Bullineczka 10.03.2016 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) 1. Mam pytanie na jakiej wysokości umieścić powrót do kotła z bufora ile centymetrów wyżej od powrotu? Powrót na kotle 34cm od posadzki, 2cm na 50cm odległości wystarczy? Wysokość kotłowni mam 3,5m a bufor 2,97m tak że zapasu 0.5m jest. Bufor i tak musi stać na nóżkach, teraz tylko kwestia ich wysokości. Fi 1 i 1/22. Kolejna rzecz to ma ktoś może kapilary do termometrów zamontowane do zewnętrznej ściany bufora? Widziałem kiedyś że miał koleś tak montować ale czy ostatecznie tak zrobił? Nie znalazłem.3. Czy Conexy mogą być stosowane do miękkiej miedzi? wydaje mi się że to nie ma znaczenia, ale wole dopytać. Planuję wyprowadzić wężownice pojedynczo na conexy i połączyć trójnikiem na zewnątrz lutem miękkim Edytowane 10 Marca 2016 przez Bullineczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 10.03.2016 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Ad3 conexy na twardej miedzi sie daje. Kilka osob juz pisalo ze nie mogli uszczelnic na miekkiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 11.03.2016 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Ad3 conexy na twardej miedzi sie daje. Kilka osob juz pisalo ze nie mogli uszczelnic na miekkiej... można dawać na miękkiej ale wsuwa się do środka specjalną wkładkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 11.03.2016 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 (edytowane) Odnośnie pkt 2 termometry przylgowe są szeroko stosowane, u mnie w instalacji większość czujników jest przylgowa, różnica na odczycie jest pomijalna a wygoda duża, zresztą kapilara w pochwie to tak naprawdę też przylga poniżej tulejka rozporowa do miedzi miękiej Edytowane 11 Marca 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bullineczka 11.03.2016 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Wielkie dzięki, to jednak robię trójniki i spawanie wewnątrz a conexy na twardej lub spawanie. A te spadki dla grawitacji ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 11.03.2016 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Wielkie dzięki, to jednak robię trójniki i spawanie wewnątrz a conexy na twardej lub spawanie. A te spadki dla grawitacji ok? Uwaga! Ta twarda jak miedż miedź staje się miękka po przegrzaniu do lutowania twardego. U mnie kawałki ok 12cm miedzi twardej wlutowywałem na zakończenie wężownic aby dopasować do muf i te 12 cm twardej stało się po lutowaniu twardym miękkie więc zdefiniuj dokładnie co będziesz robił z każdym kawałkiem miedzi twardej aby przemyśleć czy nie zrobi się miękka pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 11.03.2016 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Doradźcie jaką średnicę zaworu trójdrożnego z siłownikiem pod podłogówkę dać?? Cu 22 schodzi do kotłowni i jest ok 100m2 podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bullineczka 11.03.2016 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 to jednak muszę wszystko lutować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.03.2016 23:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Lutem twardym, ale o tym już było tu kilka razy... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 12.03.2016 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 @dadi321 Wracając do zaworu HERZ 3d teplomix 55-65*C jest on z kvs 11 i 14. W moim przypadku zakładam przepływy przez kocioł początkowo ~2m3/h (prędkość przepływu przez 1" ok 1,6m/sek) a jak zdecyduję się na zmianę typu kotła to mam do wyboru:1. albo zwiększyć przepływ do poziomu 3,4m3/h co oznacza u mnie przepływy 2,7m/sek. - to wydaje się mi już za dużym przepływem ze względu na erozję,2. albo zwiększyć zakładaną deltaT na kotle z 10*C na ok. 16*C. W jednym i drugim przypadku zastanawiam się jaki wpływ na spadek ciśnienia będzie miało różne Kvs tego zaworu. W mojej instalacji na wejściach do tego zaworu były by ciśnienia ok 0,6bar. Mógłbyś napisać jak jest u Ciebie albo coś podpowiedzieć jak obliczyć spadek przy takiej sytuacji jak u mnie? Porównując do ESBE VTC511 Kvs tych zawórów są podobne więc i rozważania podobne, jedynie co to różnorodność temperatur otwarcia dla ESBE jest interesująca szczególnie wersja 75*C. Zastanawia mnie tylko czy ze względu na Kvs nie będę musiał zmniejszyć przepływów przez tego typu zawór tym samym zwiększając deltaT na kotle i tym samym ograniczając się "od góry" temperaturą otwarcia. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 12.03.2016 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 @dadi321 Wracając do zaworu HERZ 3d teplomix 55-65*C jest on z kvs 11 i 14. W moim przypadku zakładam przepływy przez kocioł początkowo ~2m3/h (prędkość przepływu przez 1" ok 1,6m/sek) a jak zdecyduję się na zmianę typu kotła to mam do wyboru: 1. albo zwiększyć przepływ do poziomu 3,4m3/h co oznacza u mnie przepływy 2,7m/sek. - to wydaje się mi już za dużym przepływem ze względu na erozję, 2. albo zwiększyć zakładaną deltaT na kotle z 10*C na ok. 16*C. W jednym i drugim przypadku zastanawiam się jaki wpływ na spadek ciśnienia będzie miało różne Kvs tego zaworu. W mojej instalacji na wejściach do tego zaworu były by ciśnienia ok 0,6bar. Mógłbyś napisać jak jest u Ciebie albo coś podpowiedzieć jak obliczyć spadek przy takiej sytuacji jak u mnie? Porównując do ESBE VTC511 Kvs tych zawórów są podobne więc i rozważania podobne, jedynie co to różnorodność temperatur otwarcia dla ESBE jest interesująca szczególnie wersja 75*C. Zastanawia mnie tylko czy ze względu na Kvs nie będę musiał zmniejszyć przepływów przez tego typu zawór tym samym zwiększając deltaT na kotle i tym samym ograniczając się "od góry" temperaturą otwarcia. pozdro w Twoje wyliczenia wkradł się błąd 2m3/h dla rurki 25 czyli 1" to ok 1,13m/s dla zaworów trójdrożnych producent dostarcza tabele spadków ciśnień dla poszczególnych przepływów, są one przeważnie dostępne na jego stronach, zawór ma stały spadek ciśnienia dla danego przepływu niezależnie od ciśnienia zasilania , pytanie czy taki spadek ciśnienia jest dla ciebie dopuszczalny ja korzystam z zaworów typu CALIS 362, są to zawory pod siłowniki lub głowice również te z kapilarą regulowane, zawór ma KVS 6,27 przy max dp 0,73 bar, u mnie na przepływie ok 1,5 m/h sprawuje się doskonale tutaj link do karty zaworu wraz z wykresem przepływów http://www.herz.com.pl/grafiki/1_kt_7761_calis_ts_rd.pdf pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 12.03.2016 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Czegoś tu nie rozumiem z tymi przepływami. Bufor jeszcze stoi niepodłączony więc nie mogę sprawdzić doświadczalnie. Skoro bufor ma ładować się warstwowo to przepływ musi być bardzo niski w przeciwnym wypadku będzie ładował się od razu w całości, czyli ciepłą wodę na grzejniku mógłbym uzyskać dopiero po dłuższym czasie (zagrzaniu się całości do temperatury ponad 50*C), a czytałem co innego. Skoro piszecie o przepływie 2m3/h to skoro mój bufor będzie się ładował kilka godzin to całość zładu kilkakrotnie przepłynie przez kocioł ładując się całościowo a nie warstwowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 12.03.2016 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 W moim układzie jest nieco inaczej, mam układ równoległy czyli grzejniki i zbiornik CWU są grzane równolegle z buforem więc te 1,5 m/h to niewiele, ale wszystko zależy od tego jaki przyrost temperatury na kotle dopuszczasz. Jeżeli chcesz uzyskać na wyjściu z kotła 90oC z 20 to faktycznie szczególnie na początku przepływ musi być znikomy ale pewnie doprowadzi to do podgotowywania wody w kotle, więc lepiej moim zdaniem zastosować zawór mieszający który podwyższy temperaturę powrotu a równocześnie pozwoli na zwiększenie przepływu.Poprawnie zrobiony bufor zawsze ładuje się warstwowo przynajmniej mnie nie udało się zaburzyć tego efektu, jeżeli początkowo ładujesz go temperaturą 50oC to taka jest u górypozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 12.03.2016 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Ad3 conexy na twardej miedzi sie daje. Kilka osob juz pisalo ze nie mogli uszczelnic na miekkiej... Kurde, nie wiedziałem o tym, ani o tych tulejkach. Mam conexy na miedzi miękkiej i - odpukać - na razie wszystko szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 12.03.2016 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 W moim układzie jest nieco inaczej, mam układ równoległy czyli grzejniki i zbiornik CWU są grzane równolegle z buforem więc te 1,5 m/h to niewiele, ale wszystko zależy od tego jaki przyrost temperatury na kotle dopuszczasz. Jeżeli chcesz uzyskać na wyjściu z kotła 90oC z 20 to faktycznie szczególnie na początku przepływ musi być znikomy ale pewnie doprowadzi to do podgotowywania wody w kotle, więc lepiej moim zdaniem zastosować zawór mieszający który podwyższy temperaturę powrotu a równocześnie pozwoli na zwiększenie przepływu. Poprawnie zrobiony bufor zawsze ładuje się warstwowo przynajmniej mnie nie udało się zaburzyć tego efektu, jeżeli początkowo ładujesz go temperaturą 50oC to taka jest u góry pozdrawiam Pierwszą rzeczą po zainstalowaniu kotła to zamontowanie termometru temperatury spalin w czopuchu , ta nie powinna przekraczać 250 st , jeśli to osiągniemy , to całe modernizacje , usprawnienia kotłowni powinny być podporządkowane temu parametrowi , u mnie tem spalin ustwiona na 190 st , praktycznie nie przekracza 210 . wszystko działa perfekcyjnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gzyms 13.03.2016 00:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 (edytowane) Witajcie. Proszę was o krytykę. Zamierzam uczynić coś co załączam na schemacie poniżej. Dom z lat 70'. Powierzchni ogrzewanej jest 85m2. Mam już w kotłowni zamontowany kocioł gazowy, dwu-funkcyjny Immergas Nike Star 24. Jestem właśnie na etapie kupna buforów z Austria Email (2x1000L) i kotła MPM DS II 17-19kW. Idea jest taka, że w razie lenistwa, gazownia wyręczy mnie z zadania grzania domu. Chciałbym u was potwierdzić to, że nie zrobię sobie, ani portfelowi krzywdy montując taki układ. Z najbardziej charakterystycznych kwiatków na tym schemacie, to zasilanie układu CWU kotła gazowego ciepłą wodą z wężownicy w buforze. Chciałbym uczynić sterownik pompy obiegu wymiennika ciepła, aby przez regulację obrotów pompy P2 regulować temperaturę na "wyjściu" wymiennika ciepła. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. schemat za zewnętrznym hoscie: http://postimg.org/image/pomx4r9b1/ ten sam schemat na hoscie muratora: Michał Edytowane 13 Marca 2016 przez gzyms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 13.03.2016 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Witajcie. Proszę was o krytykę. Zamierzam uczynić coś co załączam na schemacie poniżej. ... Na moje oko to obieg pompy P2 musi być wpięty do bufora. W przypadku jak na schemacie nie masz możliwości kontrolowania, czy woda będzie pobierana z kotła, czy z bufora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 13.03.2016 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 (edytowane) Na moje oko to obieg pompy P2 musi być wpięty do bufora. W przypadku jak na schemacie nie masz możliwości kontrolowania, czy woda będzie pobierana z kotła, czy z bufora. faktycznie łatwiej to będzie kontrolować pobierając wodę bezpośrednio z bufora Edytowane 13 Marca 2016 przez dadi321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 13.03.2016 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Pierwszą rzeczą po zainstalowaniu kotła to zamontowanie termometru temperatury spalin w czopuchu , ta nie powinna przekraczać 250 st , jeśli to osiągniemy , to całe modernizacje , usprawnienia kotłowni powinny być podporządkowane temu parametrowi , u mnie tem spalin ustwiona na 190 st , praktycznie nie przekracza 210 . wszystko działa perfekcyjnie . Po co, na co i dlaczego? Znaczy się jak masz temperaturę > 190oC to zamykasz dopływ powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 13.03.2016 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Zmniejszam a w zasadzie sterownik , dopływ powietrza , mam wentylator wyciągowy , przekraczanie temperatur na czopuchu świadczy o przekraczaniu mocy nominalnej ( konstrukcyjnej kotła ) będzie to skutkowało podgotowywanie ( bulgotanie ) wody , zwiększa się strata kominowa , a zwiększanie wydajności pompy wpływa na nadmierne wychłodzenie wymiennika ( smołowanie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.