Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości
[[Template core/front/global/userBar is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

Czyż lambda nie jest miarą tempa tego oddalania?

 

 

Czekajcie Panowie. Czy wy chcecie powiedzeć, że np ściana obłożona/zasypana perlitem a potem nałożona np płyta gipsowa ma mniejszą przepuszczalność cieplną od ściany obłożonej wełną mineralną o tej samej grubości i potem znow płyta gipsowa ?

 

Powiem szczerze że nie mam pojęcia dlaczego tak miało by być. Może mi to ktoś wyjaśni ? Przecież to przeczy prawom fizyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

- zasilanie grzejników drabinkowych wystarczy zrobić jako "dodatkowa pętla podłogówki", u mnie naprawdę to wystarcza, ręczniki schną szybko, jak ktoś chciałby gorący grzejnik, to może zrobić po prostu wyjście u góry bufora i rurka alupex 20, grawitacyjnie, myślę że wystarczy, tyko żeby cały czas miała pod górkę

 

I mieć na grzejniku pod 100stC ??

Jak długo wytrzyma ten grzejnik?

Czy to jest wg. Ciebie bezpieczne, żeby ktoś zbliżał się do tak nagrzanego urządzenia?

 

- zawór klapowy zwrotny nie ogranicza całkowicie przepływu gorącej wody z bufora do kotła, może powinno się go zainstalować na kawałku pionowej rury zasilającej bufor? albo zamiast klapowego użyć zaworu różnicowego, takiego jaki stosuje się w "krótkim obiegu pompy" ?

 

Po co Ci ten zawór klapowy? Jeszcze na zasilaniu bufora ??

 

- miarkownik ciągu nie przydaje się przy ładowaniu bufora, no bo jak go nastawić, na 90 *C?

 

Jakoś korzystam z miarkownika

 

Nie obraź się, ale wg. mnie głupoty jakieś wypisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uceczka przez konwersje nie działa jeśli dołożysz płytę gipsową na zewnątrz a ucieczka przez promieniowanie dotyczy wszystkich...wełna jest w tym przypadku lepsza. Nadal nie rozumiem i śmiem twierdzić, że ściana złożona z : 1-blacha 2-izolator 3-plyta gipsowa

będzie lepsza w przypadku wełny niż w przypadku perlitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uceczka przez konwersje nie działa jeśli dołożysz płytę gipsową na zewnątrz a ucieczka przez promieniowanie dotyczy wszystkich...wełna jest w tym przypadku lepsza. Nadal nie rozumiem i śmiem twierdzić, że ściana złożona z : 1-blacha 2-izolator 3-plyta gipsowa

będzie lepsza w przypadku wełny niż w przypadku perlitu.

OK. Twój baniak. Ociepl go tak.

Ja mam inne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej...

 

Wątek czytam systematycznie od kilku lat. Ale jak wiadomo przy takim tasiemcu powstaje wiele sprzecznych tez które można obalić tylko organoleptycznie...

Tylko nieliczni opisują swoje doświadczenia z buforem, reszta milknie bez analizy po rozruchowej...

 

Wzywam zatem użytkowników bufora, dajcie upust swoim wrażeniom;

 

1.U rurka -macie?, jak się sprawdza?

2.Zawór zwrotny -macie?, jak się sprawdza?

3.Zawór trójdrożny na obiegu piec-bufor -macie?, jak się sprawdza?

4.Może czegoś nie macie a widzicie potrzebę zamontowania -co?, gdzie? itp.

 

 

Potrzebuję tych odpowiedzi do tego schematu instalacji

 

schemat%2520instalacji%2520Piaskowa%2520jpg.jpg

 

 

Dzięki cruz i mrTomo za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.U rurka -macie?, jak się sprawdza?

Nie mam - trochę żałuję. Przy następnej okazji dołożę.

 

2.Zawór zwrotny -macie?, jak się sprawdza?

Nie mam (o ile chodzi Ci o jakiś zawór na zasilaniu bufora lub powrocie z bufora)

 

3.Zawór trójdrożny na obiegu piec-bufor -macie?, jak się sprawdza?

Nie mam. Mam domieszanie ciepłej wody z zasilana na powrót w początkowej fazie grzania poprzez sterowaną pompkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z brakiem dodatkowego króćca na dole, bowiem jeden króciec potrzebny jest jako powrót z ogrzewania niskotemperaturowego, a drugi jako powrót do kotła / kominka.

 

Wpadły mi do głowy dwa pomysły, jak rozwiązać problem:

 

sem1-net.jpg

 

POMYSŁ 1

postawić zasobnik do góry nogami. Wówczas miejsce montażu anody magnezowej byłby króćcem. Lub wykorzystałbym dziurę przeznaczoną do montażu termometru (na obrazku po lewej u góry)

Powstaje pytanie, czy toto ustoi - wszak zasobnik stałby jak jajko otulone pianką.

Jakieś wsporniki? Czy może niepotrzebne?

 

POMYSŁ 2

Odkręciłem klapę rewizyjną - na rysunku jest ona z lewej strony na dole.

Jest to blacha grubości około 6mm lub żeliwo lub blacha ocynkowana i emaliowana (nie rozróżniam)

Zaniósłbym ją do człowieka ze spawarką i niech mi wywierci dziurę, a potem przyspawa mufę stalową 1-calową.

Edytowane przez PeZet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z brakiem dodatkowego króćca na dole, bowiem jeden króciec potrzebny jest jako powrót z ogrzewania niskotemperaturowego, a drugi jako powrót do kotła / kominka.

 

Wpadły mi do głowy dwa pomysły, jak rozwiązać problem:

...

 

Chodzi Ci jak się domyślam o króciec powrotu do kotła.

Bo jeśli powrót z układu, to chyba za nisko?

 

Ja zrobiłbym wg. pomysłu 2, tyle że wziąłbym kawał blachy (jeśli Twoja to nie jest blacha, którą można spawać),

wypalił w nim dziurę na króciec, wspawał króciec i zaspawał ten otwór rewizyjny tą blachą na stałe.

 

PS

Powrót do kotła 1" ?? Dałbym minimum 6/4"

Edytowane przez mrTomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry wieczór.

odp dla mrTomo

pisałem ok 19.10.13r na tym forum, że od ponad dwu lat bezpośrednio zasilam

parter czyli obwody podłogówki i dwa grzejniki z kominka z płaszczem. instalacja chodzi w systemie otwartym

właśnie wczoraj ustawiłem swój pierwszy bufor - gotowiec 1000l bez wężownic i dziś zacząłem skręcać podejścia.

niestety jestem zmuszony przerobić instalację na zamkniętą - opisywałem to wcześniej chyba str 474??

zastanawiam się czy nie zrobić tak ze od jesieni do wiosny system zamknięty a w lecie otwarty.

można to łatwo zrobić nie likwidując istniejącego naczynia przelewowego tylko wstawiając zawory + zawór bezpieczeństwa. tylko czy warto??

 

pytanka głównie do p. Adama te wyżej i dwa następne

będę miał niepotrzebne 2 króćce mogę je zaślepić lub wkręcić np. anodę magnezową ???? jest tania niewiele droższa od korka. czy to ma sens w sytuacji gdy zakładam w przyszłości częste grzanie na nocnej taryfie - grzała 12kWh. (na pewno będę co najmniej raz zrzucał zład w momencie podłączania 2 bufora - wymiennika)

w drugi wkręciłbym 2 grzałkę bez osprzętu też kosztuje ok 40-80zł, ale w przyszłości może dała by się wykorzystać pod panele fotowoltaniczne lub wiatraczek tylko te grzały chodzą na 24wolt więc jak dobrać lub jaki przelicznik 240 na 24 (8 paneli lub mały wiatrak to max 2kWh) to raczej inwestycja w dalszą przyszłość ale za te kilkadziesiąt zł można uniknąć kłopotliwego zrzucania zładu ???.

następne pytanko Piętro - same grzejniki pójdzie z góry bufora poprzez zawór mieszający. pompkę dać na zasilaniu czyli wyjściu z mieszacza czy na powrocie do bufora.

powrót będzie bezpośredni do bufora na wysokości 1/2 lub 1/3

zimna woda do mieszacza z samego dołu bufora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p55

Robisz jakąś dziwną hybrydę. Układ otwarty, innym razem zamknięty.

Układ musi być prosty i bezpieczny. Chcesz zamknięty - można.

Ja nie jestem zwolennikiem.

Musisz się liczyć z odpowiednimi zabezpieczeniami i zasilaniem awaryjnym.

Coś, co spełnia rolę kotła musi mieć odpowiednie certyfikaty do pracy w układzie zamkniętym.

Bo z tego co zrozumiałem chcesz palić w kominku a bufor jest poniżej - tak?

Łatwiej by było gdybyś narysował cały swój układ, bo trudno domyślać się wszystkiego.

Jeśli różne elementy znajdują się na różnych poziomach fajnie jakby było to widoczne.

Poza tym, obawiam się, że Twoje istniejące naczynia przelewowe będzie za małe.

1000L bufor będzie potrzebował jakiegoś przynajmniej 60 litrowego naczynia.

Chyba, że ten bufor będziesz chcesz odłączać na ten czas z układu?

--

Narysuj co Ci w głowie siedzi i co chcesz odłączać od czego - bo nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mieć na grzejniku pod 100stC ??

Jak długo wytrzyma ten grzejnik?

Czy to jest wg. Ciebie bezpieczne, żeby ktoś zbliżał się do tak nagrzanego urządzenia?

 

Grzejnik wytrzyma długo. Do regulacji temperatury można założyć zawór grzejnikowy.

 

 

Po co Ci ten zawór klapowy? Jeszcze na zasilaniu bufora ??

 

Do ograniczenia wychładzania bufora przez kocioł. A gdzie według ciebie powinienem go zainstalować?

 

 

 

Jakoś korzystam z miarkownika

 

Nie obraź się, ale wg. mnie głupoty jakieś wypisujesz.

 

Przy jakiej temperaturze na kotle miarkownik zamyka ci dopływ powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1.U rurka -macie?, jak się sprawdza?

2.Zawór zwrotny -macie?, jak się sprawdza?

3.Zawór trójdrożny na obiegu piec-bufor -macie?, jak się sprawdza?

4.Może czegoś nie macie a widzicie potrzebę zamontowania -co?, gdzie? itp.

 

.

 

1. nie mam

2. mam kulkowy (był ze sprężynką, ale hydraulik ją wyrzucił) jest ustawiony w pionie na zasilaniu (bezpośrednio nad kotłem)

3. nie mam, do pieca mi idzie taka woda jaka jest na dnie bufora (zazwyczaj nie mniej niż 20`C, w sezonie grzewczym około 30`C), palę na maksa i temperatura na piecu oscyluje pomiędzy 60-80`C (przy 80 termostat włącza pompkę, przy 60 wyłącza, termostat przylgowy na zasilaniu) piec żeliwny i jak na razie nic się złego nie dzieje.

4. Grzałki w buforze :D nie mam i żałuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrTomo

przeczytaj uważnie moje wpisy jest ich zaledwie kilka: o zabezpieczeniach, naczyniu przeponowym itd.

nie buduję skomplikowanej hybrydy po prostu w wolne króćce mogę wkręcić zawory bądź je zaślepić lub dodać inne tanie elementy.

jak spinałem ponad dwa lata temu podłogówkę, 2 grzejniki i kominek w jedną całość miałem do wyboru różne połączenia, a ponieważ nikt nie umiał mi podpowiedzieć jak będzie prawidłowo (większość ,,fachowców,, twierdziła że to nie pójdzie :):):) sam przerobiłem cztery różne ustawienia pompy względem mieszaczy, obserwowałem termometry oraz zachowanie całego układu i wybrałem rozwiązanie optymalne. Ale znam trochę przyjemniejsze zajęcia niż ciągłe przeróbki więc teraz liczę że uniknę części prac (dzięki forumowiczom).

I tak problemem jest to, ze robię ,,na raty,, tzn za rok bufor wymiennik z wężownicą pod solar i cwu, a to oznacza konieczność przewidzenia pewnych połączeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1.U rurka -macie?, jak się sprawdza?

2.Zawór zwrotny -macie?, jak się sprawdza?

3.Zawór trójdrożny na obiegu piec-bufor -macie?, jak się sprawdza?

4.Może czegoś nie macie a widzicie potrzebę zamontowania -co?, gdzie? itp.

 

 

1. Mamy, nie sprawdza się.

2. Ni mamy bo i po co, nie sprawdza się.

4. zaworu odcinającego kocioł od bufora w dostępnym miejscu nie mamy. I po i przed paleniem musimy się za bufor przeciskać by zaworek zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Twój baniak. Ociepl go tak.

Ja mam inne zdanie.

 

Każdy ma prawo do swojego prywatnego zdania, ale nikt nie ma prawa do swoich prywatnych faktów.

Skoro to są rzeczy które można obiektywnie zmierzyć Może by tak eksperyment? Ze 2 beczki ocieplić identycznią grubością wełny i perlitu, zalać wodą i patrzeć jak stygną?

Jest chętny? ;)

 

 

1. nie mam

2. mam kulkowy (był ze sprężynką, ale hydraulik ją wyrzucił) jest ustawiony w pionie na zasilaniu (bezpośrednio nad kotłem)

3. nie mam, do pieca mi idzie taka woda jaka jest na dnie bufora (zazwyczaj nie mniej niż 20`C, w sezonie grzewczym około 30`C), palę na maksa i temperatura na piecu oscyluje pomiędzy 60-80`C (przy 80 termostat włącza pompkę, przy 60 wyłącza, termostat przylgowy na zasilaniu) piec żeliwny i jak na razie nic się złego nie dzieje.

4. Grzałki w buforze :D nie mam i żałuję

 

U mnie identyczna konfiguracja, tylko kulowy przed pompą. Grzałek też nie żałuję ... bo ich póki co nie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzejnik wytrzyma długo. Do regulacji temperatury można założyć zawór grzejnikowy.

Alupex na pewno wytrzymałby bardzo długo...

 

a to cytat z Ciebie:

"jak ktoś chciałby gorący grzejnik, to może zrobić po prostu wyjście u góry bufora i rurka alupex 20, grawitacyjnie, myślę że wystarczy, tyko żeby cały czas miała pod górkę"

 

- wybacz ale nie ma tu nic o regulacji temperatury.

 

Do ograniczenia wychładzania bufora przez kocioł. A gdzie według ciebie powinienem go zainstalować?

Na pewno nie na pionowej nitce przed naczyniem wzbiorczym.

Jeśli już to dałbym na powrocie. Poszukaj opinii ludzi, którzy instalowali go.

 

Przy jakiej temperaturze na kotle miarkownik zamyka ci dopływ powietrza?

Przy takiej jaką ustawię, najczęściej 80 lub 85 stC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...