Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

dziś uruchomiłem kotłownię

bufor pracuje dobrze grzał się bardzo ładnie warstwowo

pojawiły się 2 problemy

podłogówka pieruńsko zapowietrzona i nie bardzo chce się odpowietrzyc, muszę się dokształcić w tym temacie

za buforem zostało tylko 10cm na ocieplenie :( podpowie ktoś co tam wsadzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie.

Czy mogę dać ocynkowaną rurę nad stożek ? Będzie to przyspawane do czarnej blachy (bufor prostopadłościan). Czy będzie się coś gryzło z tym ocynkiem?

Nie wolno używać rur i elementów stalowych ocynkowanych do wykonywania instalacji cieplnych. Zabrania tego polska norma PN-H-74200. Wg różnych badań, a w szczególności badań i licznych publikacji dr inż. Danuty Chomicz, w temperaturze do 50°C cynk tworzy przyczepną, nieco galaretowatą warstwę, dającą dobrą ochronę metalu. W temperaturze powyżej 55°C warstwa cynku traci przyczepność, staje się ziarnista i luźna, a jej działanie ochronne słabnie. Przy temperaturze 60-70°C następuje zmiana biegunowości pary Zn-Fe (cynk - żelazo) na niekorzyść żelaza, zatem w takich temperaturach powłoki cynkowe mogłyby okazać się nie tylko nieskuteczne, ale nawet szkodliwe. Korozja rur ocynkowanych następuje szybciej niż rur czarnych. Wg badań Coxa maksimum szybkości korozji cynku występuje przy temperaturze 65°C. W środowisku o tej temperaturze szybkość korozji jest dziesięciokrotnie wyższa niż przy temperaturze 55°C.

Jeżeli w jednej instalacji grzewczej są elementy stalowe ocynkowane i elementy miedziane, to szybkość korozji będzie jeszcze większa. Obecność jonów miedzi w wodzie ma szkodliwe działanie w stosunku do powierzchni stalowych i stalowych ocynkowanych.

http://www.a-test-serwis.pl/strony/14/ocynk-zabroniony/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

migoo

 

Oczywiście, WIESZ z czym się mierzysz?

Bufor prostopadłosienny to duże wyzwanie!

Oczywiście wstawisz tam stężenia DOBRZE.

 

Z tym ocynkiem...

W zasadzie nie należy.

Kolega wyjaśnił - czemu.

Ale... to stożek.

Oblezie z cynku - i tyle.

Jednak jak się da czarny, to byłoby lepiej.

 

Adam M..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papi240 rozdzielacz podłogówki jest aby na pewno nad pętlami? Jeśli tak to sprawdź czy by-pass na rozdzielaczu( jeśli jest ) nie jest za bardzo odkręcony, sprawdź przepływy na pętlach, czasami obieg zamyka się przez pętlę najkrótszą a reszta jest niedopompowana i ciężko z nich wygonić powietrze. Odpowietrzniki na belkach oczywiście są?

Co do mojego bufora to trochę odwleka się w czasie zaspawanie go, bo koleś który ma to zrobić kończy spawać bramę klientowi a ten co chwile na nowe pomysły. No i miało być dzisiaj a będzie a pon. lub środę - zobaczymy. Póki co kotłownia musi hulać bez bufora a ja dostaję kręćka bo już chciałbym go grzać.

W czasie prac nad wężownicą naszła mnie chwila słabości i ... zrobiłem kilka fotek ale pochwalę się jak zacznie grzać - i to dobrze! - bo jak wcześniej pisałem chwalić się nie było specjalnie czym.

Jeżeli chodzi o ocieplenie bufora planuję dać 10 cm wełny mineralnej ( została z remontu domu ) owiniętej streczem i na to 2 lub 3 warstwy afufox'a. Na bojler CWU dałem 5 cm wełny i 2x alufox i jest całkiem dobrze. Jak zostanie z bufora to na bojlerze dam jeszcze jedną.

Edytowane przez yozik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propo porogelu pytałem czy ktoś ma namiary na sprzedawcę za mniej niż ok 100zł netto za 1m2.

mam podobny problem co papi240 dostawiam bufor z wężownicami do stojącego i pracującego od jesieni dla CO 1000l pustego.

mam 85cm od obydwu ścian (narożnik małej piwnicy) i muszę ,,ściąć,, izoilację fabryczną z 10cm do 3-4cm od strony tych 2 ścian. Ponieważ podstawą całego systemu jest magazynowanie energii to izolacja stanowi w 80-90% o sukcesie całego systemu. Doszedłem do wniosku ze warto wydać te parę stów i okleić buforek przynajmniej 1/3 do 1/2 obwodu. Im taniej kupię tym więcej okleję. a może komuś została resztka maty porogelowej ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ podstawą całego systemu jest magazynowanie energii to izolacja stanowi w 80-90% o sukcesie całego systemu. Doszedłem do wniosku ze warto wydać te parę stów i okleić buforek przynajmniej 1/3 do 1/2 obwodu. Im taniej kupię tym więcej okleję.

Obłożenie samego bufora to nie wszystko ,przyłącza, rury przebijają izolację cieplną zasobnika i jak radiatory ,wykradają magazynowaną energię.

W tym zasobniku warstwowym ;

http://www.ratiotherm.pl/uploads/pics/oskar_transparent_50x50_33.jpg

Wszelkie przyłącza, które przerywają izolację, znajdują się w dolnej zimnej strefie.

Tu temperatura jest na poziomie temperatury pomieszczenia.

Może w trakcie budowy bufora dało by się wstawić rury w dennicy płaszcza a kończyły by się w tych samych miejscach , warstwach, ale szły by wnętrzem zasobnika.

http://www.ratiotherm.pl/pl/pytania-i-odpowiedzi/dlaczego-oskar-jest-wyjatkowy/

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaizolowanie rur, przyłączy, itd. nie podlega dyskusji ale też nie sprawia problemów takich jak wstawienie bufora o średnicy 79cm + 2x10cm ocieplenie w kąt o wymiarach 78x78cm. Podkułem w zeszłym roku po 6-7cm na każdym wymiarze ścianę z 25 cm zelbetu i myślałem, że starczy bo założyłem ze nie będzie izolacji między buforami albo zredukuję ja do minimum. Okazuje się ze rozstaw króćców nie pozwoli mi za bardzo zbliżyć je do siebie . muszę zostawić ok 10-12cm (geometria) i dla tego trzeba ściąc od strony ścian. Pozostaje porogel :(:(:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papi240

 

Zasyp perlitem w obudowie OSB/ karton-gipsu czy cienkiego gazobetonu.

Nic lepszego i dokładniejszego nie znajdziesz (w ludzkiej cenie, bo jest aerożel).

 

Adam M.

 

z tym aerożelem przegięcie ;/

 

nie mogę znaleźć jaką izolacyjność, jaki współczynnik U ma perlit

mogę za "flaszkę" mieć płyty warstwowe z rdzeniem poliuretanowym, gdzie 10cm ma współczynnik U 0,23

na ściane która jest za buforem przykleił bym ze 2 warstwy alufoxa 5mm z U 0,034 i wcisnął tą płytę lu b zasypał resztę perlitem

 

nie wiem czy z pozostałych stron robić zabudowę z płyt KG i zasypać perlitem czy zrobić to z tych płyt warstwowych 10cm a tylko luki zasypać perlitem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz te płyty zrób z nich zabudowę a resztę zasyp perlitem.

 

Ludzi popier...

Wszyscy tylko lambda i lambda... czy inne współczynniki...

JAKI współczynnik czy lambdę ma DZIURAWE ocieplenie za np. aerożelu?

Da się z elementów, płyt, waty zrobić NIE DZIURAWE?

JAK?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...