Sandek 20.04.2019 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2019 Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź. Czyli mogę przypuszczać, że mój baniak mnie przeżyje, uff co za ulga Wesołych Świąt wszystkim PROFESJONALISTOM na całym FM Życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarek-62 26.04.2019 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 Witam. Dawno nie odwiedzałem tego forum. Temat się rozrósł. Postaram się krótko podzielić doświadczeniami. Ogrzewanie podłogowe, dom. 150 m kw. Ogrzewanie jak na razie samym kominkiem z płaszczem 15 kW. Bufor zbudowałem sam z rury fi 70 cm. Problemem było jedynie przyspawanie denek i króćców. Spawacz musiał kilkakrotnie poprawiać. Pojemność 950 litrów. Nagrzewnica z rury miedzianej miękkiej fi 18mm, długość 50 metrów. Wężownicy dałem trochę na wyrost, gdyż bałem się, że nie zdąży ogrzać przepływającej wody. Myślę, że nieco krótsza też doskonale dałaby radę. Przy budowie bufora warto pamiętać, aby dać więcej króćców wyjściowych, zwłaszcza na górze. Łatwiej wówczas ustawić relacje OC i CWU. Do nagrzania wody w buforze potrzebuję ok. 10 godzin, przy dobrym grzaniu i wyłączonym ogrzewaniu. Przy ogrzewaniu włączonym takie nagrzewanie, w zależności od warunków, może trwać 24 godziny. To co mnie zaskoczyło, to ubytek ciepła z bufora, wbrew niektórym twierdzeniom, że to akumulator. Każdy akumulator traci moc. Bufor też. Jest to spadek o kilka stopni dziennie, w zależności od warunków. Mimo, że bufor jest dość solidnie zaizolowany: 20 cm wełny (10 cm na dole), góra izolacja wełna i styropian, łącznie ok. 20 cm, spód na 5 cm styroduru. Zamierzam podłączyć kocioł gazowy. Ogólnie przy ogrzewaniu podłogowym i kominku bufor jest koniecznością. Czym większy tym lepiej. I warto, w miarę możliwości, pomyśleć o lepszym stosunku objętości do powierzchni zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.04.2019 20:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 Albo masz gdzieś niekontrolowane odbiory (straty) ciepła albo Ci bufor "przewiewa".Znaczy - kiepska termoizolacja.Tylko powietrze w BEZRUCHU jest termoizolatorem.Obejrzyj to dokładnie...A może...CWU z cyrkulacją - wór bez dna? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_461 07.05.2019 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Mam pytanie dotyczące CWU pozyskiwanej z bufora ciepła. Planuję wykonanie kotłowni wraz z buforem ciepła w garażu wolnostojącym i podłączenie się do domu rurociągiem preizolowanym którego długość wyniesie ok 15 metrów. Zastanawiam się natomiast jak mógłbym wykonać podłączenie do domu CWU ogrzewanej w buforze, policzyłem że wykonując przyłącze z rury fi 25 preizolowanej będę musiał spuścić ok 21 litrów z odcinka 15m zanim zacznie lecieć ciepła woda więc takie proste rozwiązanie chyba odpada. Mam pomysł aby wykonać cyrkulację na odcinku 15m garaż-dom z rur preizolowanych (instalacja w domu bez cyrkulacji). Czy takie rozwiązanie nie będzie nadmiernie wychładzać bufora? A może jednak przyłącze bez cyrkulacji nie było by tak uciążliwe w użytkowaniu (czekanie zanim zacznie lecieć ciepła woda)? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z podobną instalacją i mógłby coś doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 07.05.2019 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Cyrkulację pasuje zrobić załączona przyciskiem dzwonkowym na paredziesiat sekund lub maly baniaczek dobrze ocieplony w domu , pomiędzy wezownica cwu a odbiornikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 07.05.2019 13:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Doizoluj te gówniate rury preizolowane, jak ciepło tracą.Albo kup takie - dobre!Wtedy nawet nie zauważysz, ze jest jakaś cyrkulacja na tym kawałku.Strat nie będzie prawie wcale. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_461 07.05.2019 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 (edytowane) Czyli rozumiem że wykonanie tego 15 metrowego odcinka z cyrkulacją z dobrej rury nie będzie powodowało nadmiernego wychładzania bufora? Czy zastosowanie np takiej rury UPONOR QUATTRO RURY PREIZOLOWANE 2X32X2,9 2X25X3,5 będzie dobrym rozwiązaniem, czy lepiej wykonać dwa niezależne rurociągi dla CO i CWU (ułożyć dwie rury preizolowane w których są po dwie rurki)? romano78Opcja z załączaniem pompki była by chyba mało wygodna. Mógł byś natomiast bardziej szczegółowo opisać zastosowanie dodatkowego małego baniaczka w domu? Edytowane 7 Maja 2019 przez tomek_461 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 07.05.2019 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 W jednym rurociągu raczej będą mniejsze straty jeśli byś dał tego uponora to nawet obyło by się może bez cyrkulacji tylko ta cena dobrze liczę ze ponad 5tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_461 07.05.2019 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 No niestety około 5 tys. Robiąc dwa oddzielne rurociągi za ruryzapłacił bym około 3,5 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 07.05.2019 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 (edytowane) Zawsze możesz samemu taki rurociąg wykonać są otuliny poliuretanowe o gr.nawet 5cm kupujesz alupex fi 32co. i25 do cwu wkładasz taka rurę wraz z otulina w rurę oslonowa niebieska do kabli lub żółta drenazowa bez dziurek nie wiem czy by nie było lepiej jak ten uponor tyko z dzień trza było poświęcić poskadac to ,koszt pewnie ok.1500zl Edytowane 7 Maja 2019 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_461 08.05.2019 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Policzyłem z grubsza i wyszło mi że za materiały do zrobienia tych rur wyszło by przynajmniej 2000zł, więc raczej wybiorę gotowe rozwiązanie. Nadal pozostaje pytanie czy CO i CWU prowadzić w jednej izolacji czy w dwóch oddzielnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.05.2019 12:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Taniej i dobrze.Tak bym zrobił.Nawet jak nie będzie - szybko, bo trzeba coś "tymi ręcami"... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_461 13.05.2019 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Jeśli zrobienie tego samemu pozwoli uzyskać jakość równą albo lepszą niż rozwiązanie fabryczne, a dodatkowo będzie odczuwalnie taniej to niema problemu żeby zrobić coś "tymi ręcami". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 13.05.2019 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Nadal pozostaje pytanie czy CO i CWU prowadzić w jednej izolacji czy w dwóch oddzielnych. Po mojemu to są 4 ! oddzielne izolacje. Można je połączyć w jedno ale dopiero jak każda z rur będzie miała własną i bardzo dobrą izolację. Latem zasuwa tylko CWU więc warto aby mu ciepełka CO nie odbierało a zimna powracająca obok gorącej też nieciekawe połączenie. Każda więc z osobna a dopiero dla odizolowania całości od gruntu owinąć wszystkie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.05.2019 13:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Popieram!Wtedy można położyć 2, 3, 5, 7 czy ile by się przydało.A nie tyle ile "dali" Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 14.05.2019 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2019 (edytowane) A może jedynie dwie rury te od CO a w domu dobry wymiennik dla odbioru CWU ? odpada koszt wężownicy w buforze. Start pompy obiegowej po stronie bufora zawsze jednocześnie ze startem którejkolwiek pompy w domu ?Dodatkowa zaleta to to że jak działa CO to woda gorąca w kranie jest prawie od ręki. Edytowane 14 Maja 2019 przez Chris Zielonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 14.05.2019 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2019 A może jedynie dwie rury te od CO a w domu dobry wymiennik dla odbioru CWU ? odpada koszt wężownicy w buforze. Start pompy obiegowej po stronie bufora zawsze jednocześnie ze startem którejkolwiek pompy w domu ? Dodatkowa zaleta to to że jak działa CO to woda gorąca w kranie jest prawie od ręki. A co gdy c.o. nie działa ,wtedy po odkreceniu kranu napewno trzeba będzie czekać dłużej bo wymiennik Który musi być spory bedzie się chwile nagrzewac pozatym trzeba będzie odkamieniac wymiennik co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_461 15.05.2019 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Po mojemu to są 4 ! oddzielne izolacje. Można je połączyć w jedno ale dopiero jak każda z rur będzie miała własną i bardzo dobrą izolację. Latem zasuwa tylko CWU więc warto aby mu ciepełka CO nie odbierało a zimna powracająca obok gorącej też nieciekawe połączenie. Każda więc z osobna a dopiero dla odizolowania całości od gruntu owinąć wszystkie . Czyli lepiej będzie poprowadzić CO i CWU niezależnie. Nasuwa się też pytanie czy lepiej dla CO wykonać dwie oddzielne niezależne izolacje w osobnych rurach osłonowych, czy np dwie rury 32 zaizolować otuliną 13 mm po czym umieścić je we wspólnej otulinie 10 mm i włożyć do rury osłonowej 160? Dla CWU wydaje mi się że można rurę zasilająca i tą od cyrkulacji umieścić obok siebie bez izolacji pomiędzy nimi, będzie tam przecież krążyć woda o tej samej temp. więc nie będzie między nimi wymiany ciepła. Realizacja CWU poprzez wymiennik odpada ze względu na niską temperaturę zasilania CO (podłogówka). Poza tym tak jak mówi romano78 byłyby problemy z pozyskaniem CWU latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 15.05.2019 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 (edytowane) Rura cwu i cyrkulacyjna nie mogą się stykac po załączeniu cyrkulacji w rurze cwu płynie gorąca a w cyrkulacyjnej zimna z instalacji w domu gdy juz cyrkulacyjna zacznie się robić ciepla to pasowało by aby jakiś termostat wyłączył pompke cyrkulacyjna cwu bo po co pchać ciepłą wodę spowrotem do bufora. U siebie robiłem taki rurociąg tylko w innym celu chyba z godzinę mi zajęło naciągnąć otuline na rury i wsadzić w osłonowe tylko troche mniejsza srednica ale odleglosc prawie 30mb. Edytowane 15 Maja 2019 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_461 15.05.2019 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Tak jak pisałem w pierwszym moim poście:"Mam pomysł aby wykonać cyrkulację na odcinku 15m garaż-dom z rur preizolowanych (instalacja w domu bez cyrkulacji)" Tak więc woda wychłodzona w domu nie będzie podlegać cyrkulacji. A sterowanie pompki termostatem moim zdaniem nie zda egzaminu w takim układzie. Dla ograniczenia strat ciepła i zużycia energii przez pompkę zastosował bym sterownik czasowy który włączał by pompkę w godzinach w których używa się ciepłej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.