sieno26 24.02.2016 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Dziś kupiłem 3x25m Cu15 i tak siedzę i wychodzi że w moim buforze wyjdzie z tego tylko 3x13 spiral o średnicy 60cm. bufor ma 200cm wysokości, mam trochę wątpliwości czy to nie będzie za rzadko. Chciałem jutro to zrobić ale dzisiaj wieczorem już mi ręce opadają z tego rozmyślania. Jak myślicie będzie dobrze czy lepszym rozwiązaniem było by zrobić dłuższe spirale w dwóch odcinkach. Ma ktoś zdjęcie jak powinna wyglądać wężownica 25m?? Czacha dymi normalnie:bash::bash::sleep: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 24.02.2016 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Dziś kupiłem 3x25m Cu15 i tak siedzę i wychodzi że w moim buforze wyjdzie z tego tylko 3x13 spiral o średnicy 60cm. bufor ma 200cm wysokości, mam trochę wątpliwości czy to nie będzie za rzadko. Chciałem jutro to zrobić ale dzisiaj wieczorem już mi ręce opadają z tego rozmyślania. Jak myślicie będzie dobrze czy lepszym rozwiązaniem było by zrobić dłuższe spirale w dwóch odcinkach. Ma ktoś zdjęcie jak powinna wyglądać wężownica 25m?? Czacha dymi normalnie:bash::bash::sleep: 3 x 13 spirali to ok 39 zwojów do rozłożenia to nie jest mało. U mnie jest mniej więcej tyle samo. To może być uciążliwe ale jak przejrzysz wstecz z 20-30 stron to znajdziesz kilka zdjęć. Najważniejsze aby większa część zwojów była w mniejszej górnej części zbiornika, oczywiście jeśli zakładasz układ warstwowy etc, itp... i ty się zaczynają schody bo jakieś założenia musisz poczynić - coś co będzie punktem wyjścia. Przykładowo: "będę chciał mieć 60cm górnej warstwy zbiornika zawsze powyżej 50*C". W tej zakładanej warstwie zachodzi tym intensywniejsza wymiana ciepła czym większy pobór wody będziesz miał. Warstwy poniżej mają zabezpieczyć wstępne podgrzanie wody do tych 20-30*C. Adam dość dobrze wyjaśnił to na przykładzie wężownicy od solara - "dynamiczna zmiana mocy". Tu masz podobną sytuację, że zwiększenie przepływu wody przez wężownice powoduje, że w coraz dalszych odległościach wężownicy od wejścia ZWU do bufora zaczyna występować większy gradient temp. więc i wymiana intensywniejsza. Zagrożeniem jest sytuacja gdzie następuje tak duży pobór CWU, że w końcowych długościach wężownic woda jest jeszcze za chłodna a gradient temp. za mały aby przy takim przepływie przekazać odpowiednią ilość energii. Sytuację taką rozwiązujesz zwiększając gradient czyli zwiększając temperaturę w górnych warstwach zbiornika. Nie wiem czy nie za bardzo nie zamąciłem ale jak spróbujesz sobie to wyobrazić jak płynie ta woda przez rurkę od spodu bufora i jak tę rurkę otacza coraz cieplejsza woda i gdzie tej wody najcieplejszej jest najwięcej to zrozumiesz dlaczego właśnie tam jest najwięcej zwojów. A dlaczego zwoje z samego dołu? Bo transport ciepła z gorącej wody do zimniejszej przez ściankę rurki ma pewne ograniczenia i najlepiej jest ją ogrzewać stopniowo. Masz 25mb pojedynczej rurki czyli wypada ok 1,3*C do podniesienia na 1 mb rurki. Temp. ZWU 10*C a zakładana temp CWU 43*C. Jakby woda w buforze miała liniowy rozkład temp. od 12->45*C to zwoje były by równomiernie rozłożone w długości bufora. Jest jednak tak, że na samym dole zazwyczaj panują temp ok 20-30*C a na górze 40-90*C a do tego rozkład jest nieliniowy więc i rozkład rurek musi być nieliniowy. uff pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.02.2016 22:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Sam bym tego lepiej nie wyłożył! Sama prawda! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samuel76 25.02.2016 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Witam. Użytkuje już bufor 1000 l i mam podobne problemy jak Pekaesik Zimny powrót przez pierwsze dwie godz. ładowania Skropliny leją sie strumieniem przy drewnie Dość tego !! Zakupiłem juz 3 drozny ESBE 511 na 50 st. i będę go montowal. Myslalem że sie obędzie bez niego i grawitacja wystarczy ale mam pionowy wymiennik w kotle i tradycyjnie na ostatnim na dole następuje spore wykraplanie. Po za tym zawiodlem sie na zaworze zwrotnym roznicowym z Ping pongiem w środku Oczywiscie dziala jak pracuje pompa kotła ale w ogóle nie chroni przed wychlodzeniem bufora. Czopuch kotła przyjmuje temp. bufora na tej wysokosci.Wielkie nadzieje pokladam w zaworze klapowym, juz zakupiony. Mam pytanie jeśli zamontuje go na poziomym odcinku rury z delikatnym spadkiem do kotła to klapka jest trochę uchylona. Czy nie trzeba poprawic fabryki przymykajac ją jakoś przeciw wagą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.02.2016 09:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Wystarczy zamontować go zgodnie ze sztuką. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 25.02.2016 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Wielkie nadzieje pokladam w zaworze klapowym, juz zakupiony. Mam pytanie jeśli zamontuje go na poziomym odcinku rury z delikatnym spadkiem do kotła to klapka jest trochę uchylona. Czy nie trzeba poprawic fabryki przymykajac ją jakoś przeciw wagą. Zawór klapowy założony zgodnie ze sztuką też czasem nie domyka się , Wszystko zalezy od konstrukcji zaworu , oraz tego jak bardzo gorąca woda chce wracać do kotła ( różnica ciśnień przed i za klapą zaworu) . Miałem z tym sporo problemów , zawory mi nie trzymały , znalazłem rozwiązanie , przerobiłem zawiesie klapy . Opisałem to w swoich wcześniejszych postach . W Twoim przypadku może tego problemu nie będzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawidjj 25.02.2016 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 [...] grzałki umieszczone pionowo, podczas gdy stopniowo powiększa się warstwa gorącej wody, zaczynają być zanurzone "odwrotnie" w coraz mniejszej warstwie chłodnej/letniej wody a w coraz większej warstwie gorącej wody. Masz wtedy sytuację kiedy czubek grzałki jest zanurzony w 30-40*C, środek w przykładowo 60*C a coraz większa część grzałki u nasady w wodzie o temp bliskiej 100*C. W ten sposób od części grzałki przy nasadzie woda o temp blisko 100*C nie ma jak bezpiecznie odebrać ciepła powodując zagotowanie i pracę grzałki w niebezpiecznych warunkach być może prowadzących do uszkodzenia A ogrzejmy tymi pionowymi grzałkami troszkę mniej (średnio o 10 stopni mniej). Będziemy wtedy mieć: sama góra: blisko 90*C 20cm od góry: 50*C 40cm od góry: 30*C Tak... Tak w zamyśle ma to działać Biorąc pod uwagę rozmiar bufora (4300l), to do jednorazowego ogrzania samej tej górnej warstewki o wysokości 40cm (V = 800 dm3) z temperatury 30*C do 50*C (dT=20*C) w całości (grzałki poziomo) potrzeba blisko 20kWh (powiedzmy 10 PLN). Przy pionowych powinno być taniej gdyż można przypuszczać, że dla CWU wystarczy, że warstewka będzie miała: sama góra: 55*C, 20cm od góry: 45*C, 40cm - 35*C . A teraz pytanko: Jak radzicie zamontować grzałki do grzania całego bufora? Być może będę chciał grzać panelami fotowoltaicznymi z demontażu, albo czasem dogrzewać prądem z sieci. robienie tak wielkiego lejka mi się nie uśmiecha, przepływowe grawitacyjne zewnętrzne ustrojstwo z grzałkami to trochę zabawy. Może po prostu grzałki w ściance zbiornika na różnych wysokościach załączane przez odpowiedni sterownik (mało eleganckie...)? (opis bufora w poście #12223) Pozdrawiam Dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 25.02.2016 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Zimą zapomnij o panelach pv . Posiadam takowe . Dopiero teraz zaczynają coś działać , a pewnie z końcem marca będzie to na tyle działać że trochę wody ogrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bert18421 25.02.2016 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Witam Krótkie pytanie do Jeżyka51 Można by dostać jakiś namiar na sprzedawcę tych zbiorników z nierdzewki z Poznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 25.02.2016 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 (edytowane) One są z czarnej blachy, ok 7mm. Dziś mi taki przyszedł.Nastepna dostawe zbiornikow beda miec pod koniec marca. Dziś coś takiego zrobiłem, roboty i nerwów kupę :/ na drugim zdjęciu 3 spirala nie jest do konca przymocowana http://s27.postimg.org/4e2q9vypb/20160225_125200.jpg http://s28.postimg.org/bmmpzewvt/20160225_163200.jpg Edytowane 25 Lutego 2016 przez sieno26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samuel76 25.02.2016 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Dziękuję za zawór klapowy oczywiście zamontuje zgodnie ze sztuką.Namiar na zbiorniki ttp://bigtech.pl/pl/i/Kontakt/15 przedzwoń do Pana Andrzeja Od czasu do czasu wystawiają na all..o Też mam stamtąd mojego polecam i witam w klubie. Swoją drogą ciekawe ile % użytkowników w spisie Bajcika ma zbiorniki z Poznania.Oczywiście zbiorniki są ze stali czarnej do spawania cięcia w sam raz . Mój ma 8mm blachę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 25.02.2016 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Nie pamiętam czy wstawiałem , jak się pali z buforem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 25.02.2016 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 (edytowane) A ogrzejmy tymi pionowymi grzałkami troszkę mniej (średnio o 10 stopni mniej). Będziemy wtedy mieć: sama góra: blisko 90*C 20cm od góry: 50*C 40cm od góry: 30*C Tak... Tak w zamyśle ma to działać Do przemyślenia: Jak te 5cm spirali grzejnej u nasady grzałki umieszczone pod górną dennicą ma wiedzieć, że już ma przestać grzać jak pod dennica będzie już 90*C a 5cm niżej będzie 30*C. Tak to będzie wyglądać? Sama się zorientuje? Termostat na -50cm będzie chciał nadal aby działała a ona nie ma możliwości nagle przestać grzać na kawałku spirali Mimo wszystko przemyśl wspawanie 2-3 muf na grzałki z boku tak na wszelki wypadek W pozycji poziomej cała grzałka jest zanurzona w wodzie o najniższej temperaturze biorąc pod uwagę warstwy wyższe więc ma co cała grzała grzać. pozdro Edytowane 25 Lutego 2016 przez Okta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawidjj 25.02.2016 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 (edytowane) Jak te 5cm spirali grzejnej u nasady grzałki umieszczone pod górną dennicą ma wiedzieć, że już ma przestać grzać jak pod dennica będzie już 90*C pozdro Myślałem o czujniku przylgowym mocowanym na dennicy. To rozwiązuje wspomniany problem. Ciągle waham się, czy nie zrobić standardowo - dużego lejka i wrzucić grzałki pod lejek, lub czy nie dać grzałki "awaryjnej" poziomo 40cm od góry, tak jak proponujecie. Korzystając z rady, mufy zostaną wspawane a tuż przed samy zalaniem zadecyduje gdzie wkręcić grzałki. Jeśli chodzi o podejścia do kotła, to zastanawiam się, czy wspawać tylko mufę z kolankiem, czy może wyjść spawaną instalacją aż poza przewidywaną izolację. Jak radzicie? Adamie, który Gumosil polecasz oraz jaką geometrię uszczelki stosowałeś (przekrój w kształcie prostokąta?)? U mnie obwód to 5mb, dla grubości uszczelki równej 5mm i szerokości 20mm, objętość uszczelki to jakieś 0,5 dm3. A gdyby tak, zamiast na szybę, wlać ten silikon do starego przezroczystego węża ogrodowego o odpowiedniej długości i spiąć go w obręcz? Niechciane powietrzne bąble można by strzykawką z igłą zassać. Po utwardzeniu i rozcięciu węża mielibyśmy ładny wałek uszczelniający Pozdrawiam Dawid Edytowane 25 Lutego 2016 przez dawidjj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 26.02.2016 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 (edytowane) Są firmy które robią takie uszczelki na zamówienie podajesz tylko wymiary, u nas w firmie często zamawiamy o-ringi pod nietypowe wymiary.Natomiast jeżeli dennica ma powierzchnię przylegającą do bufora dosyć szeroką to można spokojnie położyć silikon na niej i skręcić , oczywiście po oczyszczeniu i odtłuszczeniu , sprawdza się doskonale. stosowane w wielu maszynach .Jeżeli chcesz mieć to łatwo demontowalne to w dennicy trzeba nawiercić i nagwintować kilka otworów np 4 szt, pod tymi otworami w kołnierzu nie ma otworów , wkręcenie w nie śrub powoduje rozerwanie silikonu i podniesienie dennicy Edytowane 26 Lutego 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.02.2016 12:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Ja wylewałem z gumosilu WW.Dwa kilo było akurat dość. Grzałka pionowo w dół to smutny pomysł.Grzałka pozioma lub pionowa w górę to pomysł znacznie lepszy. dadi321Samą prawdę piszesz.To też dobre podejście do problemu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 26.02.2016 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Dziś kupiłem 3x25m Cu15 i tak siedzę i wychodzi że w moim buforze wyjdzie z tego tylko 3x13 spiral o średnicy 60cm. bufor ma 200cm wysokości, mam trochę wątpliwości czy to nie będzie za rzadko. No nie wiem, ja mam 2x7 okrążeń dla CWU i działa. Co prawda fi18 a nie fi15, ale i tak bym się nie martwił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 26.02.2016 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Najważniejsze aby większa część zwojów była w mniejszej górnej części zbiornika, oczywiście jeśli zakładasz układ warstwowy etc, [...] ale jak spróbujesz sobie to wyobrazić jak płynie ta woda przez rurkę od spodu bufora i jak tę rurkę otacza coraz cieplejsza woda i gdzie tej wody najcieplejszej jest najwięcej to zrozumiesz dlaczego właśnie tam jest najwięcej zwojów. Szczerze mówiąc, to do dzisiaj nie wiem po co zagęszczać zwoje u góry. Mnie się to zawsze kojarzyło ze szybszym obniżaniem temperatury w tym rejonie. No ale może mój "chłopski rozum" pracuje inaczej niż twój Kusi mnie od jakiegoś czasu wymyślić model fizyczny wymiany ciepła zład->wężownica, i zbudować symulator, układać różnie wężownice i uruchamiać to na tym samym scenariuszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 26.02.2016 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 @samuel76 czy podczas palenia masz włączoną pompę "w małym obiegu"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 26.02.2016 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 pomoże ktoś z wyznaczeniem przyłączy pod:1 zasilanie z kotła2 powrót do kotła3 zasilenie podłogówki4 powrót z podłogówki5 powrót z grzejników łazienkowych Głównie chodzi mi o powroty z obiegów CO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.