pedronx 10.01.2013 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Oczywiście że mogę. 150m3 nawiewu masz nie tylko dla salonu ale i kuchni oraz łazienki czy spiżarki jeśli posiadasz ją na tej kondygnacji. czyli ogólnie gdzieś dla około 200m3 i to jest OK. Natomiast zapis 1. czy przy 150m3 kubatury salonu, nawiew 150m3 to nie przegięcie? 2. czy przy kuchni z płytą indukcyjną 120m3 to nie za dużo? sugeruje że masz dla kubatury 180m3 wymianę na poziomie 270m3 co nie jest prawdą. Ale ja mam kubaturę chałupy ok 600m3 (215m2 pu). WM projektuję na max wydatek 525m3. Pytając o 150m3 dla salonu mówiłem tylko o wydatku dla salonu. Czy teraz się rozumiemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 10.01.2013 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Czy mógłby jakiś fachowiec ocenić czy takie rozprowadzenie rur nie będzie powodować szumów? Dodam że prędkość przepływu w głównym kanale będzie około 2.3m/s a w rozgałęzieniach od 1.6m/s do 2m/s. Kanały poprowadzone będą na strychu nieużytkowym i mam zamiar kupić je ocieplane a dodatkowo przykryć je styropianem 15cm wraz z całym stropem. W miejscu komina na korytarzu pójdą piony do parteru a także w pomieszczeniu 2/3( lewy dolny róg), pomieszczeniu 2/2 oraz w łazience (2/7). Proszę o wyrażanie opinii. [ATTACH=CONFIG]159812[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]159813[/ATTACH] 1. nie bardzo kumam jak chcesz puścić kanały dla parteru. możesz wyjaśnić? 2. gdzie będzie czerpnia i wyrzutnia? 3. te kanały na strychu aż prosi się ogarnąć skrzynką rozdzielczą. nie będziesz musiał nic tłumić przepustnicami. jeśli już to długością nitki. pzdr Edytowane 10 Stycznia 2013 przez pedronx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mosiek2206 10.01.2013 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 1. nie bardzo kumam jak chcesz puścić kanały dla parteru. możesz wyjaśnić? 2. gdzie będzie czerpnia i wyrzutnia? 3. te kanały na strychu aż prosi się ogarnąć skrzynką rozdzielczą. nie będziesz musiał nic tłumić przepustnicami. jeśli już to długością nitki. pzdr W miejscu komina w korytarzu chce puścić rury w dół jedną rozdwoić i wypuścić do gabinetu i do jednego nawiewu w salonie a druga posłuży za wyciąg w WC. W łazience puszczę rurę w dół i posłuży do wyciągu z wiatrołapu i pomieszczenia gospodarczego. Jedna rura w pokoju 2/2 posłuży jako wyciąg z kuchni i jedna rura w lewym dolnym rogu posłuży za drugi nawiew w salonie. W miejscu gdzie kreska zakończona jest kółkiem będzie anemostat a gdzie kończy się tylko kreska będzie pion w dół. Czerpnia zaznaczona jest na ciemno niebiesko umieszczona będzie na ścianie od kotłowni koło tylnych drzwi do garażu. Będzie tam bo ułatwi mi to podłączenie planowanego gruntowego wymiennika ciepła Właśnie już wcześniej pytałem o instalacje na skrzynkach ale nikt nie odpowiedział. Czy taka instalacja nie jest głośna? Bo słyszałem że giętkie rury lubią szumieć, i jaka instalacja może być tańsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 10.01.2013 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Mosiek, to wszystko już było. Chybanawet w tym wątku. Przeczytaj, warto. Przeczytanie zajmuje ok 3godzin a dowiesz sie więcej niż byś chciał Giętkie rury, tzw fleksy: tanie, łatwe w obróbce, ciche (szumią lub brzęczą to sztywne spiro). Skrzynki rozdzielcze: ok 200 zł sztuka, łatwiej na nich zrobic inst bo układ się łatwiej regulije. Ale serio, poczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mosiek2206 11.01.2013 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Mosiek, to wszystko już było. Chybanawet w tym wątku. Przeczytaj, warto. Przeczytanie zajmuje ok 3godzin a dowiesz sie więcej niż byś chciał Giętkie rury, tzw fleksy: tanie, łatwe w obróbce, ciche (szumią lub brzęczą to sztywne spiro). Skrzynki rozdzielcze: ok 200 zł sztuka, łatwiej na nich zrobic inst bo układ się łatwiej regulije. Ale serio, poczytaj Rzeczywiście przekonałeś mnie do skrzynek będzie to dobra opcja. Od nadmiaru informacji mam mały mętlik w głowie i za projektowanie i liczenie tego na skrzynki wezmę się w wolnym czasie. Dzięki i pozdr;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 15.01.2013 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Moim zdaniem to nie tylko przegięcie ale przegięcie do kwadratu:o przeczytaj ustawienia użytkownika, który już mieszka i korzysta: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?114044-O-wentylacji-co-i-po-co-wzd%C5%82u%C5%BC-i-w-poprzek!&p=5739591&viewfull=1#post5739591 jak widzisz, nie jest to przegięcie, tym bardziej do kwadratu Edytowane 15 Stycznia 2013 przez pedronx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 16.01.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Właśnie policzyłem opory w mojej instalacji i tak to wygląda: Zastanawiam się teraz, czy nie lepiej wywiewy z garderoby, holu i wiatrołapu zamiast podłączać do puszki przez przepustnice, podłączyć do jednej rury fi 125 i podzielić na trzy odnogi, wtedy suma tych wywiewów byłaby zbliżona do pozostałych. Czy w pomieszczeniu z kotłem gazowym wystarczy tylko wywiew, czy musi być także nawiew? Kocioł kondensacyjny ma ma wisieć w WC i nie będzie tam szczelnych drzwi. Zastanawiam się też, czy strychu nie podłączyć do WM. Początkowo na strychu miała być wentylacja grawitacyjna, ale pomieszczenie będzie dogrzewane i ma tam być pralnia i będzie wisiał rekuperator. Na wyjściu z reku na nawiewie i wywiewie wstawiłbym trójniki fi 160 z przepustnicami i na strychu zamontowałbym nawiew i wywiew z możliwością odłączania przepustnicami. Poproszę o krytykę i pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 18.01.2013 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Właśnie policzyłem opory w mojej instalacji i tak to wygląda: [ATTACH=CONFIG]161868[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]161870[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]161871[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]161872[/ATTACH] Zastanawiam się teraz, czy nie lepiej wywiewy z garderoby, holu i wiatrołapu zamiast podłączać do puszki przez przepustnice, podłączyć do jednej rury fi 125 i podzielić na trzy odnogi, wtedy suma tych wywiewów byłaby zbliżona do pozostałych. Czy w pomieszczeniu z kotłem gazowym wystarczy tylko wywiew, czy musi być także nawiew? Kocioł kondensacyjny ma ma wisieć w WC i nie będzie tam szczelnych drzwi. Zastanawiam się też, czy strychu nie podłączyć do WM. Początkowo na strychu miała być wentylacja grawitacyjna, ale pomieszczenie będzie dogrzewane i ma tam być pralnia i będzie wisiał rekuperator. Na wyjściu z reku na nawiewie i wywiewie wstawiłbym trójniki fi 160 z przepustnicami i na strychu zamontowałbym nawiew i wywiew z możliwością odłączania przepustnicami. Poproszę o krytykę i pozdrawiam Mariusz Moje skromne uwagi: Ogólne: 1. anemostaty/wywiewy są za blisko ścian. powinny być odsunięte ok 50-70cm 2. nie bardzo kumam gdzie będzie wyrzut Parter: 3. łązienka (1/04) wywiew przesunąłbym nad kibelek 4. kuchnia - będziesz miał pochłaniacz czy okap? Jeśli pochłaniacz to na FM poleca się aby w jego okolicach dać wywiew, załączany przy gotowaniu. Drugi wywiew z kuchni możesz dać w tych drzwiach oddzielających od salonu, coby na pewno nic nie zalatywało Piętro: 5. Sypialnia (2/06) - przesunąłbym anemostat bardziej w lewo - garderoba blisko i może to świeże powietrze za szybko podbierać 6. Klatka schodowa - czy tam jest ten wywiew potrzebny? myślę, że powietrze i tak będzie tamtędy wędrować. Daj ew. więcej nawiewu na dole (jakieś 10%) 7. nawiewy w pokojach (2/03 i 2/04) przesunąłbym blisko przepustów. w obu przypadkach powietrze będzie wtedy miało większą drogę do pokonania zanim doleci do drzwi. 8. łazienka (2/05) - wywiew nad kibelek bardziej ps. bardzo fajny ten arkusz z obliczeniami oporów. mógłbyś go podesłać? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 19.01.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Dzięki za odzew! Moje skromne uwagi: Ogólne: 1. anemostaty/wywiewy są za blisko ścian. powinny być odsunięte ok 50-70cm Na piętrze nie będzie z tym problemu i tak właśnie chciałem zrobić, ale na parterze musiałbym wtedy zrobić jakąś małą zabudowę na suficie, bo przepusty wykonałem w rogach ścian, ale to raczej nie problem. 2. nie bardzo kumam gdzie będzie wyrzut Rekuperator będzie wisiał obok komina, mam w nim dwa wolne kanały wentylacyjne, więc mam w planie wykorzystać je jako wyrzut. Kanały wentylacyjne zakończone są 4-ma kratkami wentylacyjnymi 14x14. Parter: 3. łązienka (1/04) wywiew przesunąłbym nad kibelek Ściana, na której będzie zamontowany kibelek ma ok. 150 cm, więc to chyba nie będzie miało wielkiego znaczenia, jeśli wywiew będzie w rogu. W tym WC będzie wisiał kocioł gazowy kondensacyjny i czy w tym wypadku muszę zrobić też nawiew? Drzwi nie będą szczelne więc wydaje mi się, że wystarczy tylko wywiew. 4. kuchnia - będziesz miał pochłaniacz czy okap? Jeśli pochłaniacz to na FM poleca się aby w jego okolicach dać wywiew, załączany przy gotowaniu. Drugi wywiew z kuchni możesz dać w tych drzwiach oddzielających od salonu, coby na pewno nic nie zalatywało Będzie pochłaniacz. Kuchenka będzie przesunięta w stronę okna. W kuchni nie będzie drzwi, będzie otwarta na salon. Drugi wyciąg w kuchni to byłby mały problem,bo musiałbym w łazience nad kuchnią upchnąć jeszcze jedną rurę i dodatkowo rozkuwać strop. Piętro: 5. Sypialnia (2/06) - przesunąłbym anemostat bardziej w lewo - garderoba blisko i może to świeże powietrze za szybko podbierać Nawiewu nie chciałem dawać nad łóżkiem, ale wezmę to pod uwagę i umieszczę go jak najbliżej skosu. 6. Klatka schodowa - czy tam jest ten wywiew potrzebny? myślę, że powietrze i tak będzie tamtędy wędrować. Daj ew. więcej nawiewu na dole (jakieś 10%) W projekcie WM, który dostałem razem z projektem domu tak jest to wykonane, pewnie, żeby zrównoważyć nawiewy na piętrze. Penie można się bez niego obejść, chciaż z drugiej strony zaciągałby trochę ciepłego powietrza z nad kominka. 7. nawiewy w pokojach (2/03 i 2/04) przesunąłbym blisko przepustów. w obu przypadkach powietrze będzie wtedy miało większą drogę do pokonania zanim doleci do drzwi. Tu jest ten am problem, co w sypialni, nie chciałbym umieszczać anemostatów w skosach, ale umieszczę je jak najbliżej. 8. łazienka (2/05) - wywiew nad kibelek bardziej Wezmę pod uwagę. ps. bardzo fajny ten arkusz z obliczeniami oporów. mógłbyś go podesłać? pzdr Na poprzedniej stronie rzucałem, ale wrzucę jeszcze raz! Air_Duct_Calculator.zip Jest z nim mały problem, bo średnice rur przeliczone są z cali, ale ja liczyłem przekroje dla przewodów elastycznych w pierwszym wierszu w ten sposób, że podawałem długość przewodu, wymianę powietrza, ilość kolanek, a zmieniałem opory przepływu w kanale, żeby arkusz dobrał średnicę rury z typoszeregu. Pozdrawiam Edytowane 19 Stycznia 2013 przez Maron79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hermik 23.01.2013 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Witam, Potrzebuję wykonać instalację wentylacji w mieszkaniu jak w załączniku. Chcę ją oprzeć na centrali luna 200 (Wydatek powietrza (100 Pa): 200 m3/h SpręŜ dyspozycyjny: 0-350 Pa Średnica przyłączy wentylacyjnych 150 mm) i przewodach elastycznych izolowanych Izol-flex -izolacja 25mm położonych na nieużytkowym poddaszu. Proszę o opinie co do rozmieszczenia nawiew/wywiew oraz pomoc w doborze średnic przewodów. Edytowane 23 Stycznia 2013 przez hermik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 23.01.2013 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 dałbym jeszcze nawiew w salonie po lewej stronie, do tego wywiew w przedpokoju. w łazience wywiew dałbym po przeciwnej stronie drzwi wej tak żeby ten wywiew zbierał powietrze w miarę możliwości z całego pomieszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 23.01.2013 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Witam, Potrzebuję wykonać instalację wentylacji w mieszkaniu jak w załączniku. Chcę ją oprzeć na centrali luna 200 (Wydatek powietrza (100 Pa): 200 m3/h SpręŜ dyspozycyjny: 0-350 Pa Średnica przyłączy wentylacyjnych 150 mm) i przewodach elastycznych izolowanych Izol-flex -izolacja 25mm położonych na nieużytkowym poddaszu. Proszę o opinie co do rozmieszczenia nawiew/wywiew oraz pomoc w doborze średnic przewodów. [ATTACH=CONFIG]163989[/ATTACH] Polecałbym Ci taki układ kanałów. Łatwiej to wyregulować potem. Gdzie będzie czerpnia i wyrzutnia? Jeśli chodzi o izolflex to podają chtyba na stronie jakie mają prędkości przy danych wydatkach i średnicach. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hermik 23.01.2013 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Poprawiłem i uzupełniłem rzut pomieszczeń o zakładane przepływy m3/h , opory itd. (same obliczenia z info na forum nie takie trudne - zrobiłem Excela i wszystko ładnie się liczy) ale wracając do meritum : 1-proszę spojrzeć i sprawdzić zakładane prze zemnie przepływy na pomieszczenia 2-na forum wszyscy piszą że Anemostat opór ~ok 30Pa .... moja przyszła wentylacja Luna 200 na 200m3/h przy 100Pa - jak to czytać to znaczy że jak mam 4 Anemostaty po 30Pa każdy - po moja Luma nie uciągnie 200m3/h bo to 4*30=120Pa ? proszę o wyjaśnienie 3-z DTR-ki Luny 200 wiem że ma wydatek 200m3/h rozumiem że ma 200m3/h na nadmuchu jak i 200m3/h na wywiewie? 4-co do umiejscowienia Luny 200 to jeszcze się zastanawiam - najlepiej dla mnie umieścić by było ją na strychu (nie ogrzewanym tylko dachówka) ,ale w ostateczności w pomieszczeniu na schemacie opisanym "piecyk"- tu proszę również o opinię Proszę również o inne uwagi które przyjdą wam do głowy. - mi na razie nie daje spokoju ten opór na Anemostatach i LUNA 200 - opisane na schemacie Edytowane 23 Stycznia 2013 przez hermik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 23.01.2013 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Poprawiłem i uzupełniłem rzut pomieszczeń... ad1. to zależy jaką sobie założyłeś max wymianę. Wg przepisów to coś pomiędzy 0,6-0,8 jak dobrze pamiętam jest ok. Tu na forum zaleca się nawet do 1 wymiany. a. Ja bym zwiększył wywiew z kuchni (jaką masz kuchenkę i będzie okap czy pochłaniacz?). b. zwiększył bym nawiew w salonie c. jak zwentylujesz kotłownię? d. no i gdzie masz czerpnię i wyrzutnię e. do sypialni wystrarczy fi100. do kuchni i salonu możesz wrzucić fi125. Do skrzynek dojeżdżasz fi150/160 a może i 200. Z czerpni i do wyrzutni fi200. ad2. interesują Cię tylko opory na najdłuższej nitce. Dla niej liczysz opory i ta suma nie może być większa niż max opór cetrali ad3. moim zdaniem tak ad4. wygodniej w kotłowni, bo wymiana filtrów, obsługa, etc, ale musisz sobie to rozrysować i zobaczyć czy starczy miejsca na wszystkie graty. 5. pochrzaniło mi się coś z tymi izolflexami - myślałem że będziesz robił te drogie "plastiki" o małych średnicach. Osobiście proponowałbym takie http://sklep.e-mur.com.pl/product/image/730/FLEX.gif i samemu je ocieplić + na to folia strecz. W mojej opinii są wytrzymalsze niż te izolflexy. ps. nie jestem specem. pomagałem na razie kumplowi z instalacją no i co to tu piszę wyczytałem na FM pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hermik 23.01.2013 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) ad1. to zależy jaką sobie założyłeś max wymianę. Wg przepisów to coś pomiędzy 0,6-0,8 jak dobrze pamiętam jest ok. Tu na forum zaleca się nawet do 1 wymiany. Ja zakładam 1 wymianę na godzinę , ewentualnie później zmniejszę na Lunie200 np do 0,8 a. Ja bym zwiększył wywiew z kuchni (jaką masz kuchenkę i będzie okap czy pochłaniacz?). b. zwiększył bym nawiew w salonie c. jak zwentylujesz kotłownię? d. no i gdzie masz czerpnię i wyrzutnię e. do sypialni wystrarczy fi100. do kuchni i salonu możesz wrzucić fi125. Do skrzynek dojeżdżasz fi150/160 a może i 200. Z czerpni i do wyrzutni fi200. ad.a/b - z wyliczeń z kubatury i standardów sanitarnych wychodzi bardzo podobnie - salon ~60m3/h kuchnia ~50m3/h ale nie ma problemu przyjmijmy salon 2 x 35m3/h - kuchnie 60m3/h - gdyż nie chce doprowadzić do sytuacji kiedy wywiew bedzie większy od nawiewu...? -w kuchni mam okap do którego chce właśnie podpiąć wywiew ...... ale tu również proszę o opinie czy można podpinać ? ad.c - w kotłowni przy piecyku gazowym mam mam zwykła kratkę podłączoną do komina ad2. interesują Cię tylko opory na najdłuższej nitce. Dla niej liczysz opory i ta suma nie może być większa niż max opór cetrali . i tu nie do końca mogę się zgodzić - proszę więc innych forumowiczów o wypowiedź w tej sprawie aby jednoznacznie stwierdzić co i jak ...tz czy liczymy sumę wszystkich oporów czy tak jak pisze kolega pedronx tylko najdłuższej nitki , a jak nitki to rozumieć mam od reku do rozdzielacza czy od reku przez rozdzielacz no najdalszego Anemostatu. Dodatkowo dam dwie dane z DTR-ki Luny200 z prośbą o wyjaśnienie: -Wydatek powietrza (100 Pa): 200 m3/h - co to jest to 100Pa ? -Spręż dyspozycyjny: 0-350 Pa -do czego porównuje się opory w instalacji - mają nie przekroczyć 100 czy 350Pa ad4. wygodniej w kotłowni, bo wymiana filtrów, obsługa, etc, ale musisz sobie to rozrysować i zobaczyć czy starczy miejsca na wszystkie graty. wygodniej dla mnie na strychu bo właśnie nie zagracał bym i tak małego pomieszczenia, ale chodzi mi głownie czy mi ten reku Luna200 nie zamarznie ? PS. proszę bardzo innych forumowiczów o wyjaśnienie tego cićnienia i oporów - co do czego .... Obliczenia oporów liczone z wzorów msobanie dla każdego elementu osobno i każdej nitki osobno i z tego zrobiłem sumę i porównałem z wydatkiem powietrza 200m3/h i 100Pa a nie wiem czy nie miałem się odnieść do ciśnienia dyspozycyjnego 350Pa ? Edytowane 23 Stycznia 2013 przez hermik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 23.01.2013 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Ja zakładam 1 wymianę na godzinę... ad1 a/b - zalecane jest aby nawiew był delikatnie większy od wywiewu. ad okap - zaleca się pochłaniacz a w jego pobliżu drugi wywiew w kuchni, który może się otwierać podczas gotowania. pochłaniacz oczyszcza powietrze a one już czyste jest wywiewane. Okap/wywiew zabuczy Ci równowagę wywiew/nawiew. no i straty... ad.c - a masz tam nawiew? ja robię w kotłownie wm zrównoważoną, czyli nawiew i wywiew. Opory - od reku do najdalszego anemostatu. poczytaj, było... ad wydatek powietrza 100pa - to jest opór jaki pokona ta centrala przy wydatku 200m3/h spręż - na moją wiedzę - to jest max opór jaki może pokonać ta centralka, ale wtedy przepchnie odpowiednio mniej powietrza niż te 200m3/h. ale mogę się mylić... ps. już się nie wcinam. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 23.01.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 co do 100Pa to raczej to jest maks opór instalacji przy jakim da się uzyskać wydajność centrali 200 m3/h, przy większym oporze wydajność centrali maks będzie spadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hermik 23.01.2013 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) I. doczytałem : I tak : 1-„Opory przepływu powietrza liczymy na linii od wentylatora do najbardziej niekorzystnego punktu” 2- I sumujemy straty na wszystkich fragmentach (lini do najbardziej niekorzystnego punktu)i otrzymujemy wartość strat ciśnienia w całej instalacji . -z tym że dotyczy to instalacji nazwał bym to szeregowej czy w nazwijmy gwieździe jest tak samo ? II. w takim razie co to jest : -Spręż dyspozycyjny: 0-350 Pa edit: AD II już wiem o co chodzi 350Pa z wykresu przy 0m3/h , więc koledzy mieli rację 200m3/h przy 100Pa Podsumowując : 1 -Opory na sieci w moim przypadku (na schemacie) to przy założonych przekrojach ~ od reku do rozdzielacza Q=150m3/h ,L=7m,D=150=(15Pa) + rozdzielacz (20Pa) +do rozdzielacza np. do sypialni Q=50m3/h,L=10m,D=150=(3Pa) + Anemostat ~=(30Pa) = 68Pa -to wszystko jest za wentylatorem i tu pytanie : chyba mogę uznać że jest ok ? 2- planuje dać filtr skrzynkowy i rozumiem że umieszczam go za wentylatorem reku ? i dodaje do obliczeń ~30Pa 3- czy mam dodawać jeszcze opory na czerpni do nawiewu ? czy tak jak pisałem wyżej tylko opory za reku ? Edytowane 23 Stycznia 2013 przez hermik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 23.01.2013 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 co do 100Pa to raczej to jest maks opór instalacji przy jakim da się uzyskać wydajność centrali 200 m3/h, przy większym oporze wydajność centrali maks będzie spadać wydawało mi się, że to właśnie napisałem, ale jak widać 3ja z polskiego odbija się czkawką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hermik 23.01.2013 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 dokładnie tak pedronx ale ja niewierny jestem i musiałem to sprawdzić a co do pozostałych: Podsumowanie 1,2,3 możesz się wypowiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.