neokuba22 22.03.2016 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 U mnie podobnie,0.8 bar ciepły i 112 stopni ostatnio mi wyciągło mam szanse wiecej wyciagnac jednak mam narazie tylko 4 cm pur i koc termiczny , ktory robi sie cieply a wyzsze temp to wieksze straty. Masz uklad zamkniety? czy slup wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 22.03.2016 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 To jak ja mam stałe ciśnienie 1.2 bar (układ otwarty) to jaka będzie temperatura wrzenia? Jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 22.03.2016 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 (edytowane) sprobuj podciągnac kocioł ponad 100 i sie okaze, jednak mi sie wydaje ze przy ukł otwartym jest tak, ze goraca woda która uchodzi z kotła idąc w górę (do naczynia) traci cisnienie co powoduje jej wrzenie a za razem bulgot, u mnie gdy słychac na kotle bulkniecie to pozniej po rurze i w buforze, czasem jednak z odpowietrznika uleci troche pary i na tym sie konczy cale wrzenie Edytowane 22 Marca 2016 przez neokuba22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadi321 23.03.2016 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Tak jak wcześniej wspomniałem jestem zielony w tym temacie więc moje pytania mogą wydawać się dla ciebie śmieszne ale jestem zwykłym palaczem a nie hydraulikiem. Mógłbyś mi podać dokładną nazwę tych zaworów ,może zdjęcie albo link ?Szukałem na stronie HERZa i nie mam pojęcia które to zawory,rozumiem ,że są to zawory odcinające.Jak są one sterowane?Gdzie ustawia się te temperatury otwarcia-zamknięcia? Ja zastosowałem takie zawory http://allegro.pl/zawor-termostat-1-zwiekszony-przeplyw-herz-832-i6057671190.html, można do nich założyć głowice termostatyczne lub siłowniki elektryczne . U mnie pracują siłowniki i zamknięciem /otwarciem steruje sterownik RWX 62 Siemens , ,ma on możliwość sterowania równocześnie trzema obwodami, posiada algorytm PID do sterowania proporcjonalnego, przy dobrym układzie można go kupić za 100zł, są tylko używane bo już dawno wyszedł z produkcji http://olx.pl/oferta/sterownik-wentylacji-klimatyzacji-ogrzewania-rwx62-7034-polygr-CID99-IDe2C2J.html#bedcf49952 czujniki do nich też można znaleźć po 20-30zł pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arni 2x1500 27.03.2016 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Witam jestem tu nowy mam dylemat odnośnie połączenia 2 buforów z kotłem . Czy istnieje możliwość podłączenia ich ładowania na samym szczycie , a nie z boku zbiornika 20 cm poniżej jak jest we wszystkich internetowych schematach . Chodzi o połączenie w ( T ) jak jest w schematach Atmosa . Dostałem dwa zbiorniki 1500 L aluminiowe emaliowane w środku, chciałbym przerobić je na bufory problem w tym że otwory są tylko dwa (oprócz rewizyjnego) na samym szczycie zbiornika i na samym dole z boku. . Nic nie mogę w necie znalezc tym temacie. Może ktoś z was mógł by mi pomóc . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 27.03.2016 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 "Czy istnieje możliwość ..."Wszystko można! To Twoje jest!A że nie zawsze będzie DOBRZE to inna sprawa.Pchanie aluminium w układ grzewczy to nieporozumienie, ale rób jak uważasz!Miedzi w układzie nie unikniesz - to elektroogniwa masz pewne. Generację wodoru - też.Pomyśl o dobrym inhibitorze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arni 2x1500 28.03.2016 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 "Czy istnieje możliwość ..." Wszystko można! To Twoje jest! A że nie zawsze będzie DOBRZE to inna sprawa. Pchanie aluminium w układ grzewczy to nieporozumienie, ale rób jak uważasz! Miedzi w układzie nie unikniesz - to elektroogniwa masz pewne. Generację wodoru - też. Pomyśl o dobrym inhibitorze. Adam M. Inhibitor na pewno zastosuje, nawet nie wiedziałem że jest coś takiego. Zbiorniki są po winie wyłożone od środka jakąś emaliom nie ma kontaktu z wodą w żadnym miejscu w przyłączach też . Tylko czy to będzie działać w takim układzie ? Według mnie tak ale być może są jakieś przeciwwskazania o których nie wiem i dlatego nie ma w necie takich schematów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 28.03.2016 12:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Zbiorniki są do stosowania NA ZIMNO - jak piszesz.Opchnij je na złomie i spraw sobie za tę kasę dobry bufor. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radik81 28.03.2016 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 (edytowane) Witam. Koledzy czy coś takiego ma sens; Kocioł DS małej mocy ,powiedzmy 10 KW +bufor 1000l. W okresach przejściowych kocioł DS służyłby tylko do ładowania bufora (powiedzmy raz na kilka dni). W okresie letnim kocioł DS ładowałby bufor tylko dla CWU. Natomiast w okresie zimowym ,gdy temperatura spadnie poniżej zera kocioł pracowałby cały czas(dlatego kocioł małej mocy). Ale co wtedy z buforem? Odciąć go od obiegu czy również w nim magazynować ciepło ,tylko po co? Ma może ktoś ma taką instalacje? Czy schemat poniżej sprawdziłby się w takiej sytuacji? Edytowane 28 Marca 2016 przez radik81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 28.03.2016 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Słońce już grzeje dobrze , podzielę się swoimi spostrzeżeniami odnośnie ogrzewania cwu panelami pv . Moc nominalna 2 kW z tego co teraz zaobserwowałem to max ok 1,2 kW . Zasobnik cwu ci co czytali moje wcześniejsze moje posty to wiedzą , ci co nie czytali niech poczytają . Z układu elektrycznego grzania cwu za pomocą paneli pv jestem bardzo zadowolony , dla trzyosobowej rodziny wody az nadto , ( chyba ze ze 3 dni brak słońca ) układ działa bardzo dobre . Aby za słodko nie było próbowałem zrobić warstwowe grzanie zasobnika ( drabinka ) , niestety zbiornik nie grzeje się warstwowo , choć przy próbach wyglądało obiecująco , cały zasobnik grzej się równomierne , może dla tego że panele pv pracują bardzo różnie zależy od nasłonecznienia . Jednak summa summarum nie ma to zbyt wielkiego znaczenia z punku widzenia praktycznego . Generalnie jestem bardzo zadowolony , choć teraz nie budował bym drabinki , wewnętrzne lejki też pewnie by sie nie sprawdziły ponieważ woda ogrzana od grzałki ma niewielką różnicę temperatury od wody w zasobniku ( grzałka 2 kW a zasilana zazwyczaj poniżej 1 kW ) . Pewnie pokombinował bym coś jeszcze z kształtem drabinki , ilościom odgałęzień itp , ale teraz to już niemożliwe . dla przypomnienia załączam fotkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 28.03.2016 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Witam. Radik81,posiadam coś takiego=kocioł DS na drewno 10 kw. + bufor 1000 l. + bojler 140 l. cwu. Od nowego sezonu grzewczego,bojler na złom a zamiast niego drugi bufor 1000 l. z wężownicą miedzianą cwu,prawdopodobnie połączone szeregowo jeden nad drugim(z wężownicą na górze),już zamówiony. Dlaczego drugi? Bo bufor 1000 l. na mój mały kociołek przy obecnych temp.załadowany prawie na maxa,strach podłożyć,a na 2 dni z biedą ciepła starczy=dom nieocieplony,cwu w bojlerze ma po 24 godz. niebezpiecznie niską temp. Być może będę podgrzewał cwu w lecie rozpalając raz na tydzień,obecnie dodatkowy bojler z grzałką,kotła w lecie nie rozpalam. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arni 2x1500 28.03.2016 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Zbiorniki są do stosowania NA ZIMNO - jak piszesz. Opchnij je na złomie i spraw sobie za tę kasę dobry bufor. Adam M. Tak zrobię ,ścianki są bardzo cienkie nie wiem czy by to wytrzymało . Jeszcze jak byś mi mógł podpowiedzieć, czy do Kalvisa 2-20 Bufor 2000l będzie ok ? z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strusp 29.03.2016 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Kombinowanie z odcinaniem bufora przy DS nie ma sensu.Za duża jest różnica sprawności by się w to bawić. Mam DS i po prostu puszczam go na full!Tak jest ekonomicznie.Dołokładałem raz jeden załadunek więcej raz mniej, teraz raz na ileś dni będę rozpalać i jest superZapotrzebowanie obliczeniowe domu rzędu18kW a bufory sumarycznie lekko ponad 2000lJak masz za mały bufor , to pomyśl nad braciszkiem dla niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radik81 29.03.2016 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Kombinowanie z odcinaniem bufora przy DS nie ma sensu. Czyli w większe mrozy nie palisz w DS na okrągło tylko ładujesz bufor na maxa i rozpalasz dopiero na drugi dzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 29.03.2016 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Kombinowanie z odcinaniem bufora przy DS nie ma sensu. Czyli w większe mrozy nie palisz w DS na okrągło tylko ładujesz bufor na maxa i rozpalasz dopiero na drugi dzień? Raczej jest tutaj mowa o nie odcinaniu bufora. Kociołek sobie pracuje i ładuje bufor a jednocześnie obiegi CO/CWU pobierają sobie z bufora ciepło (rjarek ma troche inaczej co tez jest ciekawym rozwiązaniem : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a&p=7107624&viewfull=1#post7107624 ). Jak kociołek wyprodukuje więcej energii niz potrzebuje dom to nadmiar zacznie sie kumulować w buforze/akumulatorze. Jak będziesz miał naładowany bufor w jakimś tam % to jak domek więcej zacznie pobierać niz jest w stanie wyprodukowac w danym momencie kocioł to układy CO/CWU zaczną poza energią pochodzącą z kotła pobierać po trochu energię z bufora/akumulatora. Jak wyprodukujesz tyle energii, że w domu będzie ciepło a i bufor nie będzie mógł już więcej przejąć nadmiaru energii wyprodukowanej w kotle to wtedy masz sytuację, że możesz pozwolic sobie na wygaszenie kotła i korzystać z dobrodziejstw energii zgromadzonej w buforze/akumulatorze. A tutaj czym większy bufor (lub układ buforów) tym więcej czasu upłynie aż będziesz musiał ponownie rozpalić w kotle. Jeśli jednak naładujesz bufor na full a nie masz ochoty wygaszać kotła to możesz "zabawić" się w "podajnikowca" i podawać po troszeczku paliwa do kotła tylko dla podtrzymania rozpalonego kotła i ewentualnego pokrycia strat ciepła w domu. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 29.03.2016 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Witam. Radik,nieporozumienie. Kocioł zawsze grzeje na pełnych obrotach nie zależnie od temp. na zewnątrz. W większe mrozy(poniżej -20 st.) kocioł będzie grzał prawie bez przerwy żeby pokryć zapotrzebowanie na ciepło,mamy tego średnio 20 dni w sezonie grzewczym(od 2 lat nie było takich temp. u mnie). Jednak 90% sezonu kocioł wytwarza więcej ciepła niż wynosi zapotrzebowanie,stąd należy nadmiar wytworzonego ciepła gromadzić w buforze,te zostanie oddane kiedy kocioł przestanie grzać.To jest optymalne wykorzystanie ciepła i energii zawartej w paliwie,opale. Niestety chyba większość użytkowników według moich obserwacji stara się jak najszybciej załadować bufor totalnie przewymiarowanym kotłem. Moim zdaniem jest to nie idealne wykorzystanie energii. Okta,dobry wykład,tylko nie wiem jak sobie wyobrażasz wygaszenie kotła,kiedy bufor podchodzi pod stan wrzenia. Zawsze lepiej przewymiarowany bufor niż kocioł. Dla waszej ciekawości w Reichu obecne przepisy nakazują wielkość bufora min.50 l/kw. mocy kotła(zaleca się jednak 100 l./kw),jeszcze 15 lat temu było połowę tego,chyba wiadomo dlaczego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 29.03.2016 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Okta... jak sobie wyobrażasz wygaszenie kotła,kiedy bufor podchodzi pod stan wrzenia. Zawsze lepiej przewymiarowany bufor niż kocioł. Tak, to poważny problem każdego początkującego palacza-buforowca. Nadzieja w tym, że jeśli już kocioł dotrze do takiego punktu to paliwa jest tam niewiele i jak wcześniej napisano - łatwo nim sterować. Mimo wszystko bezpieczniej w/g mnie "nie doładowywać" bufora o te 5-10% aby w ten sposób przewidzieć różnice w jakości paliwa. Zawsze można spojrzeć na termometry i zdecydować czy dorzucić pół szufelki węgla lub 2-3 kawałki drewna czy dowalić pół wiadra. Ciągłe palenie raczej odpada nawet w DSie bo wreszcie i tak dojdzie do sytuacji, że zagotuje, chyba, że dla domu 140m2 w standardzie mniej więcej energooszczędnym wstawi się kociołek 6kW ale to nie dla mnie. A skoro tak to kocioł DS dobrałem posługując się wartością "jednego załadunku" węgla lub 2 załadunków drewna zakładając, że chcę w miarę szybko "nabić" bufor czyli przez maksymalnie 4-6h tak aby nie pozostawiać płomienia w kotle bez nadzoru. Kociołek 25kW z komorą szer/głęb./wys. 29/25/60cm (dołożone szamoty na dopalanie, powietrze wtórne jest chociaż nie sterowane) - nie jest to może ideał wśród kotłów DS ale na razie po kilku eksperymentach spalam w 95% czasu "bezdymowo". Do kotła 1150l bufor więc było by to coś koło 50l/1kW a w przyszłości jak się wszystko posprawdza dołożę 2700l więc będzie ok 150l/1kW. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radik81 29.03.2016 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Koledzy , która instalacja jest lepsza? Czy w obydwu przypadkach mogą jednocześnie działać obydwie pompy (pompa ładująca bufor i pompa instalacji grzejnikowej)? Czy może jednak najpierw ładujemy bufor i dopiero po naładowaniu puszczamy na grzejniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 30.03.2016 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Witam. Okta,masz 25 kw smoka do domu który aktualnie potrzebuje góra 1,5 kw. !!! ,a w zdecydowanej większości sezonu 3-4 kw.!!! Twój bufor jest tylko skutecznym ratunkiem na twoje błędy w doborze kotła. Te 6 kw. dobiera się do temp. -20 st.,która jak pisałem od 3 lat nie zaistniała. Po za tym warto mieć dodatkowe awaryjne źródło ciepła w postaci kominka,wtedy nawet przy -40 st., będziesz miał ciepła pod dostatkiem. A co się tego płomienia w kotle bez nadzoru boisz,zawsze trzeba mieć zabezpieczenie awaryjne,z braku zasilania,choć czasy komuny dawno minęły,czasem się zdarza. Połowę mniejszy kocioł byłby łatwiej sterowny,bardziej przewidywalny względem podkładania,grzał 8-12 godz. i wydłużył znacznie czas grzania buforem, a o takich zaletach jak dłuższa żywotność komina i czystość spalania nie wspomnę. Radik,jak te zdjęcia będą o połowę mniejsze to nie potrzeba lupy tylko mikroskop. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radik81 30.03.2016 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Sory za jakość zdjęć ale wstawiałem przez telefon,nie myślałem ,że trzeba będzie je oglądać przez lupę A co z pompami mogą pracować jednocześnie (pompa ładująca bufor i pompa instalacji grzejnikowej)? Czy może jednak najpierw ładujemy bufor i dopiero po naładowaniu puszczamy na grzejniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.