adam_mk 08.06.2018 13:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Ja stosuję zawory mieszające regulowane. Tak jest wygodniej, bo ustawiasz co chcesz. Coś z podobnej "rodzinki" http://www.esbe.eu/pl/pl-pl/produkty/termostatyczne-zawory-mieszajace/vta320-vta520 Dwa zawory zwrotne są raczej potrzebne. Każdy z nich pełni ważną ale inną rolę. Trzeba zbudować tam coś takiego... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcink81 08.06.2018 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Właśnie taki układ chcę zrobić.Zapomniałem, że dolny ZZK wymusza prawidłowy obieg wody. Cena dwu calowego zaworu mnie trochę przeraziła, tylko pytanie czy ten zawór musi faktycznie być 2" by instalacja była zabezpieczona na wypadek braku prądu?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.06.2018 16:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 (edytowane) Wszystko powyżej 1" jest akceptowalne.Rury główne w ew. obiegu grawitacyjnym o średnicy 1 1/4" są bardzo dobre.Ten kawałek z pompką w 1" bo i tak jest tam zwężka (pompa i zawór) ale ten obieg jest wymuszony wiec i tak ma zapas przenoszonej mocy.Całość w 2" to lekka przesada i koszt.2" to raczej pod SAM obieg grawitacyjny. Bez pompki.Uruchomiony pompką przy braku/przerwie jej zasilania na rurkach 1 1/4" idzie jak głupi... Adam M. Edytowane 8 Czerwca 2018 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcink81 08.06.2018 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Właśnie mam trochę materiału i kombinuje z niego.Mam dwa zawory 6/4 i trzy 5/4, po dwa myślałem dać na zasilania i powroty grzejników i podłogówki.Mam też zawory 2,5" je chciałem dać jako główne i za nimi zredukować na 2", śrubunki tez jakieś są, a reszta spawana. Masz może jakiś schemat takiej grawitacyjnej instalacji bez pompki, czy termostatyczny będzie prawidłowo działał?ZZK 5/4" kosztuje 50zł mniej niż 2" to raz ,a dwa to czy ewentualna grawitacja go podniesie przy dwóch calach? Chyba, że te 2,5" zostawić w spokoju, jako główne dać 6/4, jeden 5/4 na wspólne zasilanie, pozostałe dwa na osobne powroty podłogówki i grzejników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.06.2018 19:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Można, ale... Strasznie rzeźbisz. Zadziała tylko ... Z estetyką nie będzie miało wiele wspólnego. Co kawałek inny przekrój na tej samej rurce... Zmiana oporów przepływu, prędkości przepływu, strat na mb rury... Trzeba będzie dobrze pomyśleć aby to ogarnąć. po co? 2,5" w domu dobrze ocieplonym nieco przeraża... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcink81 08.06.2018 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Mam tendencje do przekombinowania, dlatego lepiej w słowach trochę porzeźbić niż w instalacji- powoli prostują mi się myśli. Czytam właśnie jak w 2016 było to wałkowane i faktycznie więcej jak 6/4 na zasilaniu nie ma co dawać.Chłopaki pisali, że mimo zastosowania ZZK i tak ciepło uciekało z bufora, muszę jeszcze doczytać dokładnie jak to poskładać by dobrze działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcink81 09.06.2018 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2018 Po przeczytaniu nie których postów mam jeszcze większy mętlik. Adamie układ myślałem podłączyć tak jak na twoim schemacie. Górny ZZK montujesz w poziomie tak?, bo niektórzy robili go pod lekkim skosem by klapka lepiej się domykała. Przy 6/4" ile spiłować klapkę, czy w ogóle ją piłować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.06.2018 11:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2018 Nie wiem czy piłować.Są takie że nie trzeba bo rodzą się szczelne.Trzeba sprawdzić.Dmuchnij w niego i zobacz czy dokładnie zamyka.Za duży kąt spowoduje, że będą potrzebne większe siły od jego uchylenia.Jak już, to skos taki ciut-ciut, jakby go nie było... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcink81 11.06.2018 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Piłowali dlatego, że klapka się nie otwierała, ale to chyba jak na samej grawitacji chodziło. U mnie grawitacja będzie tylko awaryjnie, więc zobaczę jak się będzie to zachowywało- ważny by szczelnie zamykał. Mam jeszcze jedno pytanko co do zasilania z pompy ciepła Komin będzie miał średnice 120mm, pytanie jaką średnice i wysokość mam mieć rura w w koło niego tworząca dyfuzor? Czy 180mm wystarczy? Mam nadzieje, że to już ostatnie moje pytanie, z góry wielkie dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.06.2018 20:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Spokojnie wystarczy.Tam nie ma wściekłych przepływów. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 19.06.2018 03:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 (edytowane) Mam tendencje do przekombinowania, dlatego lepiej w słowach trochę porzeźbić niż w instalacji- powoli prostują mi się myśli. Czytam właśnie jak w 2016 było to wałkowane i faktycznie więcej jak 6/4 na zasilaniu nie ma co dawać. Chłopaki pisali, że mimo zastosowania ZZK i tak ciepło uciekało z bufora, muszę jeszcze doczytać dokładnie jak to poskładać by dobrze działało. Ostatnio tez miałem ten problem bo wpinałem sie z solarami w stara instalacjie przez wymiennik płytowy wpinanie było w rury po drodze miedzy piecem a zbiornikiem dwupłaszczowym niestety piec tez był grzany przez solary problem całkowicie rozwiazał zawor zwrotny grzybkowy w pionie w miejscu roznicowego zawor arco bardzo fajne hiszpanskie zawory bo mają rozszerzony przekroj od wszystkich innych tylko jeden mankament plastikowy grzybek nie wiem na ile wytrzymaly na wysokie temp.spręzyna oczywiscie wyciągnieta.przy paleniu w piecu grzybek jest bez problemu podnoszony. Edytowane 19 Czerwca 2018 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcink81 21.06.2018 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Też, myślałem o zwykłym zwrotnym z wyciągniętą sprężyną, ale w końcu kupiłem klapowy i jak na niego patrze to chyba będę musiał go zamontować z delikatnym spadkiem by ciepło z bufora nie uciekało. Klapka jest lekka to pompa go pewnie bez kłopotu dźwignie, grawitacja raczej też. Na razie zmontuje tak jak Adam na schemacie narysował, a w razie niezadowalających efektów będę ćwiczył. Na ten moment mam wypalone dziury w zbiorniku i wężownicę na cwu z grubsza przyszykowaną, w sobotę może uda się zbiorniczek skończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slak 23.06.2018 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Witam.Mówimy tu o buforach, kręcimy wodę góra-dół itp.Ja mam pytanie - czy w opisanych wcześniej sytuacjach macie zawory termostatyczne na grzejnikach w poszczególnych pokojach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 23.06.2018 21:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Zwykle - nie.Po prostu... nie ma kaloryferów.Podłogówka po całości i jeden termostatyczny.Głowiczki do sterowania pętlami w rozdzielaczu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slak 24.06.2018 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 No cóż, ja mam wyłącznie grzejniki z 1976 roku (kilka żeliwnych, reszta blaszaki z rurkami zasilającymi 3/4", piony 1" ocynk), podłogówka na razie nie wchodzi w grę.Przy temperaturze na zewnątrz w okolicach 0 °C do + 5 °C woda na wyjściu z kotła do zasilania wystarcza 45 °C.Stąd pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strusp 24.06.2018 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Mam zawór termostatyczny przy wyjściu z bufora + głowice termostatyczne przy grzejnikach. Woda w CO ma 38-50stc w sezonie grzewczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.06.2018 15:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Spróbuj tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.06.2018 15:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Dodanie czegokolwiek - jakaś masakra!!! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slak 24.06.2018 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Zgadza się - masakra. Ale zamarzyło mi się pozmieniać ku swej wygodzie - lata lecą...I zastanawiam się, co tu można wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.06.2018 21:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Można budżetowo, szukając okazji i składając wszystko z kawałków poza buforem - jak jest miejsce.Wtedy bufor pusty jak bęben, ale tani, bo to sam płaszcz.Jest i wygoda i podział kosztów, bo klocki po jednym da się dodawać.Podsyłałem Ci taki rysunek?Bo nie pamiętam... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.