Bullineczka 15.10.2017 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 (edytowane) Witam, przyszedł czas na podłączenie grzałek do bufora bo zima zapasem. Moje grzałki to 2szt 3x2000 230V. Podpowiedzcie jak to po kolei podłączyć, mam 5 przewodów z jednej strony i z drugiej strony grzałki. Wszystko chcę zmieścić w skrzynce obok bufora. Wiem, że trzeba dać przekaźniki priorytetowe na każdą fazę np. PR-615 F&F, jakiś zegar sterujący, termistor i stycznik (i). Powiedzcie co dokładnie kupić. Panowie, nikt nie pomoże? Edytowane 17 Października 2017 przez Bullineczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 15.10.2017 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 (edytowane) A sama fizyka nie wystarczy? Ustaw je tak, aby obie góry były na tym samym poziomie. Górę połącz z górą a dół z dołem - jakimiś sensownymi średnicami. Przynajmniej 6/4". Resztę zrobi Natura. Sama. W obie strony... Adam M. W buforze głównym mam nawet wypuszczone krocce 2cale i tak to miało być zrobione ale wolałbym jednak ten drugi grzać po nagrzaniu pierwszego ten 500l chciałem dobrze ocieplić styro ze 20cm posklejany pianką na kwadrat i środek zasypać perlitem. Jakby ktoś podrzucil jakiś schemat takiego połączenia dwóch buforow z wymuszonymi obiegami to rozwaze za i przeciw. Edytowane 15 Października 2017 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.10.2017 19:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Wolno chcieć.NIE WOLNO NARZEKAĆ - ŻE TO KOSZTUJE!Życzysz sobie walczyć z naturą?Za utrzymywanie układu "ostro odchylonego od równowagi" płaci się sporą ilością energii w to włożoną, że o koszcie sprzętu nie wspomnę.Masz już algorytm działania takiego układu, jaki CHCESZ mieć?Wpisz go w jakie arduino czy peceta, daj mu interfejs, zawory, pompy, czujniki przepływu i termometry, zasil i zadbaj o UPSa. Albo...Kup jakiego murzynka i każ mu dbać o to co chcesz mieć. Cały czas zastanawiam się, co chcesz osiągnąć...PO CO to ma TAK działać?Lepiej - nie będzie...Taniej - nie będzie...Łatwiej - nie będzie...No...Będzie tak jak chcesz! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 16.10.2017 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 W buforze głównym mam nawet wypuszczone krocce 2cale i tak to miało być zrobione ale wolałbym jednak ten drugi grzać po nagrzaniu pierwszego ten 500l chciałem dobrze ocieplić styro ze 20cm posklejany pianką na kwadrat i środek zasypać perlitem. Jakby ktoś podrzucil jakiś schemat takiego połączenia dwóch buforow z wymuszonymi obiegami to rozwaze za i przeciw. Podłącz go szeregowo jako drugi, najprosciej i najtaniej, w drugiej kolejnosci bedzie ładowany, a w pierwszej rozładowywany, nawet grawitacja ma duze szanse. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 16.10.2017 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Podłącz go szeregowo jako drugi, najprosciej i najtaniej, w drugiej kolejnosci bedzie ładowany, a w pierwszej rozładowywany, nawet grawitacja ma duze szanse. Czy taki szeregowy neokuba22 sprawdzałeś praktycznie ? Faktycznie: drugi będzie grzać się w kolejności drugiej ale tez jako drugi teoretycznie powinien się wychładzać. Pytam, bo kiedyś widziałem takie połączenie szeregowe i faktycznie grzał się pierwszy lepiej ale nie byłem wtedy zainteresowany dociekać jak jest rozładowaniem. Jeśli od drugiego pociągnąć powrót grawitacyjny do pieca, to oba powinny grzać się równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 16.10.2017 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Nie miałem okazji w praktyce, chyba bede miał na wiosne. do pierwszego u gory dajemy zasilania (kotła i CO) a powroty do drugiego na dół, pierwszego dół łączymy z górą drugiego, woda bedzie miała tak jakby był jeden wysoki. Rozładowanie bedzie odwrotnie do ładowania. Były juz gdzies schematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.10.2017 06:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 "Podłącz go szeregowo jako drugi, najprosciej i najtaniej, w drugiej kolejnosci bedzie ładowany, a w pierwszej rozładowywany," Możesz to narysować?Bo mi wyobraźnia siada i nie widzę tego... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 16.10.2017 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Nie miałem okazji w praktyce, chyba bede miał na wiosne. do pierwszego u gory dajemy zasilania (kotła i CO) a powroty do drugiego na dół, pierwszego dół łączymy z górą drugiego, woda bedzie miała tak jakby był jeden wysoki. Rozładowanie bedzie odwrotnie do ładowania. Były juz gdzies schematy Ale tu nie ma zadnego kotla drugi zbiornik dostawiam tylko do solarów aby uzyskac wieksza sprawnosc solarów chodzi o to aby w solary szła jak najzimniejsza woda a jesli chodzi o piec to mam gazowy którym jak nie ma słonca grzeje dom bezposrednio z ominieciem bufora a cwu tylko gore bufora.mam 100 procent podłogówek ostatnio jak było pare dni słonca miałem bufor naładowany full i szło jeszcze na dom i w domu miałem 24 stopnie dlatego tez z tego powodu dostawiam drugi baniak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 16.10.2017 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Cos podobnego widziałem kiedys tam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 16.10.2017 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Ale tu nie ma zadnego kotla drugi zbiornik dostawiam tylko do solarów aby uzyskac wieksza sprawnosc solarów chodzi o to aby w solary szła jak najzimniejsza woda a jesli chodzi o piec to mam gazowy którym jak nie ma słonca grzeje dom bezposrednio z ominieciem bufora a cwu tylko gore bufora.mam 100 procent podłogówek ostatnio jak było pare dni słonca miałem bufor naładowany full i szło jeszcze na dom i w domu miałem 24 stopnie dlatego tez z tego powodu dostawiam drugi baniak. za kocioł wstawiasz wymiennik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 16.10.2017 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 W niedzielę podłączyłem do bufora przeróbkę klimy na PC. A więc tak klima Fujitsu inwerter AOYZ24LBT jednostka zewnętrzna, AWYZ24LBC jednostka wewnętrzna, COMPRESOR 5KD240XAD21. Zawór rozprężny elektroniczny. Pracuje do -15C, wersja artctic z podgrzewana tacą. Wg specyfikacji moc w trybie ogrzewania: 8,50 kW (0,9 ~ 11,0) Cop przy 7 stopni na dworze 3,6. Gdzieś znalazłem dane cop przy 0 to 2,9, -5 to 2,44, -10 to 2,08, -15 to 1,9 – rzeczywistość pokarze. Aktualnie przy 16 stopniach na dworze i 35 zasilanie to cop 5. Licznik ciepła wskazywał 7,7kw pobór prądu 1,5kw. 1kw ciepła to 0,06zł przy 2 taryfie . Oczywiście jak będzie zimniej to będzie gorzej. Ale jak liczę na lato cwu to około 30-40 zł miesiąc. Wymiennik płytowy D55L-H-30 021H3597 powierzchnia wymiennika: 1,65 m2, pojemność około 0,8l x2 , ważne wejścia i wyjścia jeden cal (dobry przepływ wody). Zamontowany ciepłomierz i licznik energii elektrycznej także pokazuje zużycie chwilowe – więc cop on line. W domu podłogówki jak na lekarstwo więc podłączone do bufora 1500 l. Zasilanie na wysokości około ¾ wysokości powrót z dnia. Bufor rozgrzewa się w całości (duży przepływ pompy około 1,4m3 na godzinę) inaczej niż zasilany z kotła, tam ładnie się uwarstwia tu temperatura rośnie w całości równomiernie. W buforze wężownica do cwu i druga do solara (tego chyba sobie odpuszczę widząc jak pc tanio grzeje cwu). Na lato powrót do wymiennika przełączę na wysokości około powyżej ½ zbiornika aby nie grzać całego. W związku z tym iż pompa podłączona do bufora to czujnik powietrzny podłączony do bufora na wysokości ok 20cm od podłogi. Sterowanie tak by pompa chodziła w 2 taryfie to jeden czujnik ntc 20k (przy temp na pilocie 16 stopni odpowiada około 41 stopni wody) i drugi ntc 5k. Oba podpięte do zegara sterującego o stykach przełączanych. W godzinach taniej taryfy pompa pracuje pod czujnikiem 20k a w drogiej taryfie od czujnikiem 5k (czyli się nie włącza). Przed jednostka zewnętrzną filtr i wziernik cieczy (do regulacji ilości czynnika). Na powrocie z bufora zastosowany schładzacz czynnika chłodniczego. Rurka cieczowa (powrotna do jednostki zewnętrznej) zwinięta w sprężynkę około 3,5m i włożona do rury zasilania wymiennika płytowego. Czynnik ładnie się schładza do temperatury powrotu z bufora, a zasilanie wymiennika podnosi się o około 1 stopień. Dla mnie ważniejsze było obniżenie temperatury czynnika powracającego do klimy (klima mniej się musi napracować przy schładzaniu i przez to cop wyższy). Jak to będzie dalej hulać życie pokaże :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 16.10.2017 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]398861[/ATTACH] Cos podobnego widziałem kiedys tam.... O coś takiego mi chodziło rzeczywiście najpierw jest g rzany pierwszy i drugi jest rozladowywany ale tylko wtedy gdy chodzi pompka co. a w lecie?trza by jeszcze parę pierdol jednak za dużo przeróbek chyba zrobię w grawitacji jak radzi Adam ciekawy jest czy miedź fi 28 by wystarczyła nie lubię w stali robić. Edytowane 16 Października 2017 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 16.10.2017 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) JESLI CHODZI O LATO I SAMO CWU TO TAK TO WIDZE (wezownica dobrze wychlodzi 2 bufor wiec na solary bedziesz mial zimny powrot). Ładowanie grawitacyjne tez powinno smigac, a wiadome ze najpierw rozładuje sie 2 przy samym CWU wiec pompek nie potrzeba do przepychania cieplej wody. Edytowane 16 Października 2017 przez neokuba22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 16.10.2017 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 O coś takiego mi chodziło rzeczywiście najpierw jest g rzany pierwszy i drugi jest rozladowywany ale tylko wtedy gdy chodzi pompka co. a w lecie?trza by jeszcze parę pierdol jednak za dużo przeróbek chyba zrobię w grawitacji jak radzi Adam ciekawy jest czy miedź fi 28 by wystarczyła nie lubię w stali robić. Chyba 28 to mało - tyle co wiem to minimum 1,5 cala najlepiej 2 cale. Ja mam 1,5 cala i grawitacyjnie idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 17.10.2017 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Układ bedzie działał, ale 3/4 to troche za mało, przydałby sie 1" z pompką, z kolei 3" nie musi byc, wystarczy 2". Wystarczy dn20/25 bez pompki. Przepływ nie będzie duży, co jest pozytywne w tym wypadku - lepsze rozwarstwienie zładu i szybsza możliwość korzystania z gorącej wody. Bez kombinowania z wpinaniem się na różnych wysokościach itp.Jedyne co bym rozważył, to możliwość instalacji grzałki poziomo - łatwiej o ewentualną wymianę i większa możliwość wykorzystania objętości zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 17.10.2017 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Wystarczy dn20/25 bez pompki. Przepływ nie będzie duży, co jest pozytywne w tym wypadku - lepsze rozwarstwienie zładu i szybsza możliwość korzystania z gorącej wody. Bez kombinowania z wpinaniem się na różnych wysokościach itp.Jedyne co bym rozważył, to możliwość instalacji grzałki poziomo - łatwiej o ewentualną wymianę i większa możliwość wykorzystania objętości zbiornika. Też tak kombinowalem mniejszy przepływ wyższa temperatura podawana na górę chociaż może bezpieczniej byłoby dac większą a ewentualnie regulować zaworem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 17.10.2017 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Wystarczy dn20/25 bez pompki. Przepływ nie będzie duży, co jest pozytywne w tym wypadku - lepsze rozwarstwienie zładu i szybsza możliwość korzystania z gorącej wody. Bez kombinowania z wpinaniem się na różnych wysokościach itp.Jedyne co bym rozważył, to możliwość instalacji grzałki poziomo - łatwiej o ewentualną wymianę i większa możliwość wykorzystania objętości zbiornika. Nie jestem pewien, ale chyba szybka gorąca woda itd. nie będzie mi potrzebna. Z bufora będzie grzane tylko CO, gdzie o ile pamiętam to na grzejniki temp. nie przekraczała 50*C przy największych mrozach jakie były w zeszłym roku. Grzałka (6 kW) będzie mogła grzać 13 h/dobę co daje 78kWh (280 MJ). W zeszłą zimę w max. zużycie na CO i CWU wyszło 50 kWh/dobę (180 MJ). W tym roku odpada grzanie CWU szacuję, że to jakieś 5-7 kWh/dobę. Wychodzi więc, że max będę potrzebował koło 45 kWh/dobę, to niewiele ponad połowa możliwości grzałek. Tak więc myślę, że bufor nie będzie miał okazji się nawet wychłodzić do tak niskiej temp. aby było za mało na grzejniki, więc taki warstwowy układ tamp. jak teraz mam z kotła nie będzie konieczny. Co do grzałki poziomo, to myślałem o tym, ale nie zmieści się ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof1985 18.10.2017 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 (edytowane) Witam ponownie. Piec DS II , zasobnik, bufor jak i reszta gratów jest już u mnie w kotłowni. Teraz tylko kwestia podłączenia.Czy mogę bazować według tego schematu ( przepraszam za taką edycję ale robiona na tel. )- zasobnik cwu wstawiony w miejsce grzejników - i pytanie mam odnosnie zabezpieczenia powrotu. Na schemacie jest zawór termostatyczny. Ale przedstawicie Defrol powiedzial ze serwisant nie podbije gwarancji i musi byc zawor 3D. Każde sugestie miłe widzian https://m.fotosik.pl/zdjecie/3eb310a9475344f9 Edytowane 18 Października 2017 przez Krzysztof1985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 18.10.2017 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 - i pytanie mam odnosnie zabezpieczenia powrotu. Na schemacie jest zawór termostatyczny. Ale przedstawicie Defrol powiedzial ze serwisant nie podbije gwarancji i musi byc zawor 3D. Każde sugestie miłe widzian Przecież na schemacie masz zawór 3D, który chroni powrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.10.2017 15:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 Termostatyczny jest 3D.O co chodzi? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.