papi240 03.06.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Zacząłeś fajnie! Adam M. dziękuję, staram się zrobić nie gorzej niż mają inni oczywiście u góry będzie możliwie gęsto, czy cyrkulację mogę wpiąć w rurkę przed jej wlotem do bufora ? czy konieczny ten trójnik ? dziś kuiłem metrowe pręty mosiężne, i lut twardy Ag34 - fioletowy, mam nadzieję że się nada udało mi się też zwinąć dolną wężownicę w stożek, fi18 25mb u góry ma 30, na dole 70cm. Lejek będzie z blachy powlekanej i powlekanego kawałka rynny, planuję to razem "szczepić" blachowkrętami. Palnik acetylenowy załatwiłem tylko muszę jeszcze do tego sprzętu chyba jakiegoś operatora bo jedynie na youtube widziałem jak to się robi i nie chciał bym czegoś zepsuc. Czas mnie strasznie goni mam 2 tygodnie na odpalenie grzania jak przymocować dolną wężownicę ? przydał by się chyba jaki mosiądz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yozik 04.06.2014 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Witam. Mam pytanie, jak sprawdza się Wam wężownica CWU fi 22 25m w buforze. Co prawda rura już kupiona ale jeszcze zostaje opcja czy z nią walczyć czy sobie odpuścić. I jeszcze sprawa powrotu z CO do bufora, gdzieś widziałem bodaj zdjęcie( może rysunek ) bufora, w którym powrót CO był wprowadzony w środku w rurę pionową z nawierconymi otworami na różnych wysokościach co miało powodować rozsył wody w zależności od temp. powrotu i temp. bufora na danej wysokości. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Zbiornik na bufor mam rozcięty więc można powalczyć z usprawnieniami bo jak zaspawam to AMEN. Z góry dziękuję za uwagę i czekam na spostrzeżenia i sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
papi240 06.06.2014 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 czy możliwe że mam jakiś kiepski stop mosiądzu ?laska mosiężna się przepala i nie chche się ten badziew lutować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
papi240 06.06.2014 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 jeszcze jedno pytanie, czy są jakieś przeciwskazania do zastosowania aluminium w zbiorniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yozik 06.06.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 A co chcesz robić z alu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.06.2014 12:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) O RANY!!! Tylko nie alu z miedzią w wodzie! Generator wodoru zrobisz. Poczytałbyś co o szeregu elektrochemicznym, ogniwach. Ten mosiądz... WIESZ co to mosiądz? DOWIEDZ SIĘ! Google pomaga... Cynk topnieje w około 420stC. Twarde luty ponad 630 a najczęściej 750, aby były lejne. Mosiądz powinien być przed lutowaniem oczyszczony papierem ściernym z tlenków. Grzejesz lut NAD mosiężną laską. Upuszczasz na nią stopioną kulkę i podgrzewasz. Zwilża mosiądz i rozlewa się po nim. Nie grzać za ostro, bo błyskawicznie z niego spłynie. Grzać obok. Zauważ, że mosiądz jest biały z gorąca natychmiast po przystawieniu palnika a miedź nie. Uwzględnij to ostawiając palnik względem elementów. Bliżej miedzi a dalej od mosiądzu. Zrób próbkę gdzieś na boku. Złap odrobinę wprawy to sam się zdziwisz własnymi pytaniami. Adam M. Edytowane 6 Czerwca 2014 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
papi240 07.06.2014 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2014 dokształciłem się trochę jeszcze wczoraj i szybko zrezygnowałem z amelinium w buforze.bufor prawie skończony, wężownice zamocowane i zrobione niestety nie do końca ze sztuką zaprezentowaną na forumjest miejsce styku miedzi ze stalą i teraz zastanawiam się czy pozwoli to na wytrącenie się kamienia kotłowego ? wiem że piszę bardzo ogólnikowo ale czy taki bezpośredni kontakt stal-miedź jest bardzo szkodliwy dla mojego bufora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 07.06.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2014 dokształciłem się trochę jeszcze wczoraj i szybko zrezygnowałem z amelinium w buforze. bufor prawie skończony, wężownice zamocowane i zrobione niestety nie do końca ze sztuką zaprezentowaną na forum jest miejsce styku miedzi ze stalą i teraz zastanawiam się czy pozwoli to na wytrącenie się kamienia kotłowego ? wiem że piszę bardzo ogólnikowo ale czy taki bezpośredni kontakt stal-miedź jest bardzo szkodliwy dla mojego bufora ? Za jakieś 20 lat Może dojść do szybszej korozji miedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kdens 09.06.2014 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Może jest ktoś tutaj, kto liczył ile trzeba by dać ocieplenia w przypadku postawienia bufora na zewnątrz ? Ze względu na niedużą kotłownię , no i chyba nawet przez dziurę na drzwi mi mój bufor nie przejdzie, myślałem po prostu, żeby dobudować małe pomieszczonko za ścianą kotłowni, wstawić bufor i zasypać izolacją, No właśnie tylko ile tej izolacji, żeby się"opłacało"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.06.2014 21:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Czym termoizolujesz?Aerożelem?To jakiś 1cm wystarczy, ale bezpieczniej dać dwa... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 09.06.2014 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 @KdensPrzykład bufora na zewnątrz: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a&p=6153983#post6153983 Izolacja - wiadomo że grubsza. Jak woda 60st, w domu 20st, na zewnątrz mróz -20st to różnica temperatur baniaka wewnątrz: 40st, baniaka na zewnątrz - 80st. Ten na zewnątrz może być grubiej opatulony i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kdens 10.06.2014 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 @ Adam Specjalnie nie podałem czym chcę izolować, bo myślałem, że już ktoś sprawdził różne materiały. Aerożel już mam, czekam na inne Ale chyba będę musiał sam siąść w niedzielę i sobie przypomnieć wymianę ciepłą. Tak mam miejsca na 30 cm izolacji, bo nie chcę , żeby mi ta "przybudówka wystawała za dom. Teraz tylko siąść i liczyć na czym najlepiej wyjdę. 30 cm aerożelu to by było coś ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 10.06.2014 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 ... 30 cm aerożelu to by było coś ;D To dopiero by było wsadzanie kasy psu w doopę byłbyś klasą sam dla siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 13.06.2014 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Witajcie, trafiłem przed chwilą przypadkiem na wężownice miedziane karbowane: http://www.oglaszamy24.pl/ogloszenie/1968640624/Wezownica-z-miedzi-karbowanej-idealny-wymiennik.html niestety cenowo wychodzi drogo 1040zł brutto za 1,06m2 powierzchni przy średnicy 14,5cm strasznie duza srednica jak sadze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 13.06.2014 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 (edytowane) niestety cenowo wychodzi drogo 1040zł brutto za 1,06m2 powierzchni przy średnicy 14,5cm strasznie duza srednica jak sadze To jest średnica całego wymiennika rurka ma 3/4" czyli 18mm na nasze. Taki wymiennik to chyba lepiej zamontować w poziomie pod samym szczytem zbiornika, a najlepiej po prostu odpuścić i zrobić wężownicę samemu. 2x 18/1 25m to koszt około 900zł (wg cen z all***) do tego dwa trójniki, kawałek rurki, trochę lutu i kształtki do przejścia przez ściankę bufora i masz 10x lepszą wężownicę za podobne pieniądze. Edytowane 13 Czerwca 2014 przez malachio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.06.2014 07:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Zwinięty jest kompletnie bez sensu - do naszych zastosowań. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 13.06.2014 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Czytam cały topic od początku żeby nie zadawać głupich pytań, jednakże często padają pytania o to ile metrów wężownicy oraz jakiej średnicy potrzeba do ogrzania ciepłej wody użytkowej, mówi się o 20l/min, czasem 30l/min. A co jeśli potrzebuję obsłużyć 3 łazienki w 3 odrębnych mieszkaniach domu, że już nie wspomnę że tylko jedna deszczownica w prysznicu przy dużym ciśnieniu potrafi wylać z siebie 40l/min ? Spodziewam się że odpowiedzią jest rura fi 22mm a długość 75m ? Zaraz dokładnie pomierzę zbiornik żeby się nie okazało że będzie więcej miedzi i wody użytkowej w środku aniżeli wody kotłowej(czynnika roboczego)! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.06.2014 08:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Znasz pojęcie "oporność wewnętrzna źródła prądu"?Potrzebujesz baniaka z "małą opornością wewnętrzną źródła CWU"To znaczy?Duża powierzchnia wymiany działająca na strugę podzieloną na małe stróżki.Daj równolegle 3 lub cztery wężownice CWU.Jak 3 to fi 18 a jak 4 to fi 15 (cztery jest lepszym rozwiązaniem) Hotel masz?Kocioł gazowy, przepływowy to ze 100kW by musiał mieć, aby to zagrzać... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 13.06.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Dom o powierzchni 230m2 z piecem 25kw został rozbudowany najpierw o 70m2 a nastepnie o 120m2, w chwili obecnej ma ok 420m2. Obie rozbudowy to 2 osobne mieszkania. Więc teraz są 3 wejścia 3 kuchnie, 3 łazienki 3 salony itd. Spodziewam się że wymiana pieca na większą jednostkę i tak mnie czeka. Ale może się okazać że lepiej postawić bufor i grzać go prądem w taniej taryfie występując o drugie przyłącze prądu (mam teraz 2 różne adresy). Poprzednia zima to pierwszy okres gdzie piec musial grzac 230m2 + 70m2 i dawał sobie radę bo praktycznie nie było mrozów. Ja spędziłem chyba z miesiąc czasu codziennie grzebiąc w sterowniku żeby dość do sensownego spalania i wydajności. Pierdzielę taki interes. Stawiam bufor podłączam piec na ekogroch i ustawiam sterownik na 100% wydajności, pompę ciepła malutką 3,8kw i solary wlasnej roboty (glownie do cwu poza sezonem)i grzalki na prąd w taniej taryfie. Mój baniak ma 83cm średnicy wewnątrz, 188cm wysokości, ścianka 1cm! Pojemność 1000l. Zaznaczę że posiadamy stolarnię więc odpadu drzewnego mam pod dostatkiem. Trochę groszku z drewnem i zaraz na piecu mialem 70 stopni, oczywiście strata w komin spora , dlatego w następną zimę nadwyżka pójdzie w bufor i napewno zostanie słusznie spożytkowana. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.06.2014 11:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 W takim układzie ten kocioł bym zostawił.Da radę z zapasem w proponowanym systemie.Tanie paliwo masz...W buforze wstaw np 6 wężownic fi 15 łączonych po dwie - jak chcesz dzielić koszta CWU (trzy odrębne układy, każdy z przepływomierzem/licznikiem na wodzie zimnej wpuszczonej do ogrzania - cyrkulacje nie zaburzą podziału kosztów), a jak nie, to cztery zrównoleglone fi 15.Będzie tak, że JEDNOCZEŚNIE z wszystkich kranów ciepłych można będzie puścić max pobór. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.