Adam.1983 14.01.2017 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 To przeczytaj całą rozmowę w temacie grzania płyty fundamentowej ( zwłaszcza ze stron 692 i 693 ) i wyciągnij wnioski z odpowiedzi, nie napisał tego w prost ale odpowiedzi na posty to sugerują. No chyba że ja wyciągam mylne wnioski. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 14.01.2017 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Przymierzam się w końcu do zalania mojego solara dachowego i tarasowego glikolem aby nie spuszczac z nich wody przed zimą i rozglądam się za wymiennikiem plan mam taki ze wymiennik plytowy ma wisieć na ścianie w okolicy dna bufora i ma hulac na grawitacji czy jest tu ktoś zorientowany w takim temacie wydaje mi się ze im większy wymiennik tym lepiej taki 30kw wystarczy pow. Wymiany ok.0,6m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 14.01.2017 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) To przeczytaj całą rozmowę w temacie grzania płyty fundamentowej ( zwłaszcza ze stron 692 i 693 ) i wyciągnij wnioski z odpowiedzi, nie napisał tego w prost ale odpowiedzi na posty to sugerują. No chyba że ja wyciągam mylne wnioski. Pozdrawiam Wg mnie błąd tkwi w przyjętym przez Ciebie założeniu, że cała płyta jest grzana do tej samej temperatury. A kto broni zagęścić rozstaw rurek czy zwiększyć przepływ pod odpowiednimi pomieszczeniami. Zanim to ciepło z cieplejszego fragmentu płyty przejdzie wzdłuż płyty do sąsiednich pomieszczeń, to duża jego część zostanie oddana do właściwego pomieszczenia, prawie cała reszta wejdzie pionowo w górę w ścianę nośną lub działową i w większej części dotrze tam gdzie miała dotrzeć. Płytą (i trochę ścianą) do sąsiedniego pomieszczenia przedostanie się jakiś "mały pikuś" z tego ciepła. Zresztą w każdym rodzaju ogrzewania jest jakiś przepływ ciepła między pomieszczeniami o różnych temperaturach, a pomimo tego da się utrzymać założone temperatury jeśli ktoś to policzył a nie na oko robił. Nie odnoszę się do kwestii pękania betonu - nie znam się na tym. Takie rozwiązanie zraża mnie z innego powodu. Jeżeli rezygnujemy ze styropianu i wylewek na płycie, to większość instalacji trzeba wykonać przed zalaniem płyty, bo potem nie będzie miejsca np. na wod-kan. Wypadało by już wtedy mieć projekt wnętrza, albo przynajmniej być pewnym, gdzie będzie brodzik, wanna, zlew, zmywarka, itp. Jeśli chcesz je wykonywać samodzielnie, to po zrobieniu zbrojenia powinieneś wstrzymać ekipę na jakiś czas, zanim tego nie rozprowadzisz. A normalnie po postawieniu stanu surowego zamkniętego masz sporo czasu, żeby wszystko przemyśleć, podłubać, poprawiać, itd. Na etapie zalewania płyty musisz tylko znać lokalizację pionów kanalizacyjnych i przyłączy. Edytowane 14 Stycznia 2017 przez SzymonKc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_1609 14.01.2017 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Witam Stoje przed dylematem budowy bufora i mam pewne watpliwosci Dom jakies 140 m2 ocieplony 15 cm styropianem grafitowym, w całym domu podlogówka około 800 metrów rurki. W kotłowni planowany jest piec na drzewo, niestety z braku miejsca zmiesci sie mi bufor tylko o pojemnosci 700 litrów czy taki bufor ma sen ?? Czy taki układ moze pracowac w cisnieniu? Oczywiscie zawory bezpieczenstwa itp zamontowane, przetwornica z akumulatora do podtrzymania zasilania na pompkach. Nie mam mozliwosci zrobienia podlogówki bez ciśnienia, brak miejsca na zbiornik wyrównawczy u góry. Czy bufor robic otwarty z piecem jak cos??(zbiornik wyrównawczy w kotłowni u sufitu) a podlogówka układ zamkniety i grzana przez wymiennik z bufora (dodatkowa pompka która chodzi) Po przeczytaniu polowy forum zgłupiałem co robic... Doradźcie coś.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 14.01.2017 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 ...planowany jest piec na drzewo, niestety z braku miejsca zmiesci sie mi bufor tylko o pojemnosci 700 litrów czy taki bufor ma sen ?? ...Nie mam mozliwosci zrobienia podlogówki bez ciśnienia, brak miejsca na zbiornik wyrównawczy u góry. Czy bufor robic otwarty z piecem jak cos??(zbiornik wyrównawczy w kotłowni u sufitu) a podlogówka układ zamkniety i grzana przez wymiennik z bufora (dodatkowa pompka która chodzi) Po przeczytaniu polowy forum zgłupiałem co robic... Doradźcie coś.. Bez stresu... Bufor do kotła na drewno obowiązkowy - wręcz są to warunki gwarancji w co poniktórych kotłach, nawet jak będzie 700l. To czy sam bufor uzbroisz w wężownice CWU, solarną, etc to już zależy co chcesz mieć i ile masz na to kasy ale nawet tylko baniaczek z 4 króćcami wystarczy jako niezbędne minimum. U mnie wstępnie w okresie gdzie robiłem próby na warsztacie kocioł/bufor/grzejniki naczynie wyrównawcze było raptem kilka cm wyżej niż górna dennica bufora i wszystko śmigało więc tym też się nie przejmuj. Czy podłogówka w zamkniętym skoro masz ją na samym dole (bo tak masz prawda?), poniżej wszystkich innych elementów to tam będzie panować najwyższe ciśnienie. Pułapką może być miejsce umieszczenia pompy kotłowej tak aby nie wytwarzało się podciśnienie na elementach, które mogą wtedy zasysać powietrze bo jednak w stanie statycznym będzie u Ciebie niskie ciśnienie 0,2-0,3 bara więc takie ryzyko po włączeniu pompy istnieje. Jak zadbasz o to aby w miejscach gdzie to podciśnienie może powstać nie było odpowietrzaczy to nie zassa. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 14.01.2017 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Przymierzam się w końcu do zalania mojego solara dachowego i tarasowego glikolem aby nie spuszczac z nich wody przed zimą i rozglądam się za wymiennikiem plan mam taki ze wymiennik plytowy ma wisieć na ścianie w okolicy dna bufora i ma hulac na grawitacji czy jest tu ktoś zorientowany w takim temacie wydaje mi się ze im większy wymiennik tym lepiej taki 30kw wystarczy pow. Wymiany ok.0,6m2 Mam tak własnie zrobione i wymiennik udało mi sie kupic (na złomie, ale czysty i sprawny) 40 płytowy i wysoki na 55 cm, plusem jest to, ze ma króćce 1 calowe, a w grawitacji jednak przekroje sa wazne, przewaznie te mniejsze wymienniki mają 3/4 i sa niskie wiec grawitacja moze miec ciezko, A co sam Mistrz o tym sądzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_1609 14.01.2017 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Podlogówke mam zarówno na parterze (który jest 0,5 metra wyżej niz kotłownia) jak i na całym pietrze .Dlatego zastanawiam sie czy moge podłaczaczyc bufor w system zamkniety razem z podlogówkami czy musze robic dodatkowy wymiennik do podlogówki a bufor stawiac w systemie otwartym czy wszystko moze byc w systemie zamknietym??. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2017 16:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Naprawdę chcecie, aby po 694 stronach wałkowania tematu napisać Wam raz jeszcze wołami i wykładać łopatą prawdy zawarte w podręczniku fizyki dla I klasy liceum? "Są tacy co budują bufory ze starych przerdzewiałych kominów, bo nie rdzewieje zbiornik od środka - wolny wybór." Nie z przerdzewiałych a z pordzewiałych.To jest różnica!Jak ktoś rozróżnia picie w Szczawnicy od szczania w piwnicy - to ją rozumie. Od pierwszej strony wątku piszę i podkreślam, że MOŻNA takie konstrukcje tworzyć we własnym zakresie z tego, co pod nogami się wala i że MOGĄ BYĆ NAWET LEPSZE jak te "fabryczne" a naprawdę będą tańsze!Wymaga to jednak dobrej znajomości PODSTAW fizyki i jakich takich zdolności manualnych oraz jakiego takiego zaplecza warsztatowego.Efekty uzyskane będą bardzo dobre a i satysfakcja niemała.Co jakiś czas trafia tu jakiś nawiedzony mniemanolog, który i tak "wie lepiej"!Podstawą jego twierdzeń jest - PRZECIEŻ TO OCZYWISTE, PRZECIEŻ WSZYSCY TO WIEDZĄ, PRZECIEŻ TAK JEST - BO TAK!A to, że zwykle praktyka pokazuje coś innego?Tym gorzej dla praktyki! Dla faktów! Ze zwykłym pojęciem CIEPŁA mają niezwykłe problemy pojęciowe...We łbach im się pomieścić nie chce, że w USTALONYCH STANACH energetycznych ciepło po prostu NIE ISTNIEJE!O cieple możemy mówić tylko wtedy, gdy stan energetyczny się zmienia i WTEDY mówimy - że ciepło PRZEPŁYWA.A przepływa w drodze przewodnictwa, konwekcji (unoszenia) i promieniowania.Dla wielkiej bandy "wiedzących lepiej" zwykłe drewno w więźbie jest MOSTKIEM CIEPLNYM a na podłodze WSPANIAŁYM TERMOIZOLATOREM.I sprzeczności w tym dla nich - nie ma!Dystrybucja ciepła drogą wypromieniowywania z płyty podłogowej to mit, cuda i łgarstwa adama_mk i jemu podobnych!Dla nich - ogrzewanie musi być CIEPŁE bo inaczej nie działa...Pojęcie faktu, że wiaderko lodu jest wściekle gorące jest poza ich zdolnościami percepcji.Przecież to jest LÓD!No tak!Ale dla mnie (i dla wielu kumatych) on ma około 273 stopni!Blisko TRZYSTA tych stopni!Stopni Kelwina, wielkościowo od stopni Celsiusa nie różniących się wcale... Czasem łapy po prostu opadają jak po raz stopięćdziesiątyósmy trzeba kolejnemu, co "wpadł w środek wątku, czasu nie ma tych pierdół od początku czytać" - tłumaczyć podstawy...Wybaczcie więc, jak mi czasem nerwy puszczą i jakaś kolejna osoba dowie się, że nieoczytanym głąbem jest (co, nota bene, jest prawdą).Mało uprzejme, wiem, ale i ja miewam "gorsze dni". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2017 16:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 "A co sam Mistrz o tym sądzi? " Nie sądzi...SPRAWDZA zwykle, czy zastosowanie TEGO PRZEDMIOTU spełni warunki uruchomienia procesu (jakiegoś, tu - uruchomienia obiegu grawitacyjnego).Jakie to warunki - tłumaczono WSZYSTKIM w szkole. Fakt!Mnie łatwiej bom też belfer, co wiele razy to tłumaczył... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2017 16:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 pawel_1609 Napisz nam tu, proszę, JAKI JEST KONIECZNY POWÓD, ABY PODŁOGÓWKA BYŁA W UKŁADZIE ZAMKNIĘTYM !!!NA POCZĄTKU PODAJ ŚCISŁĄ DEFINICJĘ UKŁADU ZAMKNIĘTEGO I OTWARTEGO !!! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_1609 14.01.2017 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) Układ zamkniety dla mnie to taki układ który pracuje w cisnieniu a piec bufor i podlogówka połaczone sa razem a ewentualny wzrost cisnienia rekomesowany jest przez naczynie przeponowe np takie. http://allegro.pl/naczynie-naczynia-przeponowe-wzbiorcze-co-50-akc-i6583729803.html Układ otwarty to taki w którym zbiornik wyrównawczy jest otwarty i przyjmuje wzrost cieczy a w razie czego (zagotowania wody) wyrzuci nadmiar w kanalizacje. Dlaczego układ zamkniety dla podlogówki- ponieważ nad kotłownia pomieszczenie dokladnie garderoba jest jeszcze ponizej poziomu pietra a wyzej rury do zbiornika musialy by isc pod poszyciem dachowym dość daleko zebym mogl postawic zbiornik wyrównawczy co skutkowało by ich zamarznieciem. Stad moje pytanie czy cały układ z buforem mogl by pracowac w ukladzie zamknietym z odpowiednim naczyniem przeponowym??Oczywiscie przy ukadzie zamknietym byly by wszystkie zabezpieczenie wymienione wczesniej. Paweł. Edytowane 14 Stycznia 2017 przez pawel_1609 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 14.01.2017 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Witam. Mistrzu adamie mk,jaja sobie robisz z tym kurzem w starych instalacjach z podłogówką? Przypalony kurz pewnie też nie istnieje z konwektora. Widziałeś,byłeś w takim domu kilka godzin,dni? Nie nie byłeś,bo to co tu jest nowością zwane podłogówką,za miedzą,ale tą dalszą nie w DeDeerze,było już w latach 60-tych,prawdziwy rozkwit to lata 70-te,kiedy w naszym kraju jeszcze nikt o tym nie słyszał. W tych domach,"nie nowym budownictwie" nie ma 20 cm. styro,a sam przecież głosisz słuszną tezę,że najwięcej właśnie mamy takich domów. Tu wszystko opisane i przebadane http://www.bosy-online.de/Betonkernaktivierung/Glueck_Thermische_Bauteilaktivierung.pdf Tu masz na temat kurzu,potwierdzenie tego czego nie wiesz,bo wszystkiego wiedzieć nie możesz. http://www.schoener-wohnen.de/einrichten/27612-rtkl-fussbodenheizung https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.schoener-wohnen.de/einrichten/27612-rtkl-fussbodenheizung&prev=search http://www.thermopower.de/fileadmin/PDF/Artikel_Strahlungswaerme.pdf https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.thermopower.de/fileadmin/PDF/Artikel_Strahlungswaerme.pdf&prev=search A teraz pomyśl na spokojnie,co się stanie jak powietrze ciepłe z podłogi przepcha się do góry,wszak to coś grzeje wbrew grawitacji. Tylko dzięki super izolacji=niska temp. zasilania, nie ma problemów zdrowotnych u ludzi lekko schorownych,wiem, ty jesteś zdrowy jak ryba i ciebie nie dotyczy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2017 18:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) miedziannik Opisz, proszę, JAK promieniowanie podczerwone ten kurz unosi!Znam zjawisko "ruchów Browna". pawel_1609 PAŁA Z DWOMA MINUSAMI!!! Prosiłem i ponawiam: NIE MNIEMAJ!!!PODAJ definicję układu otwartego i zamkniętego! Bo?Bo, KURWA, coś chcesz ZBUDOWAĆ!A kompletnie nie wiesz - co... Adam M. dopiszę... My tu W DUPIE mamy to, czym taki układ jest DLA CIEBIE!!!Ja pytam CZYM JEST - w świetle fizyki i jej sprawdzonych, przyjętych zasad. A.M. Edytowane 14 Stycznia 2017 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2017 18:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 I napiszę coś jeszcze, abyś nie brał tego co wcześniej napisałem przeciwko sobie! PRAWA FIZYKI (które tymi procesami rządzą) są OBIEKTYWNE ! A to znaczy, że NIE ZALEŻĄ OD TEGO CO KTO WOLI CZY CO KTO UWAŻA! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_1609 14.01.2017 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) adam_mk Moge ci wrzucic definicje układu otwartego i zamknietego prosze. Układ c.o. otwarty - to system grzewczy w którym źródło ciepła (zwykle kocioł), rurociągi, armatura i odbiorniki ciepła (np. grzejniki) pozostają pośrednio w stałym połączeniu z powietrzem. Miejscem tego połączenia w instalacji grzewczej jest otwarte, przelewowe naczynie wzbiorcze, które zwykle jest pojemnikiem wykonanym ze stali, w formie sześcianu, który do pewnej części wypełniony jest wodą (tą samą wodą która znajduje się w kotle i grzejnikach, ...) a pozostałą jego objętość wypełnia powietrze atmosferyczne. Przelewowe otwarte naczynie wzbiorcze zabudowane musi być ponad najwyższym punktem instalacji grzewczej Układ c.o. zamknięty - to układ w którym otwarte, przelewowe naczynie wzbiorcze zastąpiono zbiornikiem ciśnieniowym. Jest to urządzenie zamknięte, wykonane zwykle w formie walca w którym fabrycznie umiejscowiono membranę (gumową przeponę) która z jednej strony ma styczność z wodą grzewczą a z drugiej z gazem (azotem, powietrzem) wpompowanym kompresorem do ciśnienia zbliżonego do wymaganego ciśnienia wody w układzie grzewczym. Moge przytaczać setki definicji ktore sa w internecie ale czy to cos zmienia ??Jesli ta ci nie odpowiada moge przytoczyc inna . Edytowane 14 Stycznia 2017 przez pawel_1609 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2017 19:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 "Moge przytaczać setki definicji ktore sa w internecie ale czy to cos zmienia ??Jesli ta ci nie odpowiada moge przytoczyc inna . ' TA mi odpowiada!Ale...Czy ZROZUMIAŁEŚ jej treść?Przeczytaj ją kilka razy i ZOBACZ, że opisuje OTWARCIE NA ATMOSFERĘ Ziemi!Czyli,taka instalacja pozostaje POD CIŚNIENIEM atmosfery Ziemskiej.Nie pracuje więc BEZCIŚNIENIOWO. GÓRA TWOJEGO SYSTEMU pracuje wiec pod ciśnieniem atmosferycznym, a DÓŁ ?Pod ciśnieniem atmosferycznym PLUS ciśnieniem słupa cieczy (wody).W kotłowni domu o wysokości 10m (10m wyżej, nad kotłem, jest naczynie wzbiorcze) w kotle masz CIŚNIENIE 2at.Jest to ciśnienie BEZWZGLĘDNE !Bo ciśnienie WZGLĘDNE (nadciśnienie, ciśnienie względem atmosfery) wynosi 1 at. ZAMKNIJ teraz ten układ NA CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE, DOPOMPUJ TAM 0,1 at - czyli 1m słupa wody i...Masz tak upragniony UKŁAD ZAMKNIĘTY ! CZYM SIĘ RÓŻNIĄ ?!BARDZO "INACZEJ" PRACUJĄ? A teraz przeczytaj sobie raz jeszcze to, od czego zaczęliśmy dyskusję... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2017 19:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Mam nadzieję, ze wiesz, ze woda wrze POD CIŚNIENIEM ATMOSFERYCZNYM w około 100stC.Pod ciśnieniem zwiększonym wrze w temperaturach wyższych, co jest zjawiskiem znanym i sprawdzonym.Czy DLATEGO WŁAŚNIE "zamykamy" układy grzewcze aby można było w nich grzać do np.120stC?(wtedy nadciśnienie musi być rzędu 2at) Tak czy nie?A jak nie - to CZEMU? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 14.01.2017 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) Tak czy nie? A jak nie - to CZEMU? Ja JA JA ja wiem... (tutaj ręka podniesiona do góry, rumieńce na policzkach i podniecenie w oczach ) Bo nie chcemy mieć bomby w domu? Mam piątkę? Bo jak nie to poproszę o odesłanie do materiałów bo wolę zdobywać wiedzę a potem się nią dzielić niż się dzielić nie zdobyta wiedzą ...rury do zbiornika musialy by isc pod poszyciem dachowym dość daleko zebym mogl postawic zbiornik wyrównawczy co skutkowało by ich zamarznieciem. Niekoniecznie. Jeśli cyklicznie ładujesz i rozładowujesz bufor to część wody jest do niego cyklicznie zabierana i dostarczana. Dokładne ocieplenie rury wzbiorczej i samego zbiornika uchroni Cię przed zamrożeniem w nim/rurach wody chyba, ze wyjedziesz na X czasu w zimę to wtedy najpierw warto sprawdzić czy nie zamarzły. Gdyby jednak taka sytuacja miała nastąpić to rurę owijasz wcześniej kablem grzejnym i ustawiasz termostat od klimatyzacji, który steruje grzaniem rury i kawałka naczynie wzbiorczero jak temp. na tej rurze spadnie poniżej przykładowo 3*C. Stad moje pytanie czy cały układ z buforem mogl by pracowac w ukladzie zamknietym z odpowiednim naczyniem przeponowym?? Odpowiednim czyli ok 8% pojemniści wodnej. Znajomy zamontował za małe i ciśnienie wzrastało mu do 2 bar kiedy ładował bufory do 85*C i tutaj małe wyjaśnienie: tu nie chodzi o to do ilu zagrzewasz wodę w kotle i ją wypuchasz do bufora ALE i to ile tej wody zagrzejesz i do jakiej temperatury bo to ta temperatura i jej ilość (wody) decyduje jak bardzo rozpręży się woda. Inaczej: inaczej działa układ ciśnieniowy w którym kocioł pracuje prawie stale i bufor nagrzany jest też prawie tak samo a inaczej jak masz skrajne cykle ładowania i rozładowania bufora. pozdro Edytowane 14 Stycznia 2017 przez Okta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam.1983 14.01.2017 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Wg mnie błąd tkwi w przyjętym przez Ciebie założeniu, że cała płyta jest grzana do tej samej temperatury. A kto broni zagęścić rozstaw rurek czy zwiększyć przepływ pod odpowiednimi pomieszczeniami. Zanim to ciepło z cieplejszego fragmentu płyty przejdzie wzdłuż płyty do sąsiednich pomieszczeń, to duża jego część zostanie oddana do właściwego pomieszczenia, prawie cała reszta wejdzie pionowo w górę w ścianę nośną lub działową i w większej części dotrze tam gdzie miała dotrzeć. Płytą (i trochę ścianą) do sąsiedniego pomieszczenia przedostanie się jakiś "mały pikuś" z tego ciepła. Zresztą w każdym rodzaju ogrzewania jest jakiś przepływ ciepła między pomieszczeniami o różnych temperaturach, a pomimo tego da się utrzymać założone temperatury jeśli ktoś to policzył a nie na oko robił. Nie odnoszę się do kwestii pękania betonu - nie znam się na tym. Takie rozwiązanie zraża mnie z innego powodu. Jeżeli rezygnujemy ze styropianu i wylewek na płycie, to większość instalacji trzeba wykonać przed zalaniem płyty, bo potem nie będzie miejsca np. na wod-kan. Wypadało by już wtedy mieć projekt wnętrza, albo przynajmniej być pewnym, gdzie będzie brodzik, wanna, zlew, zmywarka, itp. Jeśli chcesz je wykonywać samodzielnie, to po zrobieniu zbrojenia powinieneś wstrzymać ekipę na jakiś czas, zanim tego nie rozprowadzisz. A normalnie po postawieniu stanu surowego zamkniętego masz sporo czasu, żeby wszystko przemyśleć, podłubać, poprawiać, itd. Na etapie zalewania płyty musisz tylko znać lokalizację pionów kanalizacyjnych i przyłączy. Owszem nikt ci nie zabroni zagęszczać rurek, starym rozpadającym się gratem bez przeglądu też ci nie zabronią jeździć ( chyba że wpadniesz na kontroli ), kwestia konsekwencji, zdecydowałbyś się na ryzykowne naprężenia w swoim fundamencie ? Jak już grzana płyta to cała jedną temperaturą a nie strefami. Do kogo kogokolwiek ( architekci ) nie poszedłem z przeprojektowaniem fundamentów na płytę ogrzewaną to pukali się w głowę a o grzaniu stref nie chcieli słyszeć. Stąd moje twierdzenie że nie powinno się tego robić, owszem są firmy które sprzedają swój produkt pod postacią grzanych płyt ( parati, legalett, megaterm, itp ) ale to nie oni później mieszkają w tych domach. Proste skoro jak robisz wylewki w domu to technologia nagazuje robić dylatacje obowiązkowo w drzwiach i przy dużych powierzchniach również w pomieszczeniach żeby wyeliminować naprężenia, dlaczego przy płycie miałoby być inaczej to też beton ? Co do kwestii instalacji, robiąc płytę fundamentową nie ma większego znaczenia czy ogrzewana czy nie, lokalizacje pionów w obu przypadkach musisz znać na etapie przygotowywania podbudowy a nie po wykonaniu zbrojenia gdyż kanalizacji nie umieszcza się w płycie tylko pod nią, rura lecąca w betonie przez spora długość znacząco osłabiłaby konstrukcje, oraz rur nie zalewa się bezpośrednio w betonie tylko daje rury osłonowe. Pozdrawiam Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam.1983 14.01.2017 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Witam Stoje przed dylematem budowy bufora i mam pewne watpliwosci Dom jakies 140 m2 ocieplony 15 cm styropianem grafitowym, w całym domu podlogówka około 800 metrów rurki. W kotłowni planowany jest piec na drzewo, niestety z braku miejsca zmiesci sie mi bufor tylko o pojemnosci 700 litrów czy taki bufor ma sen ?? Czy taki układ moze pracowac w cisnieniu? Oczywiscie zawory bezpieczenstwa itp zamontowane, przetwornica z akumulatora do podtrzymania zasilania na pompkach. Nie mam mozliwosci zrobienia podlogówki bez ciśnienia, brak miejsca na zbiornik wyrównawczy u góry. Czy bufor robic otwarty z piecem jak cos??(zbiornik wyrównawczy w kotłowni u sufitu) a podlogówka układ zamkniety i grzana przez wymiennik z bufora (dodatkowa pompka która chodzi) Po przeczytaniu polowy forum zgłupiałem co robic... Doradźcie coś.. A chcesz robić bufor prostopadłościenny czy owalny ? skoro owalny to czemu bezciśnieniowy ? Układ otwarty ma swoje wady więc lepiej jest robić zamknięty wtedy pompy lepiej pracują, spora większość potrzebuje do poprawnej pracy przynajmniej 0,15bar. Przy wyższych temperaturach więcej bo inaczej wpada w kawitacje, przy podłogówce raczej nie ma z tym problemu bo są niskie temperatury ale przy piecu już jest trudniej ( ja miałem z tym problemy bo też mam piec na drewno, ale z racji konieczności wykonania prostopadłościennego zbiornika muszę mieć układ otwarty ). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.