jerzyka51 05.02.2016 06:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) WitamPliP By schemat był kompletny i służył za wzór,to musisz dorysować do niego naczynie wyrównawcze. Mniej zorientowani w temacie, mogą ten schemat potraktować jako gotowy ,wzór do wykonania ,a wtedy będą mieli bombę z opóźnionym zapłonem.Miłego dnia J.Korona Edytowane 5 Lutego 2016 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 05.02.2016 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Jakiś czas temu byłem na bieżąco z tym tematem - nawet zrobiłem sobie jakieś notatki do których własnie wróciłem. Nie wiem jednak do czego je przykleić. Znalazłem w komputerze schemat jak poniżej, który pochodzi z tego forum. Nie znam się jednak na oznaczeniach i proszę o wyjaśnienie co oznaczają poszczególne cyfry. Celowo oznaczyłem wszystkie elementy aby było dla potomnych i nie było później pytań co to i tamto jeszcze oznacza. Dopisałem również moc kotła na 20kW oraz bufor oznaczyłem jako 1000l. Aby można było mówić o konkretnym przykładzie, konkretnych średnicach rur itd itp. Proszę zatem o wyjaśnienia. Lub tez może ktoś wie kiedy ten rysunek był omawiany? Może na dziś jest coś lepszego już wymyślone, może jednak laddomat będzie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 05.02.2016 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Witam PliP By schemat był kompletny i służył za wzór,to musisz dorysować do niego naczynie wyrównawcze.... Miłego dnia J.Korona Nie mogłem edytować starego posta i zostawał rysunek więc wywaliłem całość aby nie siało zamentu i zamieszczam raz jeszcze z dorysowanym naczyniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 05.02.2016 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) 1-zawory odcinające (kulowe)2-czujnik temperatury (kontrola temperatury powrotu)3- termometr/manometr4 pompa obiegowa5-filtr siatkowy6-siłownik zaworu ustawiony na 40C7- zawór termostatyczny ( ja dałbym trójdrożny )8- zawór regulacyjny (dławiący)9- termometr/manometr10-zawór zwrotny klapowy11-bufor / niedokładna linia bo może chodzić też o termometr który jest tam zabudowanyCTW- czujnik temperatury wody uruchamia pompęmoim zdaniem taki układ nie będzie działał poprawnie , nie widzę sensu stosowania zaworu dławiącego w tym miejscu Edytowane 5 Lutego 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 05.02.2016 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) ja widziałbym to tak tylko tutaj 6- to zawór termostatyczny trójdrogowy jeżeli pompa z płynną regulacją wydajności to zawór dławiący jest zbędny, w ostateczności może go zastąpić którykolwiek z zaworów odcinających na buforku Edytowane 5 Lutego 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 05.02.2016 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 moim zdaniem taki układ nie będzie działał poprawnie , nie widzę sensu stosowania zaworu dławiącego w tym miejscu Zawsze można zawór dławiacy pozostawić w pozycji bez dławienia ale ja zrozumiałem, że ten zawór jest po to aby dostroić prędkość przepływu wody przez kocioł jeśli jest za duża na najniższym biegu pompy. Może na dziś jest coś lepszego już wymyślone, może jednak laddomat będzie lepszy? Laddomat w/g mnie ma tę wadę, że ma ograniczony przepływ grawitacyjny a w powyższym rozwiązaniu przykładowo mając kocioł i bufor, poza obiegiem zaworu regulacyjnego i pompy, połączony 1 1/2" albo 2" można postarać się o ładowanie bufora bez załączania pompy (jest to też jakaś ochrona przez stanem awaryjnym). Oczywiście jeśli grawitacyjne ładowanie ma w ogóle sens czyli przykładowo bufor jest wyżej niż kocioł. Inna kwestia to koszt laddomatu vs pompa+zawór regulacyjny (ew. trójdrożny lub termostatyczny)+klapa zwrotna i wymienność poszczególnych elementów. Polecam przeczytanie wątku (raptem 4 strony): http://forum.muratordom.pl/showthread.php?242576-Nape%C5%82nianie-bufora-akumulatora-prawie-wrz%C4%85tkiem pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 05.02.2016 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) nie napisałem że nie widzę sensu stosowania tego zaworu wiem do czego służy , napisałem że w tym miejscu i w tym układzie jest niezbyt szczęśliwie umieszczony, biorąc pod uwagę opory hydrauliczne bufora i zaworu termostatycznego można go przesunąć, tak aby równoważył także niewątpliwe większy opór zaworu termostatycznego, bo może nastąpić sytuacja że po mimo jego otwarcia nie uzyskamy wymaganej temperatury powrotu, dlatego też zaproponowałem zawór trójdrogowy Edytowane 5 Lutego 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 05.02.2016 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) dlatego też zaproponowałem zawór trójdrogowy No właśnie w poście powyżej podałem link do tematu, które opisuje to i inne wersje powyższego układu. Temat made by Adam chociażby dlatego warto go odwiedzić To co proponujesz można było by wykonać na zaworze trójdrogowym termostatycznym z wkładką np 65*C (coś pokroju ESBE za ok 220zł). Ten zawór regulacyjny trzeba dokładniej przemyśleć bo jak jest zamontowany za pompą to pompa na ssaniu ma prawie pełne ciśnienie występujące na jej wysokości podczas pracy. Natomiast jak jest zamontowany przed pompą to powoduje spadek ciśnienia na ssaniu pompy tym większy im więcej będzie kryzował przekrój przepływu wody i po dołączeniu wysokich temperatur (80-90*C) w jakich praktycznie cała woda w obiegu bufor-kocioł będzie przez niego płynęła może doprowadzić do powstanie kawitacji na łopatkach. A i przydał się by kolejny termostat wyłączający pompę jak temperatura spalin na czopuchu spadnie poniżej jakiegoś progu np 90*C ale o tym chyba już byłą wielokrotnie mowa pozdro Edytowane 5 Lutego 2016 przez Okta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyganskiniedzwiadek 05.02.2016 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Na początek przywitam się jako, że to mój pierwszy post na forum. Chodzi o kwestię wpięcia kominka w instalację. Planujemy kocioł Vienybe 20+ i bufor 2000 litrów, samoróbka ze zbiornika hydroforowego. Zapotrzebowanie domu na ciepło http://cieplowlasciwie.pl/wynik/170j Chodzi o to czy jest sens kupowania wkładu kominkowego z płaszczem wodnym i robienia całej instalacji, czy lepiej dać sobie spokój i tą energię puszczać w komin? Jakie są orientacyjne koszty instalacji do podłączenia kominka, same materiały? Ile orientacyjnie trzeba grzać kominkiem aby naładować bufor 2000 litrów? Wiem, że wszystko zależy od mocy kominka, chodzi mi po prostu o przykłady, ponieważ mocy kominka też nie mamy jeszcze. Palić chcemy okazjonalnie, nie potrafię na chwilę obecną określić częstotliwości. Kominek będzie oddalony od kotłowni jakieś 6 metrów. Nie chcemy też mieć DGP. Więc albo płaszcz, albo goły kominek. Wiem, że teoretycznie można to policzyć, ale spalanie w kominku jest dla mnie tak nieprzewidywalne, że chciałabym podpytać o opinie kogoś kto podobny układ użytkuje bądź będzie potrafił sobie to wyobrazić lepiej od nas Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 05.02.2016 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 taka temperatura wystąpi dopiero po naładowaniu bufora , wcześniej będzie to temperatura ustawiona na zaworze, pamiętaj o układzie warstwowym więc z bufora pobieramy cały czas wodę o temp jaka była po rozładowaniu ,a zawór trójdrożny podnosi ją do wartości zgodnej z jego nastawą , ładując bufor przepływy są spore więc przydławienie tego zaworu nie powinno być duże , chodzi tutaj raczej o spadek ciśnienia pomiędzy zaworem a pompą bo ono powoduje spadek temperatury gotowania wody, dlatego na zasilaniu takie rozwiązanie nie byłoby dobre ale na powrocie jest do przyjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 05.02.2016 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 opis rysunku 1-zawory odcinające (kulowe) 1" x 30zł x 5szt = 150zł 2-czujnik temperatury (kontrola temperatury powrotu) JAKI? 3- termometr/manometr 2x 25zł = 50zł 4 pompa obiegowa JAKAŚ konkretna? 5-filtr siatkowy 1x 15zł 6-siłownik zaworu ustawiony na 40C (siłownik razem z zaworem 3D- może jakiś konkretny model?) 7- zawór termostatyczny ( ja dałbym trójdrożny ) 400zł C. D. w następnym moim poście bo można dodać tylko 5 zdjęć 8- zawór regulacyjny (dławiący) 9- termometr/manometr 10-zawór zwrotny klapowy 11-bufor / niedokładna linia bo może chodzić też o termometr który jest tam zabudowany CTW- czujnik temperatury wody uruchamia pompę moim zdaniem taki układ nie będzie działał poprawnie , nie widzę sensu stosowania zaworu dławiącego w tym miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 05.02.2016 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 C.D. z poprzedniego postu 8- zawór regulacyjny (dławiący) 300zł 9- termometr/manometr tak jak w pkt 3 10-zawór zwrotny klapowy- 30zł 11-bufor / niedokładna linia bo może chodzić też o termometr który jest tam zabudowany CTW- czujnik temperatury wody uruchamia pompę moim zdaniem taki układ nie będzie działał poprawnie , nie widzę sensu stosowania zaworu dławiącego w tym miejscu Czyli co i jak zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 05.02.2016 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) nie no z tym zaworem to poszedłeś po bandzie on jeszcze wymaga sterowania:no: tam wystarczy zawór termostatyczny trójdrożny za 150-200zł , a w schemacie była zastosowana głowica z tzw kapilarą cena podobna, działanie też tyle że można czujnik zamontować w oddaleniu od samego zaworu. Po zastosowaniu takiej pompy jak pokazałeś zawór dławiący wydaje się zbędny , ponieważ ma ona płynną regulację wydajności, ale jak coś można wyszukać tańsze http://allegro.pl/zawor-rownowazacy-tbv-i5964738668.html zawór klapowy lepiej zastąpić takim http://allegro.pl/zawor-roznicowy-zeliwny-zwrotny-do-c-o-1-cal-i5539723092.html zawór termostatyczny np taki http://allegro.pl/zawor-trojdrozny-temperaturowy-5-4-61-st-c-898-i5947853061.html po zastosowaniu tego zaworu 2,6 i 7 z rysunku jest w nimpozdrawiam Edytowane 5 Lutego 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszko 05.02.2016 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Nie wiem czy nie za późno piszę, ale szczeliny dokładnie bym uszczelnił opianką. Lambda lambdą, ale konwekcja może wywiać. Spoko,będzie szczelnie,konwekcja,przenikanie,promieniowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 05.02.2016 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Za chwilę linki przestaną działać wiec powstawiam zdjęcia tych produktów, aby za jakiś czas ktoś inny tak jak ja nie miał wątpliwości co jest pięć. No, a z tym zaworem to wiesz... "jak się bawić to się bawić drzwi wyje...ać okno wstawić" No bo "kto biednemu zabroni bogato się bawić" nie no z tym zaworem to poszedłeś po bandzie on jeszcze wymaga sterowania:no: tam wystarczy zawór termostatyczny trójdrożny za 150-200zł , a w schemacie była zastosowana głowica z tzw kapilarą cena podobna, działanie też tyle że można czujnik zamontować w oddaleniu od samego zaworu. Po zastosowaniu takiej pompy jak pokazałeś zawór dławiący wydaje się zbędny , ponieważ ma ona płynną regulację wydajności, ale jak coś można wyszukać tańsze http://allegro.pl/zawor-rownowazacy-tbv-i5964738668.html zawór klapowy lepiej zastąpić takim http://allegro.pl/zawor-roznicowy-zeliwny-zwrotny-do-c-o-1-cal-i5539723092.html zawór termostatyczny np taki http://allegro.pl/zawor-trojdrozny-temperaturowy-5-4-61-st-c-898-i5947853061.html po zastosowaniu tego zaworu 2,6 i 7 z rysunku jest w nim pozdrawiam Skoro zastosujemy pozycję ta ostatnią to pozostanie nam tylko sterownik z czujnikami do pompki. Jeden czujnik temp do pieca, a drugi czujnik do bufora aby nie było sytuacji, że temp na piecu spadła, poniżej temp w buforze i pompka nadal pracuje i schładza bufor. Co tutaj zastosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 05.02.2016 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 http://allegro.pl/termostat-roznicowy-pompa-solarny-sterownik-modul-i5959504408.html to jeśli chodzi o różnicę temperatur , można też mierzyć temperaturę spalin i wyłączać gdy piec wygasa co kto woli , ale i tak twierdzę że najlepiej sprawdza się wydzielenie obwodu grzejnikowego przed buforem , a nie za nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 05.02.2016 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 http://allegro.pl/termostat-roznicowy-pompa-solarny-sterownik-modul-i5959504408.html to jeśli chodzi o różnicę temperatur... No to dodajemy sterownik z 2 czujnikami Polecam przeczytanie wątku (raptem 4 strony): http://forum.muratordom.pl/showthread.php?242576-Nape%C5%82nianie-bufora-akumulatora-prawie-wrz%C4%85tkiem Aktualnie studiuję wątek powyższy i okazuje się, że dyskusja jest dokładnie o tym samym ale i tak te nasze wypociny podsumuję, skompletuję i opisze w 1 poście, a może i jako nawy temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 05.02.2016 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 ja skłaniam się do takiego rozwiązania jak poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 05.02.2016 23:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 No, można...Kto zabroni bogatemu? Ten zład w zbiorniku z wężownicą do CWU masz taki sam jak w buforze.Po co dwa baniaki?Po co kaloryfery, jak podłogówka dobrze sobie radzi po całości położona?I... Wracamy do początku watku... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 06.02.2016 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 (edytowane) odpowiedzi są proste dwa złady bo zawsze mam ciepłą CWU, nawet gdy rozładuję baniak główny 1000l ,CWU to 300l,(przydatne w okresach przejściowych gdy palimy cyklicznie ,no i pozwala na głębokie rozładowanie zładu głównego nie zmuszając do kompania czy mycia w zimnej wodzie). Grzejniki bo tak już było a rozwalanie podłóg mi się nie uśmiecha , zresztą grzejniki są specjalnie przewymiarowane tak aby ogrzały dom wodą o temp 40C, a często chodzą tak jak przy obecnych temperaturach nawet na 37 C, wbrew pozorom układ dosyć tani, no nie liczę robocizny bo sam to robię.Sprawa najważniejsza układ dedykowany do kotła z górnym spalaniem , odpalanego z góry, który ma problem z nadmiarem mocy w fazie odgazowywania węgla , a po tym procesie jest bardzo łatwo sterowalny , bo wtedy grzanie to w zasadzie promieniowanie, ten układ to modyfikacja mojego mój jeszcze nie ma mieszania wody na grzejniki regulują to termostaty Edytowane 6 Lutego 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.