lukasz_biker 30.11.2016 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 "KONIECZNIE zawory zwrotne na powrocie obiegów między buforem, a trójnikami od zaworów 3d"jakiego typu te zawory zwrotne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 30.11.2016 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 30.11.2016 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Na twoim schemacie muszą być tuż przed trójnikami od 3d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_biker 30.11.2016 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 poprawka schematu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 30.11.2016 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Zaworki umieszczone dobrze, tylko przepływ w stroną bufora Jak masz możliwość podłącz kocioł wg schematu jaki proponowałem parę stron wcześniej, główne rury daj słusznej średnicy, aby działało to również na grawitacji. Pompkę może uruchamiać termostat czopuchowy. Jeśli chodzi o obwód podłogówki, to nie ma sensu sterować tego pokojowo, lepiej ręcznie przez zawór 3d. Samoregulacja podłogówki bardzo to ułatwia, a w przyszłości mrzesz pokusić się o siłownik ze sterowaniem pogodowym. Grzejniki jak najbardziej mogą byc regulowane pokojówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.11.2016 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 mac_612 Twój układ który mi wtedy przerobiłeś - imo jest chyba najlepszy, gdzie pompka jest na bypasie, i nie jest wpięta w główny bieg, tj np na powrót bezpośrednio. Po raz 3 przeróbka instalacji, bywa:( ale teraz tymi ręcami. Zmiany ? zawór różnicowy pompki nie 6/4 ( nominał rura). tylko aż 2". Drugi mod: zawór klapowy na powrocie z bufora, ustawiony pod kątem ku kotłowi i też zmiana z 6/4 na 2" - patrząc na światło jakie tworzy uchylona klapka, to nie jest 6/4 a bliżej 1" cal. Układ z zaworem grzybkowym nad temperaturowym ( moje 3 gr w układ) działa bardzo dobrze? ale teraz nie 1" (DN 25) ale DN 32 (5/4 ) różnica jest kolosalna i może światło przepływu będzie wynosić ile ? z około 1" cala. Kocioł naprawdę .. ma mocy przy dobrym hajcowaniu więcej niż tam ta tabliczka podaje .. Całość ? dobrze że pompka odmówiła współpracy ( pewnie kondensator) wyłączyłem, włączyłem i buuuuu cichutkie tylko jak ucho przystawić ... dobrze że jest zapasowa A kto wie czy zamiast klapy, nie dam różnicowego zawory 2" tak sobie teraz pomyślałem. nawet 2/ 1/2" żeby światło rury 6/4 w pełni uzyskać .. może gdzieś jest info - jakie pole przekroju ma dany zawór .. ach trudne pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spinkamidi 30.11.2016 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Nierdzewka do mosiądzu lutem Ag45. Mosiądz do miedzi byle jakim. Na podparcie miedzi założyć termokurcza. Po jaką cholerę tak sobie życie komplikować? Adam M. Rozumiem ,ze wężownica z miedzi na końcu przylutowane do kawałka rurki mosiężnej na dowolny lut. Nastepnie mosiądz do nypla (ocynkowanego) za pomoca lutu Ag45. Nypel ocynkowany do bufora z nierdzewki na dowolny lut. Dopowiedz o jakiego termokurcza chodzi na "podparcie" miedzi. Jestem laikiem w temacie spawania a rozmawiajac ze spawaczem chce dokladnie powiedziec jak powino wygladac wspawanie wezownicy i dodatkowych wyjsc. Domyslam sie ,ze wspawanie do nierdzewki zwyklego ocynkowanego nypla nie bedzie bledem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 01.12.2016 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 No i wyszło .. różnicówka DN40 (6/4) ma tylko 76% przekroju nominalnego .. teraz trzeba będzie zamontować DN 50 (2"). tak samo z klapkowym, ponadto klapkowy pod kątem odpowiednim, aby ułatwić otwarcie jego. Domyslam sie ,ze wspawanie do nierdzewki zwyklego ocynkowanego nypla nie bedzie bledem. jak to zrobisz ? przylutujesz chyba .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawidjj 01.12.2016 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 "podparłbym" tym na czym stoi... Styrodur i 100*C, a może i więcej, to chyba kiepski duet... . Znajdę coś lepszego niż drewno? (a jeśli drewno, to jakie, w jakiej orientacji oraz jaki przekrój?) Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 01.12.2016 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 No i wyszło .. różnicówka DN40 (6/4) ma tylko 76% przekroju nominalnego .. teraz trzeba będzie zamontować DN 50 (2"). tak samo z klapkowym, ponadto klapkowy pod kątem odpowiednim, aby ułatwić otwarcie jego. jak to zrobisz ? przylutujesz chyba .. Zawór raczej daje sie taki jaka jest rura to przewezenie to raczej nie ma wiekszego wplywu na przeplyw woda w tym miejscu bedzie tylko plynela szybciej i jest to odcinek kilkudziesięciu milimetrów co innego gdy byśmy mieli takie przewezenie na odcinku 1mb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Manalessar 01.12.2016 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) mac_612 Twój układ który mi wtedy przerobiłeś - imo jest chyba najlepszy, gdzie pompka jest na bypasie, i nie jest wpięta w główny bieg, tj np na powrót bezpośrednio. Po raz 3 przeróbka instalacji, bywa:( ale teraz tymi ręcami. Zmiany ? zawór różnicowy pompki nie 6/4 ( nominał rura). tylko aż 2". Drugi mod: zawór klapowy na powrocie z bufora, ustawiony pod kątem ku kotłowi i też zmiana z 6/4 na 2" - patrząc na światło jakie tworzy uchylona klapka, to nie jest 6/4 a bliżej 1" cal. Układ z zaworem grzybkowym nad temperaturowym ( moje 3 gr w układ) działa bardzo dobrze? ale teraz nie 1" (DN 25) ale DN 32 (5/4 ) różnica jest kolosalna i może światło przepływu będzie wynosić ile ? z około 1" cala. Kocioł naprawdę .. ma mocy przy dobrym hajcowaniu więcej niż tam ta tabliczka podaje .. Całość ? dobrze że pompka odmówiła współpracy ( pewnie kondensator) wyłączyłem, włączyłem i buuuuu cichutkie tylko jak ucho przystawić ... dobrze że jest zapasowa A kto wie czy zamiast klapy, nie dam różnicowego zawory 2" tak sobie teraz pomyślałem. nawet 2/ 1/2" żeby światło rury 6/4 w pełni uzyskać .. może gdzieś jest info - jakie pole przekroju ma dany zawór .. ach trudne pytania. Czy mógłby Pan opisać to na schemacie ? Wygląda całkiem ciekawie i rozumiem, że wszystkie zawory mają na celu umożliwienie grawitacyjnego grzania bufora przy jednoczesnym uniemożliwieniu rozładowywaniu bufora przez kocioł? mac_612 Zaworki umieszczone dobrze, tylko przepływ w stroną bufora Jak masz możliwość podłącz kocioł wg schematu jaki proponowałem parę stron wcześniej, główne rury daj słusznej średnicy, aby działało to również na grawitacji. Pompkę może uruchamiać termostat czopuchowy. Czy mógłby Pan wyjaśnić jak zrealizować uruchamianie pompy przez termostat czopuchowy? Gdzieś wcześniej wyczytałem, że jest możliwość taniego rozwiązania poprzez podłączenie między sterownik a pompę termostatu, który nawet jeśli będzie włączona pompa kotłowa przez sterownik to i tak nie załączy pompy bez odpowiedniej temperatury na czopuchu(powiedzmy 50-70 stopni). Jest to wykonalne? Jak to podłączyć i jaki termostat użyć? Z innej beczki - czy pompa obiegu grzejnikowego ma być przed czy za zaworem termostatycznym, która ustala temperaturę na grzejniki ? Dziękuję. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez Manalessar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 01.12.2016 09:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 spinkamidiByło opisywane kilka razy. Robimy otwór w płaszczu bufora pasujący do mosiężnego zakończenia rury miedzianej.Ja dla rury fi22 stosuję 3/4 gw>22 .Brzegi otworu pobielamy lutem AG45.Wyciągamy koniec rury przez otwór i wlutowujemy (na twardo) tę mosiężną złączkę na rurę.Cofamy do wnętrza baniaka rurę tak, aby złączka oparła się na pobielonej krawędzi.Oblutowujemy ją.No i jest. Wężownica trochę waży i trzeba ją podeprzeć.Spawa się jakie pręty do ścianki baniaka, które ją podtrzymują, stabilizują jej położenie.NA TE PODPÓRKI zakłada się jakiego węza ogrodowego czy termokurcza tak, aby miedź z nierdzewką w zładzie się nie stykała bezpośrednio. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 01.12.2016 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Styrodur i 100*C, a może i więcej, to chyba kiepski duet... . Znajdę coś lepszego niż drewno? (a jeśli drewno, to jakie, w jakiej orientacji oraz jaki przekrój?) Z góry dzięki Na zdjęciu wyglądało to jak płyty z twardego pur/pir - spokojnie wytrzymują temperatury >100oC i bardzo duże obciążenia. Szukałbym właśnie takich płyt. Manalessar Już kilkakrotnie pokazywałem - chodzi o termostat z sondą o zakresie 50-300oC np od piekarnika. pompkę podłączamy tak aby w szeregu z zasilaniem miała styk tego termostatu. czy pompa obiegu grzejnikowego ma być przed czy za zaworem termostatycznym ma byc za zaworem 3d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elektmar 01.12.2016 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 No i wyszło .. różnicówka DN40 (6/4) ma tylko 76% przekroju nominalnego .. teraz trzeba będzie zamontować DN 50 (2"). tak samo z klapkowym, ponadto klapkowy pod kątem odpowiednim, aby ułatwić otwarcie jego. Też dążę do bardziej wydajnego działania grawitacyjnego. W moim układzie mimo zastosowanie DN50, kociołek spokojne ma nadprodukcje. Musi co kilka minut pomóc pompa. Zauważyłem że niewiele brakuje wydajności przeplywu grawitacyjnego, by w początkowej fazie palenia pompa była zbędna. Po osiągnięciu na dole bufora około 50*, pompa musi już bezwzględnie pomagać. A i najważniejsze, mam brak zaworu regulacji temperatury powrotu, a pompa załącza się dopiero powyżej 90*. Kociołek praktycznie cały czas oscyluje 88-95* Wydajne działanie grawitacji odbiera tyle z kotła, by nie występował kondensat w palenisku. Samo po prostu się reguluje i jest sprawniejszy odbiór z kotła. Z tym odchyleniem klapowego od poziomu dobry pomysł, bo powinien zmniejszyć opory. Jak jednak będzie z blokowaniem przed powrotem do kotła? Termostat na wyjściu chyba byłby najpewniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_biker 01.12.2016 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 mac_612 czy o takie połączenie kocioł bufor Ci chodziło? Nie mogę się doszukać pojęcia " termostat czopuchowy" jaki to i jak działa? Czy do CWU potrzeba jest przepona w tym układzie? Jaką temperaturę na wyjsciu cwu średnio wyciągnie jedna wężownica 25m i przez jaki czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 01.12.2016 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) elektmar to podobnie u mnie bylo ze jak dol bufora byl ok 60 to kociol na wyjsciu mial 100, ciezko bylo grawitacyjnie dobic dol bufora po tym jak zalozylem klapowy 5/4 po skosie, polepszylo sie jak zeszlifowalem klapke do ok 0,7 mm, jednak najlepiej sie ładuje po zalozeniu pompki (zbywała mi ERGA do CWU) dałem czujnik na powrót kotła, po rozpaleniu leci grawitacyjnie, a gdy powrot osiagnie 40 start pompeczki i dobijanie, doloze jeszcze w szereg termostat na czopuch i bedzie cacy klapowy blokował mi ładnie, poki mu nie odbilo, pomogło gdy wlozylem miedzy klapke a uszczelke pierscien gumowy,tak aby uszczelka sie odchylila, wtedy sama gumka lepiej sie PRZYKLEJA bo jest elastyczna, a gdy przylegała do klapki ( ktora sie chyba wykrzywila od temp) to nie dolegała dobrze i sie kiwała na rancie do ktorego ma przylegac Edytowane 1 Grudnia 2016 przez neokuba22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 01.12.2016 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) lukasz_biker Tak o takie. Dodatkowo na górnym przyłączu z kotła do bufora forumowicze montują odpowiednio zmodyfikowany (pochylony, z lżejszą klapką...) zawór klapowy w celu ograniczenia samorozładowania. Ja nie mam i muszę zamykać zawór na powrocie do kotła... "Termostat czopuchowy" - Zwykły termostat z kapilarą odporną na temperatury rzędu 300oC np taki od piekarnika. Kapilarę umieszczamy przytuloną do czopucha, a na termostacie ustawiamy jakąś w miarę niską temperaturę (50-100oC metodą eksperymentów). Termostat ten ma wykryć kiedy w kotle się pali i kiedy w kotle gaśnie. Wężownica osiąga o kilka stopni (2-5oC) temperaturę niższą jak temperatura wody w buforze, tak długo jak jest ciepła woda w buforze Zwykle stosuje się na wyjściu zawór termostatyczny ograniczający tą temperaturę do 40-kilku stopni. מרכבה, elektmar, neokuba22 Najlepiej wspomaga obieg grawitacyjny i jednocześnie ogranicza smorozładowanie... różnica poziomów kocioł-odbiornik (bufor). Kocioł w obniżeniu posadzki np bezpośrednio na chudziaku, bufor na nóżkach... Niestety jak kocioł i bufor są na jednym poziomie, to obieg grawitacyjny należy traktować jako awaryjny. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez mac_612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 01.12.2016 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 a u mnie niestety kociol wyzej wyszedl i wiedzialem ze z dobijaniem dołu bedzie problem, na szczescie rozwiazalem ten problem tanio i bez wielkich przerobek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 01.12.2016 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Najlepiej wspomaga obieg grawitacyjny i jednocześnie ogranicza smorozładowanie... różnica poziomów kocioł-odbiornik (bufor). Kocioł w obniżeniu posadzki np bezpośrednio na chudziaku, bufor na nóżkach...Niestety jak kocioł i bufor są na jednym poziomie, to obieg grawitacyjny należy traktować jako awaryjny. Tu moje pytanie: o poziom - jeden poziom to dół kotła = dół bufora czy powrót do pieca = powrót z bufora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 01.12.2016 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Była już kiedyś o tym dyskusja (jak o wszystkim tutaj chyba) http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a&p=5070784&viewfull=1#post5070784 Niestety pouciekały obrazki. Jeden poziom - dół zładu kotła i dno zładu zbiornika. Przeważnie jest gorzej... Dlatego wymyślono pompki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.