Teves 03.01.2010 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Współczesne kotły gazowe mają czujniki ciśnienia. Takiego bez czujnika nie znajdziesz, chyba że jakiś starszy model z odzysku. Od biedy można montować kotły gazowe w układach otwartych ale : Kocioł gazowy powinien mieć czujnik przepływu a nie tylko czujnik ciśnienia. Pozwala to spokojnie używać kocioł gazowy w układzie otwartym. Zabezpieczenie zarówno ciśnieniowe jaki i przepływowe ma za zadanie ochronić kocioł przed pracą bez wody. Kupiłem Buderusa Logamax U022-24 z wystawki nie używany nie ma w nim żadnego czujnika, ma za to czujnik przepływu na c.w.u. tyle ze moje c.w.u nie jest podpięte do tego obiegu - obie rurki w kotle są otwarte. Jeśli wszyscy producenci kotłów i projektanci instalacji zalecają układ zamknięty to chyba wynika to z jakiś danych i doświadczeń eksploatacyjnych? No i na koniec gwarancja - tu wszędzie zapisane są określone parametry instalacji i wymagania co do jej zamknięcia. Oczywiście jak Ktoś chce sobie zrobić taka instalacje na układzie otwartym to nie popsuje się ona z samej otwartości w tydzień. No właśnie jeśli wszyscy zalecają to dlaczego my nie mamy się zastosować do tych zaleceń? Tylko dlatego, że kocioł/kominek na paliwo stałe będzie mógł wyrzucić wodę gdzieś wysoko na poddaszu a nie za ścianę na poziomie parteru? Jeśli układ ma się składać z kotła na stałe i kociołka na gaz to może wystarczy kilka razy zagrzać wodę w buforze za pomocą tego pierwszego a dopiero potem kociołkiem gazowym, strącimy kamień w buforze i kotle a nie gazowcu. Ja w każdym razie zbuduję układ zamknięty ze wszystkimi źródłami wpiętymi na żywioł do bufora. Zabezpieczę zaworami bezp. na kominku i w buforze (gazowiec już ma). Kominek będzie miał jeszcze zabezpieczenie przez schładzanie z wodociągu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 03.01.2010 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 potrafisz przedstawić jakąś alternatywę z wyższa sprawnością dla ładowania bufora kominkiem w podobnym cenowo przedziale ?? Widzę,że" dorabiasz" treść do swego wynalazku z rurkami w kominie. Najtańszym pomysłem jest jest użycie żeliwnego kaloryfera,ponieważ cena żeberka z odzysku wynosi 4-7 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vixen 03.01.2010 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 producenci kotłow gazowych zabraniaja montowac je w systemach otwartych głownie ze wzgledu na kamien, który szybko wykancza wymiennik ciepła dla cwu. Poza tym nie ma wiekszego problemu, nalezy jednak pamietac iz jesli cisnienie spadnie ponizej 0,5 w układzie co to wiekszosc kotłów sie wylancza automatycznie sygnalizujac brak cisnienia i traktujac to jako nieszczelnosc w instalacji czyli wyciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 03.01.2010 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Jeśli układ ma się składać z kotła na stałe i kociołka na gaz to może wystarczy kilka razy zagrzać wodę w buforze za pomocą tego pierwszego a dopiero potem kociołkiem gazowym, strącimy kamień w buforze i kotle a nie gazowcu. Ja w każdym razie zbuduję układ zamknięty ze wszystkimi źródłami wpiętymi na żywioł do bufora. Zabezpieczę zaworami bezp. na kominku i w buforze (gazowiec już ma). Kominek będzie miał jeszcze zabezpieczenie przez schładzanie z wodociągu. Zobojętnienie zładu przez kilkukrotne podgrzanie powyżej 70 st może i jest niezłym rozwiązaniem. Na pewno coś da. Co do reszty to tak jak piszesz - Na Żywioł Zastanawiałeś się czy taki układ się obroni jeśli Ciebie nie będzie w pobliżu? Ty go powiedzmy poskromisz, a inni domownicy? Chyba że jeszcze planujesz dołożyć podobne zabezpieczenie do tego jakie ma kominek na kotle CO. Same zawory bezpieczeństwa to taka trochę tykająca bomba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vixen 03.01.2010 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Piczman czy mogłbys podac parametry swego domu tj zapot na cieplo bez cwu i powierzchnia. Bufor starcza ci na dobe do 2. Z tego co czytalem to bardziej na 2 doby bo przeciez mrozow nie ma non stop. Czy liczyles ile kw ma twój bufor przy 90 st.zakladajac moje zapotrzebowanie na poziomie 75kw/m2 x 120m2 = 9000 na rok. okres grzewczy zakladam na 6miesiecy wiec 9000/6=1500 na miesiac.Czyli 1500 kw potrzebuje na miesiac dzielac to na dni 1500/30 = 50 na dziensrednie zapotrezbowanire w okresie grzewczym na dzien wynosi 50kw dla calego budynku. w sumie to na dobe nie na dzien. wiedzac ile kw moze zgromadzic 1m3 bufora z woda przy 90 C bede wiedzial na ile starczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.01.2010 16:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Zaczynam kumać.Mylisz moc i pracę.Praca to moc działająca przez jakiś czas.Moc w kW a praca w kWh.Bo już myślałem, że hutę projektujesz...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 03.01.2010 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 A wie może ktoś gdzie można kupić złączki na przejścia miedzi przez zbiornik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 03.01.2010 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 producenci kotłow gazowych zabraniaja montowac je w systemach otwartych głownie ze wzgledu na kamien, który szybko wykancza wymiennik ciepła dla cwu. Poza tym nie ma wiekszego problemu, nalezy jednak pamietac iz jesli cisnienie spadnie ponizej 0,5 w układzie co to wiekszosc kotłów sie wylancza automatycznie sygnalizujac brak cisnienia i traktujac to jako nieszczelnosc w instalacji czyli wyciek. Wydawało mi się że ten kamien to się bierze z wody a nie z układu otwartego, tak czy inaczej optuję za tym zeby całość była w ukł. zamkniętym Co do reszty to tak jak piszesz - Na Żywioł Zastanawiałeś się czy taki układ się obroni jeśli Ciebie nie będzie w pobliżu? Ty go powiedzmy poskromisz, a inni domownicy? Chyba że jeszcze planujesz dołożyć podobne zabezpieczenie do tego jakie ma kominek na kotle CO. Same zawory bezpieczeństwa to taka trochę tykająca bomba. Zastanawiałem się dosyć długo i są kwestie, których nie potrafię rozwiązać w ukł. grawitacyjnym: - mam kłopot z umieszczeniem naczynia na górze i połączeniem tego z buforem i z kominkiem (będę miał tylko kominek) - mikrograwitacja rozładowująca bufor przez kominek Doszedłem do wniosku ze w moim wykonaniu układ będzie słabo funkcjonował na grawitacji (kominek w połowie wysokości bufora), trzeba więc pędzić to pompką. Jeśli będzie pompka to muszę przewidzieć: - zanik napięcia (antidotum podtrzymanie) - awaria pompki (antidotum schładzanie płaszcza woda z wodociągu) Całość działa "bezdozorowo" ale nie odważyłbym się zostawić rozpędzony na maksa kominek bez dozoru. Problemy jakie wnikają z ukł. zamkniętego: trzeba zabezpieczyć każde źródło zaworem bezpieczeństwa - gazowiec ma swój - kominek będzie miał - bufor - tez jest źródłem bo ma grzałki Jak pisałem nie jestem fanem ukł. otwartych bo widziałem tokowy w działaniu, sądzę, że zabezpieczenia jakie planuję wystarczą aby system był bezpieczny. ukł. otwarty to trochę takie zostawania na noc uchylonego lufcika żeby się nie udusić jak stanie wentylacja mechaniczna. NJerzy i Semir mają układy zamknięte i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vixen 03.01.2010 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 czy ktos wie ile dokladnie mamy kwh z 1m3 gazu? czyżby 9kwh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.01.2010 18:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 którego?Kilka jest...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vixen 03.01.2010 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 GZ-50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 03.01.2010 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 wiedzac ile kw moze zgromadzic 1m3 bufora z woda przy 90 C bede wiedzial na ile starczy Schładzając do 35*C możesz zmagazynować ok. 63 kWh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r7m8 03.01.2010 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Same zawory bezpieczeństwa to taka trochę tykająca bomba. Każdy zwykły ciśnieniowy bojler elektryczny to też taka tykająca bomba i co z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 03.01.2010 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Piczman czy mogłbys podac parametry swego domu tj zapot na cieplo bez cwu i powierzchnia. Zapotrzebowanie z OZC u mnie to 4500 KWh na sezon. Dom 110 m2 ! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 03.01.2010 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Każdy zwykły ciśnieniowy bojler elektryczny to też taka tykająca bomba i co z tego? Czyżby? Kotły CO na paliwa stałe i kominki maja inna bezwładność w oddawaniu ciepła niż grzałki. Nie widzisz różnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 03.01.2010 23:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Kotły CO na paliwa stałe i kominki maja inna bezwładność w oddawaniu ciepła niż grzałki. Nie widzisz różnicy? W zasadzie tak, tylko że zakładasz ze ktoś tą wtyczkę wyciągnie z gniazdka. Jeśli jednak nie będzie chętnego, to co wtedy? Bezwładność będzie jakby większa dla grzałki bo stoi za nią nie kilka kg drzewa a cała elektrownia. Grzałka ma jednak mniejszą moc (co najmniej o rząd wielkości) i ciśnienie będzie narastało wolniej - tu się zgodzę, ma jednak tylko jedno zabezpieczenie termik a potem idzie wszystko w zawór. Z doświadczenia wiem, ze zanim otworzył się zawór bezp. puszczał zawór zwrotny i gorąca woda cofała się do rury zasilającej zimną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 04.01.2010 01:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 O czym my tu mówimy? O standardowej termie, czy o buforze?Jeśli planujesz grzać bufor prądem w II taryfie to budując układ obliczasz sobie moc grzałek dla efektywnego grzania bufora w tej właśnie taryfie. Przykładowo grzałki 9 kW 1000 l bufor będą grzały z temp. 20 do 90 st 9 godzin, a więc starczy im czasu w czasie obowiązywania taryfy G12 (22 – 6) do naładowania bufora.Jeśli chcesz żeby termik nie załączał grzałek zbyt wcześnie, to i tak instalujesz włącznik czasowy. On też może dbać równolegle o to, żeby w razie teoretycznej awarii termika nie hulało to w nieskończoność.Oprócz wszystkich innych zabezpieczeń, to byłoby kolejnym.I tak każdą instalację trzeba przeliczyć indywidualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 04.01.2010 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Same zawory bezpieczeństwa to taka trochę tykająca bomba. Każdy zwykły ciśnieniowy bojler elektryczny to też taka tykająca bomba i co z tego? Mówimy o tym że w co drugiej chałupie na wsi jest taka bomba zabezpieczona niezbyt tęgo, i pewnie co jakiś czas nie zadziała bezpiecznik termiczny, a w buforze mogą "skleić" się styki stycznika i pozostaje wtedy jedyne zabezpieczenie w postaci zaworu bezpieczeństwa. Inaczej mówiąc w wyniku AWARII para pójdzie w gwizdek i wielkiej tragedii z tego nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.01.2010 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Właśnie nabiłem swój buforek na max, oto moje wyniki : http://img51.imageshack.us/img51/313/img1591n.th.jpg Zużyłem na to 22 kg węgla, a tak wygląda kocioł od środka po wygaszeniu : http://img20.imageshack.us/img20/3549/img1596m.th.jpghttp://img85.imageshack.us/img85/241/img1595d.th.jpghttp://img11.imageshack.us/img11/9086/img1594m.th.jpg Czysto i sucho co świadczy o prawidłowym spalaniu. Tak czy siak sprawność do d ... czyli bez zmian 4 KWh z 1 kg węgla ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 05.01.2010 00:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Piczman czy mogłbys podac parametry swego domu tj zapot na cieplo bez cwu i powierzchnia. Zapotrzebowanie z OZC u mnie to 4500 KWh na sezon. Dom 110 m2 ! Mi OZC dal wynik 16 tys kWh / sezon (grzane jakies 300m2). W samym grudniu zuzylem 4 tys kWh ! (a mialem tylko polowe tego). No ale to pierwszy sezon i mam jeszcze mnostwo niedorobek i mostkow cieplnych, 70-cio letnie drzwi wejsciowe, szpara 10cm pod drzwiami garazowymi, kilka dziur 20x20 na wylot w stropach piwnica-parter-poddasze z wentylacji mechanicznej etc Jak wszystko jako tako byle jak pozaklejalem to zauwazylem znaczna poprawe. Latwo mi liczyc bo grzalem prawie caly grudzien tylko elektrycznym kospelem. Teraz mecze kominek z plaszczem wodnym (dzisiaj mi sie udalo prawie zagotowac wode - zadzialal zawor termiczny - szkoda tylko ze jeszcze nie podpiety do kanalizy - musialem z wiadrami jak glupi latac zeby se chaupy nie zalac )) pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.