adam_mk 10.11.2016 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 (edytowane) Kotły się PROWADZI.A jak kto chce ten obowiązek zrzucić na automatykę to ma być tak:DWA termostatyJeden, ustawiony na 35stC na wylocie z kotła - startuje pompę.Drugi - wciśnięty w spaliny, ustawiony na 70stC - zatrzymuje pompę. Ten zawór termostatyczny znacie?MIESZAJĄCY 30-70.Na rysunku - gałązka góra-dół jest otwarta, jak zimny.Na rysunku - gałązka w prawo jest zamknięta, jak zimny.Dla grawitacji termostatyczny jest "zwierany" tym zwrotnym. Zobaczcie rozkład ciśnień! Rozpalamy w kotle - termostat w spalinach DAJE ZGODĘ na start pompy, ale pompa stoi!Kocioł zimny to obiegu grawitacyjnego nie ma.Jak zagrzeje się do tych +35stC - startuje pompa.Wtedy...ZATRZASKUJE zawór klapowy powrotu i obieg jest góra kotła - dół kotła.W sumie z wiadro wody a w kotle się pali!W jakieś TRZY MINUTY wylot z kotła uzyskuje temperaturę NASTAWY zawora mieszającego i od tej chwili ZACZYNA SIĘ ON PRZYMYKAĆ.Rosną opory w obiegu krótkim i zaczyna wrzątek płynąć do bufora.Kocioł, jak poprawnie zabudowany, ma ciąg, paliwo i oferuje nominalną DELTĘ. Zwykle jakieś 30stCJak nastawa termostatycznego jest 60stC to wylot z kotła ma 90.Osiąga go w jakieś 5-8 minut.TAKI JEST CEL. Adam M. Zapomniałem, dopisuję. KOŃCZYMY PALIĆ.Spaliny, Jak ich temperatura spadnie PONIŻEJ nastawy drugiego termostatu - zatrzymują pompę.Zład ma "cofkę" która zamyka i dociska te zawory klapowe.OBA. A.M. Edytowane 10 Listopada 2016 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lolson28 10.11.2016 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 pompa blokuje grawitację, a zawór temperaturowy nie puszcza wody z bufora do kotła . Czy niepracująca pompa zablokuje grawitację w obu kierunkach przepływu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 21:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Kierunek przepływu jest determinowany geometrią układu.Pompa dławi ale nie odcina grawitacyjny ruch.Bocznikowana jest tym zaworem różnicowym z piłeczką, aby jej wpływ na działanie był żaden. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 21:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 "Panie Adamie, a nie szkoda tej pompki ..." Nie.Urodziła się do tego! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 10.11.2016 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 ZATRZASKUJE zawór klapowy powrotu i obieg jest góra kotła - dół kotła. Niestety nie zatrzaskuje, bo górny klapowy sie otworzy i bedzie Grawitacja doładowana pompą, wtedy tez i dolny klapowy sie otworzy ZATRZASNIE SIE dopiero jak pompa bedzie na dole Podziwiam pana dokonania i z tej wiedzy sie uczyłem, ale niestety w tym schemacie jest błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 neokuba22 gondoljerzy Macie rację! Praca bez zmian a tańsze i trwalsze. A filtr nie zawsze konieczny, bo bufor robi mi tam za odstojnik/osadnik. Dziękuję! Tak by było... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 21:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 (edytowane) Zgoda!Zamknie (różnica ciśnień wynika z oporów).Zatrzaśnie po przestawieniu pompy.Układ zapracuje pewniej! U-rurkę eliminujemy "kładąc" zawór i pompę w jednej płaszczyźnie. Adam M. Edytowane 10 Listopada 2016 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gondoljerzy 10.11.2016 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Szacuneczek. Nie myli się ten, co nic nie robi. Tylko po poprawce strzałka na pompie w dół być powinna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 10.11.2016 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 neokuba22 gondoljerzy Macie rację! Praca bez zmian a tańsze i trwalsze. A filtr nie zawsze konieczny, bo bufor robi mi tam za odstojnik/osadnik. Dziękuję! Tak by było... [ATTACH=CONFIG]372712[/ATTACH] Adam M. kierunek pompy na schemacie raczej powinien byc w dół i bedzie dobrze, Bardzo dobry IDIOTOODPORNY uklad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 10.11.2016 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Szacuneczek. Nie myli się ten, co nic nie robi. Tylko po poprawce strzałka na pompie w dół być powinna. Pan Adam nas testuje na spostrzegawczosc, jak Profesor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lolson28 10.11.2016 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Kierunek przepływu jest determinowany geometrią układu. Pompa dławi ale nie odcina grawitacyjny ruch. Bocznikowana jest tym zaworem różnicowym z piłeczką, aby jej wpływ na działanie był żaden. Adam M. Dziękuje za info. Czyli teraz widzę jak niepoprawny jest mój układ. Kocioł nagrzewa bufor do np 80 stopni. Kiedy drewno się kończy , temperatura kotła spada , ale pompa pompuje do bufora cały czas. Dojdzie do 62- 64 stopni, pompa stop, a z bufora idzie w prawo na podgrzewanie CO i CWU a w lewo grawitacyjnie z powrotem na podgrzanie chłodniejszego kotła. Zaworu różnicowego brak. Mam jeszcze jedno pytanie. Skoro pompa która nie pracuje nie zatrzyma całkowicie przepływu wody, to czy mogę temperaturę wody z bufora do zbiornika CWU regulować zaworem kulowym ? Chodzi mi o to że przy całkowicie otwartych zaworach przed i za pompą CWU temperatura wody w układzie CWU jest za wysoka . Czy jest szansa w ten sposób zatrzymać więcej gorącej wody w układzie CO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 22:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 (edytowane) Temperaturę CWU reguluje się zaworem termostatycznym mieszającym. Tak jest najwygodniej! Zład CWU niech ma nawet 90stC !!! Tak jest najzdrowiej! (legionella) A z pompą - fakt! Mojameaculpa! Ech ten pośpiech... POPRAWIĆ czy zostajemy przy uwagach, bo jeszcze ktoś się rąbnie, bo nie doczyta? Tu wkleję dobry obrazek UWAGA! BYŁA ODWROTNIE WSTAWIONA POMPA! Adam M. Edytowane 10 Listopada 2016 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 22:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 No to... Zróbmy krok dalej! Bufor buforem, akumulację ma, ale za zbiornik ciepła, akumulator, robi też chałupa! Pomyślałem, że może dobrze by ją było podpiąć zamiast baniaka? Znaczy... Nie każdy ma baniak a starszych chałup mnogo i bździ im się w tych kotłach zanim układ się ustabilizuje a DYMY ŚCIELĄ SIĘ TAK, ŻE ŁZA SIĘ W OKU KRĘCI a parapety brudzą... No i... Jak kocioł gorący to trwalszy, komin czystszy, paliwa mniej idzie. A układ prosty jest i idiotoodporny. Coś takiego... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 22:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 (edytowane) A jakby jeszcze kroczek dalej? Jak chałupa się dogrzeje (znaczy - bufor full) ale w kotle nie gasimy, to miarkownik ciągu nam pomoże i zetnie moc kotła. Adam M. Edytowane 18 Listopada 2016 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiowy 10.11.2016 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Tu wkleję dobry obrazek UWAGA! BYŁA ODWROTNIE WSTAWIONA POMPA! [ATTACH=CONFIG]372717[/ATTACH] Adam M. UF jak zobaczyłem tę pierwszą wersję z pompą u góry to myślałem że mam u siebie spieprzone... a się okazuje że sam wykombinowałem coś podobnego od paru dni siedzę w piwnicy i podłączam....już mam odcisk od gwintownicy- na szczęście 6/4" mam już pogwintowane i rozprowadzone https://goo.gl/photos/zvQhrxTviLmnfPjY8 wyszło mi podłączenie naczynia na trójniku między zaworem klapowym a trójnikiem od zaworu termostatycznego -- na powrocie do kotła może tak być? czy lepiej z zasilania z góry pieca podpiąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.11.2016 22:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Wzbiorcze - ok.Ale...Wzbiorcze/bezpieczeństwa (rura do produkcji chmurek!) ma być z góry kotła. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 10.11.2016 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 [ATTACH=CONFIG]372689[/ATTACH] Adam M. Jesli zlikwidujemy z tego schematu zawór zwrotny na dole i zastąpimy zawór trójdrożny dwukierunkowym z głowicą z kapilarą to tak właśnie wygląda kotłownia którą ja ostatnio popełniłem ale moim zamiarem nie było aby piec chodził tylko na krótkim obiegu aby od razu go ładowac wrzątkiem ale ze by jakieś tam podmieszanie było Umnie jak startuje pompka to cześc wody jest wpychana w krótki obieg kapilara jest umieszczona na powrocie zaraz przy piecu jesli woda wpadająca w kocioł ma temp.ustawioną na głowicy z kapilarą, to krótki obieg się zamyka całkowicie Gdyby na tym schemacie rury łączące zasilanie z powrotem i zawór trójdrożny dac takiej średnicy jak te od grawitacji to wtedy by to zadziałało prawie tak jak tego oczekiwałeś bo krótki obieg miał by mniejszy opór ale druga wersja jest jednak tańsza. Dzisiaj zamontowałem w końcu termometry bufor cały nabity do 80stopni w 1,5h w piec wpadało też 80stopni tak więc co to za znaczenie gdzie jest pompka ta którą ja zamontowałe ma temp. roboczą do. 110stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiowy 10.11.2016 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 (edytowane) Będzie jedno duże naczynie(stary bojler 120l niestety ocynkowany ale chyba już tylko z zewnątr ) na strychu na kominie połączone 1" rurką tylko gdzie go lepiej podpiąć do kotła na powrocie czy na zasilaniu kotła bez żadnych odcinających zaworów itp. góra kotła 6/4" -> śrubunek 50cm rury w pionie -> kolano 90' znowu 50cm rury w poziomie i wchodzimy na środek trójnika w lewo jakieś 2 metry rury lekko pod górkę kilka stopni kolano 90' i 70 cm pionowo do baniaka jeszcze zawór odcinający po drodzeprawy króciec tego trójnika przeredukować na 1" i do naczynka jakieś 6 m i kilka koniecznych zakrętów na powrocie mam ten trójnik redukcyjny 6/4 na 1 zresztą na fotce widać to ta rurka w dół do posadzkiwyszedł bym tam jeszcze kolankami do komina przy podłodze i dopiero pion na strych nie będzie się tam robił syfon jakiś? Edytowane 10 Listopada 2016 przez misiowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 11.11.2016 00:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 (edytowane) Hmm.. wydaje się znajome... http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=372712&d=1478813466 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=371190&d=1477518904 oczywiście z odwróconą pompką... I niżej bliźniaczy układ tylko z zaworem rozdzielającym: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=371191&d=1477520683 rura bezpieczeństw/wzbiorcza na wyjściu z kotła, sama wzbiorcza może być na zasilaniu, ale trzeba i tak drugą bezpieczeństwa zostawić na wyjściu. Tylko, że to wszystko już było w tym wątku i znowu rysujemy kółko;) Edytowane 11 Listopada 2016 przez mac_612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 11.11.2016 00:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 @mac_612 celne spostrzeżenie - te schematy są homeomorficzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.