ipek33 07.07.2015 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Witam, czy może mi ktoś dorysować do rysunku bufor ze schematem podłączeń? Może nie wygląda ale obrazek przedstawia 2 kotłownie oddzielone ścianą. Miejsce na bufor po lewej stronie od kotła gazowego. Opis instalacji: 1) kocioł stałopalny – podstawowy, ma grzać zimą, do poprawienia kultury pracy chcę wstawić niewielki bufor o pojemności 300 – 500 litrów. Większy nie wejdzie przez drzwi, a chcę kupić gotowy. Kocioł będzie prosty, dolnego spalania, z zaworem mieszającym i pompą sterowaną prostym czujnikiem temperatury. Instalacja zamknięta, naczynie wzbiorcze, spirala schładzająca na kotle ew. zawory bezpieczeństwa temperaturowy i ciśnieniowy. 2) Kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny – CWU oraz CO w okresach przejściowych czy awaryjnie (jeśli wygaśnie na kotle stałopalnym, ew. wyjazd w delegację) – na tym samym obiegiem. Sterowany termostatem pokojowym. Zeszłej zimy ten system nawet się sprawdzał, jak wygasało mi w kotle stałopalnym, to po spadku temperatury w sypialni uruchamiał się kondensat i ratował sytuację. Zdarzało się, że kondensat pracował, kiedy rozpalałem w stałopalnym, kiedy temperatura wody na powrocie rosła w miarę rozgrzewania stałopalnego i osiągała temperaturę zadaną dla kondensata, czyli 60 stopni to przestawał on grzać ale jeszcze jakiś czas pracowała pompa (to za sprawą termostatu pokojowego, który dążył do podniesienia temperatury w pokoju). Po osiągnięciu właściwej temperatury pokojowej kondensat wyłączał się a dalej grzał stałopalny. Obecnie kocioł stałopalny rozciekł się i wymieniam go na nowy. Założenia: 1) system ma działać automatycznie, bez potrzeby ręcznego zamykania zaworów; 2) dopuszczam zainstalowanie jakiejś automatyki ale bez przesady – nie chcę by koszty automatyki przekroczyły wartość kotła a poza tym ma być w miarę prosto; 3) kondensat ma pracować w warunkach odpowiednich dla efektywnej pracy czyli powiedzmy przy temperaturach 60/40, co oznacza, że używany będzie w cieplejsze dni (lub w zimne ale awaryjnie, np. na okres nieobecności, kiedy temperatura w domu może być niższa); 4) CWU załatwia kondensat; 5) kondensat nie grzeje bufora na zasileniu, a na powrocie? Chyba tylko wtedy, jeśli nastąpiłoby dalsze schłodzenie powrotu przed kondensatem w celu poprawy kondensacji – ale tu nie jestem pewien; 6) stałopalny pracuje przy temperaturze na zasilaniu 70 – 80, temperaturę powrotu do kotła na poziomie 65 zapewnia zawór mieszający; czujnik temperatury sterujący pompą obiegu będzie na wyjściu zasilenia z kotłem; 7) jak zapewnić rozładowanie bufora – czy ustawienie sterownika pompy obiegu np. na 30 stopni zapewni rozładowanie bufora do tego momentu, kiedy temperatura układu (stygnący kocioł oraz woda z bufora spadną poniżej 30 stopni? a może jakieś inne pomysły, z tym że mam pewne ograniczenia związane ze stanem obecnym Z góry dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ipek33 08.07.2015 04:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Jeszcze 2 sprawy: 1) instalacja ogrzewania na cienkich rurkach miedzianych, ogrzewanie grzejnikami.2) schemat instalacyjny do kotła kondensacyjnego przewiduje możliwość połączenia z kotłem stałopalnym ale na odrębnych obiegach za pomocą wymiennika. Jednak dwóch instalatorów z autoryzowanej listy, niezależnie od siebie proponowało instalację kondensata w jednym układzie i tak się to skończyło. Ponieważ jednak i tak czeka mnie mała rewolucja w związku z wymianą kotła stałopalnego to chodzi mi też po głowie taka opcja, jak użycie bufora z wężownicą. Bufor zasilany byłby z kotła stałopalnego, natomiast wężownica służyłaby jako wymiennik ciepła dla drugiego układu z kondensatem. Jedyną wadą, jaką dostrzegam, jest konieczność zainstalowania drugiej pompy obiegu do przetłaczania wody przez bufor oraz instalację CO w czasie, kiedy kondensat nie pracuje. Pompa byłaby zintegrowana z pompą małego obiegu (obie pracują jednocześnie, kiedy grzeje stałopalny). Pompę już mam, bo trzymam jedną w rezerwie. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 13.07.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Tak na szybko, to bufor połącz bezpośrednio z kotłem stałopalnym i otwórz tą część instalacji, połącz z pozostałą częścią wymiennikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Niewidoczny 14.07.2015 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 WitamProszę o podanie jaka będzie cena za wykonanie bufora ok 750l średnica 80 cm według schematu adam_MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 14.07.2015 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Mnie 750l o średnicy 68 cm kosztowało 2050,00 30m wężownicy fi224 pary wejście zimnej + wyjście ciepłej: - solar- wężownica- grzejniki- kociołek Oczywiście doprowadzenie wody kotłowej plus wyjście do naczynka wzbiorczego. Do tego miejsce na wkręcenie grzałki, oczywiście jest też lejek. Nic nie robiłem sam, wszystko kupione i zrobione u ślusarza (wężownica na allegro). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 15.07.2015 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Mnie 750l o średnicy 68 cm kosztowało 2050,00 ... wrzuć jakieś foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 15.07.2015 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Witam Proszę o podanie jaka będzie cena za wykonanie bufora ok 750l średnica 80 cm według schematu adam_MK Ja jest taki bufor w ofercie ? Jeśli tak to gdzie go można kupić, jakiś link ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 15.07.2015 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 (edytowane) Tak wyglądał przed ociepleniem: A tutaj szczegóły od ślusarza: https://drive.google.com/file/d/0B415tlqHJUujSFRzbklDb3oySW8/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B415tlqHJUujVGlIVlpMVlVwMFk/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B415tlqHJUujODJyd25VTnRFbHM/view?usp=sharing Edytowane 16 Lipca 2015 przez CodeSnipper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 26.07.2015 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Według mnie to bym zamontowal mały zaworek do odpowietrzania bufora na zewnątrz ocieplenia żeby był bo automatyczne mogą się zablokować l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 30.07.2015 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 W sam raz na naczynie do otwartego układu tak z dwutonowym zładem... Taaa. Jako generator korozji w układzie. Miałem stalowe naczynie i wywaliłem, oddam za piwo. Naczynie bezpieczeństwa - nierdzewka (u mnie keg piwny). Naczynie wzbiorcze - beczka plastikowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 30.07.2015 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Rozciekło się? Jeszcze nie spotkałem się, żeby ktoś miał taki problem (zwłaszcza, że taki bojler jest przeważnie emaliowany)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 30.07.2015 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Rozciekło się? Jeszcze nie spotkałem się, żeby ktoś miał taki problem (zwłaszcza, że taki bojler jest przeważnie emaliowany)... No może i racja, bojler emaliowany to nie do końca zły pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 31.07.2015 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Jak hydrałlik nie chce wam podłączyć bufora to pewnie nigdy w życiu nie robił takiego czegoś , ja zrobiłem tak ze dostał schemat jak ma wyglądać podłączenie pieca do bufora na zbiorniku pokazałem do czegoś jest dany króciec i mu powiedziałem ma być tak jak na kartce ja wiem ze Pan sądzi ze nie będzie działać ale ma być jak na schemacie i za to place . Pseudo hydrałlik jak robił to jeszcze do sąsiad mówił ze nie będzie działo i ze za krótki komin do 30 kw pieca . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 31.07.2015 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Witam . I pospawałem . Wyszła lipa . W założeniu miło się ładować warstwowo , tymczasem przy próbie grzania dolną grzałką większość zładu była w podobnej temperaturze , różnica między wierzchołkiem a dolną częścią zbiornika to ok 5 st nagrzałem do 35 st. Dlaczego nie ładowało się warstwowo? Może za słaba grzałka 2 kW do przekroju pionowej rury , a może odejścia od pionowej rury powinny być w poziomie . Te odejścia są pod kontem , może to powoduje " zasysanie " przez ogrzaną wodę , wody o niższej temperaturze ? To jeden problem . Większy to taki że z wężownicy wycieka woda , znaczy nieszczelna . Lutowałem na twardo , sprawdzałem pod ciśnieniem , było szczelne , może przy spawaniu wszedł drut z półautomatu i wypalił dziurkę ? Jak sprawdzić gdzie jest nieszczelność żeby dwóch dennic znowu nie odcinać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 31.07.2015 19:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Gdzie masz lejek? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 31.07.2015 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 I wszystko jasne. U mnie różnica od dołu do góry z teraz: 28 - 34 - 58. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 01.08.2015 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 (edytowane) Stożka nie ma. miało działać na zasadzie "zewnętrznej drabinki " Edytowane 1 Sierpnia 2015 przez rjarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 01.08.2015 09:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 (edytowane) No, to czemu nie działa? Co spaprałeś? Wygodnictwo? NATURĘ chcesz nagiąć do chciejstwa? Zrób jak na rysunku, który wkleiłeś. Wloty skosem w dół z wyjątkiem najwyższego. Przestanie uśredniać, zacznie ładować warstwowo. Duperela, ale nie dopatrzyłeś. Pomiędzy baniak a "drabinkę" wstaw zawory. Zechcesz to puścisz w układzie "zewnętrznego kotła elektrycznego" - MUSI zadziałać! Czy Ty na pewno ZROZUMIAŁEŚ JAK to ma działać? Zobacz ile jest wlotów na rysunku a ile u Ciebie... Inżektorów narobiłeś - to uśrednia. Adam M. Edytowane 1 Sierpnia 2015 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 01.08.2015 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 (edytowane) Wloty są pod kontem , może za mały zrobiłem . Na rysunku są 4 wloty u mnie 5 , mogę jeden zaspawać , ale czy to coś zmieni . Może za małe skosy . Nie wiem ile niżej powinien być wlot wylot w baniaku , od wylotu z rury pionowej . Wydaje mi się że tu właśnie leży pies pogrzebany , za wysoko otwory w baniaku od otworów w róże pionowej . Na wygodnictwo to ja nigdzie nie idę , chcę żeby działało , a jak wiadomo na takie działanie metod jest kilka , ja wybrałem taką . u nikogo na forum nie spotkałem takiej metody ładowania warstwowego . Może zaspawam najwyższy wlot. ten niżej zrobię jako najwyższy prosty , a niższe zrobię większe skosy , byle by nie przesadzić . Edytowane 1 Sierpnia 2015 przez rjarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 01.08.2015 17:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Zaspawałbym ten drugi od góry.Na niższych większe skosy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.