Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

witam !

mam otwór drzwiowy o wymiarach 150 x 230 cm. drzwi, które kupiłem wymagają światła w pionie 2,12 m. Ponieważ drzwi są z doświetlem, montażysta radzi obniżyć nadproże do wymaganego wymiaru - to jest o około 18 cm. to pozwoli na pewniejsze zakotwienie drzwi. Istniejące nadproże jest w całości wykonane z lanego betonu B-20, ściany z porothermu gubości 25 cm. ponieważ robotę muszę wykonać sam, a nie mam doświadczenia, proszę o konstruktywne podpowiedzi

pzdr

mony

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/68772-jak-obni%C5%BCy%C4%87-wysoko%C5%9B%C4%87-otworu-pod-drzwi-wej%C5%9Bciowe/
Udostępnij na innych stronach

jak to drzwi z doświetleniem? Przecież takie mają doświetlenie powyżej drzwi, więc otwór mógłby okazać się za niski :roll:
jak to drzwi z doświetleniem? Przecież takie mają doświetlenie powyżej drzwi, więc otwór mógłby okazać się za niski :roll:

widocznie doświetle jest boczne, albo drzwi mają szybki :roll:

jeśli nie jest to duży otwór ( wysoki) to możesz zrobić to przy pomocy styropianu, przyklejasz go na piankę montażową i wypierasz gdzie trzeba, najlepiej przed zamocowaniem styropianu obwiń go 2 razy siatką taką jak do tynków zewnąttrzynch żeby mocniej trzymał się tynk. możesz też kombinować z docinaniem porotermu i wiercić dziury pod zbrojenie fi8 a potem to zaszalować i zalać ale to długa i żmudna praca

naświetle jest boczne. jak pisałem wcześniej muszę zakryć około 18 cm wysokości

 

wg montazysty przy drzwiach z naświetlem o szerokości 1,5 m kotwienie ościeżnicy do góry jest wskazane, stąd styropian o (o którym myslałem ) jest rozwiązaniem ostatyecznym. inne pomysły?

pzdr

mony

Jeżeli nie masz jeszcze położonego styropianu i tynku na ścianach to chyba najprościej będzie przykręcić w to miejsce belkę drewnianą o odpowiednich wymiarach . Do tej belki montażysta będzie mógł spokojnie przykręcić górną część ościeżnicy . A jak będziesz ocieplać i tynkować to obrobisz tę beleczkę styropianem siatką i tynkiem i będzie ok.

pozdrawiam

właśnie przyszedł mi do głowy taki pomysł:

 

wykorzystam pozostałe po budowie belki i kantówki, znajdę taką o przekroju 14x14 lub podwójnie 8x18, rozeprę w szerokości otworu i przykotwię w 3 -4 miejscach do betonowego nadproża. potem belkę obiję siatką do tynkowania. pytanie tylko, jak taka belka nbędzie się zachowywać po pewnym czasie - czy nie zacznie pracować i kruszyć tynku od wewnątrz?

 

co o tym sądzicie?

pzdr

mony

Też miałem wyższy otwór i dałem luksfery.Ale w Twoim przypadku 18cm to za mało.Lepiej zamurować płytkami BK a drzwi zakotwić długimi kołkami przez BK do belki betonowej.

Jak powyżej - też to miałem i do nadproża betonowego przykręcałem kołkami bloczki z betonu komórkowego - u mnie wystaczyły 6 cm - u Ciebie trzeba będzie dociąć na wymiar z miejscem na tynk. Najpierw wierciłem odpowiednio większy otwór w bloczku aby kołek wszedł swobodnie, później znaczyłem i wierciłem otwór w nadprożu już pod wymiar kołka. Dokręcać kołki trzeba z wyczuciem gdyż bloczki łatwo pękają. Można dodatkowo dać te bloczki na klej.

U mnie po dwóch latach nie widać żadnych rys.

pomysł ze wstawieniem belki drewnianej jest dobry , mocowanie długimi dyblami przy 18 cm przerwy będzie za słabe , przykręć belkę a do belki drzwi , najlepiej wstawić element metalowy ale tracisz na termoizolacji ,obudowanie tego K-G nie będzie problemem (ocieplic oczywiście) , pękać też nie powinno ,

Ja u siebie kombinowałem tak w 2 miejscach. za wysokie były otworzy drzwiowe, w jednym o ok 19cm w jednym o 14cm. Nadproża z gotowych elementów L zalanych betonem. Zrobiłem to w taki sposób: kupiłem kilka szt pustaków z betonu komórkowego grubosci 12cm i 6 cm, zaprawe klejową, porzadne kołki mocujące. i Wykonane to mam nastepująco: zaprawa klejowa na pustak (ten12cm) to doklejone od spodu do nadproża, dodatkowo przymocowane do nadproża 2 (3) kołkami, do tego doklejone od spodu kolejny pustak (6cm) + kołki

z zaprawą klejową wyszło dokładnie 19cm, nic nie trzeba było podpierać stemplować czy coś w tym stylu, robione to juz dobre 1,5 roku temu nic nie pęka nic nie odpada , nic nie widać ze było cokolwiek obniżane, ze stron bocznych przyszła gładż gipsowa i zlicowane ładnie ze sciąną. Ościeżnica idealnie weszła.

A w drugim miejscu dałem dwa pustaki 6cm i wyszło mi akurat te potrzebne 14cm

(dałem więcej zaprawy)

dzięki za odpowiedzi, wiem co zrobię.

a przy okazji - czy podwyższaliście sztucznie próg przy drzwiach wejściowych? u mnie taras wejściowy, wylewka w wiatrołapie oraz dół otworu pod drzwi wejściowe są na tym samymm poziomie. mniemam, że dół ościeżnicy będzie funkcjonował jako próg i zastanawiam się czy go nieco podnieść.

 

pzdr

mony

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...