Darud 12.03.2022 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 Uważam, że średnio udana konstrukcja... Adam M. Gdzie Pan widzi słabe strony?. Instalator proponował dwie wężownice krótsze, ale przy PC wg mnie nie dogrzeje wody odpowiednio( będzie jej więcej, ale za niska temperatura), to nie paliwo stałe i 90⁰C w buforze tylko 50-55⁰C u góry. Czy chodzi może o ciśnienie w punkcie poboru??. Zasilanie na dom mam miedz 12mm(woda zimna) przechodzi na 15 do Pieca gazowego i potem 15 na dom. Woda wszędzie płynie bez problemów( 2 piętra plus parter). Naprawdę będę wdzięczny za uwagi. Wkleił bym zdjęcie, ale nie działa, od pół godziny próbuje i nic, nawet zmniejszyłem do 15kb i też nie przeszło. Jakby Pan pozwolił to podesłałbym na e-maila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.03.2022 17:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 Można na maila... Dziwna ta instalacja wodna, ale już taką spotkałem. Tam było około 9 bar na wlocie do domu. Przy cieniutkich rurkach miedzianych, aby była jaka taka wydajność, potrzebne są duże prędkości przepływu. Wtedy miedź na wszystkich kolankach jest wypłukiwana i w końcu robią się dziury. 50 stC w CWU to aż dość. Dałbym tam 3 x 15 równolegle po 25mb zwinięte i umieszczone na górze baniaka. Te grzałki… Wygodnie jest zrobić z kilku rurek kociołek elektryczny na zewnątrz baniaka, bo rozumiem, że to na wypadek „W”. Przy wodzie kotłowej (odgazowanej i odkamienionej) anoda jest zbędna. Umieszczenie grzałki na samym dole spowoduje długie oczekiwanie na ogrzanie baniaka. Umieszczenie w połowie czy 1/3 to ograniczenie dostępu do CWU. Umieszczenie grzałek (po jednej na fazę) na zewnątrz eliminuje te wady. Wężownice do solarów, jakie robiłem, giąłem z 15 na około 22-25cm. Ale ja to robię od lat i mam już wyczucie ile można. Tu jest bardzo ładnie streszczone te 884 strony wątku https://czysteogrzewanie.pl/jak-to-sie-robi/bufor-ciepla/ Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piwoslaw 14.03.2022 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2022 Założyć za pompą zawór zwrotny sprężynowy. Założyłem dziś. I wygląda, że ten zawór zwrotny stawia duży opór. Za duży. Pompa cykulacyjna wydaje dziwne odgłosy, na 3. biegu ledwo wyciąga ciepłą wodę z bufora. Po 30-40 minutach pracy rura za pompą i zaworem ledwie się ociepliły, zaś kaloryfery na parterze nadal zimne:( No to spróbuję szczęścia z pułapką ciepła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKM2700 22.03.2022 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Cześć, planuje zakup bufora Austria PSM 1000 bez wężownic z izolacją. Pytanie czy wybór ok czy powinien czekać na Galmet, Lamet dzis niestety ok 3 miesiące? Bufor bedzie podłaczony do kotła zagazowujacego drewno i hybrydowo zamierzam korzystac z grzałek w buforze do podłogówki. z gory dziekuje za pomoc. pozdrawiammkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 22.03.2022 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Założyłem dziś. I wygląda, że ten zawór zwrotny stawia duży opór. Za duży. Założyć zawór zwrotny klapowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goguś1719517740 22.03.2022 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Cześć, planuje zakup bufora Austria PSM 1000 bez wężownic z izolacją. Pytanie czy wybór ok czy powinien czekać na Galmet, Lamet dzis niestety ok 3 miesiące? Bufor bedzie podłaczony do kotła zagazowujacego drewno i hybrydowo zamierzam korzystac z grzałek w buforze do podłogówki. z gory dziekuje za pomoc. pozdrawiam mkm To kup sobie używkę z nierdzewki za połowę ceny a przeżyje te lemety i galmety o kupę lat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Mi 28.03.2022 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2022 Robię aktualnie CWU przepływowe. Nie mam górnej wężownicy w buforze więc postanowiłem zamontować wymiennik płaszczowo-rurowy. Kupiłem na promocji 2 o mocy 60 KW każdy i wydawało mi sie że jeden powinien wystarczyć, ale niestety okazało się, że pomimo temperatury 80 stopni w buforze udaje się uzyskać max 25 stopni. Więc musze dołożyć drugi. Ale obawiam się, że jak temperatura w buforze będzie niższa (50 stopni) to 2 wymienniki tez nie dadzą rady.Chyba większe znaczenie niż moc wymiennika ma powierzchnia wymiany. Mój wymiennik ma zaledwie 0,5m pow. wymiany. Czy ktoś wie jak powinna być powierzchnia wymiany wymiennika, aby uzyskać temp CWU na poziomie 42 stopnie, gdy czynni grzewczy ma 50 stopni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.03.2022 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2022 Robię aktualnie CWU przepływowe. Nie mam górnej wężownicy w buforze więc postanowiłem zamontować wymiennik płaszczowo-rurowy. Kupiłem na promocji 2 o mocy 60 KW każdy i wydawało mi sie że jeden powinien wystarczyć, ale niestety okazało się, że pomimo temperatury 80 stopni w buforze udaje się uzyskać max 25 stopni. Więc musze dołożyć drugi. Ale obawiam się, że jak temperatura w buforze będzie niższa (50 stopni) to 2 wymienniki tez nie dadzą rady. Chyba większe znaczenie niż moc wymiennika ma powierzchnia wymiany. Mój wymiennik ma zaledwie 0,5m pow. wymiany. Czy ktoś wie jak powinna być powierzchnia wymiany wymiennika, aby uzyskać temp CWU na poziomie 42 stopnie, gdy czynni grzewczy ma 50 stopni? W buforach 1000l które montowałem wezownica przepływowa ma ok 8-9 m2, róznica temperatur miedzy gorą bufora a wyjsciem weżownicy to ok 1,5-2 oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Mi 29.03.2022 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2022 Zdecydowałem, że zamontuję 4 wymienniki. Po stronie CWU połączone szeregowo a po stronie wody kotłowej 2 szeregowo i 2 równolegle. Pow. wymiany wyniesie 2 metry. Nie ma sensu porównywać wymiennika do wężownicy w buforze. Dzięki przeciwprądowemu przepływowi wody zwiększa się znacząco efektywność wymiany.Ale zanim wezmę się do roboty chciałbym się upewnić czy to wystarczy. Czy jest może jakiś kalkulator, który pomógłby mi to przeliczyć?Albo czy ktoś może robił podobna instalację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafwla 30.03.2022 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 Mam popełniony bufor 1000l ocieplony około 35/40 cm ścianki i z 50 cm góra, perlit. Trzyma temperature super w lecie cwu prze 6 dni. Chciałbym zrobić przeróbkę na większą akumulację. tak aby w zimnie wystarczało na tydzień. Teraz bufor starcza na jeden dzień jak sie go naładuje 85/90 s.C. Mam oczywiście stratę codziennie na kotle który studzi się codziennie, jest to przynajmniej 300 kg. Zastanawiam się na buforem zrobionym z rury DN 127 na 600 cm wysokości, będzie on w pomieszczeniu gospodarczym, ocieplenie takie jak na małym buforze, pojemność w takiej konfiguracji 7,5 tyś l. Osiągam dwa cele, wywalam centralne z domu, teraz aby donieś drewno potrzeba przejść przez 3 drzwi. Więcej czystości w dolnej kondygnacji i mam wolne pomieszczenie na zrobienie łazienki. Dwa, rodzice są coraz starsi w razie potrzeby ktoś przyjeżdża i nagrzewa bufor na cały tydzień. Minusy ciepło z bufora będzie uciekać bezużytecznie i koszt, liczę około 30 tyś.Gdybym miał podłogówkę w domu to bym założył pompe ciepła a tak to nie bardzo, mały COP chociaż grzeje żeliwne grzejniki temp. 38/42 stopnie. Czy ktoś mógłby mi policzyć straty ciepła. w takim buforze w porównaniu do obecnego 1000l? Co myślicie o takim pomyśle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 31.03.2022 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 (edytowane) Pompa ciepła na 95 proc roku, a na te parę dni mrozu bufor i po bajce -bufor 7000 l nie da się zagrzać po wpadnieciu na kilka chwil - tu by trzeba kocioł ze 40 kw i ponad 10 godzin konkretnego grzania - obawiam się że w komin -o ile on do takiego kotła się nada - pójdzie więcej niż ta pompa zje pracując na trochę wyższym parametrze np 45 C. Popytałbym o powietrzną pompę ciepła.Za 30 k spokojnie da sie kupić cos co wyprodukuje te około 70 kwh ciepła a sterowane może być telefonem. Edytowane 31 Marca 2022 przez Chris Zielonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goguś1719517740 31.03.2022 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 Muszę zadać te pytanie a nie wiem gdzie , mam bojler dwupłaszczowy 300 litrów ACV ocieplony nierdzewka i takie tam podłączony do pompy ciepła i fajnie się spisuje szybko ładuje i niby wszystko ok ale niedawno nagrzany bojler niechcący zakręciłem zawór i zapomniałem i po 6 godzinach bojler zimny i zachodzę w głowę co go wychładza ??? szczelny jest bez dwóch zdań , a teraz czy ja babola strzeliłem bo wloty i wyloty są od góry jest ich 3 jeden zaślepiłem drugi wyjście z bojlera a trzeci dopływ a że wszystkie 3 mają krótkie rurki wpuszczane do środka ok 30 cm to na wlotowej wsadziłem do środka miedzianą rurę fi 22 mm 1 metr dł aby woda dostarczana się nie mieszała ale ale czy potem zimna z dołu ciepła z góry i miedź może to aż do tego stopnia wychładzać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Mi 05.04.2022 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2022 Nie udało mi sie znaleźć łatwego sposobu obliczenia potrzebnej pow. wymiany dla wymiennika płaszczowo rurowego do CWU. Wiec pozostała metod prób i błędów. Spiąłem 4 wymienniki - po stronie CWU połączone szeregowo a po stronie wody kotłowej 2 szeregowo i 2 równolegle. Pow. wymiany wynosi 2 metry. Przy temperaturze bufora 50 stopni trzeba ograniczać przepływ wody, aby uzyskać wodę o temp. 40 stopni. Przy 60 stopniach w buforze woda ledwo osiąga 40 stopni. Dopiero przy wyższych temperaturach 70 i wyżej uzyskuje się ciepła wodę ze sporym zapasem. Zamontowałem naturalnie zawór termostatyczny na wyjściu z wymienników ustawiony na 50 stopni. Podsumowanie:Dla przepływowego podgrzewania CWU przy pomocy wymienników płaszczowo rurowych 2 metry pow. wymiany to absolutne minimum.Optymalnie byłoby zastosować wymiennik z większą pow. wymiany lub pomieszać wodę na wejściu do wymiennika. Naturalnie to pierwsze jest łatwiejsze ale droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 06.04.2022 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2022 Nie udało mi sie znaleźć łatwego sposobu obliczenia potrzebnej pow. wymiany dla wymiennika płaszczowo rurowego do CWU. Wiec pozostała metod prób i błędów. Spiąłem 4 wymienniki - po stronie CWU połączone szeregowo a po stronie wody kotłowej 2 szeregowo i 2 równolegle. Pow. wymiany wynosi 2 metry. Przy temperaturze bufora 50 stopni trzeba ograniczać przepływ wody, aby uzyskać wodę o temp. 40 stopni. Przy 60 stopniach w buforze woda ledwo osiąga 40 stopni. Dopiero przy wyższych temperaturach 70 i wyżej uzyskuje się ciepła wodę ze sporym zapasem. Zamontowałem naturalnie zawór termostatyczny na wyjściu z wymienników ustawiony na 50 stopni. Podsumowanie: Dla przepływowego podgrzewania CWU przy pomocy wymienników płaszczowo rurowych 2 metry pow. wymiany to absolutne minimum. Optymalnie byłoby zastosować wymiennik z większą pow. wymiany lub pomieszać wodę na wejściu do wymiennika. Naturalnie to pierwsze jest łatwiejsze ale droższe. https://hexonic.com/aktualnosci/hexonic-ulatwia-dobor-wymiennikow-ciepla/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nevo 10.04.2022 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 Dzień dobry, jestem tu nowy, chociaż przeczytałem już sporo tego tematu. Planuję wymianę starego kotła miałowego na zagazowujący +2000l bufor+ stara instalacja stalowa OTWARTA, spawana, grube rury, grzejniki stare żeliwne do modernizacji w termostaty. Razem pojemność instalacji zakładam 2500l. Naczynie wzbiorcze otwarte musi mieć netto 6%*2500=150l. Nie mam miejsca na takie naczynie w pomieszczeniu ogrzewanym. Albo naczynie przerobię na poddasze nieogrzewane, trudnodostępne, albo instalacja zamknięta. Czy da się/ opłaca się kombinować z naczyniem w nieogrzewanym pomieszczeniu? Jakieś cyrkulacje, ocieplenia, grzałki, cuda na kiju? No i dużo potencjalnych przeróbek... Czy lepiej instalacja ZAMKNIĘTA, naczynie przeponowe 200l, zabezpieczenia z tym związane i spore koszty. Poza tym zawodność, wrażliwość na jakość wody kotłowej i zanieczyszczeń w instalacji. Tak czy tak czeka mnie dużo pracy.. Proszę, doradźcie coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awaria09 10.04.2022 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 Ja ma na strychu 150l naczynie dobrze ocieplone i nie ma problemu. W dół rury sygnalizacyjna i przelewowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nevo 11.04.2022 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2022 Obawiam się, że samo ocieplenie może nie wystarczyć. Jak zamarznie naczynie to mam bombę w kotłowni. Na tym forum zdaje się adam_mk radził otwarte. Zamknięte jest kuszące ale drogo wychodzi osprzęt. A jeszcze powiedzcie mi czy muszę dobrze uszczelnić starą instalację przed zamknięciem? Mam stare , czasami cieknące zaworki grzejnikowe, rozmiaru 1 cal do grawitacji. Pewnie jak będzie nieszczelnie to spadnie ciśnienie wstępne w instalacji. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 11.04.2022 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2022 Albo naczynie przerobię na poddasze nieogrzewane, trudnodostępne, albo instalacja zamknięta. Tez myslałem że się nie zmieszczę a jednak wyspawany płaski zbiornik 60x80 x 30 zmieściłem nad kabiną prysznicową i kompletnie go nie widać. Inna rzecz że nieogrzewane pomieszczenie w ogrzewanym domu rzadko kiedy zamarza. Jednak na taką ewentualność założyłbym zawór bezpieczeństwa na kotle i dobry manometr na którym widać wysokość słupa wody - każde przekroczenie maksymalnej dla mojego słupa wartości będzie sygnałem o zamarznięciu. Da sie to nawet pewnie podpiąć pod jakiś dzwonek. Da się tez pewnie umieścić termometr z alarmem tam gdzie jest naczynie. Jednak wg mnie dobre ocieplenie zbiornika i rur powinno wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotrabbartolo2.pl 11.04.2022 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2022 Witam czytam ten długi temat i na podstawie danych w nim zawartych zacząłem rysować swój bufor. Ze względu na małą kotłownie chciałbym iść w kierunku bufora prostopadłościennego (700x500x2000). Będzie on zasilany solarami (umieszczone pionowo na ścianie południowej) i kotłem peletowym. Na co zwrócić uwagę przy jego budowie? Czy ściany z blachy 4mm przy 2000mm wysokości będą wystarczające? Do jakiej temperatury wężownica solarna jest w stanie nagrzać bufor 500l zimą? Miałem w planach jako izolacji użyć xps-a 150mm lub wełna z folią alu 30mm + folia + xps 120mm, czy to dobry pomysł? W miarę modyfikacji bufora w modelu będę zadawał kolejne pytania (obie wężownice solarną oczywiście rozciągnę w stożek wg zaleceń) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 19.04.2022 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2022 Na pewno nie da się zastosowac rury fi 700np ? pojemność ciut nawet większa. Jeżeli jednak faktycznie się nie da to nie wolno zapomnieć o szpilkach wzmacniających i to dość gęsto - parcie na płaskie ścianki zbiornika będzie potężne. Przy docieplaniu stawiałbym na wełnę - da się nią dokładniej owinąć zbiornik a to ma duże znaczenia aby żadnej konwekcji nie było - więc też szczelność zabudowy jest istotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.