerobienia na bufor? Mogę go dostać w bardzo dobrej cenie stąd moje pytanie. Nie wiem jakiej grubości jest ścianka. Może ktoś mi podpowie jakiej minimalnej grubości powinna być ścianka w takim zbiorniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 25.09.2012 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2012 mało będzie, znam osobiście taki jeden bufor i działa on w takiej konfiguracji jak wielki kaloryfer, pomieszczenie 15m2 nagrzewa samodzielnie do +28 w styczniu dojścia rur do bufora od PPCi mam nadzieje że choć trochę (poprawnie) zaizolowałem. Teraz bedzie +25 w styczniu .Kaloryfer dalej zakręcony. Okno otwarte. Dla osób które zastanawiały się czy instalacja Njerzego - bufor + kegi da radę .Mój bufor ma mamkę 200 litrów .Bufor tylko na grzałkach produkował od 1500 do 2500 litrów cwu dziennie o temperaturze kąpielowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.