Amator 14 05.03.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Bajcik Wstawiam szkice mojego kotła.Są to przemyślenia od Last Rico i Przemka tudzież innych źródeł wiedzy.Przejżawszy dwukrotnie wątek chyba nie zdecyduję się na bufor.Obecnie grzanie tylko grzejnikami,chyba ,że na lato do CWU bo obecnie jest bojler dwupłaszczowy 140 grzany prądem,a bufor pozwoliłby na palenie co tydzień ,są tylko dwie osoby,uważam iż nie ma sensurozpalać kotła by zagrzać 140 ltr ,bo straty bądą większe niż niższa cena węgla od prądu.Przyszedł mi do głowy natomiast pomysł czy nie wspawać do kotła muf do grzałek na okresy przejściowe,co o tym sądzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amator 14 05.03.2013 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 (edytowane) AdamPonawiam pytanie czy widzisz jakiś sposób wprowadzenia rur do czynnika grzewczegow widoczne w górnym poście rury wentylacyjne fi 100 które obecnie są zabetonowane.Teoretycznie mam do nich dostęp z obu stron salanu-jedna to kotłownia , druga to piwnica ,ale po drodze są minimum dwa kolana spirala kanalizacyjna spokojnie przeciąga 16alupex ale to za mało marzyło by mi się minimum50 lub dwa razy 30.Było by kilka litrów podłogówki a razem z betonem to namiastka bufora/akumulatora,pod betonem jest 20cm styropianu.Chylę czoła przed wiedzą i dowcipnymi odpowiedziami. Edytowane 5 Marca 2013 przez Amator 14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 05.03.2013 22:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Legalet jakowyś...Chcesz go grzać wodą? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amator 14 06.03.2013 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 AdamMiał być legalet ale nie wyszło-na kolanach zbyt wysoka temperatura niezależnie czym i jak grzane powietrze a na prostych prawie brak grzania. Dziś wiem w prostki należało włożyć turbulatory.Nagrzewnica poszła do ludzi a dorobiłem wężownice do kominka plus grzejniki.Niestsety wężownica ma za małą powieżchnię i pojemność ok8mb fi 20 nierdzewki bo w takiej robię zawodowo-relingi, balustrady-.W powższej sytuacji chciałbym wciąnąć w istniejące rury a przynajmniej w część jakąś mniejszą rurę i podać w nią wodę,zdaję sobie sprawę iż bądzie w częściowo na dole a częsciowo w powietrzu-izolator ale grzać z opużnieniem coś będzie.Powstaje nowy kocioł ok.18kW 85ltr wody do napędzenia istniejących grzejników i docelowo CWU.Niestety jest pompa ,jest syfon ciepełko do trzech sypialni idzie w kanale pod styropianem salonu-dwie rury do wody fi160 zakopane przed izolacją posadzki.Budowany kociołek ma to napędzić węglem i drewnem brakuje mu tylko zewnętrznego płaszcza wodnego i myślę czy nie wspawać jeszcze muf do wkręcenia grzałek mimo iż ma trochę więcej atrakcji niż fabryczny,przygotowzny jest na GS ale również po wstawieniu pionowej ścianki i palnika będzie z niego podobno niezły DS.PozdrawiamZbyszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.03.2013 08:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Czarno widzę ten problem...Cienka rurka niewiele zrobi.Grubej nie wciągniesz... za sztywna..Wiele cienkich też nie wejdzie...Jak na podłogówkę wodną - rozstaw rurek za duży.. Miało być grzane gorącym powietrzem.Przy sporych prędkościach strugi pojawił się opisywany problem.Próbowałeś zmniejszać prędkość?Tak, aby ledwo płynęło to gorące powietrze?Wtedy przewagę powinna wziąć konwekcja pionowa w rurach nad ruchem laminarnym.Wieki będzie trwało rozpędzenie tego, ale w końcu to ruszy... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
webi 06.03.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Przy sporych prędkościach strugi pojawił się opisywany problem. Próbowałeś zmniejszać prędkość? Tak, aby ledwo płynęło to gorące powietrze? Wtedy przewagę powinna wziąć konwekcja pionowa w rurach nad ruchem laminarnym. Wieki będzie trwało rozpędzenie tego, ale w końcu to ruszy... Adam M. Tu problem jest z wymianą ciepła powietrze-beton jest o wiele mniej sprawna niż woda-beton. Nie da się zbytnio zwiększyć temp zasilania, mamy o wiele mniejszy wsp przenikania, dlatego pozostaje zwiększyć powierzchnie wymiany po stronie powietrza. Wnioskuję tylko ze zdjęć, ale wygląda na to że powierzchnia wymiany przy podłogówce wodnej była by większa. Ciężko coś doradzić, tak jak napisał Adam przez takie meandry trudno cos przepchać nawet jakby prowadzić pilotem do przewodów elektrycznych, PEX sie nie podda a i rozstaw za duży. Edytowane 6 Marca 2013 przez webi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amator 14 06.03.2013 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Czarno widzę ten problem... Cienka rurka niewiele zrobi. Grubej nie wciągniesz... za sztywna.. Wiele cienkich też nie wejdzie... Jak na podłogówkę wodną - rozstaw rurek za duży.. Miało być grzane gorącym powietrzem. Przy sporych prędkościach strugi pojawił się opisywany problem. Próbowałeś zmniejszać prędkość? Tak, aby ledwo płynęło to gorące powietrze? Wtedy przewagę powinna wziąć konwekcja pionowa w rurach nad ruchem laminarnym. Wieki będzie trwało rozpędzenie tego, ale w końcu to ruszy... Adam M. W tym sezonie jest dmuchane w jeden obieg z płaszcza powietrznego kominka z avatara wentylatorem wyciągu kuchennego metrixa ok 180 m3 /godz długość obwodu ok 30 mb i mimo pracy3 miesiące po 15 godzin na dobę efekt na podłodze jest wyczuwalny tylko nad połową rurociągu przy tłoczeniu 25 do 50 st C.w tej sytuacji chciałbym dać spokój z powietrzem i jednak poszukać rur do wciągnięcia .Na razie w jeden obwód nad piwnicą gdzie przez prostą dwa kolana=180 stopni i prostą przeciągnąłem dwa razy fi 16.alupex.Myślę iż trzeba poszukać innego materiału,tylko jakiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 06.03.2013 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 1) A myślałeś, żeby to skuć? Albo wykuć w tym takie kanały na węże podłogówki?2) Piszesz o tym, że powietrze na odcinkach prostych nie wiruje, może skoro coś tam możesz przeciągnąć, to może wciągnij coś co to powietrze zawiruje. Na prostych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amator 14 06.03.2013 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 heraklesSkuć nie mogę bo na całym parterze sa już płytki ale pod sypialniami 3 szt. i jedną łazienką jest piwnica i od dołu mogę zrobić odkrywki do rur i w ten sposób próbnie przeciągnołem pod jedną sypialnią 2x fi 16 alupex ale nie miałem jeszcze możliwości wypróbować efektu.Jako zawirowywacz myślałem o łańcuchu oczka 50 do 60mm ale mogę to zrobić tylko w jednym obwodzie,ale nagrzewnica poszła już do ludzi i obecnie jest tylko mały wentylator który tłoczy ciepłe powietrzez płaszcza powietrznego kominka dając efekt na odcinku 6 do 8 m a trzeba min20m.Ponieważ kocioł jest na ukończeniu to poczekam z dalszymi próbami do jego podłączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 07.03.2013 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Amator 14 Ale co da Ci PEX z ciepłą woda w środku otoczony przez 6cm powietrza? Efekt będzie taki sam jakbyś tłoczył tam powietrze. Chyba, że czegoś tutaj nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 07.03.2013 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 herakles Skuć nie mogę bo na całym parterze sa już płytki ale pod sypialniami 3 szt. i jedną łazienką jest piwnica i od dołu mogę zrobić odkrywki do rur i w ten sposób próbnie przeciągnołem pod jedną sypialnią 2x fi 16 alupex ale nie miałem jeszcze możliwości wypróbować efektu.Jako zawirowywacz myślałem o łańcuchu oczka 50 do 60mm ale mogę to zrobić tylko w jednym obwodzie,ale nagrzewnica poszła już do ludzi i obecnie jest tylko mały wentylator który tłoczy ciepłe powietrzez płaszcza powietrznego kominka dając efekt na odcinku 6 do 8 m a trzeba min20m.Ponieważ kocioł jest na ukończeniu to poczekam z dalszymi próbami do jego podłączenia. A płytek się nie da skuć? Wiem wiem, koszty....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 07.03.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Amator 14 Ale co da Ci PEX z ciepłą woda w środku otoczony przez 6cm powietrza? Efekt będzie taki sam jakbyś tłoczył tam powietrze. Chyba, że czegoś tutaj nie rozumiem. Masz trochę racji, ale nie do końca. Problem polega na tym, że powietrze jak zasuwa prostym kanałem to nie oddaje ciepła, oddaje je tylko na kolanach, gdzie po prostu się kotłuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 07.03.2013 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 (edytowane) Gdyby tam wcisnąć wiórki metalowe/wełnę stalowa/ew inne tulbulatory to może by zadziałało ? (wiem że już sugerowano ci takie rozwiązanie, ale ono chyba najlepsze jest jesli nie chcesz kuć)Troszke zabawy by było ale to będzie lepsze od rurek, ktore znow będą otoczone powietrzem czyli dość dobrym izolatorem. Edytowane 7 Marca 2013 przez Herbatniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
webi 07.03.2013 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Pisząc o przepychaniu rury pex miałem na myśli oblanie jej zaprawą ale to i tak nie spełni oczekiwań bo rozstaw rurek jest około metra a powinno być co najmniej cztery razy gęściej. czyli bez sensu.zaburzenie przepływu polepszy wymianę na prostych odcinkach to jedyne co można zrobić . Ale jak umieścić cos w takim meandrze? można by wdmuchiwać np. ponacinane puszki po piwie:).Innym rozwiązaniem jest zwiększenie ciepła właściwego medium. Np: zamiast suchego powietrza zastosować parę wodna która skraplając się będzie oddawać sporo ciepła utajonego. Można zwiększyć ciśnienie medium, co w przypadku gazu zwiększa ilość wymienionego ciepła. Jak widać teoretycznie rozwiązań jest wiele, a praktycznie... Rury są za dużej średnicy i za rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 07.03.2013 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Pisząc o przepychaniu rury pex miałem na myśli oblanie jej zaprawą ale to i tak nie spełni oczekiwań bo rozstaw rurek jest około metra a powinno być co najmniej cztery razy gęściej. czyli bez sensu. zaburzenie przepływu polepszy wymianę na prostych odcinkach to jedyne co można zrobić . Ale jak umieścić cos w takim meandrze? można by wdmuchiwać np. ponacinane puszki po piwie:). Innym rozwiązaniem jest zwiększenie ciepła właściwego medium. Np: zamiast suchego powietrza zastosować parę wodna która skraplając się będzie oddawać sporo ciepła utajonego. Można zwiększyć ciśnienie medium, co w przypadku gazu zwiększa ilość wymienionego ciepła. Jak widać teoretycznie rozwiązań jest wiele, a praktycznie... Rury są za dużej średnicy i za rzadko. zalać betonem - srtacisz tylko pare pytek musisz na kolanach zrobic odkrywki wywiercić otwoy f160 powdziewać po 4 pexy 16 jak beda rewizje bedziesz mogl je przedziać, dalej musisz kupić jeszcze jakąś rure 160 i porobić na wywierconaych miejcach U rurki przydał by się też wibrator do zageszczenia betonu, ale podejżewam że masz spadek na tych rurach w jakaś stroną i jakoś się powinno to ułożyć, zamiast betonu możesz użyć jakstychu andrychydowego - ladnie płynie potem tylko zdemontować U rurki przykleić nowe płytki Bedzie to się długo bujać ale powinno się bujnąć oczywuście na tym 1m podłoga nie bedzie równomiernie ciepła raczej bedą to fale. Ale może się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 08.03.2013 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Straszna ta robota, koszty, demolka, a efekt może być równie mierny jak teraz. Ja bym zostawił tak jak jest teraz tylko pchał więcej tego gorącego powietrza, regulował prędkością przepływu, objętością, albo wsunął do środka wentylatorki komputerowe połączone w łańcuszek, żeby zawirowywały strugę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 08.03.2013 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 k160 tak czytam twoja stopke 140 tys to bardzo oszczednie jak Ci idzie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 08.03.2013 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 (edytowane) Mam stan surowy otwarty, dach zadeskowany, zapapowany i ołacony, zapłacone 30% za okna , kupione pokrycie docelowe gont bitum. (ale muszę je sprzedać i kupić blachodachówkę w tej samej kwocie) i uczciwie licząc każdy grosz wydałem 80 000zł. Kupione okna dachowe, komin w 3/4 zrobiony. Czyli na wykończenie i instalacje zostanie mi jakieś 55 000. Na razie wierzę, że się uda. Instalacje samemu, ocieplenie z pomocnikiem za 10 000, tynki + wylewki może ekipę za 10 000, okna jeszcze dopłata 9000, 10 000 na wykończenie podłóg na dole + ocieplenie i podłogi na stropie drewnianym, 15 000 na urządzenie: łóżka, stoły, schody, szafy. Może, może, ale jestem dobrej myśli Edytowane 8 Marca 2013 przez K160 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amator 14 08.03.2013 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 (edytowane) Dla bufora nieobłego Mam propozycję dla poszukujących bufora nieokrągłego.Zakupić dwa arkusze blachy 4x1250x2500 i zagiąć wg załączonego szkicu lub podobnie wg potrzeb,łatwiej znaleść firmę która zagnie blache niż zwinie,a w stosunku do prostopadłościanu uzuskamy lepszy rozkład naprężeń i mniej spoin.Te dwa arkusze blachy plus 5x1000x2000 na dna obecnie można kupić za ok 700 zł netto plus gięcie 50 i mamy za 750 materiał na korpus bufora o pojemności 1150 ltr i wadze tylko 280 kg a nie 600 co w niektórych sytuacjach ma znaczenie. Pozdrawiam Edytowane 8 Marca 2013 przez Amator 14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 10.03.2013 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Po paru dniach rozważań na temat rury wzbiorczej oraz rury bezpieczeństwa doszedłem do wniosku, że nie jestem do końca pewien czy tak może być jak w poniższym rysunku. Wiem, że temat był wielokrotnie omawiany ale nadal nie znalazłem odpowiedzi na następujące pytania 1. Czy mogę nie robić już rury wzbiorczej I DLACZEGO 2. Czy w celu usunięcia grawitacyjnego grzania kotła mogę dać zawór zwrotny. Jeśli tak to JAKI i GDZIE I DLACZEGO. Do wyboru mam powrót lub zasilanie 3. Jeśli zrobie na zasilaniu "U-Rurkę" to czy nadal potrzebny będzie zawór zwrotny. Wiem, że chcę wykorzystać waszą wiedzę ale proszę o wybaczenie. Postaram się to odrobić w przyszłości pomagając innym. Proszę też aby komentarze były z uzasadnieniem a nie tylko : zrob tak, bo tak się robi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.