Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam.

Adam mk,znam prawo Stefana Botzmanna i Kirchhoffa i co z tego.:)

NIE PROMIENIOWANIE IR KURZ UNOSI,TYLKO CIEPŁE POWIETRZE NAD PODŁOGĄ,KIEDY TO WRESZCIE POJMIESZ

Możesz co kilka minut sprzątać a kurz co chwila opadnie,ON JEST CAŁY CZAS W POWIETRZU,fruwa sobie,podejdź do okna w słoneczny dzień i stań z boku,może w końcu uwierzysz.

Każde ogrzewanie produkuje konwekcję,nawet kominek kaflowy bez kanałów konwekcyjnych.;)

tylko bardzo bardzo powoli,czym temp. wyższa kafli,podłogówki,ogrzewania ściennego,tym większa konwekcja.

http://www.ib-rauch.de/bauphysik/formel/konvektion.html

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.ib-rauch.de/bauphysik/formel/konvektion.html&prev=search

Czytasz co linkuje,wątpię,gdybyś znał niemiecki to bym cię tym zasypał,większość to dupne pdf-y=tłumacz nie chce robić.:eek:

Nie mam do ciebie pretensji, skąd masz wiedzieć jakie były podłogówki 40 lat temu,w Polsce takich nie ma,ale nabijanie się KURWA ZE MNIE TO ZA DUŻO,a co ty kurwisz,(a temu się nie dziwię)to ja też mogę.:cool:

Teraz siadam,pewnie pała z wykrzynikiem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postopniuj wiec to unoszenie kurzu od podłogówki (nie wiecej jak 28stC) przez kaloryfery blaszaki (około 55stC) do żeliwiaków (od 80 stC wzwyż).

 

Który z tych systemów unosi kurz najintensywniej a który najmniej?

Potem przestań bredzić bez opamiętania.

ZMIERZ w słoneczny dzień temperaturę osłonecznionej podłogi i porównaj z tą, która POWINNA mieć DOBRZE zrobiona podłogówka.

Nie ględź tu o podłogówkach antycznych, badziewnych, bo TAKICH się teraz nie buduje.

UZASADNIJ swoje twierdzenia o tym - jak to ta podłogówka ZABIJA LUDZI unoszonym kurzem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam 1983,co ma rodzaj układu do pracy pompy?

Miałem zamknięty z jego największą wadą=zagotowaniem wody do ponad 200 st.roztopione luty i widok jak po walkach w Stalingradzie.;)

i mam od 7 lat otwarty,ciesz się że tak masz.

Widziałeś instalację z ciśnieniem mniejszym niż 0,15 bara=zbiornik wyrównawczy 0,5 m nad kotłem?

Ja nie,no mam coś takiego,ale to piec z podkową i bojler cwu=grawitacyjne ładowanie,więc nie wiem czy to prawda.

Jak twój kocioł jest na drewno,to ja jestem papieżem,to zwykły GS żeliwny nie nadający się do drewna=brak odpowiedniego wymiennika.

To kocioł na koks,kupiłeś ze względu na duże drzwiczki i względnie pojemną komorę zał.;)

Sorry,ale miałem na myśli "nie daj się",tylko zapomniałem dodać nie pisz rzeczy nieprawdziwych,choć mieszkasz w mojej rodzinnej miejscowości,muszę być sprawiedliwy.

Ok.rozumiem mistrzuniu nic dalej nic nie pojmujesz.

Co ci jeszcze mam udowodnić i jak,czytasz polską literaturę,która jest w "pieluszkach"i się wymądrzasz.

Skoro bredzę, to pisz co chcesz adamie z kużnie.;)

Miłego dnia.

Miedziannik

Edytowane przez miedziannik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neokuba22 - Ty masz układ zamknięty. Czy masz jakiś zawór schładzający? Pytanie bo mam układ zamknięty i taki chcę zostawić ( ze względu na piec na paliwo stałe w w piwnicy a gazówkę na I pietrze pod sufitem a ta nie ruszy bez ciśnienia). Bo jak jest zawór schładzający - to nie można bić bufora ponad 95 stopni bo zabezpieczenie się otworzy (zawór schładzający). Jak to masz rozwiązane?

 

Mam zamkniety, na ladowaniu grawitacyjnym działa chociaz normalnie jest pompka na sterowniku st-21, na bufor 1000L - 200 boiler w srodku + 60 zeberek serira + ok 160L kocioł mam naczynie przeponowe 24L + stary boiler 140L w pionie, a na kotle zaw bezp.

Cały uklad działa swietnie, szczegolnie sterowanie pompy, mozna wyciagnac cala energie z kotla po wygaszeniu,

Edytowane przez neokuba22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prostopadloscienny tez bedzie pracowac w ukladzie zamknietym, trzeba go do tego odpowiednio wzmocnic, u mnie juz prawie rok pracuje

 

Pytanie do tych lubiacych liczyc, ile trzeba dostarczyc energii na odparowanie 1L wody?

 

Też da się, wiadomo że to kwestia ilości wzmocnień ale zawsze jest pewne ryzyko że nastąpi zmęczenie materiału przy ciągłych zmianach ciśnienia( cykle nagrzewania i chłodzenia ) bo nawet porządnie wzmocniony też trochę się nagina, ja swój testowałem na szczelność przy ciśnieniu 1,5bar i wytrzymał ale bałbym się go tak zostawiać na stałe zwłaszcza przy piecu na drewno ( tymczasowo ). Faktem jest że się da tu masz racje :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam.1983

 

Bufor bedzie owalny wykonany z blachy 4 mm dennice z 6 mm.

cały układ zabezpieczony dwoma zaworami cisnieniowymi piec zabezpieczony weżownica schładzajacą

pompki i sterownik pieca beda miec podtrzymanie napiecia.

 

czyli generalnie układ zamknięty skoro zawory ciśnieniowe.

Ja nie robiłem wężownicy schładzającej, sprawdziłem sprawność i moc pieca więc na podstawie temperatury w buforze i poziomie naładowania wiem ile opału muszę muszę spalić żeby nagrzać bufor :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Obiegi mały i duży u mnie są. Pompa z kominka do bufora startuje przy 60 stopniach. Zawór chroniący powrót wymusza krótki obieg aż na powrocie będzie 55 stopni. "

 

Obejrzyj ten rysunek.

Tam jedna pompa załatwia wszystkie problemy a nastawa zaworu (jest regulowany) rozwiązuje problem temperatury wody płynącej do bufora.

 

[ATTACH=CONFIG]378597[/ATTACH]

 

Adam M.

 

Ja mam układ też zrobiony jak na powyższym schemacie i działa ok ( na początku były problemy bo zapomniałem o ZZ ).

Pompę włącza sterownik jak temperatura na kotle przekroczy 80st, a pompa ustawiona jest na 2 biegu ( na 1 było za wolno i piec się zagotowywał )

Moc kotła 11-12kw

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Adam.1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam 1983,co ma rodzaj układu do pracy pompy?

Miałem zamknięty z jego największą wadą=zagotowaniem wody do ponad 200 st.roztopione luty i widok jak po walkach w Stalingradzie.;)

i mam od 7 lat otwarty,ciesz się że tak masz.

Widziałeś instalację z ciśnieniem mniejszym niż 0,15 bara=zbiornik wyrównawczy 0,5 m nad kotłem?

Ja nie,no mam coś takiego,ale to piec z podkową i bojler cwu=grawitacyjne ładowanie,więc nie wiem czy to prawda.

Jak twój kocioł jest na drewno,to ja jestem papieżem,to zwykły GS żeliwny nie nadający się do drewna=brak odpowiedniego wymiennika.

To kocioł na koks,kupiłeś ze względu na duże drzwiczki i względnie pojemną komorę zał.;)

Sorry,ale miałem na myśli "nie daj się",tylko zapomniałem dodać nie pisz rzeczy nieprawdziwych,choć mieszkasz w mojej rodzinnej miejscowości,muszę być sprawiedliwy.

Ok.rozumiem mistrzuniu nic dalej nic nie pojmujesz.

Co ci jeszcze mam udowodnić i jak,czytasz polską literaturę,która jest w "pieluszkach"i się wymądrzasz.

Skoro bredzę, to pisz co chcesz adamie z kużnie.;)

Miłego dnia.

Miedziannik

 

Nie uważam że bredzisz, masz swoje doświadczenia jak każdy, ja mam ciśnienie max 0,2 gdyż nie mam zbiornika wyrównawczego pod samym sufitem, zbiornikiem wyrównawczym u mnie jest pusta przestrzeń w samym buforze. Ciśnienie w układzie poprawia pracę pomp bo im niższe tym większa szansa że przy pompa przestanie działać zwłaszcza wyższej temperaturze ( zjawisko kawitacji ). 0,15 to min podawane przez niektórych producentów ale im wyżej tym lepiej. Owszem instalacja zamknięta ma też swoje wady jak i otwarta, nie jestem zwolennikiem zamkniętej.

Owszem nie mam typowego pieca skonstruowanego stricte do palenia drewnem bo takie ( zgazowujące ) kosztują majątek, jest to piec na paliwo stałe "śmieciuch" ale jako paliwo ma też uwzględnione drewno, uznałem że spalanie ze sprawnością 50-54% mi wystarczy gdyż mam 2 tony gratisowego drewna :) a ponieważ nie jest to moje docelowe ogrzewanie ( będzie elektryczne ) nie inwestowałem w super drogi piec żeby mieć sprawność 80-90%

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo było gadania, ze nie zawsze te zawory się domykają idealnie.

Ktoś nawet jakiś zaworek tuningował.

Jak są dwa, to układ działa pewniej.

MOŻESZ ten górny wyrzucić i nic się nie powinno złego dziać.

 

Zawór?

AFRIZO albo ESBE nastawny do 70stC.

Kvs trzeba dobrać do mocy kotła.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten górny ZZ to potrzebny jak taki sam jest na powrocie z bufora do kotła?

 

W zaleznosci od szczelności zaworu trojdrogowego (różne typy mają różne "przecieki") może następować mała cofka przez ten właśnie zawór jeśli nie będzie drugiego górnego ZZ (pomijając szczelność tego ZZ). Na razie u mnie ten górny blokuje, a jak długo to czas pokarze. Dokładne ocieplenie tych rurek, przez które mogła by nastepować ta mała cofka zminimalizuje ten efekt - oczywiście jesli będziesz miał zawór, który będzie miał "przeciek". Typowe trójdrozne kotłowe mają ten "przeciek" podawany w kartach katalogowych a bierze sie on z rodzaju uszczelnienia czyli przykładowo TEPLOMIX, ESBE VTC ma uszczelnienie metalowe Producenci zakładają, że te zawory chroniące powrót kotła sa zamontowane w układach stele pracujących dlatego dopuszczają taki przeciek w zamian za uszczelnienie z metalu tym samym chronione od wysokich temperatur.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki z ZZ - czytałem ze przeciekają - ale nie pamiętałem, że stosujecie podwójne zabezpieczenie :) Kurcze te zwrotne to drogie 6/4 koszt prawie 50 zł.

A czy przez termostatycznym (do ochrony kotła) (ups już napisałem pieca i dostałbym bencki :lol2::lol2::lol2: ale poprawiłem ) to trza jakieś zwrotne - bo mi wychodzi ze nie.

Edytowane przez kudlaty69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to możliwe to...

Jak najdalej od magazynowania ciepłej wody!

Czyli raczej wężownica.

Chyba, że to bardzo poważny kłopot.

Wtedy KONIECZNIE trzeba ten "magazyn" CWU przegrzewać ponad 75stC.

(przy kotle łatwo ten warunek spełnić)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam_mk

 

Weżownica nie jest jakimś kłopotem tylko pytanie jakiej długosci ?? 25 metrów fi 18 miedzi wystarczy czy trzeba inna długosc lub np dwie wezownice sprzężone na wejsciu i wyjsciu w jedna(wydaje mi sie ze beda wydajniejsze tylko jakiej srednicy wtedy i długosci kazda)?i?? Podkreśle ze wężownica musi wyrobic nalanie całej wanny gorącej wody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...