Bullineczka 28.11.2016 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Jak dużymi kawałkami drewna ogrzewacie bufory? Tak dla zobrazowania, wielkości 1l Finlandii, 0,7 czy 0,5 Ma to znaczenie? W moim, przy 1l ciężko wejść na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 28.11.2016 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Nie wiem czy to ma znaczenie,na mój amatorski rozum powinno być przepływowe,skoro grzejemy przepływowo,ale wiesz jak nie wiem. Nie chcę oszczędzać stówy a potem przerabiać. Na stronie producenta DD jest opisane jako "(...)Ciśnieniowe naczynie przeponowe z wbudowaną armaturą przepływową do instalacji przygotowywania ciepłej wody użytkowej(...)" DE natomiast "(...)mają tylko jedno przyłącze i nie są naczyniami przepływowymi. Armatura odcinająca i opróżniająca jest dostarczana przez użytkownika(...)" http://www.reflex.pl/files/file_add/download/167_2016_06_refix_instrukcja_pdf.pdf DD ma wyraźnie zaznaczone, że do wody pitnej a DE, że do wody użytkowej więc skoro to CWU to jedno i drugie powinno się nadawać. Pewnie w dziale technicznym dowiesz się na czym polega ta "istotna" różnica a jeśli byś to zrobił to podziel się bo i mnie interesuje. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 28.11.2016 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 No teraz oświecony jestem,dzięki adamie. Okta,właśnie czasami myślimy "zbyt dokładnie". Bullineczka,ładuje ile fabryka dała,znaczy ile przejdzie przez drzwiczki=24 cm. średnicy,max. 40 cm. dł. Ale to egzemplarz unikatowy,prototyp,zbudowany na moje widzi-misie. Normalnie z tego co widziałem,te z górnej półki=na nasze zarobki naprawdę kosmiczna kasa, trawią do 15-20 cm. średnicy i 50 cm. dł.,bez problemu,ale należy mieszać z drobniejszym ze względu na zawieszanie. W ekstremalnym przypadku,jeśli kocioł ma ruszt,może powstać dziura=niedopał,wychłodzenie paleniska nawet wygaszenie paleniska możliwe. Powyższych problemów nie posiadam=brak rusztu i ekstremalnie gorąca komora załadowcza,prawie bez wody. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lolson28 29.11.2016 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jak dużymi kawałkami drewna ogrzewacie bufory? Tak dla zobrazowania, wielkości 1l Finlandii, 0,7 czy 0,5 Ma to znaczenie? W moim, przy 1l ciężko wejść na obroty. No widać ma znaczenie skoro nie może się rozpędzić. U mnie jest podobnie. Dlatego daję drobniejsze drewno na spód i coraz grubsze do góry. Jeśli z drobnego drewna wytworzy się warstwa żaru to nie ma problemu żeby grubsze drewno się paliło. Grubsze drewno wydłuża czas palenia, nieznacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Manalessar 29.11.2016 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 (edytowane) Dzień dobry, pisałem kilka dni temu na temat problemu z samo-rozładowywaniem bufora przez kocioł. Zmieniłem trochę układ wstawiając zawór klapowy ZZK na zasilaniu z kotła, aby wyeliminować grawitacyjne grzanie kotła z góry bufora. Problem jednak nadal występuje - kocioł po wygaśnięciu cały czas ma temperaturę okolic środka bufora(tam mam wpięty powrót grzejników - niestety taki zbiornik miałem dostępny ). Czy jest możliwe, że pompa obiegu grzejnikow wpycha wodę przez powrót kotła tak jak opisałem na rysunku? Jestem prawie pewny, że tak się dzieje obserwując sytuację - wczoraj po ręcznym odcięciu kotła zaworami temperatura na nim zaczęła spadać. Czy rozwiązaniem tego problemu może być umieszczenie pompy obiegu grzejnikowego na zasilaniu grzejników zamiast na powrocie ? Może zawór zwrotny ( zwykły ) za pompą kotła, tak, aby pompa kotła go otwierała ale pompa grzejników nie była w stanie ? Dziękuję i będę wdzięczny za każde sugestie. Pozdrawiam Edytowane 29 Listopada 2016 przez Manalessar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.11.2016 11:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jak tu czytam to... kotła nie rozumiecie! Proces palenia, a właściwie - rozpalania jakąś tajemnicą jest? Wystarczy przerwa w paleniu aby komin zaczął się studzić. Wtedy bardzo mocno zmniejsza się ciąg kominowy. A ciąg kominowy to ten NIEWIDOCZNY wentylator co w palenisko tlen (powietrze) podaje! Nie wiem czy wiecie, ale... gładkie, heblowane drewno o przekroju co najmniej 5 x 5cm jest NIEPALNE. No tak... a te kłody do kotła pchane to się jednak palą! - No, kiedy właśnie piszecie - że NIE CHCĄ się palić! A żelazo się pali? A ognie sztuczne się palą? A to przecież żelazo jest... Prawie wszystko się pali, jak stworzymy odpowiednie warunki. Nie pali się tylko to, co już się spaliło, a i to - nie zawsze! No to, jak tu czytam, nie bardzo Wam idzie tworzenie tych warunków do palenia w kotle. Aby jakieś paliwo się zapaliło potrzeba spełnić dwa warunki: Musi być odpowiednio rozgrzane. Musi być dostęp tlenu. (powietrza choćby w którym tlen jest). - No, przecież to wszyscy wiedzą! No wiedzą.... a ROZUMIEJĄ? Wasz problem polega na mało wprawnym uruchamianiu tego "wentylatora" Jak już ruszy - wszystko idzie tak, jak ma iść. Ja w moim kotle robię to tak: Pakuję do niego sporo papieru rozpałkowego. Powierzchnię ma rozwiniętą, masę maluteńką to łatwo go rozgrzać, a zapalony punktowo błyskawicznie roznosi płomień po całej powierzchni dając krótkotrwały (bo masy mało) ale intensywny pik mocy, chmurę gorących spalin. W momencie wypełnia ona palenisko odrobinkę podnosząc jego temperaturę. WYPIERA z niego ładunek powietrza ZIMNEGO aż do samego czopucha. Różnica ciśnień jaka powstaje pomiędzy wysokością czopucha a wysokością popielnika sprawia, ze spaliny trafiają RACZEJ do komina niż do kotłowni, ale i tak czasem kocioł w tym momencie "bąka" puści. Szczelinką przez zamkniętą klapę załadunkową, bo hermetyczna przecież nie jest. Na papierze rozpałkowym układam zwykle trochę tektury ZWINIĘTEJ, POGNIECIONEJ w psełdo-rurki tak aby w palenisku stały a nie leżały. Palący się papier jest w stanie rozgrzać masę tektury, która jest o rząd wielkości większa niż papieru. Spaliny w tym momencie "widzą" już czopuch i kanał dymowy i zaczynają go wypełniać wypierając "korek" chłodnego powietrza z niego. Trwa to jakąś chwilkę. SWOJEGO kotła trzeba się "nauczyć". To wiecie. Realnie - złapać relacje pomiędzy pojemnością paleniska, oporami meandrów kotła i objętością kanału dymowego (o którym w tym momencie się nie myśli bo widzi się kocioł a kanału - nie) a ilością tektury, jaka trzeba spalić aby je wypełnić CIEPŁYMI (lekkimi) SPALINAMI. Dopiero w tym momencie RUSZA ten "wentylator" czyli ciąg kominowy z taka intensywnością, która zapewnia ilość powietrza wystarczającą do podtrzymania czy rozpędzenia procesu palenia. Na tekturze układam drobno poszczapione drewienka wybierając te co bardziej suche. Masa ich jest o rząd wielkości większa niż tektury. Warunek odpowiedniego rozgrzania paliwa dla drobnego drewna jest spełniony bo drewno grzeje się przez POWIERZCHNIĘ a drewno rozpałkowe stosunek POWIERZCHNI do MASY ma spory. Ciąg kominowy już wtedy istnieje i nawet NARASTA intensyfikując procesy w palenisku. Po odczekaniu do momentu aż powstanie odpowiednia MASA żaru ze spalonych drewienek dokładam paliwo większych gabarytów i masy. Polana czy bryłki węgla. W zależności od tego czym akurat palę. Potem już wszystko idzie jak należy... Ciepła wystarcza już aby ogrzać POWIERZCHNIĘ paliwa o sporej masie a ciąg kominowy "dmucha" intensywnie intensyfikując proces palenia. NIGDY nie pala się ciała stałe i ciecze!!! Palą się WYŁĄCZNIE gazy! No, ale aby je z powierzchni paliw stałych czy płynnych uwolnić, to paliwo trzeba PODGRZAĆ. A jednocześnie jakiś "nadmuch" powietrza zapewnić, aby proces się nie zatrzymał. Czyli... Wkładam tyle PAPIERU aby spaliny z niego wypełniły palenisko, meandry kotła i "znalazły" czopuch. Na nim układam w "rurki" i pionowo (bo to pomaga) tekturę. Tyle aby spaliny z niej wypełniły objętość kanału dymowego. Na tekturze układam drobne suche drewno, aby wytworzyć tyle żaru, ile potrzeba dla rozgrzania "na start" paliwa "zasadniczego". I to jest cała tajemnica. Proces rozpalania, dojścia do momentu załadowania polan, bryłek węgla, trwa u mnie około 2-3 minut. Ponieważ kocioł jest zimny, paliwa na początku daje trochę, odczekuję kolejne 5 minut a POTEM dokładam tyle ile się zmieści. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 29.11.2016 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam. Bardzo ładny wykład,ale jak kocioł "mądrze" zbudowany i " cug" w kominie należyty,można wszystko załadować do pełna i odpalić. Lepiej jednak pójść za radą adama. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 29.11.2016 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Adamie - palę drewnem suszonym i struganym o różnych wymiarach i powiem tak. Deski z wielkim trzaskiem ale się palą a wymiary powyżej 5cm palą się zmieszane z deskami lub jeśli jest już rozgrzany piec i zwiększę bardzo dopływ powietrza. Darmowe to nie marudzę wszystko co drewno się spali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.11.2016 20:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Grubych kloców od startu nie rozpalisz.Cug się ROBI.No i ja opisałem - jak.Są kotły i kotłownie gdzie "sam" się robi... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 29.11.2016 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jarek,a to heblowane paliłeś http://deck-dry.com/tarasy-drewniane-gatunki-drewna-azobe-bongossi/ Pali się jak brykiet,prawie bez płomienia,2 razy dłużej niż buk,a śmierdzi na kocie siki. To chyba najtrwalsze drewno na naszej planecie. Podstawa dużo żaru i porządny kocioł. Do rozpałki rzadko używam papieru.ale doskonale sprawuje się drewno sosny przesycone żywicą,potocznie zwane smolniakiem,szczypką. Zdarza się przy ścince posuszu sosny,ale można łatwo pozyskać ze starych chwiejących się pni,tylko sosny,na świerku brak,dlatego szybko gnije. Teraz koniec pociskania pierdół,lepiej pomóżcie koledze manalessar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sieno26 29.11.2016 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Manalessar może na początek sprubój naładować bufor i wyłączyć pompę grzenikową i zaobserwować czy problem nadal występuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.11.2016 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Kto pali drzewem żelaznym? Powszechnie dostępne nie jest. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 29.11.2016 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Manalessar może na początek sprubój naładować bufor i wyłączyć pompę grzenikową i zaobserwować czy problem nadal występuje Wyłączyć pompę zakręcić zawory na obiegu kociol bufor odczekać parę godzin aż rury na obiegu kocioł bufor ostygną i załączyć pompke grzejnika i pomacac rury czy robią się ciepłe a pompka na powrocie grzejnikowym mi tam nie pasuje przecież musi pchnac w całą i nstalacjie a jeszcze jak ma głowice termostatyczne i niektóre się przymkna to opory rosną i może być tak ze woda może iść w kociol a na zasilaniu pompka na pewno ma lepiej tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spinkamidi 29.11.2016 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Cześć,Mam pytanie o wężownice CWU (w ktorymś z postów Adam namówił mnie na zastosowanie jej w buforze zamast dodatkowego zbiornika).Posiadam baniak 1500l ze stali nierdzewnej. Chcę umieścic w nim wężownicę ale z mojej (niewielkiej) wiedzy wynika, ze nie powinno sie laczyc stali z miedzia, stad miedziana wezownica nie ma racji bytu. Wężownica ze stali nierdzewnej bedzie słabiej oddawała ciepło. Czytałem o mozliwości połączenia nierdzewki z miedzia, jednak na moim lokalnym rynku wykonawcy nie praktykowali takich opcji.Pytanie.Czy (jak) nalezy przeliczyć długość oraz średnicę wężownicy ze stali nierdzewnej.Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.11.2016 23:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Nierdzewka do mosiądzu lutem Ag45.Mosiądz do miedzi byle jakim. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.11.2016 23:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Na podparcie miedzi założyć termokurcza.Po jaką cholerę tak sobie życie komplikować? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawidjj 30.11.2016 00:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Bufor 4.3m3 - http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a&p=7345574&viewfull=1#post7345574 - walec z płaskimi dennicami. Górna dennica bez żadnych wzmocnień, mocowana na śruby. Czym zaprzeć dennice o strop by zminimalizować mostek termiczny? Odległość od dennicy do stropu - jakieś 25-30cm. Do testów ciśnieniowych podparłem to klockami drewna (akurat na wcisk wchodziły ścinek z krokwi i murłaty).Macie pomysł na bardziej odpowiedni materiał? Jeśli drewno, to docelowo włóknami w kierunku działania siły (w teorii dużo większa wytrzymałość), czy prostopadle? Tj. postawić "pniaczek" na sztorc, czy "deski" na leżąco? Jaki gatunek drewna, no i jaka powierzchnia przekroju? Z parcia słupa wysokości 6m (spokojna praca, bez gotowania na kotle) wychodzi paręnaście ton nacisku. Pozdrawiamdawidjj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 30.11.2016 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 "podparłbym" tym na czym stoi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_biker 30.11.2016 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Witam, wstępnie narysowałem schemat instalacji jakbym to widział u siebie w domu, Proszę o opinie czy to jest dobrze czy źle? Co ewentualnie zmienić? Czy zawór 3 drogowy jest potrzebny do CWU ? Czy dołożyć jeszcze jakieś zabezpieczenia? Jestem przygotowany na krytykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 30.11.2016 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Podłączenie kocioł bufor - był omawiany już układ kilka stron wcześniej. Odejścia na grzejniki i podłogówkę najlepiej osobne króćce. KONIECZNIE zawory zwrotne na powrocie obiegów między buforem, a trójnikami od zaworów 3d. jak się nie boisz (dzieci) poparzeń to termostatyczny przy CWU niepotrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.