Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dwa klapkowe to jednak grawitacjia moze miec ciezko.

 

Racja, po załozeniu 5/4 na zasilaniu przed samym buforem, w dodatku po skosie ok 60stopni od poziomu, zeby miał latwiej sie otwierac, okazalo sie ze kociol otwieral go dopiero gdy delta zasilanie powrot wynosila ok 50 st, mialem problem z doladowaniem dolnej czesci bufora, a jak na powrot szlo ok 60 to juz zasilanie mialo ponad 110st, pomoglo odchudzenie mosieznej klapki, szlifowalem do momentu az miala moze ok 0,7 mm, teraz otwiera przy roznicach nie cale 20st miedzy powrot a zasilanie, bufor ładowany tylko grawitacyjnie, jedynie co to ta klapka ogranicza przepływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, po załozeniu 5/4 na zasilaniu przed samym buforem, w dodatku po skosie ok 60stopni od poziomu, zeby miał latwiej sie otwierac, okazalo sie ze kociol otwieral go dopiero gdy delta zasilanie powrot wynosila ok 50 st, mialem problem z doladowaniem dolnej czesci bufora, a jak na powrot szlo ok 60 to juz zasilanie mialo ponad 110st, pomoglo odchudzenie mosieznej klapki, szlifowalem do momentu az miala moze ok 0,7 mm, teraz otwiera przy roznicach nie cale 20st miedzy powrot a zasilanie, bufor ładowany tylko grawitacyjnie, jedynie co to ta klapka ogranicza przepływ

I takich porad tu potrzebujemy praktyka a nie teoretyka ktory gdzies cos przeczyta i doradza innym.a nie wie jak zawor klapkowy zamontowac wystarczy palec wsadzic i sprawdzic w którą strone otwiera sie klapka jak się ma slaby wzrok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleszko ! opis układu mnie zmylił czemu pijesz do mnie... nie chce pić tego zdrowia.

A myślisz, że skąd w książce jest napisane ? z rzopy? czy z opis praktyki.

palec wsadzic i sprawdzic w którą strone otwiera sie klapka jak się ma slaby wzrok.
niech Ci Bozia da miłosierdzia trochę ..

 

2b0ac41f500c.jpg najważniejszy kawałek jest .. 72 st zobaczymy - aby nie dużo...

3f0360d685bb.jpg "układ sterowania na grzejniki"

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"praktyk" przyjedzie i Ci zrobi ;) i będzie zupa romana ;)

Chyba potrzeba tu rozwiązania innego,

http://washservice.pl/pl/p/elektrozawor-2N40-DN40-1,5-cala-230V-24V-12V/72

i jeszcze jeden jeden element - przed brakiem prądu co by obieg się otworzył.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór podtrzymany prądowo, oraz termostat który otwiera się np przy +70 st w stronę kotła.

Czemu tak ? niczym w kotle się przestanie palić - to część bufora już mogła by być rozładowana .. że dół buforu

miał by mniej jak 70 st przez co po zamknięciu elektrozaworu .. ewentualna grawitacja poszła by przez termostat ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ale nie ma mniej budżefowego rozwiązania na ten problem?? Przecież większości osobom zawory się domykają. Na zasileniu klapa jest pod kątem zamontowana i powinna się jeszcze lepien domykać a jednak tak nie jest. Powrót z bufora do kotła mam praktycznie w poziomie.

 

Nie znam jeszcze nikogo, któremu te zawory zapobiegłyby samo rozładowaniu bufora.

Idealnie jest mieć zbiornik nad kotłem.

Jak są na jednym poziomie to po zakończeniu palenia zamykasz dolny zawór przy buforze. Problem stanowi jedynie tego automatyzacja.

מרכבה Elektrozawór IMO lepiej kulowy z serwo-napędem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie zzk.

Ten górny na schemacie który wkleiłem jest oczywiście zbędny. Potrzebny jest dolny, ale nie dlatego, aby zapobiec rozładowaniu bufora, bo ono i tak nastąpi, ale dlatego, aby przy obiegu wymuszonym pompką woda "wiedziała" gdzie ma płynąć;)

Równie dobrze zamiast zaworu klapowego może być kulowy (pingpong).

Na rysunku chciałem zobrazować sposób wykonania podmieszania... Przepraszam, za wprowadzony zamęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ale nie ma mniej budżefowego rozwiązania na ten problem?? Przecież większości osobom zawory się domykają. Na zasileniu klapa jest pod kątem zamontowana i powinna się jeszcze lepien domykać a jednak tak nie jest. Powrót z bufora do kotła mam praktycznie w poziomie.

 

moze cos z uszczelką? ja mam prawie pionowo i nie puszcza mimo ze odchudzona klapka, nie mialem zaufania wiec sprawdzalem wiele razy i juz prawie 2 mies dziala :rolleyes: a za kazdym razem jest ponad 110st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zostalam tu odesłana, bo mam problem z doborem kotła i bufora. Otóż moja sytuacja wygląda tak:

Po pierwsze miejsce przyłaczenia kotła do komina mam za nisko zrobione. Jest to raptem 85 cm od posadzki do początku trójnika, w związku z tym problem z doborem pieca, który by nie zajmował całej kotłowni.Kotłownia ma wymiary 3,6m na 2,1m. Na dłuzszej scianie jest komin.

P_20160706_201108.jpg Tak wygląda kotłownia od strony wejscia z garazu. Ruszac wkład ceramiczny to jest jednak ryzyko.

Sprawa druga: gdzie kupic czy moze ktos wykonuje bufory z jedna wezownica do cwu i grzałką ładowaną energią elektryczną (mysle nad fotowoltaiką kiedys w przyszłosci) w województwie swietokrzyskim, podkarpackim? Czy sa moze takie gotowe, o z tego co widziałam to maja raczej po dwie wezownice, a do solarów mi nie potrzebna? Poradźcie coś proszę, bo już śni mi się po nocach to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze cos z uszczelką? ja mam prawie pionowo i nie puszcza mimo ze odchudzona klapka, nie mialem zaufania wiec sprawdzalem wiele razy i juz prawie 2 mies dziala :rolleyes: a za kazdym razem jest ponad 110st

 

A mógłbys opisać jak masz ustawione warstwy w buforze wtedy kiedy "działa" zawór klapowy oraz jakiej wysokości jest kocioł, bufor i jaki jest poziom dna bufora względem dna kotła?

 

cofanie_wody_do_kotla.jpg

 

Jeśli mamy dno bufora znacznie wyżej niż kotła to woda sama z siebie nie ma tendancji do cofania kiedy juz warstwy zimnej wody sie wyrównają - przypadek 1.

 

Jeżeli dna kotła i bufora sa na tym samym poziomie to woda będzie miała tendencję do cofania sie aż wyrównaja sie poziomy zimnej wody - przypadek 2.

 

W moim przypadku gdzie bufor i kocioł stoi na tym samym poziomie niestety nie mam możliwości w pełni wykorzystać tego zjawiska. Podniesienie dna bufora do górnych krawędzi płaszcza wodnego kotła likwidowało by całkowicie zjawisko cofania się gorącej wody do wychłodzonego kotła.

 

U mnie kocioł ma płaszcz wodny od 0-120cm a bufor 0-230cm. W naturalny sposób mógłbym się uchronić przed zjawiskiem cofania ładując bufor od góry do ok 110-120 od dołu czyli wykorzystując 1/2 objętości wodnej (wiosna/lato/jesień na potrzeby CWU).

Przy ładowaniu całej objętości bufora mógłbym poradzić sobie z tym problemem nie wyłączając pompy w zmodyfikowanym układzie nilsana z zaw. 3D. Jeśli mogła by ona chodzić na 1 biegu to była by to strata na poziomie 6-13W/h dla OMEGA 2 25/4 (pierwszy, ewentualnie drugi bieg). Zakładając rozładowanie bufora w 20-40h w cyklu zimowym będzie to strata ok. 0.1-0.5kWh na jeden cykl ładowania. To będzie strata w moim przypadku ok 0.1-0.5% energii dla jednego cyklu ładowania, jak dla mnie pomijalna.

Idąc tym tropem rozwiązuje sie problem termostatów bo... bo pompa stale pracuje. Oczywiście ZZK w układzie z nielsana zostaje bo ma on być obejściem dla grawitacji jakby prundu zabrakło :p

 

Co o tym sądzicie? Jakie plusy, minusy?

 

EDIT:

Patrzyłem na charakterystyke tej pompy i do przepływów max 1.2m3/h pobiera 6W. Wysokość podnoszenia dla powiedzmy 1m3/h to ok 1m. Opory hydrauliczne dla obwodu kilku metrów rurki 1", zaworu trójdrożnego, filtra będa mniejsze niz 10kPa więc spokojnie pompa uciągnie na 1 biegu. 6W/h w skali roku po odjeciu 240-stu 5-cio godzinnych cykli ładowania to łączna strata en. el. na poziomie 45kWh/rok czyli ok 25zł/rok.

Wpięcie "ssania" - podmieszania dla zaworu 3D musiało by być gdzieś zaraz za wyjściem z kotła jak najdalej od górnego wejścia do bufora aby stale chodzący obieg: zasilania kotła -> zawór 3D -> powrót kotła nie miał szansy "podbierać" nawet odrobinki wody z górnych warstw bufora.

 

EDIT2:

Sprawdziłem u producenta i Teplomix się nie nadaje bo nie ma uszczelnienia oringowego tylko metal do metalu z czego wynika jego przeciek co było by niepożądane :(

Zamiennie zapropono mi zawór trójdrożny Calis gdzie 1" ma kvs 6,27 czyli wystarczające i dodatkowo głowice termostatyczną z kapilara 40-70*C. W sumie to wyjdzie na dobre bo będe mógł poeksperymentować z róznymi nastawami temp. otwarcia :D

 

pozdro

Edytowane przez Okta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gorzej, dno bufora jest jakieś 20cm niżej niż powrót kotła :(

http://washservice.pl/pl/p/elektrozawor-2N40-DN40-1,5-cala-230V-24V-12V/72 taki zawór może ? i termostat na obejściu aby uruchomić grawitację.

https://agri-truck.pl/rolnicze-termostat-c-385-4-cyl-zetor-ur-ii,c569,p480,pl.html jest :)72 st :) a żeby zmieścić - to rozebrany zawór różnicowy :)

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się skłaniam ku kupieniu jeszcze jednego zaworu ESBE na 72 st .. i do tego elektro zawór .. który podtrzymany prądem będzie otwarty, obejście

przez termostat .. jak by chciało za dużo być temperatury..

 

Jaką siłę ma miarkownik ciągu?

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...