trafal 08.05.2014 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Witam, przeszukując sieć pod kątem zakupu bufora znalazłem rozwiązanie firmy Galmet - Akumulacyjne zbiorniki warstwowe MULTI-INOX 1000L z wężownicą c.w.u. + dodatkowa dolna wężownica np. pod solary. Czy ktoś może użytkuje tego typu gotowca? Interesuje mnie opinia ewentualnych użytkowników, więcej każda opinia będzie cenna.Link http://galmet.com.pl/pl/products/view/66-zbiorniki_buforowePozdrawiam. Edytowane 8 Maja 2014 przez trafal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meping 11.05.2014 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Witam, To zdaje się mój pierwszy post w tym temacie. Planuję instalację z buforem ciepła zasilaną kotłem GS na węgiel. W założeniu zarówno kocioł jak i bufor mają być mojego pomysłu i w dużej mierze wykonania. Ze względu na ograniczone miejsce na bufor mam z dylemat, czy robić owalny, czy prostopadłościenny. Ten pierwszy ułatwia wirowanie zładu. Drugi miałby o 30% większą pojemność i byłby łatwiejszy do wykonania we własnym zakresie. Ciekaw jestem opinii osób bieglejszych w temacie ode mnie. Pozdrawiam meping Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.05.2014 13:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Ciekaw jesteś... Służę! Zacznij może czytać od początku.POTEM, jak już poczytasz, napisz, że łatwiejszy do wykonania W TWOIM zakresie jest ten prostopadłościenny..A najlepiej, jak jesteś PEWNY swego - wstaw tu fotki z realizacji. Ja doradzam zawsze bardzo solidny namysł PRZED podjęciem prac przy baniaku prostopadłościennym.Było tu o tym... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.05.2014 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Jeszcze dodam, zanim ta twoja pewność przerodzi się w czyny, lepiej byłoby gdybyś obliczył jaka siła będzie działać na ścianę takiego bufora. Jak już policzysz to podziel się z nami tymi wyliczeniami. W sumie to nie zależy nam na fotkach z katastrofy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.05.2014 14:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 No, fakt!TEGO nie podkreśliłem a chyba trzeba było.My tu wszystkim budującym źle nie życzymy! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meping 11.05.2014 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 (edytowane) Ja doradzam zawsze bardzo solidny namysł PRZED podjęciem prac przy baniaku prostopadłościennym. Było tu o tym... Adam M. Adam, początek wątku sprzed paru lat stał się dla mnie biblią jeśli chodzi o projekt mojej instalacji z buforem, co nie znaczy, że wszystko przyjąłem tak jak radziłeś . Odstępstwa jakie planuję robię świadomie, zdając sobie sprawę (chyba) z ich konsekwencji. Niestety wątek, którego początek tak jak wspomniałem przeczytałem, jak również dalsze jego fragmenty wyrywkowo, rozrósł się do wielkich rozmiarów i przeczytanie wszystkiego przerasta moje siły. Stąd moje pytanie. Chodzi mi przed o opinię praktyka z punktu widzenia hydro i termo dynamicznego. O wytrzymałość się nie martwię, bo mam pomysł na jego wzmocnienie (w sumie to też poprawi hydro i co za tym idzie termodynamikę). Jedyne miejsce jakie znalazłem na parterze ma wymiary ca (na sam bufor, na ocieplenie zostaje 10 cm na stronę) 75x75x160 (wys). Dom ma ca 130m2, widziałbym tam bufor 1000l. Okrągły wejdzie 500l . Stąd kombinuję jak koń pod górkę. Zresztą mam pewien pomysł, który może pogodzić umożliwienie swobodnego wirowania zładu z pojemnością zbiornika prostopadłościennego i wystarczającą wytrzymałością. Postaram się go tutaj przedstawić, ale wymaga to wcześniej kilku godzin przy CAD-dzie, w większości i tak koniecznych przed rozpoczęciem budowy aby nie było niespodzianek (zazwyczaj kosztownych). Edytowane 11 Maja 2014 przez meping Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.05.2014 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 CAD brzmi groźnie, jeżeli podstawa baniaka będzie kwadratem zamiast kołem zyskasz tylko 25% pojemności. 4/pi~=1,27pi/4~=0,79 policz tą SIŁĘ zanim zaczniesz tracić czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.05.2014 21:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 (edytowane) Rozumiem i cieszę się, że nie pchasz się w "to" na ślepo!POPEŁNIŁEM już baniak prostopadłościenny o nieco większych wymiarach...Wiem, ze jest to wyzwanie naprawdę spore i zawsze odradzam hurraoptymistom.DA SIĘ to zrobić DOBRZE!O działanie się nie martw przy tych proporcjach.Woda ma LEPKOŚĆ."Zrobi sobie" w tym pojemniku własne rotacje a zaburzenia uwarstwienia będą pomijalne.Tamten działa pięknie.Prawie cały czas pędzony jest panelami solarnymi.W największe mrozy podpiera go kociołek gazowy.Tak, ze...życzę powodzenia i wytrwałości.Także - namysłu przed każdym kolejnym krokiem, bo tu już trzeba! Adam M. 12 ton parcia na ściankę da się opanować. A.M. Edytowane 11 Maja 2014 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meping 12.05.2014 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 jeżeli podstawa baniaka będzie kwadratem zamiast kołem zyskasz tylko 25% pojemności. policz tą SIŁĘ zanim zaczniesz tracić czas. Tylko, albo aż 25%. Dla mnie to trochę ponad 130l wrzątku (90 - 95 st. C) więcej. A tak przy okazji, jak już Wam zacząłem zawracać cztery litery, to jakbyście się zapatrywali na dwa bufory połączone szeregowo z których jeden byłby umieszczony na poziomie kotła (parter), a drugi piętro wyżej? Tak wiem, kombinuję jak koń pod górkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.05.2014 17:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Niegłupie, ale wymaga kilku dodatkowych zabiegów!Też tak planuję swój bufor. Problemik jest z jego rozładowywaniem przez CWU i CO.Trzeba uniknąć zasyfonowania w nim ochłodzonej wody.Nie mogą być łączone "wprost".Trochę nad tym odsiedziałem... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 12.05.2014 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 czy dom już stoi? Może by tam stropu nie lać i taką wysoką rurę dać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.05.2014 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 To uprościłoby BARDZO wiele. No, można by też zdewastować kawałek stropu nad piwnicą... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meping 12.05.2014 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 czy dom już stoi? Może by tam stropu nie lać i taką wysoką rurę dać. Jeśli to do mnie pytanie, to owszem, dom już stoi od dekady. Gdyby nie stał, to wiele rzeczy byłoby prostszych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 13.05.2014 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Niegłupie, ale wymaga kilku dodatkowych zabiegów! Też tak planuję swój bufor. Problemik jest z jego rozładowywaniem przez CWU i CO. Trzeba uniknąć zasyfonowania w nim ochłodzonej wody. Nie mogą być łączone "wprost". Trochę nad tym odsiedziałem... Adam M. W teorii nie ma problemu: łączymy wierzch dolnego z dnem górnego CWU: najpierw odbiór z dolnej wężownicy, potem z górnej CO: odbiór z górnego, powrót do dolnego kocioł: wyjście z dna dolnego, wrzut pod sufit górnego. O chocodzi z tym syfonowaniem chłodzonej wody? Tylko nie pisz "MYŚLEĆ!" bo już myślałem i mi się wszystko zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 13.05.2014 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) W teorii nie ma problemu: łączymy wierzch dolnego z dnem górnego CWU: najpierw odbiór z dolnej wężownicy, potem z górnej CO: odbiór z górnego, powrót do dolnego kocioł: wyjście z dna dolnego, wrzut pod sufit górnego. O chocodzi z tym syfonowaniem chłodzonej wody? Tylko nie pisz "MYŚLEĆ!" bo już myślałem i mi się wszystko zgadza Chodziło mu o to, żeby nie robić dwóch wężownic w dwóch buforach. Wtedy trzeba taki antysyfon zrobić, że ciepłą wodę z dolnego bufora podawać trochę wyżej, tzn z góry dolnego trochę wyżej dać ciepłą wodę do górnego, i dodatkowo z dołu dolnego trochę niżej niż czubek dolnego podać zimną wodę, żeby se spadała, do tego kominek i będzie git na jednej wężownicy. Jak się komu che poczytać wątek to to rysowałem. Edytowane 13 Maja 2014 przez herakles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 13.05.2014 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Niech zrobi dwie wezownice i bedzie perfekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.05.2014 16:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 nie będzie... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 13.05.2014 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 nie będzie... Adam M. W tym układzie, jeżeli gdziekolwiek będzie ŚLAD CIEPŁA to ZAWSZE będzie się gromadziło w górnym baniaku!!! NIGDY nie będzie sytuacji, w której górny baniak będzie zimny a dolny ciepły! Rurka od 5/6 do 2" wystarczy, aby zadziałało (do połączenia baniaków ze sobą). Szczegół, który Cię gnębi rozrysuję. Myślałem, że jest tak oczywisty, że nie domalowałem... Adam M. http://img713.imageshack.us/img713/370/herakles1.jpg A.M. O tu było! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meping 13.05.2014 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Jeszcze jedna kwestia mnie nurtuje. Czy rozwiązanie, w którym do bufora dochodzą tylko dwie grube rury (jedna na dole i jedna na górze) ma szansę dobrze działać? Oczywiście w tej sytuacji przepływ przez nie w zależności od potrzeb byłby w jednym lub drugim kierunku. Zapewne ograniczyłoby to wirowanie zładu, co implikuje nieco gorsze uwarstwienie, ale czy będzie to bardzo odczuwalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 13.05.2014 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Wygląda na to że powyższy schemat ma sens jeśli chcemy grzać tylko dolny baniak (na przykład grzalką czy solarem).Jeśli grzany tylko kotłem - twierdzę że wystarczy środkowa rura. Adamie, nie napisałeś czemu jedna wężownica lepsza od dwóch łączonych szeregowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.