bajcik 08.07.2014 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 Dodajmy jeszcze że jak grzejemy prądem to latem do samego CWU nie trzeba bufora napełniać pod korek (pod wrzątek?), więc straty będą mniejsze.EDIT: nie zauważyłem wypowiedzi malachio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 09.07.2014 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Panowie nie wiem czy w dobrym kierunku ide ale jak by nie grzać prądem całego bufora bo po co są straty i itp. ja jak by grzał małą grzałkę tylko samą podłogówkę nie wiem jeszcze jak by to miało wyglądać dokładnie ale takie coś mi na myśl przyszło , rurki mam około 500mb w domu rozłożonych bo mam fakturę i kupiłem 600 a w garażu leży chyba około 100 mb pex 16 ?? ile litrów wody bedzie w 500mb w pex 16 ??na na cwu bym sobie palił raz w tygodniu czy raz na 5 -6 dni , ogniwem fotowoltaicznym może bym podgrzewał sobie wode w podłogówce .Prosze o opinie czy to by mogło wypalić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malachio 09.07.2014 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Panowie nie wiem czy w dobrym kierunku ide ale jak by nie grzać prądem całego bufora bo po co są straty i itp. ja jak by grzał małą grzałkę tylko samą podłogówkę nie wiem jeszcze jak by to miało wyglądać dokładnie ale takie coś mi na myśl przyszło , rurki mam około 500mb w domu rozłożonych bo mam fakturę i kupiłem 600 a w garażu leży chyba około 100 mb pex 16 ?? ile litrów wody bedzie w 500mb w pex 16 ??na na cwu bym sobie palił raz w tygodniu czy raz na 5 -6 dni , ogniwem fotowoltaicznym może bym podgrzewał sobie wode w podłogówce .Prosze o opinie czy to by mogło wypalić ?? Raczej nie da rady, możesz sobie fotowoltaiką dogrzewać podłogówkę, ale pewnie trzeba będzie skomplikować układ a i tak będzie działać tylko okresowo. Grzanie bufora prądem pozwala na korzystanie z taryfy nocnej i korzystanie z ciepła wtedy kiedy jest potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 09.07.2014 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 A jak by podłogówkę podłączyć pod mały bufor tak 50-100l i grzałką grzać wodę w tym zbiorniku zimą potrzebuje na zasilaniu max 35C, tak to do 30 C idzie a na powrocie mam gdzieś 20-25C nie dało by rade tak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 09.07.2014 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 nie grzać prądem całego bufora bo po co są straty i itp. To po co Ci bufor??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 09.07.2014 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Teraz mam bufor i piec na paliwo stałe a chce coś mieć w kotłowni żeby działało CO jak mnie nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 09.07.2014 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Teraz mam bufor i piec na paliwo stałe a chce coś mieć w kotłowni żeby działało CO jak mnie nie ma To zmienia postać rzeczy. Może zacznij od tego jaka moc tam powinna być! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 09.07.2014 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 zapotrzebowanie budynku na cipeło??84,4 kWh/(m2·rok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.07.2014 07:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 "żeby działało CO jak mnie nie ma " Kiedyś kupowało się murzynka... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 09.07.2014 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p55 09.07.2014 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 byry007 masz bufor i piec to po co kombinować o jakich stratach ciepła piszesz jeśli dobrze wszystko zaizolowałeś to straty powinny być niezauważalne. Jeśli chcesz mieć odpoczynek od szuflowania to prąd wyjdzie najprościej i najtaniej i przy montażu i eksploatacji. Czego się boisz. W ogólnym rachunku uwzględnij ze będziesz używał pradu sporadycznie. Poza tym sterowanie za grosze - stycznik i zwykły zegar czasowy. tu nie ma czego serwisować i nie ma co się psuć a to są zaoszczędzone spore koszty w skali kilku lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 10.07.2014 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 P55 MA RACJĘszkoda że domek wyszedł 80 kwhm2 rokżeby postawić domejk powyżej 50 kwh m2 rok to inwestor musi chcieć spierniczyć budowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomik77 11.07.2014 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 To mój pierwszy post więc na początek witam wszystkich a w szczególności założyciela tematu - Adama_mk. Temat czytam od kilku tygodni. Planuje dostawić do mojej instalacji bufor o pojemności 1000 litrów. Będzie to prosty zbiornik bez wężownic więc zdecydowałem się na kupno gotowca. Hydraulik z którym rozmawiałem zaproponował mi bufor Galmet. Po obejrzeniu rysunków i zdjęć pojawiły sie pytania. Otóż ten bufor jest tak zrobiony że jedno z wejść/wyjść nie przypada na górze ale jest na wysokości 3/4 zbiornika (z prawej strony na zdjęciu). Jeśli podłącze do tego obniżonego króćca wyjście na grzejniki to nie rozładuje całego bufora. Korzystniejsze wydaje się podłączenie do tego króćca zasilania z kotła ale wtedy bufor nie będzie zasilany od góry a przynajmniej nie od samej góry. A może lepiej wyjść na grzejniki tym króćcem na górze na dennicy, gdzie montuje się zwykle odpowietrznik? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p55 11.07.2014 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 sam się nad tym buforem zastanawiałem rok temu i zrezygnowałem akurat z tego powodu o którym piszesz. Takie rozstawienie króćców ułatwia zestawienie np. z drugim buforem - wymiennikiem, bo łatwiej je ze sobą połączyć. z pomysłami wyjścia od góry się spotkałem ale to kłuci się z odpowietrzaniem. Wydaje mi się ze problem tego wyjścia będzie mniej istotny w przypadku niskiego 60-70* zasilania bufora . Jeśli planujesz grzać wysoko problem się pojawi . Może się mylę ale wybrałem bufor gotowiec z wyjściami klasycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p55 11.07.2014 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Popoluj na alleeee.... ciągle trafiają się tysiączki po jednym sezonie dużo taniej niż nowe . Po prostu jest duża ilość buforów instalowanych tylko pod wpływem namówienia klienta przez sprytnego wykonawcę na instalacje gdzie bufor nie jest do niczego potrzebny. Sam kupiłem roczny bufor z wężownicami do solarów i CWU za 3tyś zamiast 11tyś. sprzedawcy zainstalowano w domu jednorodzinnym ten bufor i piec gazowy o mocy 80kWh !!!!!!!:) wydał kilkadziesiąty tysięcy :). Bufor był potrzebny podobno po to żeby ,,magazynować CO z pieca gazowego włączającego się 1-2 razy na krótko na dobę!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p55 11.07.2014 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Acha jeszcze jedno akurat nowy galmet - polska firma jest jest 10-20% drozszy od sprzedawanych u nas niektórych buforów niemieckich i czeskich więc poobserwuj ceny. koniecznie zwróc uwagę na ocieplenie jak dobrze poszukasz to kupisz bufor ocieplony twardą pianką taniej niż miękką -taki folklor :) ale istotny później przy eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomik77 11.07.2014 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Dziekuje za szybką odpowiedź. Czy na podstawie doświadczeń w użytkowaniu bufora mógłbyś się pokusić o analizę co się będzie działo jeśli zasilanie z kotła do bufora będzie w 3/4 wysokości? Może ktoś inny z użytkowników mógłby też wskazać wady i zalety takiego połączenia. Fajnie gdyby wypowiedział się Adam_mk. Jakiś czas temu ktoś na tym forum pisał o tym aby zasilanie dać trochę niżej. Nie pamiętam kto i jak to się sprawdziło. Może są jakieś zalety tego, np łatwiejsze dobicie temperatury do dna zbiornika. Jakoś nie chce mi się wierzyć że producent robi to bez jakiegoś uzasadnienia. Zapytałem też producenta o wyjaśnienie ale dostałem odpowiedź która nie jest dla mnie jasna. Cytuje:"Mam Pan dodatkowe wyjście na dennicy może Pan rozładować zbiornik w całości.Co do rozmieszenia wyjść na różnych poziomach wynika to ze stratyfikacji temperatury w zbiorniku. Jesteśmy wstanie lepiej wykorzystać rozwarstwienie temperatury w zbiorniku." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p55 11.07.2014 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 żebyśmy się dobrze zrozumieli moja rezygnacja z zasilania niżej niż rozbiór nie wynikała z konkretnej wiedzy tylko z obawy że to może się nie sprawdzić w przypadku wysokiego ładowania bufora. teoretycznie zład powinien się ustalić tak ze i tak na górze zbierze się najcieplejszy ale to trochę trwa tym bardziej ze gotowce nie mają wejść wymuszajacych ruch wirowy. Przy grzaniu niżej może to nie mieć znaczenia. Ponieważ bufor który kupiłem (nowy) był sporo tańszy od galmetu a miał 10cm ocieplenie z twardej pianki to zdecydowałem się na ten drugi.Tak naprawdę to adam mk będzie w stanie pewno coś więcej powiedzieć bo inni mają tylko doświadczenie ze swoich rozwiązań Jak ktoś ma jeden rodzaj bufora to nie da wiarygodnej odpowiedzi czy ten drugi w jego przypadku byłby lepszy czy gorszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p55 11.07.2014 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 wysokość wejścia wody kotłowej raczej nie będzie miała istotnego wpływu na ,,szybkość,, dobicia temperatury do dna ale na pewno zmniejszy ,,pojemność,, cieplną bufora. Bufor zawsze ładuje się od wejścia w dół do wyjścia czyli powyżej wejścia ładuje się głównie przez ruch wymuszony zasilaniem CO - jak działa pompa CO, a gdy nie działa to konwekcją i dlatego zakładam ze im niżej ładowany tym mniej czasu potrzeba na ruch konwekcyjny - chyba że się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.07.2014 18:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Szklanka wrzątku, kawałek kopiowego ołówka lub kryształek nadmanganianu potasu (kali do płukania gardła).Szklankę stawiamy na stole (tak, aby blatu nie odparzyć, bo szkoda psuć stół).Wrzucamy CENTRALNIE ten kryształek , który wodę barwi i PATRZYMY.Po około 5 minutach MAMY odpowiedź na wszystkie postawione pytania. W tym wątku piszę te słowa po raz kolejny... Zakręcenie zawartością szklanki przy pomocy trzonka jakiej łyżki POKAŻE różnicę pomiędzy zładem co się obraca a tym, który się miesza. Adam M.(kali w aptece ze 2zł kosztuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.