Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

Jeszcze odnośnie zzk.

Ten górny na schemacie który wkleiłem jest oczywiście zbędny. Potrzebny jest dolny, ale nie dlatego, aby zapobiec rozładowaniu bufora, bo ono i tak nastąpi, ale dlatego, aby przy obiegu wymuszonym pompką woda "wiedziała" gdzie ma płynąć;)

Równie dobrze zamiast zaworu klapowego może być kulowy (pingpong).

Na rysunku chciałem zobrazować sposób wykonania podmieszania... Przepraszam, za wprowadzony zamęt.

 

A czy pompka na powrocie ma być tylko dlatego ze ma tam chłodniej za diabła mi nie pasuje z tyłu za piecem taka fajna pompka elekroniczna która pokazuje nawet ile watt pobiera , na zasilaniu miałbym na wysokości oczu.podzwoniłem po znajomych hydraulikach wszyscy montują na zasilaniu i nikomu się nie zdażyło aby pompka wysiadła od gorąca moja wilo jest do 110stopni, zawór klapkowy na zasilaniu raczej też bardziej chroni przed ucieczką ciepła tym bardziej że ponad połowa bufora od góry jest powyzej górnego płaszcza pieca wystarczy np w lecie grzać tą połowe od góry gdzie jest wężownica cwu i nie będzie żadnego problemu z rozładowaniem bufora.

Chyba przy dzisiejszym składaniu klocków o czymś zapomniałem przydał by się pewnie filtr na tej gałęzi która dodaje wody z powrotu podłogówki do zaworu temostatycznego trójdrożnego sztrasznie mało miejsca miałem na to wszystko albo przełoże filtr pomiedzy pompke a zawór tródrożny bo zawór trójdrożny chyba nie musi byc chroniony filtrem?

20161026_185736.jpg

Edytowane przez romano78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A propos zaworu różnicowego. Co będzie lepsze dla pracy na samej grawitacji zawór klapowy czy różnicowy? Wcześniej ktoś pisał, że musiał szlifować klapę w zaworze, żeby się otwierał w przypadku samej grawitacji.

 

nie da rady na roznicowym, on nie przymyka na samej grawitacji (kulka pływa w wodzie) zamyka sie gdy pompa pracuje, u mnie pomogło obciazenie kulki i wszystko bylo ok dopoki kulka nie pekła i znow zaczela puszczac, dlatego teraz klapowy i to przy samym buforze. Wczesniej roznicowy byl przy kotle, przez to cała rura była goraca, na kociol nic nie szlo tylko wewnatrz rury 5/4 woda musiala krazyc poki w buforze bylo cieplo, teraz rura zimna i kociol tez :yes:

calosc smiga tylko na grawitacji i mimo ze dno bufora jest ok 20cm nizej od dna wymiennika to i tak udaje mi sie dobic dol do 90st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka fajna pompka elekroniczna która pokazuje nawet ile watt pobiera ,?

A po co ci tam taka wypasiona pompa?

Nie lepiej dać ją w obwód rozładowywania bufora--> moja Alpcha już miesza wodę w pętlach podłogówki zużywając sobie 6W cała dobę

Do kotła dam najtańszą pompę jaką zdołam kupić może nawet używkę ona będzie miała o wiele lżej na krótkim 6/4' obwodzie i będzie pracować max kilka h dziennie

podczas ładowania baniaka ciepłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da rady na roznicowym, on nie przymyka na samej grawitacji (kulka pływa w wodzie) zamyka sie gdy pompa pracuje, u mnie pomogło obciazenie kulki i wszystko bylo ok dopoki kulka nie pekła i znow zaczela puszczac, dlatego teraz klapowy i to przy samym buforze. Wczesniej roznicowy byl przy kotle, przez to cała rura była goraca, na kociol nic nie szlo tylko wewnatrz rury 5/4 woda musiala krazyc poki w buforze bylo cieplo, teraz rura zimna i kociol tez :yes:

calosc smiga tylko na grawitacji i mimo ze dno bufora jest ok 20cm nizej od dna wymiennika to i tak udaje mi sie dobic dol do 90st

 

Dokładnie u mnie z kulką było to samo rozumiem że na powrocie nie masz klapkowego i pompke masz na zasilaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na powrocie mam zawsze otwarte polaczenie bufor-kociol, wpiete sa tam naczynia, ktore musza miec stale polaczenie z kotlem i buforem jednoczesnie, NA GRAWITACJI czyli bez zadnych pompek, zaworkow itp...

 

OKTA jak bede miec czas to zrobie obserwacje jak sie ukladaja temp podczas grzania i otwarcia zaworu, do tego musze uzyc normalnego drewna a na chwile obecna pale stare zgnite z dachu wiec sie z roznym efektem spala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A krótki obieg pieca ? tylko na termostacie? czy też nic, goły układ z zaworem klapowym na zasilaniu ?

Układ u mnie będzie otwarty, tak że przepon nie będzie.

Czyli zawory klapowe dać jak na schemacie z tego wynika.

 

Podejrzenie mam takie, że układ by działał bez niczego, tj na gołych rurach, bez krótkiego obiegu, tylko krótki obieg za buforem- na grzejniki.

Od strony pieca proste rury, ale pewnie tylko jeden warunek, ostre palenie, na sporym nadmiarze powietrza, co by się smoła nie zbierała w piecu ?

Czyż nie oto może chodzić ? Ale jak będzie układ z termostatem( co już jest kupiony)

Oraz z pompką, to dojechać kocioł będzie ciężko .. zwłaszcza że będzie ciągle miał min 72 st ..

za wyjątkiem startu. Ale dom jak na razie przy 0 st to jakieś ~10 kW mocy potrzebnej ..

to nie będzie wiele stygł.

 

Mnie ten zawór 12 nie pasuje, w moim wypadku powinien być jak najwyżej zasilania..72 st początek otwarcia, to nie przelewki? i danie go bliżej powrotu, mogło by się źle skończyć ?

dobrze knuje ?

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A krótki obieg pieca ? tylko na termostacie? czy też nic, goły układ z zaworem klapowym na zasilaniu ?

Układ u mnie będzie otwarty, tak że przepon nie będzie.

Czyli zawory klapowe dać jak na schemacie z tego wynika.

 

Podejrzenie mam takie, że układ by działał bez niczego, tj na gołych rurach, bez krótkiego obiegu, tylko krótki obieg za buforem- na grzejniki.

Od strony pieca proste rury, ale pewnie tylko jeden warunek, ostre palenie, na sporym nadmiarze powietrza, co by się smoła nie zbierała w piecu ?

Czyż nie oto może chodzić ? Ale jak będzie układ z termostatem( co już jest kupiony)

Oraz z pompką, to dojechać kocioł będzie ciężko .. zwłaszcza że będzie ciągle miał min 72 st ..

za wyjątkiem startu. Ale dom jak na razie przy 0 st to jakieś ~10 kW mocy potrzebnej ..

to nie będzie wiele stygł.

 

Mnie ten zawór 12 nie pasuje, w moim wypadku powinien być jak najwyżej zasilania..72 st początek otwarcia, to nie przelewki? i danie go bliżej powrotu, mogło by się źle skończyć ?

dobrze knuje ?

 

Zrób tak jak n rysunku wyżej. Pisałem, że to podmieszanie, to nie w celu ochrony kotła, tylko w celu jak najszybszego uzyskania ciepłej wody. Na gołych rurach też działa, ale bufor jest wtedy ładowany od razu cały ale niskimi temperaturami.

Zawór 12 to ten co kupiłeś na 72'C -> zamontuj go i będzie dobrze. Kocioł będzie pracował stabilnie na wysokiej temperaturze, komin będzie suchy, a Ty szybko uzyskasz wystarczającą moc wężownicy w buforze, lub np gorącą wode do zasilania grzejników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wężownicy w buforze, miałem w planie samodiełkę bufor z wężownicami. Ale na szybko trzeba było coś kupić..

a że używka nierdzewna 1300 L

12 zawór nie przypadkiem wyżej ? kierując się dokładnie schematem - co bym chciał uczynić .. przychodzi mi myśl ..

że woda zasilająca będzie miała wyższą temperaturę?

Pisałem, że to podmieszanie, to nie w celu ochrony kotła, tylko w celu jak najszybszego uzyskania ciepłej wody
pamiętam pamiętam ..

ale przy okazji i kocioł ma dobrze :)

 

מרכבה krótki obieg na schemacie to właśnie ten z pompką i 3d.
tj 3d = termostatyczny - bo drugi 3d regulowany będzie wypuszczał pożądaną temperaturę na grzejniki - stąd 3 termometry, 13 zł jedne nie taka tragedia, kieszenie mają, to może kiedyś elektroniczne.

 

2b0ac41f500c.jpg to jest nasza 12 teraz 72 ma iść ku górze i zasilaniu bufora.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez niczego, nawet odpowietrznika kotla, rury ze spadkiem wiec powietrze idzie w bufor a tam jest odpowietrznik

To ma być w układzie otwartym, czyli z kotła rura bezpieczeństw/wznośna i dopiero za tym jakaś ewentualna armatura.

 

Wysokość umieszczenia tego 3d (termostatycznego) nie ma znaczenia, będzie odcinał duży obieg puki nie osiągnie temperatury na jaką jest wkładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa zawory tj: esebe termostatyczny i afriso regulacyjny ( do upuszczania ciepła na grzejniki).

 

i 12 to mój ESBE gdzie 72 ma iść w bufor tak jak by pod (12) i w prawo patrząc na obrazek :)

właśnie tak sobie wyobrażałem ten układ, miałem pytać ..

Obieg sobie chodzi na pompce, chodzi temp wzrasta - otwiera się termostat

i puszcza ciepło w kierunku bufora.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...