herakles 13.01.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 No to ja zmienię trochę temat bo mam problem z grawitacją taki że wychładza mi kocioł (kominek) i ten nie chce się porządnie rozpalić (trwa to długo), czy zna ktoś jakiś zawór trzymający minimalną temperaturę (taki żeby otwierał się przy np. 60 C, najlepiej żeby był sterowany jakąś kapilarą i działał bez prądu. Nie daje mi spokoju ten temat. Dlaczego kominek się tak zachowuje?? Przecież komin powinien ciągnąć, a NIE CIĄGNIE!!!! Przecież nie pali się nie dlatego, że jest zimno, tylko że cugu nie ma. Masz wentylację mechaniczną? Wnetylator co wyciąga może za szybko chodzi. A może w kuchni gotujesz i wyciąg włączony na maksa? Coś tu jest nie tak z tym kominem. Komin powinien mieć cug ZAWSZE!!! A jak nie ma to robi się trochę niebezpiecznie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 13.01.2013 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Ten tak zwany CUG:), to ruch powietrza(spalin) w kominie. Jak komin jest ciepły to do góry , a jak zimny to do dołu:(. Jak komin ma małą masę i po 12 godzinach robi się zimny, to przy mrozie pociągnie do mieszkania. Wtedy warto zrobić jakiś wyciąg czy wstawić grzałkę do komina, by trochę go zagrzała w celu zmiany kierunku CUGU ku górze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 14.01.2013 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Nie daje mi spokoju ten temat. Dlaczego kominek się tak zachowuje?? Przecież komin powinien ciągnąć, a NIE CIĄGNIE!!!! Przecież nie pali się nie dlatego, że jest zimno, tylko że cugu nie ma. Masz wentylację mechaniczną? Wnetylator co wyciąga może za szybko chodzi. A może w kuchni gotujesz i wyciąg włączony na maksa? Coś tu jest nie tak z tym kominem. Komin powinien mieć cug ZAWSZE!!! A jak nie ma to robi się trochę niebezpiecznie.... Komin ciągnie, ale ciągnie to co mogłoby się spalić ale się nie spali bo jest za bardzo chłodzone przez płaszcz wodny kotła. Jak pisałem dał bym to co mam u siebie - zaworek termostatyczny z kapilarą a jak nie to wtedy jakąś pompkę mieszającą. Albo może na powrocie z instalacji do kotła (na dole) jakiś 3D sterowany siłownikiem (z małym powrotem albo by tylko hamował przepływ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
o_c 14.01.2013 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Może jakiś deflektor ceramiczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 14.01.2013 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Ten tak zwany CUG:), to ruch powietrza(spalin) w kominie. Jak komin jest ciepły to do góry , a jak zimny to do dołu:(. Jak komin ma małą masę i po 12 godzinach robi się zimny, to przy mrozie pociągnie do mieszkania. Wtedy warto zrobić jakiś wyciąg czy wstawić grzałkę do komina, by trochę go zagrzała w celu zmiany kierunku CUGU ku górze . Dochodzi jeszcze różnica ciśnień w domu i na zewnątrz. Komin ciągnie, ale ciągnie to co mogłoby się spalić ale się nie spali bo jest za bardzo chłodzone przez płaszcz wodny kotła. Jak pisałem dał bym to co mam u siebie - zaworek termostatyczny z kapilarą a jak nie to wtedy jakąś pompkę mieszającą. Albo może na powrocie z instalacji do kotła (na dole) jakiś 3D sterowany siłownikiem (z małym powrotem albo by tylko hamował przepływ). Nie. Ludziska wrzucają sobie do kominków powietrze o temp. -20 i im działa. Ogniska zimą na zmrożonej ziemi palą się pierwszorzędnie. CUGU ni ma! Opowiedz coś o wentylacji. Grawitacyjna czy mechaniczna, w kuchni wyciąg włączony? Salon otwarty na mieszkanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 14.01.2013 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Herakles+inni, Drewno do palenia też potrzebuje temperatury i jak na bieżąco odbierasz temperaturę to sie będzie tlić kopcic itd. Mi w rozwiązaniu problemu pomógł świerk - mam tego od groma na budowie w dodatku mocno wysuszonego, szybko zaczyna sie palić i daje dużą temperaturę (w krótkim czasie dużo ciepła). Rąbie to na paski ok 3-5 cm i układam na grubszych klockach tak ze 4 warstwy takich cienkich. Dwie kostki podpałki i po 10 minutach mam ognisko "że hej" wtedy dożucam kilka desek świerkowych i kominek rozchulany. Jak chce sie szybko zagrzać bufor to tylko świerk w 3 godziny kominek 18 kW zagrzał bufor z 18 do 72 C, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 14.01.2013 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Herakles+inni, Drewno do palenia też potrzebuje temperatury i jak na bieżąco odbierasz temperaturę to sie będzie tlić kopcic itd. Mi w rozwiązaniu problemu pomógł świerk - mam tego od groma na budowie w dodatku mocno wysuszonego, szybko zaczyna sie palić i daje dużą temperaturę (w krótkim czasie dużo ciepła). Rąbie to na paski ok 3-5 cm i układam na grubszych klockach tak ze 4 warstwy takich cienkich. Dwie kostki podpałki i po 10 minutach mam ognisko "że hej" wtedy dożucam kilka desek świerkowych i kominek rozchulany. Jak chce sie szybko zagrzać bufor to tylko świerk w 3 godziny kominek 18 kW zagrzał bufor z 18 do 72 C, Napisz mimo wszystko coś o tej wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 14.01.2013 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Wentylacja finalnie ma byc mechaniczna ale na razie to nadal przeciag budowlany. Wiekszosc okien na lekkich uchylach. Kominek bierze powietrze przez rure 160 z zewnatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 15.01.2013 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Cześć skręciłem wężownice. Na razie solarną 2x12,5m fi15.Mam pytanie dotyczące drutu miedzianego do podwiązania ich. Jakiej grubości jest najlepszy i ile metrów wam poszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 15.01.2013 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Kominek bierze powietrze przez rure 160 z zewnatrz. Odłącz ją i napisz jak działa. Powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 15.01.2013 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Herakles Jak bedziesz rozpalal w deszczu kondensatu to tez ci bedzie sie ogien meczyc zanim sie rozpali. Oczywiscie ze probowalem bez rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.01.2013 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 mam pytanko ...czy mogę zamontować pompę obiegową na powrocie z instalacji przed samym kotłem, czy musi być na zasilaniu ...?a także czy na wylocie z kotła musi być taka wielka rura bodajże 1i 1/2 cala, czy mogę to zredukować od razu na np. 1" , to samo na powrocie...?czy da się jakoś sensownie zasilać dwa rozdzielacze bez układu mieszającego (jeden od podłogówki na dole a drugi od grzejników na piętrze ...)...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olorider 16.01.2013 23:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Cześć skręciłem wężownice. Na razie solarną 2x12,5m fi15. Mam pytanie dotyczące drutu miedzianego do podwiązania ich. Jakiej grubości jest najlepszy i ile metrów wam poszło? A może lepiej rurka miedziana fi 15, zrobić stelaż i przylutować zwoje, można przy okazji poćwiczyć lutowanie twarde. Ja tak zrobiłem, a pomysł, od kolegów z tego wątku. http://img703.imageshack.us/img703/820/p1050508z.jpg Uploaded with ImageShack.us http://img823.imageshack.us/img823/8079/p1050510d.jpg Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 17.01.2013 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 mam pytanko ... czy mogę zamontować pompę obiegową na powrocie z instalacji przed samym kotłem, czy musi być na zasilaniu ...? a także czy na wylocie z kotła musi być taka wielka rura bodajże 1i 1/2 cala, czy mogę to zredukować od razu na np. 1" , to samo na powrocie...? czy da się jakoś sensownie zasilać dwa rozdzielacze bez układu mieszającego (jeden od podłogówki na dole a drugi od grzejników na piętrze ...)...? a jaki to kocioł (jakie paliwo i jaka moc) układ otwarty czy zamknięty bez mieszacza to raczej z podłogówką się nie uda ,chyba że lubisz podskakiwać na gorącej podłodze ,wystarczy zwykły ESBE 20-43 ST.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waflos 17.01.2013 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 a jaki to kocioł (jakie paliwo i jaka moc) układ otwarty czy zamknięty bez mieszacza to raczej z podłogówką się nie uda ,chyba że lubisz podskakiwać na gorącej podłodze ,wystarczy zwykły ESBE 20-43 ST.C Jak paliwo stałe to tylko otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waflos 17.01.2013 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 mam pytanko ... czy mogę zamontować pompę obiegową na powrocie z instalacji przed samym kotłem, czy musi być na zasilaniu ...? a także czy na wylocie z kotła musi być taka wielka rura bodajże 1i 1/2 cala, czy mogę to zredukować od razu na np. 1" , to samo na powrocie...? czy da się jakoś sensownie zasilać dwa rozdzielacze bez układu mieszającego (jeden od podłogówki na dole a drugi od grzejników na piętrze ...)...? Jasiu ty taki mądry a o pierdoły się pytasz: pompa zawsze na zasilaniu!!! Rurki zależy jakie masz w instalacji - jak masz mniejsze niż w kotle to pewno że musisz zredukować... - bo inaczej nie połączysz....najlepiej zachować jak najwiesze przekroje... podłogówka z mieszaczem a grzejniki bezpośrednio - tzn będą się regulowały termostatami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 17.01.2013 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 A dlaczego pompa tylko na zasilaniu , jakoś tego nie łapie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 17.01.2013 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 jak paliwo stałe to tylko otwarty. a słyszałeś kiedyś o układach schładzających ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
webi 17.01.2013 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Witam Kotłowni jeszcze nie mam ale nurtuje mnie pewne zagadnienie.Chciałbym zabezpieczyć kocioł przed przegrzaniem, w przypadku braku prądu.Czy bufor połączony z kotłem rurociągiem o dużej (np. 1 1/2”) średnicy, będzie odbierał ciepło grawitacyjnie. Czy lepiej zabezpieczyć podtrzymanie akumulatorem 12V z przetwornicą. I temat trochę z innej beczki. Chcę odzyskać ciepło z klimatyzacji ale bez bezpośredniego odparowania w bojlerze. Mój plan jest taki żeby owinąć rura miedzianą bufor. Tylko problem jest z powierzchnią wymiany, ponieważ okrągła rurka słabo przylega. Tu pomogło by lutowanie ale trochę tego dużo. Dobrym rozwiązaniem było by dołożenie zewnętrznego płaszcza wypełnionego cieczą. Projekt będzie realizowany w tym roku, jak coś zrobię to się pochwalę. Mile widziane wszelkie pomysły na zintensyfikowanie wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waflos 17.01.2013 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 a słyszałeś kiedyś o układach schładzających ??? i po co ten wydatek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.