adam_mk 25.10.2016 12:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 "Czemu robicie ..." Bo ceną nie zabija. Bo łatwo się z nią pracuje. B jest bakteriostatycczna. Bo nie zarasta kamieniem jak stal. Bo ma ładny kolorek? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 25.10.2016 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 [ATTACH=CONFIG]370968[/ATTACH] Pompkę krótkiego obiegu uruchamiamy termostatem z kapilarą umieszczoną na czopuchu. @mac_612 podeślij linka do początku tej dyskusji z tak a nie inaczej zamontowana kapilara. Jestem ciekaw bo do dzisiaj przekonany byłem, że na zasilaniu kotła pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 25.10.2016 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Dwa klapkowe to jednak grawitacjia moze miec ciezko. Racja, po załozeniu 5/4 na zasilaniu przed samym buforem, w dodatku po skosie ok 60stopni od poziomu, zeby miał latwiej sie otwierac, okazalo sie ze kociol otwieral go dopiero gdy delta zasilanie powrot wynosila ok 50 st, mialem problem z doladowaniem dolnej czesci bufora, a jak na powrot szlo ok 60 to juz zasilanie mialo ponad 110st, pomoglo odchudzenie mosieznej klapki, szlifowalem do momentu az miala moze ok 0,7 mm, teraz otwiera przy roznicach nie cale 20st miedzy powrot a zasilanie, bufor ładowany tylko grawitacyjnie, jedynie co to ta klapka ogranicza przepływ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 25.10.2016 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Racja, po załozeniu 5/4 na zasilaniu przed samym buforem, w dodatku po skosie ok 60stopni od poziomu, zeby miał latwiej sie otwierac, okazalo sie ze kociol otwieral go dopiero gdy delta zasilanie powrot wynosila ok 50 st, mialem problem z doladowaniem dolnej czesci bufora, a jak na powrot szlo ok 60 to juz zasilanie mialo ponad 110st, pomoglo odchudzenie mosieznej klapki, szlifowalem do momentu az miala moze ok 0,7 mm, teraz otwiera przy roznicach nie cale 20st miedzy powrot a zasilanie, bufor ładowany tylko grawitacyjnie, jedynie co to ta klapka ogranicza przepływ I takich porad tu potrzebujemy praktyka a nie teoretyka ktory gdzies cos przeczyta i doradza innym.a nie wie jak zawor klapkowy zamontowac wystarczy palec wsadzic i sprawdzic w którą strone otwiera sie klapka jak się ma slaby wzrok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.10.2016 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 (edytowane) Koleszko ! opis układu mnie zmylił czemu pijesz do mnie... nie chce pić tego zdrowia. A myślisz, że skąd w książce jest napisane ? z rzopy? czy z opis praktyki. palec wsadzic i sprawdzic w którą strone otwiera sie klapka jak się ma slaby wzrok. niech Ci Bozia da miłosierdzia trochę .. najważniejszy kawałek jest .. 72 st zobaczymy - aby nie dużo... "układ sterowania na grzejniki" Edytowane 25 Października 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 25.10.2016 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Mam dokładnie taki schemat jak podany ostatnio z dwoma klapami 40 i niestety puszczają po wygaśnięciu kotła i woda się cofa. Coś poradzicie bo już nie mam siły:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.10.2016 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 (edytowane) "praktyk" przyjedzie i Ci zrobi i będzie zupa romana Chyba potrzeba tu rozwiązania innego, http://washservice.pl/pl/p/elektrozawor-2N40-DN40-1,5-cala-230V-24V-12V/72 i jeszcze jeden jeden element - przed brakiem prądu co by obieg się otworzył. Edytowane 25 Października 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 25.10.2016 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Dzięki Twoja pomoc jest nieoceniona :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.10.2016 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Zawór podtrzymany prądowo, oraz termostat który otwiera się np przy +70 st w stronę kotła.Czemu tak ? niczym w kotle się przestanie palić - to część bufora już mogła by być rozładowana .. że dół buforu miał by mniej jak 70 st przez co po zamknięciu elektrozaworu .. ewentualna grawitacja poszła by przez termostat .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 25.10.2016 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Kurde ale nie ma mniej budżefowego rozwiązania na ten problem?? Przecież większości osobom zawory się domykają. Na zasileniu klapa jest pod kątem zamontowana i powinna się jeszcze lepien domykać a jednak tak nie jest. Powrót z bufora do kotła mam praktycznie w poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.10.2016 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Knuje bo - bo czeka mnie to samo za chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 25.10.2016 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Kurde ale nie ma mniej budżefowego rozwiązania na ten problem?? Przecież większości osobom zawory się domykają. Na zasileniu klapa jest pod kątem zamontowana i powinna się jeszcze lepien domykać a jednak tak nie jest. Powrót z bufora do kotła mam praktycznie w poziomie. Nie znam jeszcze nikogo, któremu te zawory zapobiegłyby samo rozładowaniu bufora. Idealnie jest mieć zbiornik nad kotłem. Jak są na jednym poziomie to po zakończeniu palenia zamykasz dolny zawór przy buforze. Problem stanowi jedynie tego automatyzacja. מרכבה Elektrozawór IMO lepiej kulowy z serwo-napędem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 25.10.2016 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Jeszcze odnośnie zzk. Ten górny na schemacie który wkleiłem jest oczywiście zbędny. Potrzebny jest dolny, ale nie dlatego, aby zapobiec rozładowaniu bufora, bo ono i tak nastąpi, ale dlatego, aby przy obiegu wymuszonym pompką woda "wiedziała" gdzie ma płynąć Równie dobrze zamiast zaworu klapowego może być kulowy (pingpong). Na rysunku chciałem zobrazować sposób wykonania podmieszania... Przepraszam, za wprowadzony zamęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 25.10.2016 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Kurde ale nie ma mniej budżefowego rozwiązania na ten problem?? Przecież większości osobom zawory się domykają. Na zasileniu klapa jest pod kątem zamontowana i powinna się jeszcze lepien domykać a jednak tak nie jest. Powrót z bufora do kotła mam praktycznie w poziomie. moze cos z uszczelką? ja mam prawie pionowo i nie puszcza mimo ze odchudzona klapka, nie mialem zaufania wiec sprawdzalem wiele razy i juz prawie 2 mies dziala a za kazdym razem jest ponad 110st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 25.10.2016 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Nie znam jeszcze nikogo, któremu te zawory zapobiegłyby samo rozładowaniu bufora prawie 2 mies dziala Jesteś pierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agusia59 26.10.2016 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Witam! Zostalam tu odesłana, bo mam problem z doborem kotła i bufora. Otóż moja sytuacja wygląda tak: Po pierwsze miejsce przyłaczenia kotła do komina mam za nisko zrobione. Jest to raptem 85 cm od posadzki do początku trójnika, w związku z tym problem z doborem pieca, który by nie zajmował całej kotłowni.Kotłownia ma wymiary 3,6m na 2,1m. Na dłuzszej scianie jest komin. Tak wygląda kotłownia od strony wejscia z garazu. Ruszac wkład ceramiczny to jest jednak ryzyko. Sprawa druga: gdzie kupic czy moze ktos wykonuje bufory z jedna wezownica do cwu i grzałką ładowaną energią elektryczną (mysle nad fotowoltaiką kiedys w przyszłosci) w województwie swietokrzyskim, podkarpackim? Czy sa moze takie gotowe, o z tego co widziałam to maja raczej po dwie wezownice, a do solarów mi nie potrzebna? Poradźcie coś proszę, bo już śni mi się po nocach to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 26.10.2016 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 (edytowane) moze cos z uszczelką? ja mam prawie pionowo i nie puszcza mimo ze odchudzona klapka, nie mialem zaufania wiec sprawdzalem wiele razy i juz prawie 2 mies dziala a za kazdym razem jest ponad 110st A mógłbys opisać jak masz ustawione warstwy w buforze wtedy kiedy "działa" zawór klapowy oraz jakiej wysokości jest kocioł, bufor i jaki jest poziom dna bufora względem dna kotła? Jeśli mamy dno bufora znacznie wyżej niż kotła to woda sama z siebie nie ma tendancji do cofania kiedy juz warstwy zimnej wody sie wyrównają - przypadek 1. Jeżeli dna kotła i bufora sa na tym samym poziomie to woda będzie miała tendencję do cofania sie aż wyrównaja sie poziomy zimnej wody - przypadek 2. W moim przypadku gdzie bufor i kocioł stoi na tym samym poziomie niestety nie mam możliwości w pełni wykorzystać tego zjawiska. Podniesienie dna bufora do górnych krawędzi płaszcza wodnego kotła likwidowało by całkowicie zjawisko cofania się gorącej wody do wychłodzonego kotła. U mnie kocioł ma płaszcz wodny od 0-120cm a bufor 0-230cm. W naturalny sposób mógłbym się uchronić przed zjawiskiem cofania ładując bufor od góry do ok 110-120 od dołu czyli wykorzystując 1/2 objętości wodnej (wiosna/lato/jesień na potrzeby CWU). Przy ładowaniu całej objętości bufora mógłbym poradzić sobie z tym problemem nie wyłączając pompy w zmodyfikowanym układzie nilsana z zaw. 3D. Jeśli mogła by ona chodzić na 1 biegu to była by to strata na poziomie 6-13W/h dla OMEGA 2 25/4 (pierwszy, ewentualnie drugi bieg). Zakładając rozładowanie bufora w 20-40h w cyklu zimowym będzie to strata ok. 0.1-0.5kWh na jeden cykl ładowania. To będzie strata w moim przypadku ok 0.1-0.5% energii dla jednego cyklu ładowania, jak dla mnie pomijalna. Idąc tym tropem rozwiązuje sie problem termostatów bo... bo pompa stale pracuje. Oczywiście ZZK w układzie z nielsana zostaje bo ma on być obejściem dla grawitacji jakby prundu zabrakło Co o tym sądzicie? Jakie plusy, minusy? EDIT: Patrzyłem na charakterystyke tej pompy i do przepływów max 1.2m3/h pobiera 6W. Wysokość podnoszenia dla powiedzmy 1m3/h to ok 1m. Opory hydrauliczne dla obwodu kilku metrów rurki 1", zaworu trójdrożnego, filtra będa mniejsze niz 10kPa więc spokojnie pompa uciągnie na 1 biegu. 6W/h w skali roku po odjeciu 240-stu 5-cio godzinnych cykli ładowania to łączna strata en. el. na poziomie 45kWh/rok czyli ok 25zł/rok. Wpięcie "ssania" - podmieszania dla zaworu 3D musiało by być gdzieś zaraz za wyjściem z kotła jak najdalej od górnego wejścia do bufora aby stale chodzący obieg: zasilania kotła -> zawór 3D -> powrót kotła nie miał szansy "podbierać" nawet odrobinki wody z górnych warstw bufora. EDIT2: Sprawdziłem u producenta i Teplomix się nie nadaje bo nie ma uszczelnienia oringowego tylko metal do metalu z czego wynika jego przeciek co było by niepożądane Zamiennie zapropono mi zawór trójdrożny Calis gdzie 1" ma kvs 6,27 czyli wystarczające i dodatkowo głowice termostatyczną z kapilara 40-70*C. W sumie to wyjdzie na dobre bo będe mógł poeksperymentować z róznymi nastawami temp. otwarcia pozdro Edytowane 26 Października 2016 przez Okta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 26.10.2016 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 (edytowane) Ja mam gorzej, dno bufora jest jakieś 20cm niżej niż powrót kotła http://washservice.pl/pl/p/elektrozawor-2N40-DN40-1,5-cala-230V-24V-12V/72 taki zawór może ? i termostat na obejściu aby uruchomić grawitację. https://agri-truck.pl/rolnicze-termostat-c-385-4-cyl-zetor-ur-ii,c569,p480,pl.html jest :)72 st a żeby zmieścić - to rozebrany zawór różnicowy Edytowane 26 Października 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 26.10.2016 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 A propos zaworu różnicowego. Co będzie lepsze dla pracy na samej grawitacji zawór klapowy czy różnicowy? Wcześniej ktoś pisał, że musiał szlifować klapę w zaworze, żeby się otwierał w przypadku samej grawitacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 26.10.2016 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 (edytowane) Chyba się skłaniam ku kupieniu jeszcze jednego zaworu ESBE na 72 st .. i do tego elektro zawór .. który podtrzymany prądem będzie otwarty, obejście przez termostat .. jak by chciało za dużo być temperatury.. Jaką siłę ma miarkownik ciągu? Edytowane 26 Października 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.