NJerzy 24.03.2007 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 pow. użytkowa 120 m2. U nas cena 1 kWh = 39gr. W układzie dwutaryfowym ceny: 20 gr i 46 gr. Tak więc, gdy z gazu ziemnego pozyskanie 1 kWh jes 3 razy tańsze, ......... To Ty masz jakiś tani ten gaz. U mnie wychodzi 18gr kWh z gazu dla kondenstata pracującego ze sprawnością 105%, a 23gr dla zwykłego kociołka. Oczywiście z założeniem że gaz nie jest oszukany - a niestety każdej zimy obserwuję takie zjawisko że pali się strasznie na żółto - znaczy dowalili azotu ile wlezie Prądu nie da się oszukać, a i sprawność przetwarzania na ciepło zawsze wyniesie 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 29.03.2007 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 Nie zawsze!!! Jeśli użyjesz prądu do napędzania pompy ciepła - wtedy ciepła na jej wyjściu ( tego dostarczanego do grzejników) może być 3-4-5 razy więcej niż ilość zużywanego prądu pzdr. -romwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konmer 30.03.2007 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Witam wszystkich. Czytając lekturę tego i podobnych tematów mam wrażenie, że to o czym piszecie, tzn. budowa całego układu CO i CWU jest nie pozbawione sensu i jak najbardziej do wykonania wg schematu i wskazówek adam_mk. Teraz mój przypadek: jestem w trakcie wykonywania dopiero projektu architektonicznego, ale juz teraz staram się znalezć sposób na CO i CWU w swoim wymarzonym. Kiedy jednak rozmawiam z projektantami ( już z kilkoma) to w zasadzie narzucają swoje typy, oczywiście z głębokim uzasadnieniem, niejednokrotnie wykluczające się nawzajem, a już najmniej przystające do moich upodobań. Powiedzcie, czy to tak trudno połączyć ze sobą w spójną całość kominek z PW, kocioł elektryczny, i solary, a także wentylację mechaniczną z reku? Dodam, że chciałbym mieć ogrzewanie podłogowe, a jedynie w łazienkach wspomagane ew. grzejnikami. Dom ok. 200mkw z bk 24 + 20cm ocieplenia, dach 30 cm, podłoga 20cm. I jeszcze jedno: nie jestem majsterkowiczem ( przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo), a charaker mojej pracy nie daje mi wiele wolnego. Szukam konkretnych rozwiązań tj. koncepcji, projektu, urządzeń i oczywiście wykonania, gdyż obawiam się, że i wykonawcy instalacji, wzorem projektantów wymuszą tylko te rozwiązania, które już znają. Proszę, pomóżcie bo sam tracę wiarę.[/b][/url] [/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 30.03.2007 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Witam wszystkich. Powiedzcie, czy to tak trudno połączyć ze sobą w spójną całość kominek z PW, kocioł elektryczny, i solary, a także wentylację mechaniczną z reku? Dodam, że chciałbym mieć ogrzewanie podłogowe, a jedynie w łazienkach wspomagane ew. grzejnikami. Dom ok. 200mkw z bk 24 + 20cm ocieplenia, dach 30 cm, podłoga 20cm. Buduję dom o takiej samej powierzchni, nawet nieco mniej ocieplony, wszędzie tylko podłogówka. Dodatkowe kaloryfery w łazience są zbędne, jeśli prawidłowo zaprojektujesz i wykonasz podłogówkę to możesz łazienkę nawet przegrzać, a do suszenia ręczników lepiej wykorzystać wentylację. Centralnym punktem mojego systemu ogrzewania będzie bufor o pojemności 950 l, z wbudowanym zasobnikiem CWU z grzałkami elektrycznymi i z wężownicą która umożliwi podłączenie go do kominka i solarów. Przy okazji - 20cm styropianu w podłodze nie jest konieczne, grunt ma znacnzie wyższą temperaturę niż powietrze zimą. Lepiej zainwestować w okna - przy warstwach które planujesz w ściany i dach to okna będą źródłem największych strat ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_W 30.03.2007 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Witam wszystkich. Powiedzcie, czy to tak trudno połączyć ze sobą w spójną całość kominek z PW, kocioł elektryczny, i solary, a także wentylację mechaniczną z reku? Dodam, że chciałbym mieć ogrzewanie podłogowe, a jedynie w łazienkach wspomagane ew. grzejnikami. Dom ok. 200mkw z bk 24 + 20cm ocieplenia, dach 30 cm, podłoga 20cm. Buduję dom o takiej samej powierzchni, nawet nieco mniej ocieplony, wszędzie tylko podłogówka. Dodatkowe kaloryfery w łazience są zbędne, jeśli prawidłowo zaprojektujesz i wykonasz podłogówkę to możesz łazienkę nawet przegrzać, a do suszenia ręczników lepiej wykorzystać wentylację. Centralnym punktem mojego systemu ogrzewania będzie bufor o pojemności 950 l, z wbudowanym zasobnikiem CWU z grzałkami elektrycznymi i z wężownicą która umożliwi podłączenie go do kominka i solarów. Przy okazji - 20cm styropianu w podłodze nie jest konieczne, grunt ma znacnzie wyższą temperaturę niż powietrze zimą. Lepiej zainwestować w okna - przy warstwach które planujesz w ściany i dach to okna będą źródłem największych strat ciepła. Te 20 cm styropianu w podłodze to jest chyba standard dla domów energooszczędnych. Jak omawiano w Muratorze zmianę domu ze standardowego na energooszczędny to pisano, że zmiana stolarki okiennej na "cieplejszą" nie przyniesie sensownych oszczędności (w odniesieniu do jej ceny oczywiście) natomiast w podłodze na gruncie planowano właśnie 20 cm styropku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konmer 30.03.2007 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 NJerzy napisał: Buduję dom o takiej samej powierzchni, nawet nieco mniej ocieplony, wszędzie tylko podłogówka. Dodatkowe kaloryfery w łazience są zbędne, jeśli prawidłowo zaprojektujesz i wykonasz podłogówkę to możesz łazienkę nawet przegrzać, a do suszenia ręczników lepiej wykorzystać wentylację. Centralnym punktem mojego systemu ogrzewania będzie bufor o pojemności 950 l, z wbudowanym zasobnikiem CWU z grzałkami elektrycznymi i z wężownicą która umożliwi podłączenie go do kominka i solarów. Dzięki za pierwsze podpowiedzi, tylko jak mam zaprojektować, skoro się na tym nie znam? Może jakieś gotowe wzorce lub namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_W 30.03.2007 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 NJerzy napisał: Buduję dom o takiej samej powierzchni, nawet nieco mniej ocieplony, wszędzie tylko podłogówka. Dodatkowe kaloryfery w łazience są zbędne, jeśli prawidłowo zaprojektujesz i wykonasz podłogówkę to możesz łazienkę nawet przegrzać, a do suszenia ręczników lepiej wykorzystać wentylację. Centralnym punktem mojego systemu ogrzewania będzie bufor o pojemności 950 l, z wbudowanym zasobnikiem CWU z grzałkami elektrycznymi i z wężownicą która umożliwi podłączenie go do kominka i solarów. Dzięki za pierwsze podpowiedzi, tylko jak mam zaprojektować, skoro się na tym nie znam? Może jakieś gotowe wzorce lub namiary Zapytaj Mistrza (adam_mk) Może kogoś Ci na priv poleci. T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konmer 30.03.2007 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Dizęki, Tomek_W. Prawdę mówiąc po cichu trochę na to liczę i pozdrawiam mistrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konmer 30.03.2007 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Przepraszam za niezdarność, oczywiście pozdrawiam Mistrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_W 30.03.2007 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Szybko zmieniaj posta Klawisz w prawym-górnym rogu... T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 30.03.2007 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Powiedzcie, czy to tak trudno połączyć ze sobą w spójną całość kominek z PW, kocioł elektryczny, i solary, a także wentylację mechaniczną z reku? Dodam, że chciałbym mieć ogrzewanie podłogowe, a jedynie w łazienkach wspomagane ew. grzejnikami. Dom ok. 200mkw z bk 24 + 20cm ocieplenia, dach 30 cm, podłoga 20cm. Pozwolę sobie przedstawić moje przemyślenia na temat systemu ogrzewania dobrze izolowanego - niskoenergetycznego domu. Piszesz, że chciałbyś mieć ogrzewanie podłogowe w całym domu. Ogrzewanie to ma oczywiście wiele zalet, m.in. świetnie współpracuje z pompami ciepła i z gazowymi kotłami kondensacyjnymi. Jednak jego wadą są dużo większe straty energetyczne. Dlaczego? Dlatego, że przy okazji ogrzewania pomieszczenia znacznie mocniej niż w przypadku innych systemów grzewczych podgrzewasz grunt. Można to oczywiście zniwelować przez zastosowanie lepszej izolacji posadzki (stąd te proponowane 20 cm styropianu pod posadzką), ale po co ? Lepiej tą dodatkową izolację dać tam, gdzie będzie ona bardziej efektywna pod względem ekonomicznym, np. w ściany lub sufit. Jakie zatem rozwiązanie proponuję? Planujesz zastosować wentylację nawiewno wywiewną z rekuperatorem. Dlaczego więc nie zwiększyć nieco przekrojów kanałów wentylacyjnych i nie wykorzystać ich jako systemu grzewczego ? Wystarczy nagrzewnica wodna podłączona do bufora ciepła. Bufor z kolei możesz ładować tym co jest w danej chwili najtańsze lub najwygodniejsze (kominek, energia elektryczna, solary). Jeżeli to zrobisz na etapie projektowania, to nie powinno stanowić problemu zaplanowanie odpowiedniego systemu kanałów oraz wielkości bufora (akumulatora ciepła). Takie ogrzewanie, poza znacznie niższymi kosztami inwestycyjnymi ma jeszcze jedną zaletę - jest doskonale sterowalne. Bez problemu możesz w szybkim czasie podwyższyć lub obnizyć temperaturę w wybranym pomieszczeniu, lub w określonej sytuacji (np. w momencie zazbrojenia alarmu). Rezygnujac z ogrzewania podłogowego, możesz też dowolnie dobrać sobie materiał na posadzkę, np. deski ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nail 30.03.2007 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 Jeżeli chodzi o bufory ciepła co powiecie na temat elektrycznych piecy akumulacyjnych z dynamicznym wyładowaniem.Czy takie rozwiazanie się sprawdza?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konmer 31.03.2007 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2007 HenoK napisał: Jakie zatem rozwiązanie proponuję? Planujesz zastosować wentylację nawiewno wywiewną z rekuperatorem. Dlaczego więc nie zwiększyć nieco przekrojów kanałów wentylacyjnych i nie wykorzystać ich jako systemu grzewczego ? Wystarczy nagrzewnica wodna podłączona do bufora ciepła. Bufor z kolei możesz ładować tym co jest w danej chwili najtańsze lub najwygodniejsze (kominek, energia elektryczna, solary). Jeżeli to zrobisz na etapie projektowania, to nie powinno stanowić problemu zaplanowanie odpowiedniego systemu kanałów oraz wielkości bufora (akumulatora ciepła). Czy to czasem nie będzie taki wzbogacony system DGP ze swoimi wadami typu zabrudzone ściany w okolicach nawiewu ? Tego wolałbym uniknąć ale pomysł jest wart zastanowienia. Nawet nie wiedziałem, że i tak można spiąć te elementy grzewcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 31.03.2007 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2007 Czy to czasem nie będzie taki wzbogacony system DGP ze swoimi wadami typu zabrudzone ściany w okolicach nawiewu ? Tego wolałbym uniknąć ale pomysł jest wart zastanowienia. Nawet nie wiedziałem, że i tak można spiąć te elementy grzewcze. Twój dom będzie miał naprawde nieduże zapotrzebowanie na ciepło. Zakładam oczywiscie, że nie będziesz przesadzał z ilością okien, okna i drzwi będą dobrze izolowane cieplnie i będą szczelne. Efekty, o których mówisz pojawiają się w systemie DGP, w którym raczej nikt nie stosuje filtrów. Poza tym myślę o niskotemeraturowym ogrzewaniu z nawiewem doprowadzonym w dolnej części pomieszczeń i z kratkami wywiewnymi w górze pomieszczenia. To wszystko trzeba oczywiscie policzyć, tak aby taki system grzewczy spełnił swoja rolę nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 31.03.2007 06:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2007 Ogrzewanie nadmuchowe to wiatr w domu. Na jednej wymianie na godzinę się nie skończy. Potrzebne z 4 czy 5, a to już spore kanały. Zwłaszcza , jak ma być cicho (w nocy). Trzeba to bardzo dobrze policzyć. Da się. Ma zalety, ale też i wady.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konmer 31.03.2007 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2007 No właśnie , te wady. Kiedy powiedziałem to żonie minę miała skrzywioną. Od razu wykrztusiła kurz, wiatr, októrym wspomniał adam_mk i w ogóle, że jej się to specjalnie nie podoba. Nie dyskutowałem na wszelki wypadek. W takim razie co robić?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARIO345 07.04.2007 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 witamPrzyszedł czas na instalację w moim domu. Planuję wykonać w całym domu podłogówkę (160 m2 powierzchni). muszę zbudować bufor ciepła, który będzie współpracował z kominkiem z płaszczem wodnym oraz kotłem elektrycznym, bufor powinieni wyglądać tak: http://img392.imageshack.us/img392/5041/buforschematny5.pngwymiary zbiornika to 200 x 110 x 60 cm ( kształt prostopadłościanu wymusza miejsce w domu , cały zbiornik schowany w ziemi i izolowany 20 cm warstwą ze wszystkich stron)Czy wloty i wyloty zaplanowałem odpowiednioczy nie powinien ten zbiornik posiadać jakiejś ściany grodziowej w środku z otworami , zapobiegającej mieszaniu się wody,Czy jeszcze powinien mieć jakieś krućce przyłączeniowe? Wszystkie przyącza i rurki wewnątrz planuję zrobić calowe, natomiast zbiornik będzie spawany z blachy 4 mmProszę o opinie.pozdrawiammario345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 07.04.2007 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Proponowałbym zwiącać ściany boczne prętami 8 mm - na duże boki 4-6 prętów, na małe 2-4 pręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.04.2007 09:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2007 Dokładnie to samo sobie pomyślałem.Ciśnienie niewielkie, ale parcie duże.Zbiornik pownien być związany. Brakuje mi rury zwiniętej w płaską spiralę dla CWU i umieszczonej pod szczytem zbiornika.Brakuje mi tu jeszcze jednej takiej spirali przy samym dnie do zasilania bufora z solarka (Może kiedyś go sobie zrobisz? Zbiornik robisz!) Zasilanie kominkiem jest. I tylko kominkiem. A inne sposoby? Dałbym jeszcze jeden wlot i wylot. Zaślepiłbym korkiem. Teraz się da a potem już będzie to trudne.Wrzuć tam grzałę z wanny galwanizerskiej. Taką trójfazową przemysłówę.Nocna taryfa jest tania. Tańsza jak LPG. Problem z prądem jest głównie taki, że tanie godziny nie pokrywają się z mroźną pogodą. Jak się ma duży bufor, to ta zależność jest nieistotna. Grzeje się bufor w tanich godzinach a dom wtedy kiedy trzeba. Ładny klocek!Postaw go na styrodurze (twardy jest). Załóż ocieplenie w dwu trzech warstwach i każdą zawiń i zamknij gipsem.Pierwsza warstwa ocieplenia koniecznie z wełny mineralnej!Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.04.2007 09:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2007 Ponieważ kilku uparciuszków zaczyna coraz częściej powtarzać"przestań ględzić, zrób coś"postanowiłem, że wrzucę kilka fotek z prowadzonych prac. To wątek o buforze. Teraz robię bufor dla podłogówki zasilany "na wszystko".Bufor taki bardziej "wypasiony", ale taki ma być.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.