מרכבה 07.02.2017 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Koledzy - popiół w pogotowiu otwieranie drzwiczek załadunkowych i drzwiczek wyczystki, układ u "mnie" działa jak powinien, zawór 2" różnicowy, oraz przejście do pompki na 5/4 i 1" aby było min zrobiły swoje. Rodzice zadowoleni - komfort jak przy gazie- bufor trochę mały 1300 L. Teraz po tych morzach, ale tylko się interwał dokładania skrócił, bo 6 godzin pauzy maks przy -25 i znowu. Najważniejsze - kocioł idzie pełną parą każdego dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 07.02.2017 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 @samuel76, może coś takiego miałeś:https://pl.wikipedia.org/wiki/Korek_topliwy a tu pełniący funkcję "strażaka"http://parowozy.net/technika/kociol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 08.02.2017 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 ... zamontowałem zawór bezpieczeństwa .Ale nie wiem czy kiedyś zadziała bo jest na 1,5 Bar a u mnie w słupie wody jest 0,5 Bar. ...Maksymalnie bufor widział większe temp. Ale to było kontrolowane Na górze 105/105/90 na dole z 80. Jak mam 90 st na górze wyłączam pompkę kocioł bufor i woda się pięknie uwarstwia. Wtedy chodzi na grawitacji bo bufor stoi na 50 cm nogach i tam na dnie do tej pory nie było 90 st. Zawór bezpieczeństwa oby sie nie przydał ale jeśli rura wzbiorcza i ewentualnie jak masz bezpieczeństwa pozamarza to kociołek nagle pracuje w układzie zamkniętym i nadmiar podgrzewanej wody własnie nim będzie sobie odpływał. Naczynie wzbiorcze też może byc jednym z elementów częściowo chroniących przed zbyt dużym załadowaniem opału. Jeśli do naczynia wzbiorczego mamy rurę wzbiorczą właczoną w układ gdzieś w najniższym punkcie i oddzielną rurę bezpieczeństwa włączoną w układ na zasilaniu kotła ORAZ pompa w obiegu kocioł/bufor jest pomiędzy tymi rurami (rura wzbiorcza gdzies na ssaniu pompy a rura bezpieczeństwa za pompą) to wytwarza się na tych rurach podczas pracy pompy róznica poziomów cieczy. Wraz ze wzrostem temperatury w zbiorniku wzrasta poziom wody w naczyniu wzbiorczym ale i też poziom w rurze bezpieczeństwa. Jeśli poziom przelewu wody przez rurę bezpieczeństwa jest nisko względem poziomu lustra wody w naczyniu wzbiorczym podczas gdzy bufor jest prawie cąły napełniony dochodzi do sytuacji, w którym róznica poziomów wody wytwarzana przez pompę powoduje przelewanie się gorącej wody rurą bezpieczeństwa do naczynia wzbiorczego. Tym samym gorąca woda z zasilania kotła poprzez rurę bezpieczeństwa zastepuje zimna wodę w naczyniu wzbiorczym, Ta zimna woda jest "wypychana" na powrót kotła i tak się będzie działo az cała zimna woda w naczyniu wzbiorczym nie zostanie zastąpiona gorącą z zasilania kotła. Nie jest to efekt pożądany z punktu widzenia normalnej pracy instalacji ale daje możliwośc dodatkowego zbiornika odbierającego ciepło w sytuacji jak bufor naładuje się w całosci do wysokich temperatur. U mnie różnica tych poziomów przy naładowanym buforze to ok 15cm. Można to zjawisko w pewien sposób "wyregulować" biegiem pompy - czym wyższy tym wytwarzana róznica poziomów większa, oraz samym poziomem wody w naczyniu wzbiorczym - czym wyższe tym efekt wcześniej zacznie występować. W moim przypadku to jakieś 80l wody czyli ok 7kWh zapasu awaryjnego zładu do naładowania. Jak widać jest to jeden z elementów chronienia przed zbyt dużym załadunkiem paliwa i czym większe będzie naczynie wzbiorcze tym większa będzie pojemnośc cieplna tego "awaryjnego" zładu. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.02.2017 11:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Bardzo podobne do naczynia w układzie "kaloryferowym", który zabezpiecza przed zamarzaniem naczynia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 08.02.2017 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Witam, zastanawiam się nad systemem ogrzewania. Dom, który chciałbym wybudować ma mieć 136m2, parterowy, chciałbym się zmieścić w 15kWh/m2/rok, czyli wychodzi ok. 2040 kWh rocznie na ogrzewanie. Zakładam pesymistycznie, że będzie ze 2500 kWh (pewnie wyższa temperatura niż 20*). Na CWU wychodzi mi, że będę potrzebował 2000 kWh (2500 kWh, ale 500 kWh chcę odzyskać WWS). Rozpatruję w sumie 2 opcje:- kable + bojler + ewentualnie klima (raczej kanałówka)- bufor + podłogówka + piec na drzewo (drzewo mogę mieć praktycznie za free) + w przyszłości jakiś solar DIY (w moim "dzienniku" jest rozkład pomieszczeń, piec chciałbym w garażu, a bufor w pomieszczeniu gospodarczym) Czy ktoś może mi porównać koszty instalacyjne dla takich konfiguracji? Nie wiem dokładnie jakie elementy wchodzą w tą drugą konfigurację (zawory, pompki itp) Zastanawiam się, czy przy takich potrzebach energetycznych jest sens w inwestowanie w drugą opcję... Czy ktoś z Was tutaj zorganizowałby mi bufor w rozsądnej cenie (z lejkiem, odpowiednią wężownicą itd)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samuel76 08.02.2017 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 (edytowane) Bajcik dobrym tropem idziesz to co mi się rozlutowało było podobne do cyny ołowiu. A oto sprawca nieszczęścia: W korku przewiercone jakieś fi 6mm a po tym metalu ani widu ani słychu. Pompa kocioł bufor wpięta na dole z bufora do kotła pracuje z zaw. 3 drożnym ochrony powrotu na 55 st. A naczynie bezpieczeństwa mi nie zamarźnie bo siedzi w garderobie na poddaszu użytkowym KEG 50L po browarze Perła. Poza tym tak jak Adam pisze wykombinowałem coś na wzór układu kaloryferowego z termostatem ustawionym na 18 st. W Kegu jest wspawane 3 króćce Przelewowy ,wzbiorczy i napowietrzania/odpowietrzania. I tutaj koś się pytał jaka pojemność naczynia wzbiorczego U mnie jest Bufor 1000 l + 300L w podłogówce i kotle i spokojnie wystarcza 50 l lustro wody jak widać w połowie zbiornika przy temp spoczynkowej 20 st. A KEG używany za jakies 130PLN kupiony nie ma co się bawić w spawanie jakichś nierdzewnych drogich pudeł dedykowanych pod konkretną instalację. Edytowane 8 Lutego 2017 przez samuel76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 11.02.2017 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) wiadomo co to za ustrojstwo?http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-polski-wynalazek-zrewolucjonizuje-rynek-pojazdow-elektryczny,nId,2350892 EDIT: Wykorzystali ciepło przemiany fazowej. Poniżej link do pracyhttp://www.jeeng.net/COLD-STORAGE-SUPPORTED-AIR-CONDITIONING-SYSTEM-IN-URBAN-TRANSPORT-VEHICLES,65460,0,2.html Edytowane 11 Lutego 2017 przez bajcik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 12.02.2017 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 to tak jakby pompa ciepła z buforem, z mozliwoscia grzania lub chlodzenia zasobnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 12.02.2017 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Przetestowalem wczoraj wszystkie solary wychodzi na to ze przy przepływie 1l min podgrzewaja wodę o całe 20 stopni każdy jeden aż strach pomyśleć co się będzie działo gdy zepne takich z 8 szt. I ciekawostka próbowałem pod różnymi kątami prawie w pionie i tak jak mam na dachu pewnie jakieś 45stopni i wychodziła różnica jakieś 1.5 do 2 stopni bo wcześniej zastanawiałem się czy nie wspawac jakiejś ruchomej konstrukcji aby je stawiać na zimę bardziej w pionie ale wychodzi na to ze nie warto. Edytowane 12 Lutego 2017 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.02.2017 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Witam, zastanawiam się nad systemem ogrzewania. Dom, który chciałbym wybudować ma mieć 136m2, parterowy, chciałbym się zmieścić w 15kWh/m2/rok, czyli wychodzi ok. 2040 kWh rocznie na ogrzewanie. Zakładam pesymistycznie, że będzie ze 2500 kWh (pewnie wyższa temperatura niż 20*). Na CWU wychodzi mi, że będę potrzebował 2000 kWh (2500 kWh, ale 500 kWh chcę odzyskać WWS). Jak chesz tego dokonac? to parametry budynku pasywnego, wbrew pozorom to trudne do osiągniecia. Zaledwie kilka osóv na forum ma takie domy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 12.02.2017 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Jak chesz tego dokonac? to parametry budynku pasywnego, wbrew pozorom to trudne do osiągniecia. Zaledwie kilka osóv na forum ma takie domy. Chcę zbudować dom bardzo podobny do Barth3za. Ocieplenie od środka, pakiety szybowe itp.. Problem mam z GWC, bo mam wysoko wody, więc żwirowiec mi odpada. Wiem, że ciężko uzyskać takie parametry. Można samemu jakoś to oszacować, tzn. chodzi mi o OZC, mając jednak ograniczoną wiedzę w tym zakresie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol.b78 12.02.2017 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Witam, w innym wątku opisywałem już swoją koncepcję (Adam jak zwykle troszkę pomógł): chciałem grzać kominkiem przy pomocy prądu z fotowoltaiki i buforka 2300l już zamówiony. niestety z fotowoltaiki narazie nic nie wyszlo - brak dotacji. dlatego zacząłem rozważać PC powietrze woda ale tutaj "pompiarze" strasznie bali się mojego "maleństwa". w końcu stanie chyba na tym, że wrzucę grzałkę ok 7 kw (tania taryfa) + kominek z płaszczem wodnym i tu kilka pytań - zdaję sobie sprawę, że gdzieś to już było ale przewalenie 710 postów trochę schodzi. założenia 155m2 pow użytkowej zapotrzebowanie według http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2660 ok 35W/m2 rodzina 4 osobowa grzanie kominkiem i (w razie lenistwa i w okresach przejściowych) prądem + jeszcze zastanawiam się na solarami no i bufor 2300l instalacja podłogówka + grzejniki przewymiarowane - niskotemp.? w sypialniach. i tak: 1. CWU - mój hydraulik nie bardzo wierzy w wężownicę - ile powinno jej być (wiem, że podobno sprawdza się 25 mb fi 22). 2. kwestia włożenia wężownic i tu problem czy wkładać przez otwory rewizyjne?, czy ciąć kapucę? - jak wytnę to czym pospawać- wystarczą zwykle elektrody i spawarka inwertorowa? czy też trzeba by tlen i fachowca? 3. czy pompiarze mają rację z tym, że mój baniak jest za duży do PC p-w? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.02.2017 11:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Pompiarze racji nie mają!Pracują 'w czasie rzeczywistym" i wszystko im się nie zgadza jak jest ten baniak.A można inaczej.Jak chcesz DOBRZE wstawić tę wężownicę to trzeba będzie czapkę zdjąć.Wyznanie hydraulika ma mało wspólnego z techniką. Może sobie wierzyć w co chce a prawa fizyki są i tak obiektywne.2 x fi22 po 25mb pozwala na pracę 3 kranów przy temperaturze baniaka 45stC. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol.b78 12.02.2017 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 jeszcze kwestia wstawiania baniak? muszę to zrobić przed postawieniem ścian- wielkość i masa:) i teraz czy ma jakieś znaczenie czy postawię go bezpośrednio na chudziaku? może coś podlożyć, ocieplić nogi? podobno nie idzie zagrzać szklanki od góry? ale czy przez nieoizolowane nogi nie będzie straty ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol.b78 12.02.2017 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Adam, skoro pompiarze nie mają racji - to czy ewentualne wstawienie pompy powietrze woda (w zastępstwie grzalki) ma sens i czy jest uzasadnione ekon (pompa p-w split ok 16k) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol.b78 12.02.2017 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 i jeszcze kwestia zespawania z powrotem czapki - czy ktoś miał z tym jakiś problem? chcę to zespawać spawarką inwertorową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.02.2017 12:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 "kwestia zespawania z powrotem czapki - czy ktoś miał z tym jakiś problem?"No, mieli!Kwiaciarz, prawnik, optyk, handlowiec - mieli... Nawet jak mieli inwertor.Spawacze - nie mieli.Czy wstawienie PC tej lub innej ma sens - trzeba by policzyć i uwzględnić to czego "nie lubisz, nie chcesz, nie dasz na to zgody".Jeżeli PC nie jest JEDYNYM źródłem ciepła dla tego baniaka (domu) to...(jednostki z sufitu brane, chodzi o zasadę)PC daje Ci 10 w danym dniu.Wykorzystujesz 8.2 zostaje "na zapas" w baniaku.Dom pobiera 8. Bo słoneczko świeci i mrozów nie ma.Po kilku dniach masz ciepły baniak i inne źródło nie musi być uruchamiane.Jak dom weźmie 18 - też nie musi, ale może. - Twoja decyzja. Tworzy się układ, który trzeba rozpatrywać nie na "teraz" ale "na tydzień" pracy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.02.2017 12:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Skróciłbym te nogi na ile się da.Nie trzeba ich docieplać.Dół baniaka ZAWSZE będzie miał tyle co bryła domu - około 20stC. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.02.2017 12:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 "podobno nie idzie zagrzać szklanki od góry?" Jak opracujesz sposób to Nobla z fizyki masz pewnego! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol.b78 12.02.2017 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 dzięki za podpowiedzi i rozwianie moich wątpliwości. czekam na baniak i biorę się do roboty:stirthepot: pompę narazie daruję sobie - zostanę przy grzalce bo z moich wyliczen to "zwróci się za jakieś 8 lat" - jesli tyle wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.