MCB 29.09.2009 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Dałbym dwie grzałki - jedną na dole, do użytku zimą, i drugą w połowie wysokości lub 1/3 od góry - do grzania tylko CWU latem. Dlaczego zimą? Bufor jest tylko do c.w.u. Ta wyżej wystarczy 6 kW, na dole by trzeba 8-12 kW, aby grzać tylko w II taryfie - ale to musisz policzyć z temperatur początku i końca ładowania bufora. Jeżeli na górze wystarczy 6kW i grzejemy 1/2 zbiornika to chyba na dole też 6kW wystarczy przy założeniu, że grzejemy obiema jednocześnie? Jeżeli chodzi o dolną grzałkę to rozważam także opcję grzałki niskonapięciowej podłączonej do el. wiatrowej. MCB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MCB 29.09.2009 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Nie znam się na tym Jednak wydaje mi się, że wykorzystanie energii wiatru do grzania grzałką jest łatwiejsze niż np. do zasilania stabilizowanym napięciem elektryki domowej (akumulatory, falowniki itp.). Na razie wiatrak to sprawa przyszłości. Zakupię chyba dwie grzałki. Jakby co to druga będzie w zapasie. Nie wiem tylko czy lepiej kupić grzałkę z wbudowanym termostatem (ta z linku) czy też bez termostatu a termostat dać oddzielnie. Wtedy czujnik temperatury znalazłby się w przeznaczonym na niego otworze w górnej części baniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MCB 29.09.2009 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Dzięki! Na razie jednak bardziej palące jest pytanie kupować czy nie te grzałki. Cena to 600PLN sztuka. Kolega jak zobaczył termostat wbudowany w grzałkę to stwierdził, że to nie będzie poprawnie działać. Wg mnie będzie, inaczej nie robili by chyba takich grzałek Nie chcę też robić żadnego składaka bo bazując na moich doświadczeniach wszystko będzie rozgrzebane i działające inaczej. Tu mam wszystko w jednym. Czekam jeszcze na specyfikację, gdyż nie wiem jaki zakres temperatury obsługują. -- dodane... Do tego będzie jeszcze sterownik czasowy załączający fazy (wszystkie na raz oddzielnie) w II taryfie. MCB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 29.09.2009 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Dzięki! Na razie jednak bardziej palące jest pytanie kupować czy nie te grzałki. Cena to 600PLN sztuka. Kup sobie polskie, z 10 razy tańsze ! http://www.eliko.pl/pl/Katalog+Produkt%C3%B3w,Seryjne+elementy+grzejne.html lub http://www.selfa.pl/index.php/pl/g/5/Rurkowe/p/4/Podgrzewacze_wody/#4 A termostat daj osobno, kosztuje 30-100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 29.09.2009 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Dałbym dwie grzałki - jedną na dole, do użytku zimą, i drugą w połowie wysokości lub 1/3 od góry - do grzania tylko CWU latem. Dlaczego zimą? Bufor jest tylko do c.w.u. Jam mam bufor do CO i CWU, więc latem opłacało by mi się grzać tylko górę bufora, ale niestety nie dałem tam grzałek Ta wyżej wystarczy 6 kW, na dole by trzeba 8-12 kW, aby grzać tylko w II taryfie - ale to musisz policzyć z temperatur początku i końca ładowania bufora. Jeżeli na górze wystarczy 6kW i grzejemy 1/2 zbiornika to chyba na dole też 6kW wystarczy przy założeniu, że grzejemy obiema jednocześnie? Jeżeli chodzi o dolną grzałkę to rozważam także opcję grzałki niskonapięciowej podłączonej do el. wiatrowej. MCB Górna grzeje mniej wody, dolna więcej, więc aby nagrzała w tym samym czasie to musi mieć stosownie większą moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 29.09.2009 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Jam mam bufor do CO i CWU, więc latem opłacało by mi się grzać tylko górę bufora, ale niestety nie dałem tam grzałek Latem to najlepiej byłoby mieć grzałkę w KEG'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MCB 29.09.2009 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Dzięki! Na razie jednak bardziej palące jest pytanie kupować czy nie te grzałki. Cena to 600PLN sztuka. Kup sobie polskie, z 10 razy tańsze ! http://www.eliko.pl/pl/Katalog+Produkt%C3%B3w,Seryjne+elementy+grzejne.html lub http://www.selfa.pl/index.php/pl/g/5/Rurkowe/p/4/Podgrzewacze_wody/#4 A termostat daj osobno, kosztuje 30-100 zł. Nie znalazłem tam grzałek z gwintem M48x2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MCB 30.09.2009 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2009 Po wyliczeniu czasu potrzebnego do zagrzania baniaka doszedłem do wniosku, że trzeba zainstalować tak mocne grzałki jak się da. Przydział mocy 16kW. Grzałki 2x6 lub 1x9.Dzięki temu okres grzania będzie krótki co ma następujące zalety:a) szybko zagrzeje wodę w razie pilnej potrzebyb) na czas grzania będzie można całkowicie odłączyć wszystkie prądożerne urządzenia. MCB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 30.09.2009 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2009 Nie znalazłem tam grzałek z gwintem M48x2. Zamów redukcję u tokarza i zastosuj typowe grzałki z gwintem calowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 01.10.2009 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2009 Skrytykujcie proszę, ale konstruktywnie. Po lekturze forum urodziła mi się w głowie koncepcja systemu grzewczego w nowo budowanym domu. Dom: Max 220 , 10cm styro , 4cm deski elewacyjnej, 90 metrów parter plus 70 metrów poddasze użytkowe. 4 pokoje z 3 łazienkami, duża kuchnia z piecem kaflowym. W małym pół podpiwniczeniu pod domem chcę umieścić bufor 1000l i obok niego Kocioł dolnego spalania KWKD Zębiec 15kW. Połączone w systemie otwartym, na obiegu grawitacyjnym (może). Bez wężownicy , czyli cała woda z bufora przepływa przez kocioł. Zawór mieszający trójdrogowy. W buforze chcę mieć 3 wężownice. Do dolnej wężownicy chcę podpiąć 200metrów Alupexa który będzie ułożony na połaci dachowej, na pełnym deskowaniu , na papie, a pod czarną blachodachówką. Połać skierowana na południe . Jedna pompka do wymuszenia obiegu , w środku rurek glikol , naczynie wzbiorcze , układ otwarty ? Do górnej wężownicy podpięta kuchnia kaflowa z podkową , które również znajdują się w tym budynku. Obwód otwarty , naczynie wzbiorcze , kolejna pompka. Może dałoby się ją podpiąć na tym samym obwodzie co piec CO ? Najwyższa i najdłuższa wężownica ma za zadanie przepływowo ogrzewać wodę użytkową, skoro inwestuję w taki system, to już nie chcę musieć kupować 3 bojlerów - na 3 łazienki. Czy taka wężownica skutecznie ogrzeje przepływowo wodę dla 3 łazienek ? Moje pytanie , czy to będzie działać ? Zależy mi na prostym , niezawodnym rozwiązaniu, w rozsądnie niewielkich pieniądzach. Bardzo chętnie zrobiłbym samemu bufor - najchętniej z paletopojemników...np dwie sztuki po 1000L i ocieplił jest 30cm styropianu. Ale jak nie tak, to kupie cos gotowego. Ze wszystkim chciałbym się zmieścić w 7 000 pln. PozdrawiamMój dom: http://picasaweb.google.pl/MotocykleEnduro/DomWGorach202?authkey=Gv1sRgCPfHo4XklqaWUA&feat=directlink# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 01.10.2009 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2009 Jak chcesz ciąć koszty, to wywal drugą wężownicę. IMHO dałoby radę podłączyć na tej samej rurce kocioł CO i podkowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 03.10.2009 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2009 Krytyka prawie miażdżąca, ale konstruktywna i o to mi chodziło. Dziękuję. Podkowa w piecu kaflowym nie jest zła , jej moc można ocenić na 4kW i zawsze jakieś ciepło popłynie z niej do magazynu. Fakt paletopojemnik ma tę dużą wadę, że nie cierpi wysokich temperatur ....może i rura stalowa ...tylko tej rdzy wszędzie pełno. Dom będzie ocieplony 10styro + 4 cm drewna od zewnatrz + 3 cm drewna od wewnatrz ściany ....więc suma sumarum nie powinno być tak źle. Faktem jest , że 20cm styro to byłoby już coś konkretnego. Muszę tutaj nadmienić, że zdjęcia w galerii nie obrazują domu , o który pytam. Ten maluch ma tylko 30 metrów kwadratowych , a ja się już szykuję na duży dom , który stoi obok i właśnie jego dotyczyło pytanie. Podstawowa sprawa dla mnie to prostota systemu, chcę minimalną ilość elektryki, liczę się z niewielką sprawnością , ale wiem , że taki system i tak będzie 1000 krotnie sprytny i skuteczny niż tradycyjne rozwiązania - oddzielne Co, 3 bojlery, podziały na oddzielne układy grzejne dla poszczególnych łazienek. Rurki pod blachodachówkę będę kładł sam i jedyny koszt to 200m chinskiego alupexa, glikol używany z serwisu samochodowego, pompka do CO i tani sterownik. Na okres jesienno zimowy będę zamieniał zawory i odcinał ten układ, jednak wiosna i lato ...to uważam , że to proste rozwiązanie da bardzo duży zysk. Czujnik temperatury koło pompki będzie ją uruchamiał dopiero wtedy gdy temperatura glikolu przekroczy 40stopni. No dobrze, rozumiem, że w koncepcja nie jest bezsensu , tylko trzeba dopracować szczegóły. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 03.10.2009 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2009 Kocioł i podkowa oraz bufor w układzie otwartym proponuję bez wężownic bo i po co ? Z kuchnią to jedynie chodzi o to, że na 10 kw zawartego w opale może trafić do bufora jakieś 2 kW, a że jest powyżej bufora to będzie pięknie rozładowywać go jak kaloryfer i to w całkiem niezłym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neutralny 03.10.2009 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2009 Witam wszystkichPlanowałem instalację zbiornika NADO, czyli bufora z zatopionym zbiornikiem CWU. W Atmopolu powiedzieli mi, że to nie jest dobre rozwiązanie, bo CWU będzie grzane do temp. ponad 65st., a w takiej podwyższonej temperaturze dużo szybciej wytrąca się kamień i wtedy zalecany jest zmiękczacz wody. Polecają zrobić CWU oddzielnie i zasilać wężownicą z bufora, tak żeby nie przekraczać powiedzmy 55st. Co Wy o tym sądzicie?Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac79 03.10.2009 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2009 Witam, biorąc pod uwagę zasobnik jakiejkolwiek firmy, ocieplony pianką poliuretanową, pojemność 100 litrów, nagrzany do 80st., umieszczony w piwnicy w temperaturze 15st. Jaką temperaturę będzie miał po 12h/24h ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 04.10.2009 06:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Od +80 do +10stC Wiele zależy od tego JAK wpięty.Wszystko da się zrobić dobrze, lub trochę gorzej do "kompletnie żle".Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac79 04.10.2009 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Od +80 do +10stC Wiele zależy od tego JAK wpięty. Wszystko da się zrobić dobrze, lub trochę gorzej do "kompletnie żle". Adam M. witaj, chyba się nie zrozumieliśmy. Chodzi mi o straty ciepła takiego bufora. Czyli napełniony 80st wodą, żadnego obiegu, woda stoi przez 12h w buforze, w piwnicy w powiedzmy 15st. Biorąc po uwagę jego ocieplenie pianką poliuretanową, bo chyba to jest standard na rynku, jaka temperatura wody będzie po 12h ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 04.10.2009 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Masz rację -- nie zrozumieliście się. Jeśli stoi w piwnicy, będzie mieć temperaturę z przedziału 15-80*C. Bardziej się nie ostudzi. Za mało danych. Do najbardziej uproszczonego zadania brakuje choćby grubości warstwy izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac79 04.10.2009 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Masz rację -- nie zrozumieliście się. Jeśli stoi w piwnicy, będzie mieć temperaturę z przedziału 15-80*C. Bardziej się nie ostudzi. Za mało danych. Do najbardziej uproszczonego zadania brakuje choćby grubości warstwy izolacji. raczej ciężko określić grubość ocieplenia, producenci nie chętnie podają takie dane, ale w/g Galmetu jest to ok 5cm (materiał izolacyjny: poliestyren, poliuretan) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 04.10.2009 18:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Przeciętnie ocieplone takie baniaki przeciętnie traca ok. 10 stC na dobę. Było. Dawno dość, ale było. Znacznie więcej tracą, jak instalacja jest "ciekawie" zrobiona". To trochę sztuka umieścić najwyższy (temperaturowo) punkt instalacji najniżej tak, żeby nic w niej nie płynęło... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.