Subcarpathian 06.01.2007 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2007 Jestem laikiem jeśli chodzi o ogrzewanie , a niedlugo chcialbym sie zabrać za robienie CO i CWU , mam w planie zamontowanie kotła na paliwo stałe z podajnikiem , kocioł byłby wykorzystywany do podgrzewania zasobnika ciepłej wody 200l , przy czym ogrzewanie wody w zasobniku będzie traktowano jako priorytet ,a poźniej na grzejniki , uklad CWU to cyrkulacja obiegowa , czy ktoś z forumowiczów podpowiedzialby mi jak rozwiązać taki układ , chodzi mi o rodzaje zaworów , pomp , czyli tzw schemat , może ktoś kto zna się troche na tym lub ma podobny układ , mógłby sie podzielić swoją wiedzą , zgóry dziekuje i za każde wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/68976-schemat-kot%C5%82owni-pomocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ged 10.01.2007 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 Ja chcę zrobić coś podobnego tymi oto ręcami. Chciałem zrobić prowizorkę. Postawić kocioł, rury po podłodze, kaloryfery oparte o ścianę, ale forumowi spece mnie wyśmiali. Trzeba się udać do sklepu z kotłami i pogadać, czasem producent dokłada schemat instalacji. Można też wpaść do kogoś kto ma taka instalację i popatrzeć sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/68976-schemat-kot%C5%82owni-pomocy/#findComment-1540109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
login7 14.01.2007 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2007 Za mało danych podałeś. Każde ustrojstwo jakie by nie było robi się do konkretnych potrzeb samochody , bomby i instalacje grzewcze też . Zanim zaczniesz coś robić pomyśl policz a potem działaj. 200l zasobnik OK, ale ile wynosi zużycie wody w jednostce czasu jaka ma być temperatura tej wody, ile masz kubatury ( metrów sześciennych powietrza w pomieszczeniach )od ogrzania jakie to są pomieszczenia parter czy piętra ile pięter jaki system podłogówka, panele konwektory czy żeberka. kotłownia w piwnicy czy na jednym poziomie z kotłownią, akie są długości ciągów z tą ciepłą wodą użytkową itp itd czyli najpierw określamy wymagania potem dobieramy resztę by to ustrojstwo działało. Jak pozbierasz wszystko do kupy podeślij mi maila może uda mi się Ci pomóc. A tak z grubsza to twój kocioł wytwarza ciepełko z paliwa stałego więc mimo super techniki może wodę zagotować ja bym dał otwarte naczynie wzbiorcze bo nie da się w tym kotle zrobić ciach i nie ma płomienia to raz, dwa jeśli wody ma być naprawdę dużo to zastosowałbym wymienniki typu jad i osobno zasobnik CWU a nie zasobniko podgrzewacz czyli wymiennik pojemnościowy ze względu na trwałość układu i prostotę konserwacji Jad jest z nierdzewki więc oczyszczanie z kamienia jest banalne >>> każdy środek do kamienia można stosować i nic mu nie będzie hehe, trzy to to że CO też bym puścił przez jada wtedy naczynko wzbiorcze otwarte które zabezpiecza kocioł dajesz pod sufitem w kotłowni a nie pod dachem. Sieć CO i CWU po jadzie zabezpieczają naczynka przeponowe + zaworki bezpieczeństwa, pompki to jakieś Danfosy lub podobne trwałe i ciche z 1 metra ich nie słychać nawet w nocy- w opisywanym przykładzie potrzeba ich szt3. Wady duże nakłady, zalety>!!! można dowolnie sterować mocą cieplną układu trwałość i bezpieczeństwo łatwość konserwacji i bezkolizyjność układów CO i CWU. Taki układ doskonale moim zdaniem sprawdzi się w dużym domu lub domu z warsztatem itp. Ja będę robił coś takiego w domku 110 m2 a to z tego względu że chcę mieć 2 kotły na paliwo stałe to w pierwszym rzucie czyli na początku a póżniej jak na mojej wsi będę miał gaz to dołożę kociołek gazowy i automatykę co by działała tak palę sobie drewnem ale nagle leń wielki mnie ogarnia i nie fce mi siem wstać( temperatura leci w dół bo w kotle zdechło hehe a tu automat myk i chodzi gazówka i ciepełko jest non stop) osiągnąć to można wieloma sposobami ale ja wybrałem ten Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/68976-schemat-kot%C5%82owni-pomocy/#findComment-1547633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 14.01.2007 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2007 Za mało danych podałeś. Każde ustrojstwo jakie by nie było robi się do konkretnych potrzeb samochody , bomby i instalacje grzewcze też . Zanim zaczniesz coś robić pomyśl policz a potem działaj. 200l zasobnik OK, ale ile wynosi zużycie wody w jednostce czasu jaka ma być temperatura tej wody, ile masz kubatury ( metrów sześciennych powietrza w pomieszczeniach )od ogrzania jakie to są pomieszczenia parter czy piętra ile pięter jaki system podłogówka, panele konwektory czy żeberka. kotłownia w piwnicy czy na jednym poziomie z kotłownią, akie są długości ciągów z tą ciepłą wodą użytkową itp itd czyli najpierw określamy wymagania potem dobieramy resztę by to ustrojstwo działało. Jak pozbierasz wszystko do kupy podeślij mi maila może uda mi się Ci pomóc. A tak z grubsza to twój kocioł wytwarza ciepełko z paliwa stałego więc mimo super techniki może wodę zagotować ja bym dał otwarte naczynie wzbiorcze bo nie da się w tym kotle zrobić ciach i nie ma płomienia to raz, dwa jeśli wody ma być naprawdę dużo to zastosowałbym wymienniki typu jad i osobno zasobnik CWU a nie zasobniko podgrzewacz czyli wymiennik pojemnościowy ze względu na trwałość układu i prostotę konserwacji Jad jest z nierdzewki więc oczyszczanie z kamienia jest banalne >>> każdy środek do kamienia można stosować i nic mu nie będzie hehe, trzy to to że CO też bym puścił przez jada wtedy naczynko wzbiorcze otwarte które zabezpiecza kocioł dajesz pod sufitem w kotłowni a nie pod dachem. Sieć CO i CWU po jadzie zabezpieczają naczynka przeponowe + zaworki bezpieczeństwa, pompki to jakieś Danfosy lub podobne trwałe i ciche z 1 metra ich nie słychać nawet w nocy- w opisywanym przykładzie potrzeba ich szt3. Wady duże nakłady, zalety>!!! można dowolnie sterować mocą cieplną układu trwałość i bezpieczeństwo łatwość konserwacji i bezkolizyjność układów CO i CWU. Taki układ doskonale moim zdaniem sprawdzi się w dużym domu lub domu z warsztatem itp. Ja będę robił coś takiego w domku 110 m2 a to z tego względu że chcę mieć 2 kotły na paliwo stałe to w pierwszym rzucie czyli na początku a póżniej jak na mojej wsi będę miał gaz to dołożę kociołek gazowy i automatykę co by działała tak palę sobie drewnem ale nagle leń wielki mnie ogarnia i nie fce mi siem wstać( temperatura leci w dół bo w kotle zdechło hehe a tu automat myk i chodzi gazówka i ciepełko jest non stop) osiągnąć to można wieloma sposobami ale ja wybrałem ten Pozdrawiam przerost formy nad treścią, Subcarpathian a dlaczego nie poszukasz czegoś w internecie chociażby na stronach Klimosza, http://www.klimosz.pl/klim_dzial.htm, tutaj szukaj w instrukcjach obsługi możesz poszukać u Cichewicza jest tego naprawdę dużo Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/68976-schemat-kot%C5%82owni-pomocy/#findComment-1547983 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy2 23.09.2010 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Witam.Mam maly problem wiec proszę o pomoc.Mam dom jednorodzinny opowierzchni ok. 178m2 a w nim zastosowałem ogrzewanie podlogowe ,którejest już gotowe tzn sama instalacja rurek wraz z posadzka.Wszystko tozasilane będzie pompa ciepla NIBE o mocy 10KW,czy istniej możliwośćotrzymania szczegółowego schematu hydraulicznego oraz elektrycznego podlaczenia rozdzielaczy do tegosystemu wraz z wyszczególnieniem potrzebnych elementow(posiadam jedynierozdzielacze z elektrycznymi siłownikami:na 1 kondygnacje 12obwodow,2kondygnacja 10 obwodow,SA to gole rozdzielacze bez pompobiegowych.Rozdzielacze znajduja się bezpośrednio nad soba ,dzieli jeokoło 2,5 m wysokości a pompa będzie zamontowana po drugiej stroniesciany.Bardzo proszę o pomoc i czekam na odpowiedz .Pozdrawiam Siwy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/68976-schemat-kot%C5%82owni-pomocy/#findComment-4294493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 23.09.2010 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2010 umów się z przedstawicielem Nibezałatwi wszystko jak będzie wiedział że kupisz ich pompę Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/68976-schemat-kot%C5%82owni-pomocy/#findComment-4294659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts