Chris Zielonka 06.12.2018 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 Moim celem jest utrzymanie na piecu maksymalnej temperatury wiec pewnie wykorzystywałbym bieg 1 szy i 3 ci do wychładzania jakby skoczyło ponad 95.Wczoraj grzałem bufor 2000 od 30 tu paru stopni -po 6 ciu godzinach miałem 85 C na całości w międzyczasie kilka razy zmieniałem bieg pompki aby wreszcie od 80C pozostać na 3 cim już do końca. Jakbym się jeszcze chwile postarał to zagotowałbym bez problemu. Jednak faktycznie jednym wsadem do pieca to sie nie uda -ja dokładałem z boku dwa razy bo na jeden wsad wchodzi mi około 16 -18 kg węgla a chciałem znowu palić dopiero w piątek po południu.Jeszcze pytanie czy trudno wyprowadzić potrzebne przewody na zewnątrz ? Trza lutować ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radzio_zg 06.12.2018 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 Lutować nie trzeba. Wyprowadziłem przewody na zewnątrz i tam przez kostkę skręciłem z nóżkami przekaźnika. A tak wygląda w pełni naładowany bufor: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam1974 06.12.2018 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 Jak to jest mozliwe ze masz 100C jak woda wrze wlasnie w 100C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 06.12.2018 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 (edytowane) Jesteś pewien, że woda wrze w 100 stopniach? ... przy 2barach to już 120 stopni, przy 3 to już okoiło 140 (na 3bary masz zawór bezpieczeństwa w układzie CO) Edytowane 6 Grudnia 2018 przez e_gregor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radzio_zg 06.12.2018 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 Termometry te nie są idealne (+/- 2 st.), ale ta woda jest pod lekkim ciśnieniem. U mnie słyszę jak wrze około 102. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 06.12.2018 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 (edytowane) Jak już się chwalimy to ja też a co Producent mojej pompy ciepła zapewne przetarłby oczy ze zdumienia widząc ile jego sprzęt wyciąga hehe. Edytowane 6 Grudnia 2018 przez Chris Zielonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 06.12.2018 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 Raczej grzalka w pompie a nie pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 06.12.2018 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2018 To nie tak -termometr pompy ciepła jest umieszczony w buforze który ogrzewa moja pompa poprzez wężownicę i jak zagrzałem bufor piecem to pompa tylko zmierzyła po prostu temperaturę bufora. Widać że nie tylko producent przecierałby oczy zwłaszcza że jest to pompa powietrze woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubus9 08.12.2018 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Witam. Wiem, że temat o buforze a ja mam pytanie o zawór ale myślę, że pomożecie. Pytanie. Czy mogę przerobić zawór 4D, ktory mam założony, wydaje mi się nie potrzebnie bo mógł być 3D, do mieszania wody z bufora na grzejniki, tak by działał jak zawór 3D by nie przerabiać jak najwięcej instalacji i nie kupować zaworu 3D. Ochrona powrotu do kotla ma swoj oddzielny zawór wiec ten 4D to pomylka tym bardziej, że podłogowa ma 3D miesza sobie i jest ok. A 4D na grzejniki przeszkadza mi w tym, że miesza nie potrzebnie wode na powrót który wraca do bufora powodujac straty zapuasu cieplej wody w buforze. Uważam że jest to blad przy robieniu instalacji. Na załączonych zdjęciach opisano aktualny przepływ wody w instalacji. Różowy ciepla a niebieski powrót. Na drugim zdjeciu jest proponowana przeze mnie zmiana( kolor żółty) Czyli połączyć 2 powroty z grzejników nad zaworem by woda z powrotów mogła trafić do mieszania, powrót z zaworu 4D, którym wraca zmieszana woda z bufora i z grzejników z powrotem do bufora zaślepić korkiem (kolor niebieski), fragment rury wyrzucić zaznaczony na różowo, i połączyć z powrotem do bufora. Z góry dziękuję za wszelkie informacje i podpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 09.12.2018 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Dokładnie tak zrób jak napisałes, juz tak podlaczalem i działało, jednak przy zamknietym przepuszczał troche wrzątek i trzeba było zmienic, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubus9 09.12.2018 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 (edytowane) Dzięki wielkie za odpowiedź. Nawet jak trochę przepuści to i tak będzie lepiej niż na chwilę obecną bo póki co to jest wieksza strata ciepłej wody niż jak troche puści ciepłej.Z drugiej strony mam taką wątpliwości.. Czy ta zmiana wpłynie znacząco, na plus oczywiście, na czas rozładowania bufora. Bufor ok 2600 l Edytowane 9 Grudnia 2018 przez kubus9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
instaurativ 10.12.2018 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 @Adam1974 to oprócz pompy sprawdziłeś sitko? U mnie po około tygodniu przepływ na pompie spadł do 0.6m3/h i nie dało rady wejść wyżej bez znaczenia ile mocy na pompie wybrałem i też "bulkało" w kotle. Intalacja w stali pakułowana. Po wyczyszczeniu sitka mogę robić wiry w buforze przy prawie 1,7m3/h! Sitko sie już nie zapycha więc albo syf z kotła albo zaciągneło mułu z bufora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam1974 12.12.2018 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) U mnie po wymianie pompy bulkanie ustalo o czym pisalem wczesniej.Wiec u mnie albo pompa kupiona jako uzywana byla felerna lub przy wymianie instalacja cos sie odpowietrzylo.Filtr sprawdzalem z ciekawosci niedawno i bylo bardzo malo zanieczyszczen wiec to nie mialo wplywu na przeplyw wody.Teraz na stale mam drugi bieg i jest ok. Perlit chyba juz osiadl wiec musze dosypac.A mam pytanie do znawcow stali,zbiornikow: Na buforze mam tabliczke i tam jest zapisana ze temperatura robocza max 95C.Czy temperatura na buforze np do 99C moze zle wplynac na trwalosc,szczelnosc zbiornika?Zbiornik z nierdzewki.Przed wczoraj za duzo dolozylem i mialem 96C.Nadmienie ze cisnienie mam ok 1,2bara. Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Adam1974 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 12.12.2018 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 A mam pytanie do znawcow stali,zbiornikow: Na buforze mam tabliczke i tam jest zapisana ze temperatura robocza max 95C.Czy temperatura na buforze np do 99C moze zle wplynac na trwalosc,szczelnosc zbiornika?Zbiornik z nierdzewki.Przed wczoraj za duzo dolozylem i mialem 96C.Nadmienie ze cisnienie mam ok 1,2bara. [ATTACH=CONFIG]423128[/ATTACH] Temperatura rzędu 95-100 C nie ma nic do stali , pewnie chodzi o dopuszczalną temperaturę uszczelek z gumy czy plastyku jeżeli takie są zastosowane lub ocieplenia czy obudowy zbiornika. Tomraider. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 12.12.2018 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 U mnie po wymianie pompy bulkanie ustalo o czym pisalem wczesniej.Wiec u mnie albo pompa kupiona jako uzywana byla felerna lub przy wymianie instalacja cos sie odpowietrzylo.Filtr sprawdzalem z ciekawosci niedawno i bylo bardzo malo zanieczyszczen wiec to nie mialo wplywu na przeplyw wody.Teraz na stale mam drugi bieg i jest ok. Perlit chyba juz osiadl wiec musze dosypac.A mam pytanie do znawcow stali,zbiornikow: Na buforze mam tabliczke i tam jest zapisana ze temperatura robocza max 95C.Czy temperatura na buforze np do 99C moze zle wplynac na trwalosc,szczelnosc zbiornika?Zbiornik z nierdzewki.Przed wczoraj za duzo dolozylem i mialem 96C.Nadmienie ze cisnienie mam ok 1,2bara. [ATTACH=CONFIG]423128[/ATTACH] Super kilkanaście postów glowkowanie nad twoim problemem a tu okazujie się ze zalozyles sobie starą pompke z odzysku i to było problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam1974 12.12.2018 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Kupiona pompka niby pracowala do konca wedlug zapewnien sprzedawcy.(w srodku byla czysciutka)Dlatego nie przypuszczalem ze to moze byc przyczyna,no chyba ze jak wspominalem powietrze gdzies stalo a po wymianie pompy...Bufor ma dwa przykrecane dekle srednicy ok 28mm.Stare gumy wywalilem i dalem nowe gumy z wloknina w srodku(jakies wzmacniane),dodatkowo lekko przeciagniete te uszczelnienia silikonem.Mysle ze to by bylo najslabsze miejsce.Plaszcza nie dotyklalem spawarka tylko przedluzalem wyjscia gdzie mialy byc orginalnie przykrecone polsrubunki.Na dwa zbedne krocce zalozylem zawory calowe i po temacie.Czyli wynika z odpowiedzi ze temperatura powyzej tych 95C nie wplynie na trwalosc,i to jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbox1 20.12.2018 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Witam w przyszłym roku buduje dom. Z prefabrykatów keramzytobetonowych. Tak że w okolicach sierpnia koniec. Dom 179m2 po podłogach. Wg. Ciepłowłaściwe.pl zapotrzebowanie na co+cwu 13000kWh rocznie. Wychodzi to ok 72kWh/m2/rok z czego wiem ze będzie to lepszy wynik bo budynki w tej technologii osiągają ok 60-65kWh/m2/rok ( i to słabiej ocieplone niż mój) ale przyjąłem juz "bezpiecznie" te 13MWh rocznie. Teraz pytanko planuje bufor 1000-1200L + 2 grzałki 3x3kWh jedna dół bufora druga (awaryjna+na cwu lato) w 2/3 lub 3/4 wysokości bufora. Ale mam problem jak to wszystko sklecić do kupy. Sam zbiornik jak powinien wyglądać? Ma ktoś schemat od a do z sprawdzony? Grzałki jak podłanczać na jakich przewodach? Jakie zabezpieczenie prądowe? Jakie sterowanie? Planuje termostat z wyjściem na podłogówke i cwu przepływowe w górze bufora również z termostatem Proszę o sugestie opinie może znacie już jakieś gotowe rozwiązania może byc również priv. Ponieważ większość zdjęć z początków tego tematu już przepadła w odchłani internetu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 21.12.2018 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 (edytowane) Liczyłeś, czy te 1000 - 1200l. starczy, aby grzac tylko w taniej taryfie?Na dole link do mojego bufora, raczej wszystko opisane. Spisywał się w tamtym roku dobrze. Obecnie jest jako zapas na wypadek bardzo dużych mrozów. Teraz grzeję pompą ciepła powietrze - powietrze i CO nie włączam. Na obecną chwilę już bym go nie robił - "klima" grzeje ze 3 razy taniej. Edytowane 21 Grudnia 2018 przez tomno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbox1 23.12.2018 00:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 1200L - Założyłem minimalną temp. na buforze 40* max do której myśle grzać 90*(pewnie będzie troche wyżej) przeliczyłem 4,19x(90-40)x1,2m3 : 3,6 = 69,8kWh ~70kWh wg. ciepłowłaściwe.pl przy -22* max 8kWh/h (te w porywach 5dni w roku.. choć mam wrażenie że jest zdrowo zawyżony) na 24h potrzebuje 192kWh z czego II taryfy mam 10h * 18kWh = 180kwh. Z tego 2 przerwy w dzień po 7h z czego 7h to 56kwh przerwane 2h ładowania czyli 36kWh = 70-56+36= 50kwh czyli braknie 6kwh przed 22:00 wieczorem (myśle że bezwładność podłogówki to ogarnie) ale pewnie nie będzie takiej sytuacji zawsze są termowentylatorki se dogrzeje myśle nad buforkiem 1200L myśle że wystarczy ale też szukam takiego ok 1400-1500 który by mi wszedł do kotłowni drzwi niby 100 ale pewnie światło ok 90-94cm wys. pom. 2,6m co do samego schematu takiego bufora myśle o najprostszym układzie Proszę o rady :goodnight: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 23.12.2018 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 1200L - Założyłem minimalną temp. na buforze 40* max do której myśle grzać 90*(pewnie będzie troche wyżej) przeliczyłem 4,19x(90-40)x1,2m3 : 3,6 = 69,8kWh ~70kWh wg. ciepłowłaściwe.pl przy -22* max 8kWh/h (te w porywach 5dni w roku.. choć mam wrażenie że jest zdrowo zawyżony) na 24h potrzebuje 192kWh z czego II taryfy mam 10h * 18kWh = 180kwh. Z tego 2 przerwy w dzień po 7h z czego 7h to 56kwh przerwane 2h ładowania czyli 36kWh = 70-56+36= 50kwh czyli braknie 6kwh przed 22:00 wieczorem (myśle że bezwładność podłogówki to ogarnie) ale pewnie nie będzie takiej sytuacji zawsze są termowentylatorki se dogrzeje myśle nad buforkiem 1200L myśle że wystarczy ale też szukam takiego ok 1400-1500 który by mi wszedł do kotłowni drzwi niby 100 ale pewnie światło ok 90-94cm wys. pom. 2,6m co do samego schematu takiego bufora myśle o najprostszym układzie [ATTACH=CONFIG]423517[/ATTACH] Proszę o rady :goodnight: Ja ci mogę podpowiedzieć jedno rzecz która ja bym teraz zrobił jeśli będą grzejniki to instalacja grzejnikowa na trojnikach i grzejniki na grawitacji z bufora a sterowanie głowicami przy grzejnikach idealnie jeszcze jak jest parę metrów piwnicy i tam stoi bufor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.