sieno26 10.12.2016 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Wywaliłem dzisiaj zawór klapowy z zasilania przed buforem który nie trzymał po wygaśnięciu kotła i zastąpiłem go zwrotnym 6/4 bez sprężynki zamontowanym w pionie na wyjściu z kotła i niestety ale grawitacja nie jest w stanie go podnieść :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 10.12.2016 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Myślę, że najlepszy jest elektrozawór który w przypadku braku prądu - otwiera się. Klapkowy trzymał nie będzie do czasu, aż kierunek ruchu wody nie spowoduje jego zamknięcia. Ten zawór jest tak prosty, jak kij od budowy cepa. Teraz mam 2" klapkowego+ różnicówka 2" cadilo polecam te różnicówki, wreście coś co ma nominalny przekrój 2" lub 6/4 - a nie patrząc, mierząc wychodzi 1" - a powinno być 6/4. Zresztą najbardziej wkurzyłem się na jedno .. redukcję przez nypel .. z 1" na 3/4 .. teraz poprawiłem tymi ręcami i pompka na 1 biegu działa lepiej niż wtedy na 3 biegu .. piec nie jest w stanie przy maksymalnym ustawieniu - podnieść temp wody. I tak w poniedziałek potrzeba będzie sprawdzić sitko w zaworze przed pompką, poprzednio pompka stanęła- z syfów, nie będę pisał dalej, bo już odpuściłem za te rzeczy .. Edytowane 10 Grudnia 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TAGBA 10.12.2016 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Odnośnie czy zamknięty czy otwarty obawiam się zapowietrzania. Teraz w starym budynku co tydzień musimy odpowietrzać grzejniki możliwe, że jest to spowodowane wielkością instalacji bo podpięta jest pod nią jeszcze hala. Jak to wygląda u was? 1. Ogólnie z tego co widzę to warto jest dać większą średnicę na zasilania i powrocie bufora. W piecu i buforze jest 6/4 cala. Czy część cyrkulacyjną mogę dać 1 calową czy już całościowo dać 6/4 cala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.12.2016 14:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Mamy wróżyć?To się liczy...Jakie zapotrzebowanie na ciepło?Jaka powierzchnia?Podłogówka, blaszaki, żeliwiaki? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TAGBA 10.12.2016 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Co tu niby liczyć? Średnicę rury od pieca do bufora czy to, żeby się instalacja nie zapowietrzała? Straty na poziomie 7kW, 4kW dla parteru (antresola liczona do parteru dla tego więcej kW niż piętro) a 3kW dla piętra instalacja mieszana na parterze podłogówka na piętrze grzejniki niskotemperaturowe. Schemat całej instalacji tutaj http://tiny.pl/gczl9 (instalacja między piecem a buforem teraz modyfikowana pod waszym kontem doświadczań) Edytowane 10 Grudnia 2016 przez TAGBA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 10.12.2016 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Wywaliłem dzisiaj zawór klapowy z zasilania przed buforem który nie trzymał po wygaśnięciu kotła i zastąpiłem go zwrotnym 6/4 bez sprężynki zamontowanym w pionie na wyjściu z kotła i niestety ale grawitacja nie jest w stanie go podnieść :/ Wogole nie podniesie ktoś tak już robił i niby podnosilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 10.12.2016 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Myślę, że najlepszy jest elektrozawór który w przypadku braku prądu - otwiera się. .. Właśnie kilka postów wcześniej pytałem o taki zawór, ale bez odzewu, no z wyjątkiem tego, że się mylę i zawory klapowe działają - ale nie u mnie. Myślałem jednak nie o elektrozaworze, a o zaworze kulowym z siłownikiem Nie tyle jest otwarty bez napięcia co otwiera się gdy nie ma napięcia (prąd do otwarcia jest z wbudowanego kondensatora), a gdy przyłożymy napięcie to się zamknie. Prąd pobiera w sumie tylko podczas otwierania i zamykania, więc utrzymywanie go w stanie zamkniętym - ciągle podawane napięcie - nie powoduje poboru prądu, czyli nie generuje niepotrzebnych kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dlubaczdomowy 10.12.2016 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 (edytowane) po uwzględnieniu uwag mistrza Adama i Okty popełniłem takie oto wężownice: Większość rury jest na odcinku 35-40 cm, w dół schodzą tylko trzy zwoje. Jedna większa o średnicy około 65-67cm druga mniejsza o średnicy około 50-55 cm , i samo trochę wyszło, że jest lekko stożkowa tzn lekko rozszerza się ku górze. obie mają 25mb cu 18 jedna nawinięta w lewo druga w prawo Edytowane 10 Grudnia 2016 przez dlubaczdomowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dlubaczdomowy 10.12.2016 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 (edytowane) ciąg dalszy tutaj widać już wstawioną mniejszą wężownicę w większą. (na razie wstępnie na trytytkach) swoją drogą to kurde czasu schodzi na te wężownice :/ lutowanie robiłem palnikiem acetylenowo-tlenowym z tym ,że mam taką malutką nasadkę na palnik. Zrobione toto z miedzi więc można sobie uprofilować jak się chce, jest tak mały, że bez większych problemów mogłem go włożyć pomiędzy rurki w wężownicy. Z tego co gościu w sklepie mówił to występują też te nasadki w wersji na propan. Czyli zamiast acetylenu propan i można jechać. Co do gięcia rury to tak jak Adam pisze POWOLI to robić !! Jak się rozpędziłem i pociągłem to od razu załamana rurka:/ trza potem wycinać mufować itp... Edytowane 10 Grudnia 2016 przez dlubaczdomowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 10.12.2016 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 U mnie zawór klapowy nie trzyma, choć zmieniałem, dołożyłem drugi, obciążyłem klapkę i tak po trochę przepuszcza - po wypaleniu zakręcam kulowy. Postanowiłem zamontować zawór z siłownikiem, ale nie wiem czy się to sprawdzi (pisałem o tym w poście #13566) . a próbowałes takie cos? juz dosc długo działa po modyfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 10.12.2016 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Właśnie kilka postów wcześniej pytałem o taki zawór, ale bez odzewu, no z wyjątkiem tego, że się mylę i zawory klapowe działają - ale nie u mnie. Myślałem jednak nie o elektrozaworze, a o zaworze kulowym z siłownikiem Nie tyle jest otwarty bez napięcia co otwiera się gdy nie ma napięcia (prąd do otwarcia jest z wbudowanego kondensatora), a gdy przyłożymy napięcie to się zamknie. Prąd pobiera w sumie tylko podczas otwierania i zamykania, więc utrzymywanie go w stanie zamkniętym - ciągle podawane napięcie - nie powoduje poboru prądu, czyli nie generuje niepotrzebnych kosztów. Ale jest "drogi" dobry wtedy kiedy bufor ma trzymać parę dni, niczym się rozładuje. Jak na razie 1300 L jest to wartość mizerna na chałupę która średnio potrzebuje 10 kWh. Stąd coś bliżej 3m3 wody by się zdało. Ale w planie jest gruntowna termomodernizacja, stąd też później starczy aż nad to. Przy +12 st 2 dni spokojnie utrzymał energiii Zawór elektro - koszt 500 zł? szukałem https://www.unisan.net.pl/products/elektrozawor-dn40-64-nz-epdm o nawet mniej ważne aby wytrzymywał do ponad 100st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dlubaczdomowy 10.12.2016 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 A jeszcze jedno pytanie odnośnie tych problemów z rozładowywaniem samoczynnym bufora. Laddomat czy to ustrojstwo nie załatwi większości problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 10.12.2016 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Być może, ale on jest na głównej gałęzi i jak by nie było, nie ma nominalnych przekrojów np 6/4 .. tak że pole przepływu jest takiej wielkości, akurat przerabiałem układ, wszytko szło znieść, ale nypel 1" na 3/4 mnie podgotował .. dławił przepływ równo, pompka która teraz na 1 biegu daje radę, wtedy na 3 nie dawała rady. Ten układ który już zapodawałem, zapodałem zdjęcie, dać mu elektrozawór z czasem i po sprawie, ale tylko wtedy kiedy potrzeba rozładowywać bufor w trybie kilku dniowym. Teraz budynek potrzebuje znacznie więcej energii. Kolejny wniosek ? bufor nad piecem,(ale tylko w piętrowym budynku) kurcze teraz przyszło mi do łba .. że przecież trzeba było strop wzmocnić w jednym pomieszczeniu i bufor grzał by się na grawitacji i też bez niczego by się nie rozładował .. Dwa podciągi po 1,4m np 25x30.. plus 4 słupki i gotowe trochę dłuższa rura i po sprawie. Ważne że teraz grawitacja pozwala - przy braku prądu, na nie wygotowanie kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 10.12.2016 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Podciagi i wzmocnienia to nie problem chodzi o miejsce na takiego kolosa na parterze gdy mamy piwnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 10.12.2016 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Ale jest "drogi" dobry wtedy kiedy bufor ma trzymać parę dni, niczym się rozładuje. Jak na razie 1300 L jest to wartość mizerna na chałupę która średnio potrzebuje 10 kWh. Stąd coś bliżej 3m3 wody by się zdało. Ale w planie jest gruntowna termomodernizacja, stąd też później starczy aż nad to. Przy +12 st 2 dni spokojnie utrzymał energiii Zawór elektro - koszt 500 zł? szukałem https://www.unisan.net.pl/products/elektrozawor-dn40-64-nz-epdm o nawet mniej ważne aby wytrzymywał do ponad 100st. Ten co dałem link (tylko że to 1") z siłownikiem 2-przewodowym kosztuje 260zł (5/4" 330 zł), a wytrzymałość do 150*C. U mnie teraz bufor ładuję co 2-3 dni, a w lecie co 7 - wszystko stoi w nieogrzewanym garażu pod domem, więc gdy woda się cofa to szybko się wychładza. Jednak zawór musi poczekać, bo kupiłem właśnie termometr 8-kanałowy, który zamontuję w mieszkaniu, aby mieć podgląd na temperaturę bufora, kotła, co, cwu a także zewnętrzną Aktualnie też mam zajęcie - testuję zrobiony na Arduino elektroniczny miarkownik ciągu - to też mnie kosztowało koło 180 zł Odnośnie zaworu, który podałeś. To zawór z cewką 26W musi być NO, więc gdy nie będzie się palić (zawór musi być zamknięty) będzie ciągle pobierał prąd, a to niepotrzebny koszt. Zawór z siłownikiem pobiera prąd tylko w czasie zamykania/otwierania i to tylko 6W a próbowałes takie cos? [ATTACH=CONFIG]375547[/ATTACH] juz dosc długo działa po modyfikacji Takiego rozwiązania nie próbowałem, ale teraz to zbyt dużo do przerabiania. Edytowane 10 Grudnia 2016 przez tomno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 10.12.2016 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Ten termometr 8 kanałowy to gdzie można dostać ja akurat potrzebuje do rekuperatora i ile kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 10.12.2016 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Odnośnie zaworu, który podałeś. To zawór z cewką 26W musi być NO, więc gdy nie będzie się palić (zawór musi być zamknięty) będzie ciągle pobierał prąd, a to niepotrzebny koszt. Zawór z siłownikiem pobiera prąd tylko w czasie zamykania/otwierania i to tylko 6W tak masz rację - można pomylić te zawory - bo są 2 rodzajów, ale myślałem nad takim który bez prądu sam się otworzy. Kumam że to koszt dodatkowy jakieś 93,6 kWh energii elektrycznej przez 150 dni x(24h). jak by nie było ~60 zł 3,14 x door Termometr 8 kanałów będzie dość drogi - z tego co pamiętam 0,2 kzł. Można i pewnie się tym zajmę dla siebie- to zrobić na procesorze i z rejestracją parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 10.12.2016 23:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Takiego rozwiązania nie próbowałem, ale teraz to zbyt dużo do przerabiania. nie chodzi mi o ustawienie zaworu (chociaz to pomaga przy grawitacji) tylko o to aby włozyc COS miedzy klapke a uszczelke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 10.12.2016 23:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 termometr 8 kanałowy koszt 110 zł plus każda czujka około 5 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 10.12.2016 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 Jak się rozpędziłem i pociągłem to od razu załamana rurka:/ trza potem wycinać mufować itp... Niestety u mnie w jednym miejscu taka została dostarczona lekko zagięta... Kilka ruchów cęgami i jakoś niezdarnie ale udało się przywrócić światło przepływu. Wężowniczki piekne bo.... SĄ teraz jak utrzymasz temp 40-45*C minimalnie w strefie gdzie jest te 15-20 zwojów na górze to będzie spokojnie "nagrzana" żonka rano zadowolona pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.