byry007 10.12.2012 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Coś takiego by się u mnie sprawdziło możesz pokazać fotki tego termostatu lub schemat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 10.12.2012 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Coś takiego by się u mnie sprawdziło możesz pokazać fotki tego termostatu lub schemat? Tu cał lista http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=termostat+przylgowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 10.12.2012 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Mogę stwierdzić że piece defro chyba z tą klapą na dole co jest klapa do cugu co jest pod łączony miarkownik ciągu jest za nisko i tyle daje że ..... moje zdanie jest że powinno być 10cm wyżej i by było lepiej bo na tym co jest to ciężko dobić do 80 C a jak uchyle całe dolne dźwiki to bez problemu nawet 90 można zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 11.12.2012 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Mogę stwierdzić że piece defro chyba z tą klapą na dole co jest klapa do cugu co jest pod łączony miarkownik ciągu jest za nisko i tyle daje że ..... moje zdanie jest że powinno być 10cm wyżej i by było lepiej bo na tym co jest to ciężko dobić do 80 C a jak uchyle całe dolne dźwiki to bez problemu nawet 90 można zrobić W tych piecach macie wysoki zasyp (o ile dobrze kojarzę) więc może nie syp do pełna tylko 3/4 wysokości i dolną klapkę ustaw na śrubę a nie miarkownikiem i tak zostaw niech się pali. u mnie też 90 stopni pokazuje pod koniec palenia, gdy na dole w buforze jest 70. Na początku powoli łapie 60/70 i tak się buja (pompa start/stop) po pewnym czasie załapie na dole bufora 40 i zaczyna się powolne podnoszenie temperatury... tak to wygląda przy paleniu z buforem bez podmieszania. No i najważniejsze, nie mam żadnego roszenia w kotle po paleniu mam sypką sadzę na wymienniku z białym nalotem (wie ktoś co to jest??) co zmiatam przed każdym paleniem taką małą miotełką/szczotką z włosiem jak w zmiotce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 11.12.2012 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Jak myślicie - miałoby sens sterowanie biegami pompy podług temperatury na kotle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 11.12.2012 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Mam kozę z PW jedne drzwiczki do zasypu drugie popiół + powietrze.Czy mogę w niej palić od dołu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 11.12.2012 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Bajcik, Lepiej pompę LFP z silnikiem EC i sterować płynnie obrotami, trzeba tylko przerobić potencjometr na wyjście 0-5 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.12.2012 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 (edytowane) Jak myślicie - miałoby sens sterowanie biegami pompy podług temperatury na kotle? Bajcik, Lepiej pompę LFP z silnikiem EC i sterować płynnie obrotami, trzeba tylko przerobić potencjometr na wyjście 0-5 V. A ktoś może rozbierał taką pompę, co tam jest w środku? Trzy biegi to już dużo, płynne sterowanie niekoniecznie jest potrzebne, a na pewno generuje straty. Z obrazków w internecie wygląda na zwykły silniczek indukcyjny... Edytowane 11 Grudnia 2012 przez herakles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielsq 11.12.2012 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 EC oznacza elektroniczną komutację. Wirnik takiego silnika najczęściej wykonany jest w postaci magnesu trwałego. Natomiast na obwodzie stojana mamy rozmieszczone cewki. I teraz określona sekwencja załączania cewek pozwala na bardzo sprawne sterowanie wydajnością pompy wbudowaną elektroniką. W porównaniu do silnika indukcyjnego między innymi nie mamy strat na przekazaniu energii do wirnika i jeszcze szereg innych zalet między innymi praktycznie bezstratna możliwość zmiany wydajności (nie generujemy strat) i przede wszystkim bardzo łatwa (PWM), w rozwiązaniach najbardziej wyrafinowanych po prostu dołączamy potencjometr którym można regulować wydajność. Po prostu jest to silnik prądu stałego najbliższa analogia to silnik krokowy jak wiesz jak działa łatwo zrozumiesz tu jeszcze mamy w jednej obudowie zabudowaną elektronikę sterującą z zasilaczem. Dla mnie osobiście jest to rozwiązanie idealne i najbardziej sprawne i najłatwiej sterowalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielsq 11.12.2012 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Chyba nawet gdzieś widziałem taką pompę z sondą temperaturową może nawet dwiema sondami której zadaniem było utrzymać określoną deltę temperatur. Tak regulowała obroty aby utrzymać zadaną deltę była to jedna z kilkunastu możliwych do wyboru opcji jej sterowania. Ale cena takich rozwiązań przyprawia o zawrót głowy, chyba że są jakieś gigantyczne rabaty dla wybranych osobników. Nawet znikome koszty eksploatacyjne wynikające z tych kilkunastu watów mocy które pobiera w porównaniu do kilkudziesięciu przy klasycznej pompie nie były w stanie zrekompensować ich gigantycznej ceny kilku tysięcy zł jaką mi kiedyś zaoferował sklep. Może teraz z uwagi na rosnącą konkurencję relacje cenowe znacząco zmieniły obraz sytuacji. Druga sprawa to nie wyobrażam sobie wymiany takiej pompy w wyniku jej awarii po 2 letnim okresie gwarancji, bo mimo wszystko jest tam elektronika jak każda jest wrażliwa na parametry zasilania (przepięcia, wyładowania atmosferyczne itd.) i na dodatek w bezpośrednim kontakcie z jej wrogiem czyli wodą a jak wiadomo w kotłowni zdarzają się nieszczelności powstałe z różnych przyczyn. Dla mnie atrakcyjna cena dla takiej pompy to zwrot różnicy nakładów finansowych między klasyczną pompą a elektroniczną w okresie gwarancji producenta o ile jeszcze nie zastrzegł sobie instalacji przez przeszkolony serwis w celu wyparcia się reklamacji. Bo nie oszukujmy się elektronika lubi się psuć zaraz po gwarancji szczególnie wytwarzana w naszych czasach i w szczególności pochodząca z Chin. A o serwisie we własnym zakresie tej niby prostej elektroniki można zapomnieć z uwagi na wszechobecne procesory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rototrol 11.12.2012 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Mam takie 2 zainstalowane ECM LFP Efekta..........daja radę....... a cena nie odbiega od cen zwykłej pompy z silnikiem indukcyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
3,14 12.12.2012 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Witam serdecznie zafascynował mnie temat bufora ciepła i profesjonalizm wypowiedzi forumowiczówpróbuję przebrnąć przez 400 postów jednak jest to trudne i dlatego zdecydowałem się napisać mam malutki domek 30m2 który w ciągu 3,4 lat chciałbym rozbudować do ok 100m2więc na razie będzie do ogrzania 30m2, ogrzewanie podłogowe docelowo w całym domu, czy w takim przypadku ogrzewanie z buforme ma sens ? Nie ma gazu więc optuję za piecem na wszystko bez elektroniki raczej nie ma szans na wykonanie własnymi (lub chociaż czyimiś) ręcami bufora z wężownicą wg projektu z początku wątku, więc chciałem kupić zbiornik 1000l lub niewiele mniejszy oraz bojler do cwu i połączyć je wg schematu piec i 100 buforów niestety w mojej okolicy hydraulicy nie są pozytywnie nastawieni do tej ideiznalazłem jednego który podjąłby się montażu instalacji wg schematu "piec i 100 buforów" moje pytania1. czy to ma sens 2. jak połączyć bufor 1000l z bojlerem cwu3. czy w bojlerze cwu ciepła woda z pieca ma płynąć wężownicą czy do zbiornika4. jak optymalnie wykorzystać układ w lecie5. czy poza allegro można gdzieś znaleźć zbiorniki na bufor 1000l ? przepraszam jeśli coś pokręciłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.12.2012 11:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Niełatwo na tak postawione pytania odpowiedzieć z sensem. Mały ten domek.Ale jak zbudowany - nie wiadomo.A to on będzie cieplnym obciążeniem bufora-akumulatora.Dom "weźmie tyle ile musi" niezależnie od tego czym i jak go będziesz grzał.Kocioł i bufor to rozwiązanie niezłe, ale nie bezobsługowe.Za to tanie w eksploatacji.Pomyśl jakie masz priorytety, poustawiaj od najwyższego do najniższego i sens sam wyjdzie. Sposób połączenia nie problem. Zawsze się da to jakoś z sensem zrobić. Z tą wodą problem jest spory!Bojlery długo nie żyją z powodu aktywności ciągle świeżej, napowietrzonej i zakamienionej wody.Trzymanie podgrzanej ale nie wrzącej w zbiorniku - problem legionelli.Grzanie przepływowe - niełatwe bo spore moce trzeba pchać w proces.Miedziana wężownica w sporym baniaku te problemy rozwiązuje, ale darmo tego nie dają i nie na każdym rogu leży....Coś trzeba wybrać. Jak zadecydujesz jaki układ budujesz - pomyślimy co z nim zrobić latem. Takie baniaki, puste jak bębenek, są też poza allegro. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 12.12.2012 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Jest 3.14 taka możliwość by grzać buforem bojler a w nim będzie weżownica do cwu. Takie wynalazki były pierwowzorem dla dzisiejszych buforów w których węzownica jest zamknięta w jego wnętrzu. Łatwiej to ocieplić i zajmuje mniej miejsca. Jednak można do takiewgo układu wrócić np ze względów praktycznych, gdy miejsca jest duzo a np mamy tanio takie zbiorniki i gotową wężownicę pasująca tylko do zbiornika poziomego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
3,14 12.12.2012 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Jest 3.14 taka możliwość by grzać buforem bojler a w nim będzie weżownica do cwu. Takie wynalazki były pierwowzorem dla dzisiejszych buforów w których węzownica jest zamknięta w jego wnętrzu. Łatwiej to ocieplić i zajmuje mniej miejsca. Jednak można do takiewgo układu wrócić np ze względów praktycznych, gdy miejsca jest duzo a np mamy tanio takie zbiorniki i gotową wężownicę pasująca tylko do zbiornika poziomego. właśnie o czymś takim myślałem choć być może nie sprecyzowałem ponieważ pracuje w domu nie przeszkadza mi "obsługowość" takiego rozwiązania znalazłem wężownicę: http://allegro.pl/wezownica-miedziana-od-producenta-i2799414269.html pasującą do zbiornika poziomego do 130 litrów chciałbym taki zbiornik z wężownicą "spiąć" z buforem 1000l nawiązując do schematu piec i 100 buforów czy to zadziała jak należy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 12.12.2012 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Co i gdzie ta pompa przy piecu ma pompować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 12.12.2012 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Teoretycznie jestem"pewien", że układ ze zbiornikiem poziomym będzie bardziej efektywny, gdyż mały zbiornik poziomy będzie napełniony zawsze najcieplejszą warstwą wody a każda ilośc zwojów wężownicy się w nim zmieści. Jestem jednak tylko uczniem Adama i niech on się wypowie jako praktyk.Drugą sprawą jest wężownica.Żeby skutecznie odbierała ciepło, to powinna mieć "słuszną" powierzchnię. Tutaj podają wężownicę w metrach i grubości rurki, ale dobrze byłoby również podać w powierzchni. Wydaje mi się że taki ful wypas to 3-3.5 m2.Kupując gotową należy więc pytac o powierzchnię lub metry bieżące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 13.12.2012 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Do układu bufor + bojler poziomy z wężownicą można wężownicę spróbować zrobić z rurek miedzianych z odzysku. Poszukać je można w chlodnicach z urzadzeń chłodniczych. Kupiłem ostatnio na złomie dwie takie chłodnice z rurką 16 mm i łącznej długości rurki ok 29m i powierzchni wg tabliczki znamionowej 2.1 m2. Dwie chłodnice dają więc powierznię 4.2 m2 a wszystko za 295 zł. Trzeba jednak poświęcić kilka wieczorów, by odzielić blaszki aluminiowe zwiększające chłodzenie. Z dwóch chłodnic będzie ok 14 kg Al, krtóe skup złomu przyjmie ponownie, co obniży troche cenę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 13.12.2012 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 (edytowane) właśnie o czymś takim myślałem choć być może nie sprecyzowałem ponieważ pracuje w domu nie przeszkadza mi "obsługowość" takiego rozwiązania znalazłem wężownicę: http://allegro.pl/wezownica-miedziana-od-producenta-i2799414269.html pasującą do zbiornika poziomego do 130 litrów chciałbym taki zbiornik z wężownicą "spiąć" z buforem 1000l nawiązując do schematu piec i 100 buforów czy to zadziała jak należy ? [ATTACH=CONFIG]154074[/ATTACH] Kolego zastanów się budowa bufora tanie nie jest, dobrze zrobiny z piecem to koszt kotla na costam - groszek i zasobnika CWU z marketu. policzmy Baniak z transportem to 1000 zł wezownice CU 1500- 2000 kolana , lejek podlazenia luy - 1000 kocioł jakiś tam 3000 to tak z grubsza razem masz ok 7 tyś zł oczywiscie możesz na kocioł wydać 5000 ale i 1000 a możęsz też kupić kocioł na ecośmieci za od 5000 do 7 tyś Wybór i decyzja należą do ciebie. PS trzeba jeszcze doliczyć koszta i czas poświecony na wykonie lub na zlecenie tego komuś Edytowane 13 Grudnia 2012 przez kalio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elektmar 14.12.2012 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Witam Przedstawiam swój bufor. Pojemność 2.5 Tyś l Ciepła woda wężownica 50m fi22, zamontowana bez rozcinania zbiornika i bez lutowania w zbiorniku. Ciepła woda w ilościach dużych, nawet jak w buforze trzydzieści parę stopni. Piec Kalvis 2 -40kW Jedno załadowanie rozgrzewa cały zład do 90*. Zamontowany miarkownik przy piecu i w kominie. Załączenie pompy ładowania 60* woda i około 120*spaliny. Sterowanie TECH ST408. Steruje pompą cyrkulacyjną, ogrzewania i zaworem trój-drogowym. Ogrzewanie wyłącza się, jeśli temperatura w buforze spadnie do 37*. Ładowanie bufora i ogrzewanie działa tez grawitacyjnie, instalacja miedziana, co ciekawe od głównej magistrali do grzejników ma średnicę 15mm. Ocieplenie bufora pianka pur zamknięto komórkowa (około 30cm grubości). Pozdrawiam Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.