kudlaty69 31.01.2017 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Ja troszkę z innej beczki - tj kosztowo jak zasilać bufor. Załaczam tabelkę kosztową; Cena gazu 0,25 prądu(g11) 0,54 drewna 0,12 za kwh. Dalej to rozważania i przeliczenia kosztowe porównawcze tych czynników także przy zastosowaniu pc do grzania wody. Może komuś się przyda - jakby jakieś błędy do walcie. Juz poprawione - inne były opłaty przesyłowe Ta tabela powyżej aktualna - PC widać bardzo opłacalna Edytowane 1 Lutego 2017 przez kudlaty69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 31.01.2017 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Inne moje rozważania teoretyczne aby doładować bufor do wyższych temperatur z PC. Oryginalny skraplacz z klimy umieszczam w małym zbiorniku np 80l po butli po gazie LPG na zewnątrz bufora. Zasilanie tego zbiornika daje z dołu bufora i oddanie ciepła podłączam do góry bufora i wstawiam termostat np 65C aby wyżej ładować bufor. Moje rozważania w załączniku - co o tym sądzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 31.01.2017 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Prąd w drugiej taryfie kosztuje mniej jak 0,3 pln za kWhDla pompy ciepła korzystniej grzać cały bufor do 45-50oC - w tym wypadku nie warto grzać warstwowo tylko w całym zbiorniku utrzymywać mniej więcej równą w miarę niską temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 31.01.2017 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Doradźcie koledzy czy wężownicę solarną można zakończyć mosiężną kształtką lutowaną na miękko?Raczej piszą żeby była kształtka z brązu lutowana na twardo. Ale twardo lutować ani nie umiem ani nie mam czym. Może bym najął speca, tylko rurki wystają po 15cm od connexa - nie będzie to przeszkodą jakąś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 31.01.2017 15:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Nie lutowałbym tego lutem miękkim.Płynie już od około 160stC a z solara można "dostać" płyn w temperaturze do 120stC.Lut w takiej staje się już plastyczny, ciastowaty i ciśnienie może taką kształtkę zrzucić z rury.To,ze złączka będzie dalej od baniaka w niczym nie przeszkadza. Nie umiesz...To się naum! Nie święci garnki lepią!Złączkę odsuniętą od płaszcza, na samej rurce, to zwykłym bunsenem na twardo polutujesz.Sam propan i bez tlenu.Palnik podobny do tego do papy i za małe pieniądze w każdym markecie.Czy nie po około 36zł widziałem? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 31.01.2017 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Prąd w drugiej taryfie kosztuje mniej jak 0,3 pln za kWh Dla pompy ciepła korzystniej grzać cały bufor do 45-50oC - w tym wypadku nie warto grzać warstwowo tylko w całym zbiorniku utrzymywać mniej więcej równą w miarę niską temperaturę. Ja mam operatora Energa i cena 2 taryfy G12 jest 0,46971=0,2247(sam tani prąd)+0,2296(opłata sieciowa zmienna)+0,0129(opłata jakociowa)+0,00251(opłata OZE). Penie niedługo dojdą ukryte opłaty na pis, rydzyka i hgw. Edytowane 31 Stycznia 2017 przez kudlaty69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rjarek 31.01.2017 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Ta drabinka nie jest wcale potrzebna, wystarczy górne i dolne przyłącze. Próbowałeś zastosować zawór ograniczający przepływ, aby podnieść temperaturę na wyjściu z grzałki? Bo nie widzę na tym zdjęciu. Przy takiej zmiennej mocy kotła (tutaj elektrycznego) ma sens stosowanie zaworów termostatycznych. Rozwiązaniem byłby chociażby termostat z samochodu, lub zawór z kapilarą. Drabinka właśnie miała zapewnić warstwowe ładowanie , niestety wcale działa . Termostat załatwił by pewnie sprawę , ale nie jest mi potrzebny , praktyka pokazała swoje . Dławienie nie ma szans zadziałać ze względu na bardzo różne oddawanie ciepła przez grzałkę . Tę drabinkę podpatrzyłem gdzieś w necie , tyle ze tam grzała jakaś dużą wężownica . Piszę o tym ponieważ niektórzy decydują się na ogniwa pv , u mnie jak na razie działa świetnie . Zasobnik 500 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matsite 31.01.2017 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Plus jakiś murzynek do kręcenia tym zaworem z łapką na ciepłej rurce. Masz gdzie dokupić murzynka? Adam M. Murzynek do tego zaworu kosztuje coś koło 300 zł więc chyba taniej wyjdzie ESBE, którego polecił mac_612. Tylko z tego co widzę to ciężko go dostać. Jakieś konkretnie parametry powinien posiadać ten zawór? Jaki zakres temperatur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 31.01.2017 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 matsite Może być np taki zawór:https://kotly.com.pl/produkt-zawor-mieszajacy-trojdrogowy-25mm--1-cal--regulus-tsv3-65c-2655.html?l=plW układzie jaki przytoczyłem wcześniej. W tym układzie jest jeden zawór 3d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 31.01.2017 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Prąd w drugiej taryfie kosztuje mniej jak 0,3 pln za kWh .... Nie u mnie.. Sprawdzałem wszystkie możliwości i podsumowując u mnie na złączu minimum to 46gr w nocnej ....więc chyba taniej wyjdzie ESBE, którego polecił mac_612. Tylko z tego co widzę to ciężko go dostać.... Nie przesadzaj VTC300 albo VTC500 to są serie. Wchodzisz na stronę http://www.esbe.eu/pl/pl-pl tam wyszukujesz dokładny kod i na allegro etc. za dwa dni masz u siebie. ...Jak zasilasz je z inwertera to zawsze przykładasz na nie takie samo napięcie i zawsze grzeją TAK SAMO. ... Niestety nie do końca bo inwerter zapodaje napięcie takie aby było jak najsprawniej dla parametrów na które został zaprojektowany ale niestety nie może wytworzyć przy danym napięciu prądu obciążenia większego niż dostarczana mu moc do przetworzenia. Jego moc spada wraz ze zmiejszającym się napięciem z PV dostarczanym czyli tak długo jak da radę będzie starł się utrzymać napięcie ale minimalny spadek napięcia stałego zasilania spowoduje,że minimalnie spadnie napięcie zasilania grzałek a tam przecież zalezność jest U2/R. Daje to taki efekt, że przy spadającej mozy zasilania z PV do inwertera zmniejsza on minimalnie zasilanie grzałek zmniejszając w kwadracie prąd czyli zmniejszając moc wydzielaną na grzałkach w kwadracie. Mówicie - że woda stojąca w buforze jest dobra ? że im mniej przepływa tym lepiej ? tak rozumieć zalety uwarstwienia ? I tak i nie. Stojąca jak dla porównania chciałbyś podać strumień 10m3/h ale jak to jest strumień 1m3/h wpływający podczas ładowania i są wykonane króćce 2" które spowaqlniają wypływ/wpływ wody to TAK. ...Poza szybszym dostępem do ciepłej wody, uzyskujemy dostęp do gorącej wody i zapominamy o konieczności przełączania grzałek w okresie lato/zima. ... TAK. Jeśłi stale podtrzymujemy tę warstewkę ciepłej/gorącej wody to nie ma co "uzyskiwać" bo stale jest ...a dodatkowo spisują się lepiej w takich sytuacjach jak opisałem... Na czym polega to "lepiej"? Nie to abym polemizował ale może poza mną inni skorzystają pozdro Edytowane 31 Stycznia 2017 przez Okta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 31.01.2017 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Z ostatniej faktury tania taryfa 0,28 a droga 0,7 z hakiem.... Chyba, że źle liczę. Kiedyś Okta debatowaliśmy na temat "rezerwy" CWU ... Na ostatnich stronach była już prowadzona polemika na temat montażu grzałek. Ja opisałem jak zrobić to korzystniej. To "wolny" kraj, każdy wybierze co uważa za lepsze dla niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 31.01.2017 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 (edytowane) U siebie zmieniłem na G13 (nie wszędzie taka jest) i dlatego jako awaryjne źródło ciepła chcę podłączyć grzałki, tylko muszę jeszcze przydział mocy zwiększyć i zmienić na 3f zima:najtaniej jest 21-7 i 13-16 (13 godz/dobę) + cała sobota, niedziela i dni ustawowo wolne od pracy 0,27zł/kWhśrednia 7 - 13 0,50 zł/kWh (6 godz/dobę)najdrożej 16 - 21 0,79 zł/kWh (5 godz /dobę) w lecie tzn: 1 IV - 30 IXnajtaniej jest 21-7 i 13-19 (15 godz/dobę) + cała sobota, niedziela i dni ustawowo wolne od pracy 0,27zł/kWhśrednia 7 - 13 0,50 zł/kWh (6 godz/dobę)najdrożej 19 - 22 0,79 zł/kWh (3 godz /dobę) W te ceny wliczone są wszystkie opłaty związane ze zużyciem prądu tzn. cena energii elektrycznej, opłaty dystr. zmiennej i OZE. Natomiast nie wliczone są opłaty stałe nie związane z ilością pobranej energii: abonament, opłata handlowa, opłata dystr. stała. Edytowane 31 Stycznia 2017 przez tomno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 31.01.2017 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 i nie trzeba sie bardzo starac aby w najtanszej strefie zuzyc o wiele wiecej niz w pozostałych strefach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 01.02.2017 07:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 OktaDupiaty jakiś ten inwerter...No, oczywiście, źródełko mocy nie da jak mu zapodasz bateryjkę 1,5 V.Tyle już było o tym, ze grzanie baniaka fotowoltaiką to jeden z głupszych pomysłów...No, można, ale są lepsze sposoby. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matsite 01.02.2017 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 matsite Może być np taki zawór: https://kotly.com.pl/produkt-zawor-mieszajacy-trojdrogowy-25mm--1-cal--regulus-tsv3-65c-2655.html?l=pl W układzie jaki przytoczyłem wcześniej. W tym układzie jest jeden zawór 3d. Ok. Teraz już wszystko rozumiem. Za kotłem zawór termostatyczny 3d w/w a za buforem zawór mieszający do uzyskania odpowiedniej temperatury zasilania oraz drugi do CWU. Mam jeszcze pytanie dotyczące sterowania całym układem z buforem. Posiadam sterownik Auraton s14 oraz jakiś starszy podstawowy Techa. Wystarczy do sterowania? Czy gdy chodzą dwie pompy naraz, ładująca bufor oraz ładująca grzejniki, to nie ma żadnego problemu? Chodzi mi o to abym mógł zasilać grzejniki oraz ładować bufor jednocześnie ponieważ jest on znikomej pojemności i będzie tylko usprawniał pracę kotła oraz głównie grzał CWU. I ostatnie pytanie dotyczące lejka. Stosować czy nie? Zamawiam resztę potrzebnych gadżetów i w weekend biorę się za składania wszystkiego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 01.02.2017 10:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Wstawiasz grzałki lub wężownicę do solarów?Daj lejekNie wstawiasz?Lejek niepotrzebny. Pompy się nie pokłócą. Każda zrobi swoją robotę nie przeszkadzając tej drugiej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 01.02.2017 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Mieliście rację z tymi taryfami - inne były stawki przesyłowe w nocnej taryfie załącznik już podmieniony - koszt 1kwh w taniej od 0,27 do 0,31 zł w pomorskim[ATTACH=CONFIG]380332[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chris1 01.02.2017 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 chris1 Twój schemat jest dobry, ale zwróć uwagę, że przy takim podłączeniu ograniczasz pojemność bufora (dt 99'C-55'C a nie 99'C-32'C) To co ci proponuje, daje pełne wykorzystanie zalet grzejników nad podłogówką. Przepraszam, za jakość rysunku, ale ciężko się rysuje bez myszki [ATTACH=CONFIG]369349[/ATTACH] Pompki sterowane termostatami w pokojach, dają Ci pełną swobodę w regulowaniu temperatury tych pomieszczeń bez względu na działanie reszty ogrzewania (np drabinki łazienkowe latem). Bez problemu możesz w ten sposób sterować grzejnikiem w rzadko używanym pomieszczeniu. Oczywiście w pomieszczeniach z grzejnikami ściennymi może (a nawet powinna) być podłogówka. Zawór 3d w obwodzie grzejników nie jest konieczny, ale limituje on ich maksymalną temperaturę, co zabezpiecza np rury z tworzywa którymi mogą być podłączone, czy też ogranicza przypalanie kurzu. Latem drabinki łazienkowe, mogą być sterowane np czasówką, która by włączała pompkę wieczorem w celu wysuszenia ręczników/dogrzania łazienki przed kąpielą. ,,Pompki sterowane termostatami w pokojach, dają Ci pełną swobodę w regulowaniu temperatury tych pomieszczeń bez względu na działanie reszty ogrzewania'' Grzejniki sztuk 5 (3x termostat pokojowy, 2x włącznik/wyłącznik czasowy) + 5x pompka? Nie będzie burzy w buforku jak wszystkie akurat będą załączone a jeszcze 1x lub 2 od podłogowego i jedna od kociołka??? A może dało by radę sterować tym, takim zestawem (albo podobnym) Do tego to http://sklepsimon.pl/produkt,simon-54-premium,dwc10p-01-11-lacznik-z-opoznieniem-wylaczenia-z-przekaznikiem,kolor-bialy,263 I tu pytanie czy można to podłączyć zamiast regulatorów do listwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam.1983 01.02.2017 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 (edytowane) Mam takie pytanie odnośnie grzania prądem. Bufor mam pusty tzn bez żadnych wężownic, lejków itp. Oprócz podłączenia kotła węglowego i wyjścia na grzejniki mam jeszcze wspawane z boku 4 mufy 3/4". Gdybym dorobił do tego kolektor z rurkami podłączeniowymi wspawanymi pod kątem (tak jak na rysunku), a na dole zamontował skrzynkę raczej płaską, aby zmieściła się pod ociepleniem w której będą 3 grzałki po 2kW jedna nad drugą. Na wyjściu u góry termostat samochodowy tak aby bufor ładował się od razu gorąca wodą. Może do tego w przyszłości podłączyć wymiennik płytowy, a do tego solary. Wymiennik płytowy nie jest tematem na teraz, ale gdybym już to spawał to zrobiłbym od razu wyjścia. Rury 5/4, przy samym buforze zredukowane na 3/4 Będzie to działać? [ATTACH=CONFIG]380086[/ATTACH] Po co tak kombinować, spawać rury, montować wymiennik i chować pod ociepleniem grzałkę w jakiejś skrzyni ( pomijając koszty nie szkoda ci czasu ) ? może prościej zrobić taki układ ? Edytowane 1 Lutego 2017 przez Adam.1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 02.02.2017 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 chris1 To co opisałem dotyczy rzadko używanych pomieszczeń w których szybko chcesz podnieść temperaturę. W pomieszczeniach w których przebywasz stale montujesz te grzejniki na jednym obwodzie z jedną pompką - tam wystarczą zwykłe głowice termostatyczne. Podobnie w łazienkach drabinki zasilasz przez jedną pompkę sterowaną jednym wyłącznikiem czasowym/pokojowym. Adam.1983 To czy bardziej się opłaca robić samemu, czy kupić, to sprawa mocno indywidualna (np. chęci, czas, zdolności, możliwości). Rur nie trzeba spawać, miedziane np.można polutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.