cruz 29.10.2012 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2012 (edytowane) Cruz, Jaką masz różnicę wysokości między kotłem a buforem? Ja też dałem miedź 28 między kominkiem i buforem i liczyłem że pójdzie mi w grawitacji, różnicy mam 7 metrów. Kominek teoretycznie powinien móc dać 18 kW do układu wodnego. Piszę z pamięci, dół kotła jest niżej od dna bufora o jakieś 30 cm, ale rurka by przejść do drugiego pomieszczenia to musi najpierw się wznieś o jakieś 30 cm. reszta to już matematyka kocioł ma 105 cm wysokości a bufor ca 185 cm. Przed wejściem do bufora mam syfon o wysokości ca 3/4 wysokości bufora. Syfon jest w przyszłości do wywalenia bo nic nie daje. Do pewnego momentu jestem wstanie jechać na grawitacji ale gdy mam już sam żar w kotle to wtedy mam gotowanko jak w porę pompki nie załączę. Dużo przepływu mi nie brakuje, bo pompkę mam mocno zdławioną na zaworze i mam dwa "bajpasy" termostatyczne 1'' dla zapewnienia temperatury powrotu kotła. Gdy na początku palę na grawitacji to mam bajpasy zakręcone. Ty masz mało sprawny kocioł wiec u Ciebie z kotłowni do bufora może grawitacja zadziała. CU 28mm to ca 5/4'' stalowe a może i nawet 6/4. Edytowane 29 Października 2012 przez cruz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 29.10.2012 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Ty masz mało sprawny kocioł wiec u Ciebie z kotłowni do bufora może grawitacja zadziała. CU 28mm to ca 5/4'' stalowe a może i nawet 6/4. Ja lubię kotły w których widać ogień, teraz mam kozę i mnie denerwuje że nie wiem co się dzieje w środku (takie zboczenie) więc docelowo upiększyłem kotłownie aby mogła funkcjonować również jako salon, i kocioł daję z podwójną szybą aby obniżyć straty przez szybę. Poza tym mam pustkę (antresolę) nad kotłownią więc ciepło ma otwartą drogę praktycznie na cały dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 29.10.2012 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Mam dwa krócce w buforze, jeden na samej górze a drugi w 2/3 wysokości pod wężownicami CWU. Który króciec lepiej wykorzystać do zasilania podłogówki, a który do "powrotu" ciepłej wody z pieca i kominka?Gdzieś spotkałem się z opinią, że dobrze by było umieścić zasilanie podłogówki poniżej wężownicy CWU, aby zostawić troszkę ciepła na potrzeby przygotowania ciepłej wody. Ale z drugiej strony zmniejsza mi to "uniwersalną" pojemność bufora.Więc co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olorider 29.10.2012 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2012 ...ze stalą bym dziś zrobił na te 2'' i bym jechał w grawitacji, bo moje 28mm CU przy pełnej mocy 15kw kotła bez pompki nie wyrabia. Ale z drugiej strony wiem że będę zmieniał kocioł na większy i wiem że dołożę z prę baniaków do tego jednego mojego więc te CU 28mm będzie łatwiej przerobić. Przy samym kotle mam stal 6/4 i 5/4''. Cruz, jak duży kocioł masz w planach? Pytam, z ciekawości, praktyka, bo właśnie stoję przed wyborem kotła, myślałem nad 21Kw do bufora 1000l, ale może większy trzeba kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 29.10.2012 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2012 CU 28mm to ca 5/4'' stalowe a może i nawet 6/4. Z czego wynika takie porównanie, materiał ma tu znaczenie? bo jeżeli chodzi o średnice to w stalowych rurach podany jest wewnętrzny przekrój a w miedzi zewnętrzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waflos 29.10.2012 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Witam, Z innej beczki: jakie polecacie sterowanie (termostat) grzałkami 2szt 3x2kW tak by grzały do okreslonej temp. i tylko w II taryfie? Myślałem o tym: http://www.m-s-elektronik.pl/?p=productsMore&iProduct=148&sName=Cyfrowy-termostat-elektroniczny--model-RTSZ-7v2 i do tego dołożyć styczniki ( tylko jakie?? o jakiej obciążalności dla tych grzałek?) oraz zwykły zegar czasowy by włączał w określonych godzinach termostat... Co o tym sądzicie? Może ktoś moze zaproponować swoje rozwiązanie... dzięki i pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 30.10.2012 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Z czego wynika takie porównanie, materiał ma tu znaczenie? bo jeżeli chodzi o średnice to w stalowych rurach podany jest wewnętrzny przekrój a w miedzi zewnętrzny Oporów przepływu wody przez rurkę które dla miedzi są mniejsze niż dla stali. CU - stal 15mm - 1/2'' 18mm - 3/4'' 22mm - 1'' 28mm - 5/4'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 30.10.2012 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Cruz, jak duży kocioł masz w planach? Pytam, z ciekawości, praktyka, bo właśnie stoję przed wyborem kotła, myślałem nad 21Kw do bufora 1000l, ale może większy trzeba kupić. Ludzie mają te tonowe baniaki i do nich te kotły ca 20kW, więc powinno być dobrze. Dziś kupiłbym Zębca kwkd 22kW (mam 15kW bo został ze starej instalacji). Baniak na razie mam tylko 2,7t wiec u mnie optymalnie by było mieć coś o mocy 30 kW ale z tym to ciężko by było wejść do mnie do piwnicy. Tylko, że sam baniak sobie zrobiłem to i mam chęć na ulepienie sobie kiedyś pieca z szamotu i wyspawania odbiornik aciepła do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 30.10.2012 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 To 2 cale rura stalowa jak bedzie podłączony piec z buforem powinno działać na grawitacji ? piec bedzie prawie na takiej wysokości (dół pieca) jak dół bufora . Czy zrobić na jakieś mniejszej średnicy bo i tak musze mieć cały czas dostęp do prądu bo podłogówka mi na grawitacji nie bedzie działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 30.10.2012 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Oporów przepływu wody przez rurkę które dla miedzi są mniejsze niż dla stali. CU - stal 15mm - 1/2'' 18mm - 3/4'' 22mm - 1'' 28mm - 5/4'' Liczyłeś to z jakiegoś wzoru? Bo to porównanie tak trochę nieproporcjonalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebusk 30.10.2012 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Prace dalej trwają powoli się dzieje niedługo będzie zamykanie wężownicy w zbiorniku i spawanie na szczelność + poprawki króćców. Fotki: http://obrazki.elektroda.pl/1151118000_1351627984_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3314247100_1351627987_thumb.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yahabe 01.11.2012 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Nie pamiętam czy było to poruszane: Jak zabezpieczacie wężownice przed nadmiernym ciśnieniem? Koniecznie naczynko przeponowe, czy wystarczy zawór bezpieczeństwa 6 bar? Dla niewierzących/niedoinformowanych: odkrecamy cieplą wode, nalewamy wanne, zakrecamy i (nie wiem po co) zakrecamy 'glówny zawór' doprowadzenia wody. Zimna woda w wężownicy się grzeje, rozszerza, coś walnie... Oby na zewnątrz bufora. Nie wiem po co co zakręcamy, ale ja małą terme elektryczną w ten sposób rozwaliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 01.11.2012 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 nie musisz nic zakręcac wystarczy że masz na zasilanieu cwu, zimnej wodzie przed wężownicą zawór zwrotny o zabezpieczeniach już było: ponoć przy tej pojemności, rozszerzalności i delcie temperatur zabezpieczenia zbędne, ja tam, jak mówi Adam, przekombinowałem i mam 2l naczynko refleksa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 01.11.2012 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Możecie coś jeszcze napisać co zrobić z tą zimną wodą do cwu ?? co zamontować przed wejściem do bufora ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzieci 01.11.2012 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 http://imageshack.us/photo/my-images/696/21777606.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grand72 02.11.2012 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 http://imageshack.us/photo/my-images/696/21777606.jpg/ Oglądałem zdjęcia, fajna, schludna robota. Moim zdaniem brak tylko izolacji na tych drucikach co podtrzymują wężownicę- albo tego nie widać na zdj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grand72 02.11.2012 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Prace dalej trwają powoli się dzieje niedługo będzie zamykanie wężownicy w zbiorniku i spawanie na szczelność + poprawki króćców. Fotki: http://obrazki.elektroda.pl/1151118000_1351627984_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3314247100_1351627987_thumb.jpg Jakaś niska ta wężownica. Ona ma iść (wg. założeń mistrza Adama;) ) do tego wyższego baniaka i ma zaczynać się gdzieś w okolicy dna i coraz gęstszymi zwojami kończyć u góry. Chociaż ta na pewno nagrzeje CWU. Ten magiczny kształt ma pomagać utrzymać porządek w uwarstwieniu zładu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olorider 02.11.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Ludzie mają te tonowe baniaki i do nich te kotły ca 20kW, więc powinno być dobrze. Dziś kupiłbym Zębca kwkd 22kW (mam 15kW bo został ze starej instalacji). Baniak na razie mam tylko 2,7t wiec u mnie optymalnie by było mieć coś o mocy 30 kW ale z tym to ciężko by było wejść do mnie do piwnicy. Tylko, że sam baniak sobie zrobiłem to i mam chęć na ulepienie sobie kiedyś pieca z szamotu i wyspawania odbiornik aciepła do niego. Dzięki Cruz, to chyba kupię kocioł 21 kW. Upatrzyłem taki jeden kocioł - Atron z firmy MGSpaw - http://www.mgspaw.pl/index.php?subaction=k_atron Czy ktoś zna ten kocioł, co o nim sądzicie? Dzisiaj uczyłem się lutowania twardego. Zakupiłem kawałek rury 22mm kilka kształtek, czyścik i lut - taki kwadratowy pręt. Próbowałem według opisu Adama - rozgrzałem miedź do czerwoności, i przyłożyłem lut po przeciwnej stronie grzania, nie odrywając płomienia. Niestety lut nie rozprowadzał sie dookoła sam. Trzeba było przykładać go bliżej płomienia, inaczej ciężko było go roztopić. Może potrzeba jakiejś pasty jednak? A może tak ma być. Luty wyglądały byle jak, ale próba ciśnieniowa - 7atm, wyszła ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 03.11.2012 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Jeżeli to jest lut miedziano fosforowy z dodatkiem srebra to powinno iść bardzo łatwo. Ładnie się zasysa i nie robią się jakieś 'smarki' Ja na takim trenowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 03.11.2012 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Upatrzyłem taki jeden kocioł - Atron z firmy MGSpaw - http://www.mgspaw.pl/index.php?subaction=k_atron Czy ktoś zna ten kocioł, co o nim sądzicie? Patrząc na budowę to nie jest zły, ale żadna rewelacja to też nie jest. Łatwy do czyszczenia, ale za to bardziej się brudzi niż taki z pionowym wymiennikiem. Idealny do palenia ekologiczną metodą "od góry" (ładujesz na full opału i odpalasz od góry, kocioł pracuje na zasadzie świecy czystko i stabilnie spalając opał). W wersji o mocy do 17kw zdecydowanie za krótki wymiennik (mam kocioł o takiej budowie i widzę to u siebie) - wysoka temperatura będzie szła na komin, w wersji o wyższej mocy jest już OK. Wygląda jakby miał drugą klapkę do regulacji dopływu powietrza od góry - idealne do palenia "od góry" (zamykasz dolną na szczelnie, a miarkownik ciągu reguluje dopływ powietrza przez tą górną klapkę). Podsumowując nie jest zły, ale rewelacji nie ma. Ja jestem fanatykiem kotłów dolnego spalania, więc jeśli ten Twój kosztuje około 3500zł, to lepiej weź KWKD 22kW , będziesz mógł dokładać w trakcie palenia, spala czysto, ma doprowadzone powietrze wtórne. Kocioł świetnie poznany i rozpracowany na wielu forach. Kilka prostych modyfikacji i masz kocioł idealny. Jeśli chcesz coś tańszego to w marketach typu Castorama jest w dobrej cenie kocioł Westfalia Standard (czyli Cichewicz Ultima w wersji ekonomicznej) : http://www.westfalia.info.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.