Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Blaszany piorunochron

Gość

Recommended Posts

Moim zdaniem nie:

1. Balchodachówka jest bardzo delikatna, tak naprawdę to "cienka blaszka", przy uderzniu pioruna mogłaby ulec uszkodzeniu.

2. Pokryta jest warstwa lakierów i różnych takich środków, które stanowią wartswę izolacyjną.

3. Kłopotliwym byłoby wykonanie połączenia pomiedzy blachą (odromnikiem poziomym) a zwodami pionowymi.

Tradycyjny odgromnik wg mnie jest najlepszy.

Pozdrawiam

Leszek

Pytanie było do elektryka.

Odpowiedź w stylu "moim zdaniem" mija się chyba z celem (moim zdaniem).

Ja - nie elektryk , tylko hydraulik z zawodu, odpowiedzieć mogę "moim zdaniem tak, ponieważ pkt.1 ..pkt.2 i itd".

Czy jest tu "dyżurny elektryk - forumowicz"?

pzdr Rysio

jestem tym pierwszym Anonimem i jestem elektrykiem choć zupełnie innej specjalizacji. Wydaje mi się, że grubość blachy nie ma większego znaczenia jak również warstwa lakierów pokrywająca blachę, przy napięciu milionów voltów nie stanowi tak naprawdę izolacji. Może fachowiec z techniki wysokich napięc coś podpowie?

Lechu5- widze że stawiasz chałupe fachowo bo spotkałem juz takie rzeczy na Forum że ławy były wylane bezpośrednio w wykopie, mam nadzieję że to nie spowodowało kłopotów tych inwestorów, którzy tak zrobili. "Produkowałem" się kiedyś na forum na temat fundamentów ( takie tam drobne spostrzeżenia na tym etapie budowy a późniejsze spokojne spanie w nowym domku) nomen omen jest "fundamentalny" problem dla domu.Pzdr.PWM.

Lechu5 dobrze to powiedziałeś że zgodnie ze "sztuką budowlaną" bo w dalszym ciągu pomimo takich czy innych zmian w naszym kraju jest to sztuka, zastanawia mnie tylko to dlaczego tę sztukę, żeby mieć w miare dobrze wybudowany i wykończony dom, powinien opanować inwestor i myślę że nawet ilość "kasy" nie ma na to wpływu w dalszym ciągu trzeba samemu budowy dopilnować, czy się mylę?

Ile m2 pow/uż. ma mieć Twój dom, jeśli to nie tajemnica.

Pzdr.PWM.