adam_mk 22.05.2015 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Nie zrozumiałeś! Tu chodzi nie o grzanie a o suszenie. Jak suszysz ręczniki w pokoju (Dziurawa chałupa? Za mała wilgotność?) daj tyle klamek ile ręczników masz zamiar tam powiesić. Kup takie, jaki Ci się podobają. Firma bez znaczenia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 22.05.2015 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 (edytowane) czyli coś ze sreberkiem trzeba zastosować może na zbiornik coś takiego http://www.caldo-izolacja.pl/produkt/paroc-hvac-lamella-mat-alucoat , no i wychodzi że do zasypu to perlit . Dziś drugi dzień testowania paneli pv z konwerterem do ogrzewania cwu , jak dla mnie bomba , myślę że już niedługo (niższa cena paneli i większa sprawność ) zastąpią one kolektory cieczowe , próżniowe itp . Teraz mam zbiornik cwu 140 l zainstalowane panele 2 kW .Realnie teraz max z paneli to 1700 W, ale 1500 W to już przez kilka godzin . zaczynają grzać już od ok 9 o 17 było jeszcze 700 W . W ciągu dnia ich wydajność jest sporo większa niż możliwość pochłonięcia energii przez mój zbiornik cwu. W nowym zasobniku cwu ( wężownica miedziana 3x 25 mb fi 15 ) grzałke od paneli pv zamontuję przy dnie , jeszcze nie wiem na jakiej wysokości zamontować grzałkę 230V z sieci , aby dogrzewała w pochmurne dni . Edytowane 22 Maja 2015 przez rjarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 22.05.2015 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 taki mam plan na kotłownię , pewnie coś by się dało uprości , ale cała automatykę posiadam , pompy, zawory itp . Zbiorniki sporo poniżej kotła , dlatego pewnie cyrkulacja grawitacyjna kocioł bufor odpada , ładowanie zasobnika cwu przez pompę sterowane jak dla zasobnika cwu , czujnik temperatury w zasobniku na powrocie , myślę że szybko naładuje się po rozpaleniu w kotle , kocioł kalvis k2-25u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 22.05.2015 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 taki mam plan na kotłownię , pewnie coś by się dało uprości , ale cała automatykę posiadam , pompy, zawory itp . Zbiorniki sporo poniżej kotła , dlatego pewnie cyrkulacja grawitacyjna kocioł bufor odpada , ładowanie zasobnika cwu przez pompę sterowane jak dla zasobnika cwu , czujnik temperatury w zasobniku na powrocie , myślę że szybko naładuje się po rozpaleniu w kotle , kocioł kalvis k2-25u[ATTACH=CONFIG]318091[/ATTACH]Albo ja czegoś nie rozumiem albo ty się pomyliłeś bo mi sie zawsze wydawało że jednak ciepło idzie do góry i aby ciepło nie szło w piec zbiornik powinien byc wyżej od pieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 22.05.2015 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 góra zbiornika jest oczywiście wyżej pieca jednak dół zbiornika jest niżej pieca ok 40 cm , mam bardzo niską piwnicę ok 190 cm , muszę jeszcze gdzieś zmieścić izolacje , pompka przepchnie ,mam też ups na kilka godzin , instalacja otwarta , planuje też w przypadku braku zasilania , albo awarii pompy całkowite zamknięcie miarkownika , myślę że grawitacji wystarczy na wychłodzenie pieca , okaże się po próbach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 22.05.2015 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 góra zbiornika jest oczywiście wyżej pieca jednak dół zbiornika jest niżej pieca ok 40 cm , mam bardzo niską piwnicę ok 190 cm , muszę jeszcze gdzieś zmieścić izolacje , pompka przepchnie ,mam też ups na kilka godzin , instalacja otwarta , planuje też w przypadku braku zasilania , albo awarii pompy całkowite zamknięcie miarkownika , myślę że grawitacji wystarczy na wychłodzenie pieca , okaże się po próbach U mnie sprawe załatwił zawór zwrotny klapkowy mimo że piec stoi na tym samym poziomie to nic się nie wychładza teraz w piecu nie pale bo dogrzewam solarem i gazem góre zbiornika i rura zasilająca bufor jest zimna a zawory wszystkie odkręcone od czasu gdy raz przy rozpaleniu w piecu zapomniałem odkręcic ,na szczęście zawory bezpieczeństwa zadziałały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 22.05.2015 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 takie zawory planuję zamontować, są na schemacie, planuję instalacje możliwie bezobsługową \ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 22.05.2015 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Nie zrozumiałeś! Adam M. Adamie a może to była trochę głębsza myśl dotycząca trochę większej temperatury drabinki niż klamki. Poza tym z kolegą twierdzisz że taka drabinka nic nie daje, a ja twierdzę, że suszy ręczniki i dogrzewa (zwiększa dodatkowo temperaturę) łazienkę. Jestem w stanie dla zmniejszenia zużycia prądu kupić te 5 m PEXa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 23.05.2015 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 (edytowane) Nacierasz go ręcznikiem do czerwoność. Teoretyzujesz czy uprawiasz taką formę ruchu? Adamie a może to była trochę głębsza myśl dotycząca trochę większej temperatury drabinki niż klamki. Poza tym z kolegą twierdzisz że taka drabinka nic nie daje, a ja twierdzę, że suszy ręczniki i dogrzewa (zwiększa dodatkowo temperaturę) łazienkę. Jestem w stanie dla zmniejszenia zużycia prądu kupić te 5 m PEXa. +1 Ręcznik na grzejniku przy nieodkręconym obwodzie znacznie dłużej schnie. Przy zasileniu go wodą z podłogówki brzydki zapach mokrego ręcznika znika. Wadą jest sezonowość takiego grzania i dlatego zainwestuje 150zł w pompkę i zasilę wprost z zbiornika. rjarek Problemem by było obniżenie posadzki pod kotłem? Edytowane 23 Maja 2015 przez mac_612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 23.05.2015 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 pod kotłem nie ma mowy na obniżenie posadzki ( przy kotle przechodzi sie do innego pomieszczenia ) trzeba by przechodzić przez ten dół . Tak więc zostaje obieg wymuszony na bufor, jednak nie jestem pewien czy jakiegoś obiegu grawitacyjnego nie zostanie, jednak gorąca woda z kotła będzie miała pod górkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamad00 23.05.2015 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Adamie jeszcze raz zamieszczę schemat i zależy mi na Twojej opinii proszę wypowiedz się jak to wygląda. bufor schemat.pdf Budujemy z małżowiną dom około 160 m2. Dół podłogówka w łazience dodatkowo drabinka. Poddasze podłogówka łazienka i przedpokój w pokojach grzejniki. Podłogówka po przeczytaniu wątku o niej. Szkoda że o buforach dopiero teraz bo niestety w piwnicy już nie wejdę nim i trzeba go umieścić na parterze w garderobie. Po przemyśleniach naszkicowałem wstępnie schemat co planuje zrobić. Proszę oceńcie sami i wskażcie błędy. Wiec tak bufor średnica 1 m wysoki na 2 m walec. Pojemność według moich obliczeń 1570 l. Zasilanie z kotła na paliwo stałe wejście z kotła 10 cm od góry, powrót do kotła 10 cm od dołu. Zawór 3D ustawiony na 55 stopni. U góry stożek na szczycie odpowietrznik. Obok zasilanie grzejników z zaworem 3D na około 50 stopni oraz podłogówki z zaworem 3D max 30 stopni. Powrót grzejników na wysokości 30 cm od dołu a podłogówki 10 cm od dołu. Od pieca w górę zbiornik wyrównawczy 100 l. Wejście wężownicy CWU na wysokości 50 cm od dołu a wyjście tak jak zasilanie ogrzewania. Na wyjściu CWU zawór termostatyczny mieszający ustawiony na 45 stopni.Wężownica planowana w dwóch wersjach albo fi 22 miedz 25 m albo coś takiego: http://www.sklep.tokmet.pl/rura_karb...aisi_316-4057i może z 30 do 50 m. Nie ukrywam że CWU troszke mnie martwi.Pompa na grzejniki wyłączać się będzie przy spadku temperatury poniżej 55 stopni a na podłogówkę poniżej 30 stopni. Takie założenia czy to zadziała tak jak chce?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 23.05.2015 14:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Opisałeś co masz zamiar zrobić i jak. Nie piszesz - jaki jest tego cel... Nie wiem więc, czy zadziała tak, jak chcesz. Napiszę, co da się tam osiągnąć... Stosując tę stalową, karbowaną prowadzisz do sytuacji, w której za 5-7 lat zmuszony będziesz budować układ kąpieli odkamieniajacej, więc już teraz zostaw sobie odpowiednie króćce i zawory gdzie trzeba, aby ten fragment instalacji odciąć, przełączyć i czyścic ile trzeba (kilka dni?). Stosując miedź omijasz ten problem. Stosując dwie wężownice równoległe (fi 18 lub 22) zapewnisz ujęcie CWU w czterech kranach jednocześnie na full przy prawie rozładowanym buforze. W jednej z nich, tej zewnętrznej, bo to układ "sprężynka w sprężynce", zrób wyjście dla cyrkulacji. Kocioł w piwnicy a baniak na parterze to układ wręcz wymarzony dla napędu grawitacyjnego dla jego ładowania. Wszystko robi się samo a jest tak bezpieczne i idiotoodporne, ze bardziej się chyba nie da. Oczywiście, układ podmieszania dla kotła w celu jego ochrony przed kondensacja trzeba by dać. Albo termostat na wylocie (jak tu kiedyś opisywałem). Umieszczając ten baniak w miarę centralnie w bryle skracasz trasy i ułatwiasz montaż, upraszczasz regulacje... Zawory 3D kojarzą mi się z tymi wyposażonymi w siłownik, sterownik, zasilanie... Dałbym mieszkowe, termostatyczne-mieszajace AFRIZO/ESBE. Robienie podłogówki i kaloryferów to strzał w kolano, obcięcie użyteczności baniaka o połowę i generalnie - pogorszenie wszystkiego, co da się osiągnąć, Wygody, bezobsługowosci, sprawności , pojemności (cieplnej, użytecznej) itd. Ja zrobiłbym podłogówkę po całości i zrobiłbym ją DOBRZE (a nie SZYBKO i na spinkach do styro). Ale to Twoje to rób jak lubisz. Wyrównawczy 100l to dobry wybór. W takim układzie rury bezpieczeństwa można nie robić metodą klasyczną, bo ten kocioł nigdy się nie zagotuje. Chyba że go zaworami poodcinasz od reszty. (rany! co ja tu piszę!) Na wszelki wypadek jednak ja daj! Diabli wiedzą jaki matoł kiedyś się do palenia zabierze... "U góry stożek na szczycie odpowietrznik." Odpowietrznik zastąpi rura do naczynia wzbiorczego. Reszty nie rozumiem Nie robisz WARSTWOWEGO magazynowania ciepła?!!! CZEMU? Dla mnie - strzał w oba kolana i stopę. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 23.05.2015 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 (edytowane) Zasilanie CO i CWU wyprowadź jak najwyżej, bo tych 10cm (ok 70l) nigdy nie wykorzystasz. Wyłączenie pompek od CO ustaw na minimum 45'C 30cm od góry zbiornika - to zapewni ci zapas ciepłej wody do mycia. Szkoda, że nie masz wszędzie podłogówki Edytowane 23 Maja 2015 przez mac_612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamad00 23.05.2015 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Opisałeś co masz zamiar zrobić i jak. Nie piszesz - jaki jest tego cel... Nie wiem więc, czy zadziała tak, jak chcesz. Adam M. Zasilanie CO i CWU wyprowadź jak najwyżej, bo tych 10cm (ok 70l) nigdy nie wykorzystasz. Wyłączenie pompek od CO ustaw na minimum 45'C 30cm od góry zbiornika - to zapewni ci zapas ciepłej wody do mycia. Szkoda, że nie masz wszędzie podłogówki Cel by w zimę zapalić co drugi dzień wieczorkiem,a przynajmniej by cały dzień było ciepło gdy nikogo nie będzie i wygaśnie z nocy. W lecie może i raz w tygodniu dla CWU jakby się udało. Zamierzam mieć układ warstwowy. Oki CWU będzie wychodziła w szczycie a akurat nie zależy mi by zostawiać ciepło dla CWU i obniżać o 30 cm CO. Co do podłogówki to łamie się by robić w całym domu ale zastanawiam się jak zrobić drabinkę w łazience o odpowiedniej temperaturze. Radzisz by nie bawić się w pompki, a porostu zrobić grawitacyjny system ładowania tak?? Czyli rurę do zbiornika wyrównawczego nie ciągnąć z pieca a z bufora w szczycie tak to zrozumiałem czy dobrze?? Oczywiście, układ podmieszania dla kotła w celu jego ochrony przed kondensacja trzeba by dać. Albo termostat na wylocie (jak tu kiedyś opisywałem). Adam M. Czy mógłbyś to rozwinąć bo ciężko będzie tu to znaleźć. Reszty nie rozumiem Nie robisz WARSTWOWEGO magazynowania ciepła?!!! CZEMU? Dla mnie - strzał w oba kolana i stopę. Adam M. Nie rozumiem czego nie rozumiesz:D Wskaż gdzie ten błąd który swiadczy o tym że nie chce warstwowego magazynowania:yes: Z góry dzieki. P.S. To już będzie miedź na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 23.05.2015 16:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Ten cel da się zrealizować najłatwiej tak, aby w baniaku zgromadzić największy "zapas" ciepła.A to oznacza niskotemperaturową podłogówkę po całości.Wpuszczasz do DOBRZE zrobionej podłogówki W MROZY około 26-30stC i biegasz po domu w krótkim rękawku.Baniak grzejesz do około 80stC. Chcesz to psuć dla jednej drabinki, która może być elektryczna? Aby nie zaburzyć warstwowego układu ciepła to zład powinien się w baniaku kręcić wolniutko. Wirować.Do tego służą te wloty/wyloty z kolankami wewnątrz.Wpuszczasz ( z kotła) wodę ciepła tak, aby zład "pchała".Zabierasz tak, aby go "ciągnąć".Obrót przeciwny do ruchu wskazówek zegara. Będą grzałki w baniaku?Wężownica solarna?Wtedy konieczny jest odwrócony lejek.Pod lejkiem jest miejsce na to.Woda tak grzana ma unosić się centralnie do góry baniaka na "swoją" wysokość.Ten lejek (perforowany) jest kierownicą tej strugi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 23.05.2015 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 (edytowane) Zamierzam mieć układ warstwowy. Oki CWU będzie wychodziła w szczycie a akurat nie zależy mi by zostawiać ciepło dla CWU i obniżać o 30 cm CO Wyjście CWU i CO na JEDNYM poziomie u szczytu. Tylko pompki od CO wyłączaj, gdy woda w górnej części baniaka spodnie poniżej 45'C,chyba, że będziesz miał system który do tego nie dopuści Podłogówkę rób w całym domu, a w łazienkach, jak chcesz, to drabinki z czasowym załączaniem pompki zasilane bezpośrednio ze zbiornika (regulacja ilościowa). Edytowane 23 Maja 2015 przez mac_612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamad00 24.05.2015 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Adam i mam jeszcze jedną prośbę. Pewnie jak wielu prosiłbym Cie o zamieszczenie jeszcze raz schematów z pierwszej strony bo tamte przepadły niestety:sick: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 24.05.2015 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Gdzie koledzy kupuja perlit ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 24.05.2015 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Ja zrobiłbym podłogówkę po całości i zrobiłbym ją DOBRZE (a nie SZYBKO i na spinkach do styro). Ale to Twoje to rób jak lubisz. Jesli dobrze kojarze, to zalecasz przypinanie PEX-a trytkami do siatki stalowej + umieszczanie rurek w polowie wysokosci wylewki. Pierwsze powoduje utrate gwarancji, np od Wavina ( temat weryfikowal jeden z robiacych PF), drugie - nie mam zielonwego pojecia jak to wykonac. A i znalezc ekipe ktora to zrobilaby dobrze to ze swieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.05.2015 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Co za brednie!Proponuję SYSTEM. Sprawdzony, dopracowany, pewny!No, nieco bardziej pracochłonny. PEX nie ma 'pamięci kształtu"Jest zimnogięty.PERT jest elastyczny.Można po nim łazić a on wstanie i pozostanie tam, gdzie SYSTEMOWE spinki (a nie trytytki jakieś) mu każą.Nie dziwię się, ze nie masz pojęcia jak to wykonać. Nie żyjesz z tego.Ci, co z tego żyją tego systemu nie lubią.Więcej pracy, z większą uwagą, jełop spod budki z piwem za 5zł/godz tego nie zrobi dla "pracodawcy"...Żadna w tym kasa...Kasa jest tam, gdzie wpadasz, odpier.. robotę w trzy godziny byle kim, faciem co raz zobaczył i zszywacz do spinek uniesie - i kasujesz.Reklamacji nie będzie, bo jakoś to działa a inwestor wielkiego porównania nie ma, bo prawie wszędzie i prawie wszyscy robią tak samo... "Adam i mam jeszcze jedną prośbę."Chętnie, ale... Pokażcie jakiś hosting, który "nie znika" za szybko.Tamten był dobry, ale zmienili zasady to obrazki zjadły żaby...A fotek czy rysunków do wklejenia trochę mam.Choćby z jakiej podłogówki na spinkach do siatki. Ja rozumiem, ze jak ktoś wsadził naprawdę spore PIENIĄDZE w produkcję, dystrybucję, szkolenia, marketing i promocję oraz PSEŁDOBADANIA i atesty - to MUSI udowadniać, ze tylko jego produkt i żaden inny!Ten produkt Ci dowiozą, upust dostaniesz, gratisa - to go bierzesz zamiast pomyśleć jak OPTYMALNIE rozwiązać ten czy tamten problem przy budowie domu (na której najczęściej znasz się DOBRZE jak już ten TRZECI dom wybudujesz).Przykład?PEX i spinki.MAX i porotermy... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.