waflos 17.01.2013 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 A dlaczego pompa tylko na zasilaniu , jakoś tego nie łapie ??? sam robisz instalację?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 17.01.2013 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 witam kotłowni jeszcze nie mam ale nurtuje mnie pewne zagadnienie. Chciałbym zabezpieczyć kocioł przed przegrzaniem, w przypadku braku prądu. Czy bufor połączony z kotłem rurociągiem o dużej (np. 1 1/2”) średnicy, będzie odbierał ciepło grawitacyjnie. Czy lepiej zabezpieczyć podtrzymanie akumulatorem 12v z przetwornicą. I temat trochę z innej beczki. Chcę odzyskać ciepło z klimatyzacji ale bez bezpośredniego odparowania w bojlerze. Mój plan jest taki żeby owinąć rura miedzianą bufor. Tylko problem jest z powierzchnią wymiany, ponieważ okrągła rurka słabo przylega. Tu pomogło by lutowanie ale trochę tego dużo. Dobrym rozwiązaniem było by dołożenie zewnętrznego płaszcza wypełnionego cieczą. Projekt będzie realizowany w tym roku, jak coś zrobię to się pochwalę. Mile widziane wszelkie pomysły na zintensyfikowanie wymiany. grawitacja wystarczy pod warunkiem że bufor będzie wyżej niż kocioł ,najlepiej by było gdyby góra kotła była na wysokości dna bufora i rury tak jak piszesz ,grawitacja się nie psuje pompki akumulatory przetwornice a i owszem z odzyskiem z klimy dał bym sobie spokój zyski małe a problemów sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 17.01.2013 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 sam robisz instalację?? wytłumacz mi dlaczego pompa tylko na zasilaniu bo może czegoś nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinraven 17.01.2013 23:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Witam W związku z tym ,że ostatnio myślę o wkładzie kominkowym z płaszczem wodnym wziąłem pod uwagę układ CO ze zbiornikiem buforowym, i w związku z tym mam do Was pytanie:- jaki bufor kupić? pow. mieszkania ok 170m3trzy osoby w domu ,ocieplony ściany styropian 200mm poddasze użytkowe 200mm wełna Isover supermata 200mm,myślę o ok 1000l ze zintegrowanym boilerem CWU 200l -rozumiem ,że do bufora nie ma sensu pchać piec z podajnikiem wystarczy zwykły < śmieciuch>-szukam doświadczonego hydraulika z okolic Puław woj. lubelskieDziękuję za pomoc Edytowane 18 Stycznia 2013 przez marcinraven Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 17.01.2013 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 witam w związku z tym ,że ostatnio myślę o wkładzie kominkowym z płaszczem wodnym wziąłem pod uwagę układ co ze zbiornikiem buforowym, i w związku z tym mam do was pytanie: - jaki bufor kupić? Pow. Mieszkania ok 170m3trzy osoby w domu ,ocieplony ściany styropian 20mm poddasze użytkowe 200mm wełna isover supermata 200mm,myślę o ok 1000l ze zintegrowanym boilerem cwu 200l -rozumiem ,że do bufora nie ma sensu pchać piec z podajnikiem wystarczy zwykły < śmieciuch> -szukam doświadczonego hydraulika z okolic puław woj. Lubelskie dziękuję za pomoc masz 2 cm styro na ścianach ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzieci 18.01.2013 02:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Witam tak czytam na forum wypowiedzi i nie wiem co robić. Bufor stoi w piwnicy jeszcze nie ocieplony pojemność 1500 l. Miałem kupować piec zębiec kwkd 22 i nie wiem co robić . Jak się bufor nie sprawdzi to lepiej chyba kupie inny kocioł z nadmuchem aby nie biegać co chwile dokładać. Ciekawe ile u mnie wytrzyma bufor bez palenia dom 110 pow użytkowej. Co tu robić może kupić z podajnikiem. a bufor odsprzedać. Doradźcie co zrobić. Myślałem że bufor jak załaduje do pełna to wytrzyma 36 godzin bez palenia. Dodam że bufor planuje ocielić 30 cm wełny o współczynniku 0,35. Czy to wystarczy? Tylko co teraz z ciepła wodą użytkową dodam że gazu nie podłączałem. Może było trzeba było kondensat kupić i się nie martwić, że jak mnie nie będzie to zona może mieć problem z ciepłą wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.01.2013 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Jasiu ty taki mądry a o pierdoły się pytasz: pompa zawsze na zasilaniu!!! Rurki zależy jakie masz w instalacji - jak masz mniejsze niż w kotle to pewno że musisz zredukować... - bo inaczej nie połączysz....najlepiej zachować jak najwiesze przekroje... podłogówka z mieszaczem a grzejniki bezpośrednio - tzn będą się regulowały termostatami... pierdoły nie pierdoły ... generalnie wszelakie kotły to nie moje klimaty ale ojciec w swoim domu sobie taki wymyślił ... całe piętro to grzejniki a dól to podłogowe, kocioł to jakiś SAS 17kw (ma jakiś sterownik i wentylator ...)czy dobry czy zły to nie wiem( pojechali z bratem i przywlekli...) , zostawili mnie z tym do podłączenia ... kogo nie spytasz to od razu chce pół sklepu hydraulicznego do tego podłączyć, dlatego pytam bo chcę zrobić prosto ale skutecznie bez zbędnego pompowania kasy... o umiejscowienie pompy to pytam ponieważ coś gdzieś ktoś nagadał że szybciej pada na zasilaniu, jak na powrocie to ponoć wodę wyrzuca przez naczynie przelewowe ... (generalnie już po temacie bo dałem na wyjściu z kotła... ) co do układu mieszającego... mam taki chytry plan dać zawór trój drogowy przed rozdzielaczami sterowany sterownikiem pokojowym umieszczonym w holu na dole... jak rozpali się w piecu to uruchamia się pompa obiegowa (sterowana sterownikiem pieca) i pompuje w obydwa rozdzielacze jeżeli na dole jest wystarczająco ciepło to sterownik zamyka rozdzielacz podłogowego a zostaje tylko na grzejniki na piętrze... jako że dół jest akumulacyjny to znacznie dłużej utrzyma temperaturę, a piętro kryte watą szybciej będzie stygło więc po ponownym rozpaleniu grzejniki będą grzały zawsze a podłoga na dole tylko w tedy jak obniży się temperatura... nadmienię tylko że docelowo ma być bufor 1500 L ale to dopiero w dalszych planach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinraven 18.01.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Sorki oczywiście 200mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 18.01.2013 23:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 (edytowane) Panowie, O tym, ze nie ma sensu i potrzeby stosowania do pieca gazowego bufora to juz wyczytalem. Ale post adama_mk #4252 natchnal mnie idea oraz wiara w to, ze nie trzeba kupowac pieca za dziesiatki tysiecy. Skad taki pomysl: - piec 1 funkcyjny kupie za ok 1-5tys, podczas gdy dwufunkcyjny z zasobnikiem 150l np. ACV ok 10-15tys - te ceny to jakas paranoja - bufor zrobie za piwo (mam rure fi 400, akurat odcinki ponad 2m, tesc jest spawaczem wiec wszystko pospawa, miedz tez sie znajdzie). pi*r2*h = troche malo bo 250l - sterownik do obslugi tego ustroju sam bym sobie tez wystrugal - myslalem nad zwyklym najtanszym ogrzewaczem przeplywowym np. 18kW byle z zamknieta komora. z tego co wyczytalem taki przeplywowy piec zalacza sie on w momencie przeplywu wody (odrkecenie kranu). plan zaklada oczujnikowac bufor i mierzyc temp na roznych wysokosciach, zaprzegnac jakis mikroprocesorek. Gdy wyniucha, ze temp spada to w wyniku zaprogramowanej logiki zalaczy pompke obiegowa miedzy piecem i buforkiem i wymusi przeplyw wody -> spowoduje zalaczenie pieca. Gdy zniucha, ze temp jest ok to wylaczy pompke, przeplyw wody ustanie i piec sie wylaczy. zwykly piec umozliwi mi lupanie bufora wyzszymi temp. tylko pytanie po co? aby piec sie rzadziej zalaczal? i tak po kilku latach szlag go trafi. czy lepiej dla niego zeby chodzil np. 2h non stop, a pozniej przez kilka godzin odpoczywal, az sie bufor znow rozladuje. - piec kondensacyjny - tutaj trzeba by pilnowac niskich temp w buforze - chyba tak z max 50*C?. z tego co czytalem kondensacja przy 50*C i tak jest mniejsza (wiec i sprawnosc maleje) niz np. przy 30*C. prawda czy falsz? w tych gazetach i internecie to rozne pierdoly wypisuja. o ile kondensat bedzie bardziej sprawny od zwyklego nie kondensata? czy ktos zna te % - ale nie z ulotek a'la112%. i czy roznica w cenie miedzy tymi piecami sie kiedykolwiek zwroci? no i pozostaje problem sterowania. o ile przeplywowy ogrzewacz moge oszukac pompka obiegowa, tak w kondensacie bez grzebania w samym piecu chyba sie nie obejdzie. chyba, ze znacie jakies madre metody, bezinwazyjnego zewnetrznego sterowania takimi kondensatami? bo jak to sterowac? czy taki kondensat ma jakas histereze, ile czujnikow moge tam zapiac? - jesli ktokowliek dotarl do tego momentu i jeszcze pod nosem nie klnie - po co mu bufor do gazu? ano bo bedzie solarek DIY (chyba jasiek taki ma) - mialoby to pracowac w ukladzie otwartym, no i tu znow problemy bo gaziaki maja czujniki cisnienia. adam pisal zeby oszukac drutem, ale wiaze sie to z rozbebeszaniem pieca. adam moze i drutowac umie, ja sie nie bardzo znam. jakby to inaczej obejsc. ostatecznie mozna by sie pokusic o uklad zamkniety bo naczynie nie wyjdzie jakies mega wielkie. tylko po co? czy ktos wie jakie zalety ma uklad zamkniety vs otwarty przy gazie? jak najeci wszyscy mowia, ze koniecznie zamkniety ale moj umysl jest za waski aby to kupic. Jak to ma niby dzialac i zalozenia: Wszedzie podlogowka + drabinki w lazience w w chalupie 200m2, ozc jeszcze nie mam. Piec podgrzewa te 250l do temp powiedzmy 50*C i wylacza sie. Jesli temp spadnie do 45*C znow sie zalacza. Grzanie CWU przez wezownice 25mb fi 15mm. Czytalem, ze te 25mb fi 15 dziala. Piczman nawet pisal, ze przy 45*C w calym buforze leci ciepla woda. Piczman czy moge wpasc sie do Ciebie wykapac i sprawdzic? . Do tego komin z kapeluszem i na dole wezownica do solara (solar a'la Jasiek). W czerwcu zeszlego roku zamontowalem rejestrator temp pod dachowka. Zobaczymy jak to wyjdzie przez zime. Ale z tego co obserwowalem w lato wyjdzie dobrze i cieplo. Max temp zeszlego lata to 62*C. Najlepsze jest to, ze najcieplej jest tam ok 5 rano. To mnie troche zaskoczylo. Z tego co pisal adam te 250l wody moze byc troche malo. Wszyscy pisza, ze jak bufor to duzy, ogromny, cysterna, a jeszcze lepiej dwie. Tylko czy w moim przypadku bedzie to za malo? Piec gazowy da sie wysterowac wiec on nie jest problemem. Solary sa problemem jesli sa na sloncu. U mnie nawet w sloneczne dni temp pod dachem nie wzrosnie >60*C (i to nie wniosek z palca ale dane z rejestratora spod dachu). Wiec nie ma szans zebym zagotowal te 250l. Tak sobie mysle, ze chalupa pociagnie sobie tyle ile potrzeba z tego bufora, a piec powinien to dogrzac. Troche martwi mnie CWU, ze te 250l moze sie za szybko ochladzac przy duzym poborze cwu (wanna + prysznic). Jak policzyc ile kW trzeba aby podgrzac te 250l wody o te 10*C. I ile czasu taki piecyk 18kW musialby grzac zeby podniesc ta temp. Widzialem gdzies wzor ale nie moge go znalezc. Pomozecie? Co mnie martwi to jak dac wyprowadzenia rurek aby po wylaczeniu pompy nie nastepowal proces samorozladowania sie tego baniaka np. przez piec gazowy. Ktos mial taki problem - chyba Piczman i ktos jeszcze. Byly jakies schematy ale nie wyswietlaja sie. Na pewno jest na to rozwiazanie - tylko jakie? Syfony jakies czy cus? Czy ktos poratuje jakims rozwiazaniem. Czy to dopiero pozniej trzeba metoda macajewa sprawdzac gdzie rurka ciepla i dumac co z tym fantem zrobic? Dennice - planuje dac gorna i dolna dennice plaska (z wspawanymi plaskownikami). Tloczone dennice kosztuja majatek. Chce przyspawac do rury zwykla flansze, dac uszczelke np. z teflonu na dziesiat srub M12 dookola. Dobry plan czy bedzie cieklo? Niby wiem, ze tam sie nic nie powinno dziac. Ale jak to zaspawam na amen to bede mial poczucie braku mozliwosci naprawy. No chyba, ze te uszczelki na dolne dennicy to naprawde kiepski pomysl. Pytalem hydraulika co o tym sadzi i popatrzyl na mnie jak na kosmite. pocieszam sie, ze to byl ten typ ktory podlogowke co 10cm kladzie "bo tak sie robi i bedzie pan zadowolony". Zapytanie o taki bufor to dobry test weryfikujacy zdatnosc danego "fachmana" A moze jednak ma racje i to nie bedzie dzialac. Nie no - na pewno bedzie dzialac bo przeciez piszecie, ze macie takie uklady. Ale diabel tkwi w szczegolach. Wiem, ze duzo bylo ale przypomnijcie co jest jeszcze istotne, krytyczne a tym ukladzie abym babola nie strzelil. To jest mega watek i spamietanie wszystkiego jest dla normalnego czlowieka po prostu niemozliwe Schemat ponizej: Edytowane 19 Stycznia 2013 przez amciek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 19.01.2013 09:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 http://www.termet.com.pl/pl/produkty/gazowe_podgrzewacze_wody_przeplywowej/z_zamknieta_komora_spalania/Aqua_comfort_turbo_G-19-03_19_2_kW/ To bym obejrzał...Do układu otwartego nteż się FABRYCZNIE nadaje... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 19.01.2013 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Ja też chciałem sprzęgać bufor z gazem ale po przeliczeniu różnicy w cenie kW z gazu w taryfie W2 z prądem nocnym różnica wyszła o 2,5 grosza na kożyść gazu ale koszty inwestycji spłacały by się przez 15 lat. U mnie bufor sprzęga kominek z PW, grzałkę i solary. Zostawiłem wolne wejścia na piec gazowy (może znów stanieje gaz to se zainstaluje termeta) i pc (rozważałem jakąś małą na lato ewentualnie glikolową kożystającą z obieggu GWC glikolowego). Generalnie z gazem jak masz w domu to się opłaca kocioł jak masz dopiero doprowadzać to sobie przelicz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 19.01.2013 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 mpoplaw, jak mialbym to podlaczyc? kupuje ten przyrzad powiedzmy z zasobnikiem 195l i co dalej? podlacze to do podlogowki, a co z CWU? adam_mk - takie konstrukcje pracuja? czy polecasz wykonanie takiego ukladu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzieci 19.01.2013 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 kup kocioł o większej komorze załadunkowej, dla 1500L to co najmniej 40KW Witam. Kupił bym większy kocioł ale chyba komin mam za mały. Wysokość 10 m średnica rura metalowa owal 13x22 chyba za mały jak na taki piec. Jak sadzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 19.01.2013 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 A jak odzyskasz całe ciepło z komina to będziesz miał cug? Z tego co wiem, im cieplejsze spaliny tym lepiej komin pracuje. Poza tym przy paleniu drewnem raczej szybko wszystko się osmoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.01.2013 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Witam tak czytam na forum wypowiedzi i nie wiem co robić. Bufor stoi w piwnicy jeszcze nie ocieplony pojemność 1500 l. Miałem kupować piec zębiec kwkd 22 i nie wiem co robić . Jak się bufor nie sprawdzi to lepiej chyba kupie inny kocioł z nadmuchem aby nie biegać co chwile dokładać. Ciekawe ile u mnie wytrzyma bufor bez palenia dom 110 pow użytkowej. Co tu robić może kupić z podajnikiem. a bufor odsprzedać. Doradźcie co zrobić. Myślałem że bufor jak załaduje do pełna to wytrzyma 36 godzin bez palenia. Dodam że bufor planuje ocielić 30 cm wełny o współczynniku 0,35. Czy to wystarczy? Tylko co teraz z ciepła wodą użytkową dodam że gazu nie podłączałem. Może było trzeba było kondensat kupić i się nie martwić, że jak mnie nie będzie to zona może mieć problem z ciepłą wodą. nie wiem czemu bufor miałby się nie sprawdzić? to na ile wystarczy ciepła z bufora zależy od temperatury na zewnatrz i tego jak ocieplony masz dom ( ściany, okna, dzrzwi, podłogi, stropy, poddasze itp), mój 1800l przy 160m2 p.u. starcza na 2-3 dni przy temperaturach powiedzmy +5 do -10st. czyli tych najpopularniejszych zimą A to ile ocieplenia na buforze też zalezy od tego gdzie ma stać, 30cm wełny na zewnątrz to mało, w ciepłej piwnicy wystarczy kup kocioł o większej komorze załadunkowej, dla 1500L to co najmniej 40KW 40kW to moim zdaniem za dużo, używam 30kW dla 1800l i jest ok, szybkie ładowanie to 4h, spokojne 6-7h, jednorazowy wsad węgla + kilka polanek na rozpałkę w zupełności wystarcza na naładowanie buforów, wg mojej oceny pojemność komory wystarczyłaby też na załadowanie jeszcze dobrych kilkuset litrów, ja bym dla 1500l zastanawiał sie nad 25-30kW, a 35kW to już max, przy buforze palimy cyklicznie - dasz za duży kocioł to będzie problem z jego zbyt długim rozgrzewaniem się do roboczej temp. 70-90st, a potem za dużo strat na schładzaniu się po ładowaniu bufora (gdy temperatura w kotle ma już nizszą wartość niż to co w buforze, niż temp. ładowania, i te ~150l wody o temperaturze powiedzmy 65-70st się w pewnym sensie marnuje) tu poprostu czym mniejszy kocioł tym dłużej będziesz ładował określoną pojemność bufora (przy załozeniu, ze jednorazowy zasyp pozwala na całkowite załadowanie, dlatego też np. 10kW odpada chyba, ze chcesz palić dwa razy pod rząd albo nie śmieciuch a kocioł spalania dolnego gdzie możesz uzupełniać zasyp w trakcie palenia), lub też są osobnicy, którzy palą tyle ile sie wsypało, tyle ile naładują tyle mają a najwyżej następne ładowanie mają częściej , przy założeniu palenia węglem, bo przy drewnie to inna bajka aha, i przy 10metrowym kominie nie pchaj się raczej w dmuchawy i sterowniki, mechaniczny miarkownik ciągu powinien ci zapewnić prawidłową pracę kotła, ja kiedyś nieświadom popełniłem ten błąd i teraz mam na półce nowa prawie nie używana dmuchawę i sterownik wypasiony z pidem, który służy w kotle za termometr... Edytowane 19 Stycznia 2013 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 19.01.2013 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 mpoplaw, dales link do ogrzewacza z zasobnikiem. ok rozumiem, ze biore palnik podstawiam pod dennice i grzeje dennice bufor. ale jak dostarczyc powietrze do spalania i jak zrobic wyciag. papier wszystko przyjmie ale wez to pozniej zrob. poza tym jak obudowac bufor skoro pod buforem zywy ogien. podoba mi sie Twoja idea ale narazie nie do konca ja rozumiem. czy mozesz jakos obrazkowo? patrze na ten rysunek w Twoim linku i nie bardzo rozumiem jak to dziala. Czy u Adama ten generator pracuje ciagle? to HHO czy jakis lepszy wynalazek? ja niby tez moge sobie przewod spalinowy pieca zastosowac wiekszy niz wynika to z instrukcji, wsadzic w niego wezownice z miedzi i probowac odzyskiwac cieplo ze spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzieci 19.01.2013 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 40kW to moim zdaniem za dużo, używam 30kW dla 1800l i jest ok, szybkie ładowanie to 4h, spokojne 6-7h, jednorazowy wsad węgla + kilka polanek na rozpałkę w zupełności wystarcza na naładowanie buforów, wg mojej oceny pojemność komory wystarczyłaby też na załadowanie jeszcze dobrych kilkuset litrów, ja bym dla 1500l zastanawiał sie nad 25-30kW, a 35kW To może ten 22 kwkd dolniak wystarczy.A jak nie to co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dzieci 19.01.2013 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 [quote=edde;5To może ten 22 kwkd dolniak wystarczy.A jak nie to co? Nie wiem co z tym kominem bo jak pisałem mam w kominie rurę 13x22 wysokśc komina 10 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 19.01.2013 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) mpoplaw, dziekuje. teraz juz wszystko jasne. po raz kolejny sprawdza sie zasada, ze jeden obrazek wart jest wiecej niz tysiac slow. moze sam palnik bylby tanszy ale wydumanie doprowadzenia powietrza i przerobka bufora aby dac odprowadzenie spalin przez srodek to juz troche komplikuje sprawe konstrukcji bufora. nie mowie nie, ale na chwile obecna tego nie czuje. spalanie to tlenki, dwutlenki i nie moze byc mowy o jakiejs partyzantce - to musi byc sprawdzone i bezpieczne. ten piecyk, ktory zaproponowal adam_mk kosztuje ok 1500zl i jest kondensatem. zalatwia, doprowadzenie i odprowadzeie spalin. nie musze nic kombinowac. pozostaje tylko problem sterowania. dlaczego uwazasz, ze pompka obiegowa nie da rady zalaczyc pieca? w instrukcji termeta jest napisane, ze zalacza sie od 10kPa. nie wiem czy to duzo czy malo bo nie umiem odniesc sie do kPa ale wyczytalem w intrukcji pieca "Wyjatkowa zaleta ogrzewaczy jest niewielki przepływ wody uruchamiajacej urzadzenie (ok. 3 dm3/min),". Stosujac typowa pompke majaca 2,7m3/h czyli 45l/min spokojnie jestem w stanie uzyskac taki przeplyw. czy moze ja zle rozumuje. ostatecznie moge kupic gotowy sterownik i tak ustalic wysokosc polozenia czujnika temp na buforze. Kto ma dzialajacy bufor z gazowcem? czy to co chcesz zaproponowac tym palnikiem to cos takiego: wiem, ze wyglada to jakbysmy cala energie palnika puszczali w komin ale na chwila obecna po prostu nie czuje jak mozna by to zrobic. to tylko schemat zeby potwierdzic czy dobrze rozumiem Twoje sugestie. Edytowane 19 Stycznia 2013 przez amciek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.01.2013 10:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Ale rzeźba!... Kocioł gazowy jednofunkcyjny z zamkniętą komorą się do bufora podłącza... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.