PliP 01.08.2016 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 ...I zmień układ co narysowałeś. Podłącz naczynie do zasilania, w miejscu gdzie umieściłeś ten odpowietrznik nad kotłem. Jeżeli naczynie umieścimy nad piecem to nie będzie przypadkiem tak, że ciepła-gorąca woda będzie unosiła się do naczynia i będą straty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 01.08.2016 10:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 To nie piec tylko kocioł.Straty tego układu to zabezpieczenie przed zamarzaniem naczynia - jak jest dobrze wykonany układ.Straty są malutkie, bo tam obiegu prawie nie ma.No, chyba że łączysz to rurą 2". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 01.08.2016 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 ...Straty są malutkie, bo tam obiegu prawie nie ma. No, chyba że łączysz to rurą 2". Adam M. to nie jest tak, że ciepło się unosi w rurze i grzeje nam skład wody w naczyniu i całe poddasze :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ironsmith 01.08.2016 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 tam przepływu nie będzie, jeżeli będzie tak jak na schemacie, różnica gęstości i przepływ wywołany tym zjawiskiem powstałby gdybyś miał jeszcze trzecią rurkę podłączoną pod kocioł, wtedy ciepła woda "lżejsza" unosi się do góry, schładza w naczyniu i jako "cięższa" opada na dół, ale tak jak pisałem w tym przypadku jaki narysowałeś przepływu nie będzie i dlatego trzeba pamiętać żeby dobrze zaizlować naczynie bo jak będzie na poddaszu a rura znosząca zamarznie to masz układ zmknięty, moim zdaniem jeżeli podpięty jest do kotła to nie ma znaczenia czy zasilanie czy powrót ważne że woda ma się gdzie rozszeżyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joni987 01.08.2016 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Tak jak pisał przedmówca, przepływu tam nie będzie, chyba że poprowadzisz rurę powrotną. To jest naczynie tylko na wypadek zagotowania wody, żeby miała którędy uciekać w stanie gazowym, i na rozszerzanie się wody w układzie. Bardziej się martw nie o straty tylko o to żeby to naczynie Ci przypadkiem nie zamarzło. Jeśli w miejscu, umiejscowienia naczynia jest cień szansy że temperatura spadnie poniżej zera to ten zbiornik należy DOBRZE ocieplić. Najlepiej jakby zbiornik był w części ogrzewanej, albo jakby izolacja była tak wykonana, żeby zapewniała jej ciągłść od strony górnej zbiornika, pomimo tego że byłby on na strychu. Wówczas zbiornik technicznie rzecz biorąc będzie w częsci ogrzewanej, tu masz schemat ideowy tej metody: Jeśli natomiast nie zdecydujesz się włączyć go do strefy izolacyjnej domu to jeśli w miejscu jego usytuowania temperatura zimą potrafi (np. przy dużych mrozach) spaść poniżej zera, należy zamontować w tym zbionkiu grzałkę z termostatem (włączającym się poniżej 2 stopni) dla bezpieczeństwa na wypadek żeby woda w nim nie zamarzła Samo ocieplenie może nie wystarczyć jak temperatura spada poniżej zera. Ocieplenie tylko spowoduje opóźnienie w wyrównaniu temperatury do temperatury równowagi. Sam zbiornik nie grzeje prawie wcale a jego ew. grzenie wynika z przewodzenia ciepła przez wodę (stojącą) oraz z roszrzerzania się pewnej ilości wody w trakcie grzania. Ale to nie gwarantuje niestety że on sam nie zamarznie. Przepływu tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 01.08.2016 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 no to rysunek po kolejnych poprawkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joni987 01.08.2016 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Jeszcze pozbądź się tego zaworu opisanego jako 1. i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 01.08.2016 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 No to mamy kolejną poprawkę schematu, tym razem usunięto zawór na wyjściu z pieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 01.08.2016 21:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 szczególik, ale... TU naczynie wyrównawcze JEST najniższym punktem układu! Brakuje detalu - zapowietrzacza rury opadowej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 01.08.2016 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 W takim razie montujemy napowietrzacz co by nam nie wyssało całej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pigeon8 05.08.2016 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Jak już rozmawiamy o układzie nilssana to czy zamiast zaworu ZT można wstawić zawór ESBE VTC500 i które rozwiązanie jest kozystniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neo213 05.08.2016 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Witam szanownych kolegów, Proszę o wyrozumiałość jeśli odpowiedz na moje pytanie już padła - mianowicie chodzi mi o układ rozładowania bufora. Robię sobie instalację opartą na buforze 1000l, dom całość ogrzewanie podłogowe. O ile z hydraulicznym pospinaniem tego ekipa nie ma problemu o tyle z oprogramowaniem tego madrze juz tak. Na dzien dzisiejszy zastanawiam sie nad tym zeby gorna czesc bufora podlaczyc do zaworu trojdroznego poprzez Euroster 11m ktory steruje pompa obiegowa i temperatura na mieszaczu. Do Eurostera podpiac regulator pokojowy i probowac to wszystko zgrac. Jesli zle kombinuje prosze o poradę jak to okiełznać? Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 05.08.2016 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Jak już rozmawiamy o układzie nilssana to czy zamiast zaworu ZT można wstawić zawór ESBE VTC500 i które rozwiązanie jest kozystniejsze Ja mam z zaworem VTC 511 działa rewelacyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pigeon8 05.08.2016 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Ten układ co masz to taki jak narysowalem. Na jaką temperature masz wkładkę w tym zaworze i jak działa obieg grawitacyjny od jakiej temperatury staruje tobie pompka obiegowa. Troche dużo tych pytań, ale lepiej zapytac niż robić dwa razy układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pigeon8 05.08.2016 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Ten układ co masz to taki jak narysowalem. Na jaką temperature masz wkładkę w tym zaworze i jak działa obieg grawitacyjny od jakiej temperatury staruje tobie pompka obiegowa. Troche dużo tych pytań, ale lepiej zapytac niż robić dwa razy układ. Przy sterowaniu podłogówki trzeba pamietac ze ma ona swoja bezwladnisc taki bufor w buforze nie jest to samo co grzejniki że odłączysz pompe i przestaje grzać a załaczysz i grzeje od razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 05.08.2016 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a/page620 post 12388 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 06.08.2016 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2016 Jakiej średnicy rurę dać od pieca 20kW do bufora 1000 litrów jeśli odcinek w pionie to 5mb? Miedziana rura o grubości 28mm po zewnętrznej ogranie temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 08.08.2016 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 No i pojawia się pytanie odnośnie działania zaworu 3D termostatycznego 60*C. Co się stanie jeśli cały układ osiągnie temp. ustawioną na zaworze 3D np 60*C. Na piecu będzie z 80*C, w buforze na górze również 80*C, a na dole bufora z 70*C. Zawór ma podać wodę 60*C a na dojściach ma 70*C i 80*C. Co w takiej sytuacji, jak zachowa się cała automatyka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 08.08.2016 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Zawór ma podać wodę 60*C a na dojściach ma 70*C i 80*C. Co w takiej sytuacji, jak zachowa się cała automatyka? Zacznijmy od tego, że ten zawór nie ma żadnej "automatyki". Po prostu jeśli na wyjściu jest więcej niż ustawione, to zamyka wejście podstawowe, a jednocześnie otwiera wejście "podmieszania". To chyba wyjaśnia co się stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 08.08.2016 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Zacznijmy od tego, że ten zawór nie ma żadnej "automatyki". Po prostu jeśli na wyjściu jest więcej niż ustawione, to zamyka wejście podstawowe, a jednocześnie otwiera wejście "podmieszania". To chyba wyjaśnia co się stanie? Czyli, że zamknie wejście wody z kotła, a będzie pobierał wodę z bufora i zadziała tak jak powinno być czyli nie zamknie obiegu przez bufor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.