Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zawór działa prawidłowo, to z bufora pompka próbuje wyciągać wodę, druga od grzejników też .. i robi się podciśnienie ..

nie mój pomysł, zaufałem hydraulikowi i bida jak czopka .. pytałem panie czy aby nie na zasilaniu przed zaworem ...

zawór prócz tego że ma refleks szachisty podwodnego, to jest ok,.

 

Nie wiem jakim cudem niby ten zawor działa prawidlowo przecież jak jest przymkniety i ma być obieg krótki kotlowy to pompka może tylko pchać wodę w naczynie chyba ze coś źle opisales na tym schemacie.' '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej źle nie opisałem, moja wina nie spierałem się z "fachowcem" powiedziałem mu tylko że ma być pompka na zasilaniu krótkiego obiegu, to mnie zbył.

A tak to było, z jakiego pieca chleba nie jadł...

Wiem że trzeba mieć krzepę jeśli się chce nagwintować 6/4 rurę, lub robić z króćców.

http://www.mountainsoftravelphotos.com/Nanga%20Parbat/Best/slides/06%20Nanga%20Parbat%20Rupal%20Face%20From%20The%20Deosai%20Plains.jpg

 

Chcę zrobić tak .. władować pompkę na krótki obieg, zrobić obejście zaworu termostatycznego, rurą z zaworem kulowym np 5/4 - 6/4 od biedy 1". Na dół dać na powrót zawór termostatyczny drugi na 55st otwarcie żeby woda w kotle stale była ciepła i też zrobić mu obejście ..aby awaryjnie dopomóc mu w końcówce ładowania i tak przy drewnie trzeba 2x załadować piec aby bufor był wygrzany.

 

Bufor podłączenie Merkava.jpg

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładnie to u ciebie jest tak ze jak na zaworze jeszcze nie ma 72stopni i powiedzmy załączysz pompke to ona nie ma żadnego obiegu i tylko robi podciśnienie i pcha w naczynie natomiast gdy zawór zaczyna sie otwierać to zaczyna się robić obieg ale z pominięciem pieca albo troche wody idzie przez piec a reszta zimnej z dołu bufora trafia bezpośrednio na góre bufora ale jaja.

 

Tak samo było u mnie z hydraulikiem pare lat temu też musiałem przerabiać a hydraulik z kilkunastoletnim doświadczeniem, ale jak większość robią od lat te same schematy i jak im się każe zrobić według naszej koncepcji z automatyką i zaworami mieszającymi to sie motają i gubią bo już trzeba myśleć a niektórzy maja z tym problem.

Tą instalacjie która teraz wykonywałem u szwagra wykonałem całkowicie samodzielnie chociaz nigdy wczesniej czegos takiego nie robiłem wszystko działa jak należy grawitacjia rusza już przy 35stopniach pompka przy buforze załączana termostatem pokojowym i przylgowym co by termostat pokojowy niepotrzebnie nie załączył pompki gdy nie ma ciepłej wody w buforze ,w piecu może palic kazdy bo nie trzeba zakręcac zadnych zaworów nawet dzwiczka jak ktoś zapomni zamknąc to się nic nie stanie tak porzadnie chodzi na grawitacji kurcze chyba minąłem się z powołaniem.

20161105_155713.jpg

Edytowane przez romano78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej źle nie opisałem, moja wina nie spierałem się z "fachowcem" powiedziałem mu tylko że ma być pompka na zasilaniu krótkiego obiegu, to mnie zbył.

 

 

Chcę zrobić tak .. władować pompkę na krótki obieg, zrobić obejście zaworu termostatycznego, rurą z zaworem kulowym np 5/4 - 6/4 od biedy 1". Na dół dać na powrót zawór termostatyczny drugi na 55st otwarcie żeby woda w kotle stale była ciepła i też zrobić mu obejście ..aby awaryjnie dopomóc mu w końcówce ładowania i tak przy drewnie trzeba 2x załadować piec aby bufor był wygrzany.

 

[ATTACH=CONFIG]372179[/ATTACH]

 

Co ty kombinujesz nie wiem jak to ma działać z dwoma zaworami termostatycznymi i nie idzie odczytac tego obejscia z pompka przy piecu i czemu przeniosłeś pompke od bufora przeciez wczesniej było dobrze wystarczyło tylko przenieś pompke za trójnik lub trójnik za pompke

Edytowane przez romano78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie źle wywnioskowałem, kiedy zimna woda wraca z bufora i miesza się z krótkim obiegiem, blokując go.

Bufor podłączenie Merkava1.jpg

ktoś zapomni zamknąc to się nic nie stanie tak porzadnie chodzi na grawitacji kurcze chyba minąłem się z powołaniem.
a jak temperatura powrotu do kotła ?

Teraz myślę, że przeniesienie grupy pompowej na zasilanie małego obiegu było by dobre i zaczął by działać. A czemu pompkę dałem na wyjściu z bufora ? ponieważ dobrze mieszała by na krótkim obiegu bufora, dokładnie jak to robić ma pompka zamocowana na zasilaniu kotła i przed zaworem termostatycznym jak wg ostatniego rysunku, który chwilowo zawiera ponownie przestawioną grupę pompową.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie źle wywnioskowałem, kiedy zimna woda wraca z bufora i miesza się z krótkim obiegiem, blokując go.

[ATTACH=CONFIG]372186[/ATTACH]

a jak temperatura powrotu do kotła ?

 

 

Większośc czasu chodzi na grawitacji a przy grawitacji nie jest potrzebne podmieszanie a gdy temperatura na kotle rosnie i obieg zaczyna wspomagac pompka to z powodu takiego że woda wpadająca w kocioł jest juz cieplejsza i nie trzeba robić podmieszania .Ale w ramach eksperymentu zrobiłem taka prowizorke tylko szukam większego zaworu grzejnikowego tak przynajmniej 1 cal bo ten z odzysku 1/2cala ma bardzo wąskie gardło i za mało wody przepuszcza.

20161105_155739.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie źle wywnioskowałem, kiedy zimna woda wraca z bufora i miesza się z krótkim obiegiem, blokując go.

[ATTACH=CONFIG]372186[/ATTACH]

a jak temperatura powrotu do kotła ?

 

 

Większośc czasu chodzi na grawitacji a przy grawitacji nie jest potrzebne podmieszanie a gdy temperatura na kotle rosnie i obieg zaczyna wspomagac pompka to z powodu takiego że woda wpadająca w kocioł jest juz cieplejsza i nie trzeba robić podmieszania .Ale w ramach eksperymentu zrobiłem taka prowizorke tylko szukam większego zaworu grzejnikowego tak przynajmniej 1 cal bo ten z odzysku 1/2cala ma bardzo wąskie gardło i za mało wody przepuszcza.

 

Sprytnie pomyslane, i rzeczywiscie ciepła woda jest sciągana w dol z zasilania do powrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I też stosują do ocieplenia perlit...

 

 

Dzięki za przypomnienie tematu.

U mnie perlit wykorzystałem do wylania izolacji cieplnej pod kotłownią - wytrzymałość na ściskanie kilkukrotnie wyższa niż styro.

Zostały mi 4 worki po 125l więc pozostaje dokupić kilka. Kolejność działania miała być taka, że najpierw wełna w koło zbiornika, potem czas na ewentualne zmiany w instalacji i gdzieś tam dopiero po 2-3 latach decyzja o dołożeniu lub nie 2700l i dopiero po tym manewrze ocieplanie,zasypywanie, zasklepianie etc na amen.

 

Dla chętnych: Jak ktoś zamierza zabrać się za perlit to pyli toto w trakcie przesypywania jak cholera :( maska przeciwpyłowa obowiązkowo albo mocny przewiew pomieszczenia :(

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprytnie pomyslane, i rzeczywiscie ciepła woda jest sciągana w dol z zasilania do powrotu?
na razie to szkic poprawki - ten poniżej to jest układ obecny - szkic do poprawki zamieściłem przedostatnio.

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=372107&d=1478345845 w tej chwili jest tak i są problemy, łącznie z wypychaniem ciepłej wody do naczynia wyrównawczego, chodzi jedna pompka, tj grzejnikowa wg tego schematu.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Adam,ładny wykład,też mam zamiar porządnie zaizolować baniaczek.:p

Jest tylko problem kupienia tego materiału,przynajmniej w okolicach Opola,w markietach budowlanych tylko do celów ogrodniczych w kosmicznych cenach,na składach budowlanych brak,w internecie cena w granicach 160 PLN za m 3+tyle samo przesyłka.

Jeśli ktoś wie gdzie to zdobyć w woj. opolskim,proszę o namiary,transport posiadam.;)

Można by się spierać czy "szkło nie przepuszcza promieniowania podczerwonego" i nie ma takiego materiału który by "praktycznie nie przewodził ciepła".;)

Jeśli wata nie odcina konwekcji,można ją odciąć np.poprzez szczelną zabudowę z płyt g-kna stelażu metalowym,dokładne szpachlowanie oraz fuga akrylowa bądź silikonowa na łączeniu ścian,sufitu i podłogi obowiązkowa.

Oczywiście można wszystko wymodelować,ale specjalne profile i płyty do tego celu tanie nie są.;)

Uważam,że wata też jest kiepskim izolatorem i też znacznie jednak promieniowanie podczerwone przepuszcza,jednak trudno jest zdobyć porządny materiał izolacyjny,wszędzie tylko wełna i styropian,bo na tym można najwięcej kasy zarobić,ale to już politykowanie.:p

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Swoim postem chce przekonac te osoby, które śledzą ten wątek i nie są do końca przekonani co do zasadności zainstalowania bufora. Śledziłem wasze wpisy od ponad roku. W końcu zdecydowaliśmy z ojcem, że w jego domu przy okazji wymiany kotła zainstalujemy bufor. W internecie znalazłem baniak z blachy nierdzewenej o poj. 1200l. Następny krok to zakup rury karbowanej nierdzewnej 3/4 cali o dl. 50m do skonstruowania wężownicy na CWU. Następnie kolejne etapy budowy bufora wg podpowiedzi z tego wątku. podłączenie do kotła wg schematu Nilsana. Izolacja z welny mineralnej. Pierwsze naładowanie bufora w lipcu do 70 stopni. CWU użytkowa przez 4 dni praktycznie bez ograniczeń. Dołożenie izolacji w sumie 15cm grubosci, naładowanie bufora do 85 stopni i CWU dostępna przez 7 dni:rolleyes:. Dodam, że kocioł potzebuje 3,5 godziny palenia średniej jakości drewnem do naładowania bufora do 85 stopni. We wrześniu montaż podajnika z palnikiem na zrębki. Przy obecnych temperaturach na zewnątrz dobowe zużycie zrębki to ok 160litrów. Kocioł pracuje od godziny 10 do 17. Pozostałe godziny to rozładowywanie bufora przez CO. W częsci mieszkalnej temperatura w okolicach 21 stopni. Przy cenie 45 złotych za 1000l zrębki śmiało mogę napisać, że jest to jedno z najbardziej ekonomicznych paliw. Dom typowa kostka z lat 80 nieocieplony, biała cegła, grzejniki żeliwne, okna plastik, pow. wraz z piwnicami gdzie jest ok 16 stopni cesjusza to ok 220m2. W razie pytań służe pomocą w celu przekonania do zasadności skonstruowania bufora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Można by się spierać czy "szkło nie przepuszcza promieniowania podczerwonego" "

 

Można zajrzeć do tabel, parametrów.

Można sprawdzić samemu.

Czujka ruchu systemu alarmowego to czujnik podczerwieni.

Szyba, każda, jest "ścianą" dla niej.

Gruba plexa czy poliwęglan - nie. Widzi tak jakby nie było przegrody.

A perlit to nie szkło okienne i podczerwień tłumi bardzo mocno - jako materiał.

A jest jeszcze wpływ kształtu. Perlit to kulki.

 

Zwykły pirometr pozwala zobaczyć jak przebiegają takie procesy.

Patrzymy na kubek gorącej wody przez szkło, pleksę, czy inny materiał.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...