Magdal15 20.10.2009 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2009 ja mam stalową ROCA SWING PLUS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olika 20.10.2009 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2009 Magdal15 a jak wrazenia ? jestes zadowolona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magdal15 27.10.2009 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2009 używana była dopiero kilka razy i jestem bardzo zadowolona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirron 17.11.2009 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Witam! Przymierzam się do zakupu wanny, wybór mój padł na zwykłą wannę KOŁO Perfect 160/75/44.... jednakże zacząłęm się zastanawiać nad swoim wyborem i tu mam pytanko czy Koło to dobra firma jeśli chodzi o taką armaturę, czy może poszukać u innych producentów np Cersanit, Roca czy jeszcze jakichś innych... na co zwrócić uwagę przy wyborze.. gwarancja niby 7lat... Druga sprawa to sam montaż wanny, rozumiem że w komplecie dostanę jakieś nóżki i uchwyty do zamocowania do ściany ale czy to wystarczy? Czy trzeba dodatkowo podeprzeć wannę np ścianką z suporeksu - z tyłu, z przodu i od strony ściany, albo od spodu? Albo zastosować jakieś inne rozwiązania? Czy to co producent daje wystarczy...? Część wanny od łazienki planuje zabudować suporeksem z miejscem na rewizje i wnęką na stopy więc tutaj konstrukcja będzie wzmocniona.. Trzecia sprawa to powierzchnia pod wanną, obecnie po wywaleniu starej żeliwnej wanny obszar gdzie ma stanąć nowa wanna jest zaniżony ok 1-2cm względem pozostałej części podłogi i jest zachowany lekki spadek ku kratce ściekowej.... Zostawić tak czy wylać jakąś wylewke na równo z pozostałą częścią łazienki i np zabezpieczyć szkłem wodnym czy też jak kto woli folią w płynie (płytek pod wannną nie planuje)? Czwarte pytanie dotyczy odpływu wanny... obecnie po starej wannie jest kratka ściekowa żeliwna (ok 100mm średnicy) woda z wanny ściekała sobie bezpośrednio do kratki i leciała sobie dalej... Jak zrobić z nową wanną? Wywalić tą kratkę i co dalej...? A może zostawić taką kratke i stary system odpływu z wanny.... Nie mam koncepcji... Help Z góry dziękuje Pozdrawiam P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 17.11.2009 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Tu wybierali wanny: http://forum.muratordom.pl/jaka-wybrac-wanne,t36910.htm http://forum.muratordom.pl/wanna-tylko-jaka,t73306.htm http://forum.muratordom.pl/wanna,t90907.htm http://forum.muratordom.pl/wanna-magnolia-ravak,t108802.htm http://forum.muratordom.pl/wanna-prostokatna-jaka,t155536.htm http://forum.muratordom.pl/jaka-wanna,t17524.htm http://forum.muratordom.pl/wanna-zwykla-czy-z-hydromasazem,t71990.htm http://forum.muratordom.pl/wanna-akrylowa-uwagi-do-montazu,t65817.htm http://forum.muratordom.pl/wanna-panda,t60790.htm http://forum.muratordom.pl/za-i-przeciw-w-sprawie-uzytkowania-wanien-z-hydromasazem,t40292.htm http://forum.muratordom.pl/wanny-riho,t89510.htm http://forum.muratordom.pl/wanna-naroznikowa-odradzam,t15464.htm http://forum.muratordom.pl/wellness-w-domu,t3243.htm Reszta pytań czeka na fachowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirron 17.11.2009 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Tu wybierali wanny: Reszta pytań czeka na fachowców Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirron 19.11.2009 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Witam ponownie... niestety nie udało mi się uzyskac odpowiedzi na nurtujące pytania dlatego też zacząlem samemu kaleczyć rzemiosło i... w między czasie zakupiłem wanne więc pierwsza sprawa nieaktualna, wybór padł na Koło Perfect... mam nadzieje że dobrze wybrałem.. Jesli chodzi o montaz wanny to oprócz fabrycznych stópek zdecydowanie musze wykombinowac jakieś wzmocnienie konstrukcyjne gdyz jak stoi na samych stópkach to lekko się chwieje... co sądzicie o takiej zabudowie: gdzies wyczytałem żeby pod wanne połoćyć suporeks i przestrzeń między dnem wanny a suporkiem wypełnić pianka montażową... myślę że nie jest to głupi pomysł zwłaszca że miedzy dnem a podłoga mam ok 15cm luzu.. poza tym z przodu i z tyłu wanny zamierzam podmurować ściankę s suporeksu 6cm i zostawić małą dziure - wpust na krawędź wanny tak żeby wchodziła swobodnie między ścianę a postawioną podporę gdyż wanna będzie instalowana tak że trzema bokami będzie wpasowana we wnekę i będzie prawie na styk.. (zamotałem nieco).. Dobrze kombinuje? Odpływ... Wywaliłem starą kratke ściekową i została mi w podlodze rura żeliwna fi50 z takim szerszym kielichem, a w zasadzie to wystaje kolanko i teraz mam pytanko czy sa jakieś przejścia do tego typu rur, żeby przejść na plastikową 50-tke? Czy poprostu do syfonu wanny dobrac rurę elastyczną karbowaną fi50 i wsadzić na wcisk do tego kolanka i jakoś uszczelnic..? Aha i jeszcze jedno pytanie... co pierwsze wanna czy płytki na ścianie? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaEgon 20.11.2009 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Nie no z tą pianką, to lekka przesada. Jeśli dobrze wannę osadzisz, to nic nie będzie się ruszać. Najpierw płytki, później wanna. Ma właśnie stać na nóżkach i zabudujesz ją sobie na tej ściance z suporeksu i tyle. Nóżki przypadkiem nie są regulowane? Kolejna sprawa. Wanny nie wpuszczasz między ścianę a tą ściankę, która będzie od przodu. Wanna ma się na tej ściance opierać. Jakieś przejście powinieneś znaleźć. Pojedź sobie do OBI tam jest tego sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirron 20.11.2009 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Nie no z tą pianką, to lekka przesada. Jeśli dobrze wannę osadzisz, to nic nie będzie się ruszać. Najpierw płytki, później wanna. Ma właśnie stać na nóżkach i zabudujesz ją sobie na tej ściance z suporeksu i tyle. Nóżki przypadkiem nie są regulowane? Kolejna sprawa. Wanny nie wpuszczasz między ścianę a tą ściankę, która będzie od przodu. Wanna ma się na tej ściance opierać. Jakieś przejście powinieneś znaleźć. Pojedź sobie do OBI tam jest tego sporo. Dzięki. Przejściówke już znalazłem i jest OK... a z tym czy najpierw plytki czy najpierw wanna to widze że temat rzeka i ilu fachowców tyle opinii... i juz zbaraniałem... Natomiast jeśli chodzi o obudowanie to wanna ma się wspierać na zabudowie na sztywno na krawędzi wanny czy sfazować bloczki, wsunąc pod krawędź wanny i zostawić np 2cm luzu między wanną i bloczkiem a reszte uzupełnić pianką..? czy też całkiem na sztywno zrobić..? Tutaj znalazłem filmik i w sumie nie widać żeby fazował bloczki od ścian, więc chyba trzyma się na krawędziach... http://termodom.blogspot.com/2008/10/obudowa-wanny-i-nie-tylko.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert.k 20.11.2009 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Hej, Pianka do montażu wanny to kiepski pomysł bo pianka jeśli ma dostęp do powietrza to szybko się utlenia i kruszy. Do tego jeśli dostanie wody to strasznie pęcznieje i wszystko rozpycha. Nie od razu ale po czasie robi się duży kłopot. Ja montowałem po swojemu ale wyszło stabilnie. Do podłogi na klej do kafelek (już do płytek) przykleiłem 3 bloczki fundamentowe (zostaly po budowie szamba chyba). Na bloczki poszło po tubie silikonu. Na to poszedł dywan (kawałek starej wykładziny, i na to znowu po tubie silikonu na bloczek. Potem postawiłem wannę i zalałem ją wodą na 2 dni (jako docisk). Przy wypełnianiu wodą trzeba pilnować żeby siadła tam gdzie chcemy bo ma tendencję uciekać. Jak wyschło przykleiłem do podłogi bloczki suporeksu wokół wanny zostawiając między krawędzią wanny a bloczkiem 1cm luzu. Ile wysuwają się poza obrys wanny to kwestia estetyki i upodobań. Bloczki skleiłem siatką z klejem do kafelek. Po dniu obłożyłem płytkami dookoła. Narożniki u góry fazowałem kątówką dla lepszego wyglądu. 1 cm miejsca o którym wspomniałem pozwala akurat na wklejenie płytki (6-8mm grubości zazwyczaj - trzeba wiedzieć wcześniej). Na koniec obróbka fugą i silikonem. Wanna jest nie do ruszenia. Należy jednak pamiętać, że:jeśli wanna jest narożna to i przy ścianie trzeba brzeg podeprzeć co wymaga zdolności akrobatycznych, odrobiny precyzji i pomocnika.DNO W WANNIE NIE JEST POZIOME !!!, a co za tym idze bloczki muszą miec taki spadek jak jego dno - łatwo to na sucho zmierzyć poziomicą do brzegu wanny. Jeśli zapomnisz wanna wyjdzie krzywo i woda gorzej odpływa, i nie będzie to estetycznie wyglądać - spadek to przeciętnie 2cm/m. Pamiętaj też o kafli rewizyjnej. Ja nie dawałem drzwiczek ani magnesów. Przy otworze pod kafle brzegowe podłożyłem ścinki płytek aby mieć sie do czego przykleić i wkleiłem kaflę rewizyjną na 4 małe placki sylikonu (w miarę to stabilne ale do wyrwania bez wysiłku). Taką kaflę zafugowałem z całą resztą. Nie widać dzięki temu, żadnych dodatków w obudowie a wyjęcie kafli to kilka lekkich stuków ręką aby fuga się wykruszyła i oderwanie od silikonu. Może nie całkiem praktyczne ale za to bardzo estetyczne. I ile razy się to rozbiera - może raz do roku i to już jak żaden kret czy inna chemia nie pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EZS 20.11.2009 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 a my daliśmy pod spód styropian. Zrobiła się stabilniejsza i woda nie stygnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirron 21.11.2009 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 a my daliśmy pod spód styropian. Zrobiła się stabilniejsza i woda nie stygnie Też myślałem o styropianie tyko boje sie ze sie wygniecie z czasem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 21.11.2009 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 od tego żeby nic się nie wyginało są mocowania wanny a nie styropian też panuje ocieplić od wewnątrz swoją przyszła wannę, myśłałem o kombinacji pianki ze styropianem, a to wszystko zainspirowane godzinami przemyśleń w obecnej wannie akrylowej gdzie mimo ciepłej łazienki i gorącej wody w wannie w d..pę szybko zimno się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirron 21.11.2009 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 od tego żeby nic się nie wyginało są mocowania wanny a nie styropian też panuje ocieplić od wewnątrz swoją przyszła wannę, myśłałem o kombinacji pianki ze styropianem, a to wszystko zainspirowane godzinami przemyśleń w obecnej wannie akrylowej gdzie mimo ciepłej łazienki i gorącej wody w wannie w d..pę szybko zimno się robi hmm... nie myślałem że w akrylowej moze byc zimniej niz w żeliwnej czyli moze jednak pomysł z suporeksem i pianką pod dnem wanny nie jest taki zły... a dodatkowo ścianki obudowy i reszte podłogi obłożyć styropianem... to już hardcore chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EZS 21.11.2009 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 hmm... nie myślałem że w akrylowej moze byc zimniej niz w żeliwnej ... Jest, bo żeliwna trzyma ciepło i ma grube ścianki Nam też marzły pupy, stąd styropian rzeczywiście wanna stoi na nóżkach i przykręcona jest do ściany (u nas jest standardowa osłona a nie żadna ścianka) a styropian tylko trochę ją stabilizuje a generalnie to grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 21.11.2009 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 no, nie przesadzaj z tym grzaniem jedynie powoduje brak wychładzania, ale to i tak dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siggialka 21.11.2009 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Natomiast jeśli chodzi o obudowanie to wanna ma się wspierać na zabudowie na sztywno na krawędzi wanny czy sfazować bloczki, wsunąc pod krawędź wanny i zostawić np 2cm luzu między wanną i bloczkiem a reszte uzupełnić pianką..? czy też całkiem na sztywno zrobić..? Tutaj znalazłem filmik i w sumie nie widać żeby fazował bloczki od ścian, więc chyba trzyma się na krawędziach... http://termodom.blogspot.com/2008/10/obudowa-wanny-i-nie-tylko.html Mirron, ze tak zapytam, po co ci to wiedzieć? chcesz zrobic to sam i miec syfną łazienkę czy chcesz moze przypilnować fachowca? A moze sam jestes fachowcem i chcesz sie dowiedziec jak robic? Tacy tez juz uczyli sie tu fachu Najpierw kafle nad wanną potem dostawiasz wanne i ją obudowujesz ale nie tak jak pseudofachowcy, ze obrysowują sobie wanne, potem ja odstawiaja na bok, murują z bloczków i wstawiaja ją do srodka tylko ustaw ja porządnie, zrób próbę szczelnosci, podmuruj uskok tak zeby mozna było wsunąć stopy i potem polóż kafle. Oczywiscie wielkie znaczenie ma tu wymierzenie linii tak aby fugi i ciecia płytek fajnie sie zgrywały i od czoła wanny nie wychodziła jakas mała scinka. Looknij na to: http://www.rolicz.com/prace1darek.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 22.11.2009 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 Robił ktoś jeszcze taką mini-izolację wanny od środka ze styro? Warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirron 22.11.2009 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 Mirron, ze tak zapytam, po co ci to wiedzieć? chcesz zrobic to sam i miec syfną łazienkę czy chcesz moze przypilnować fachowca? A moze sam jestes fachowcem i chcesz sie dowiedziec jak robic? Tacy tez juz uczyli sie tu fachu Najpierw kafle nad wanną potem dostawiasz wanne i ją obudowujesz ale nie tak jak pseudofachowcy, ze obrysowują sobie wanne, potem ja odstawiaja na bok, murują z bloczków i wstawiaja ją do srodka tylko ustaw ja porządnie, zrób próbę szczelnosci, podmuruj uskok tak zeby mozna było wsunąć stopy i potem polóż kafle. Oczywiscie wielkie znaczenie ma tu wymierzenie linii tak aby fugi i ciecia płytek fajnie sie zgrywały i od czoła wanny nie wychodziła jakas mała scinka. Looknij na to: http://www.rolicz.com/prace1darek.pdf Po co mi to wiedzieć? Niestety robię remont własnymi siłami, gdyż nie stac mnie na ekipę remontową i nie chciałbym schrzanić montażu wanny co wydaje się proste ale chyba jednak do końca nie jest... w związku z tym pytam forumowiczów doświadczonych mniej lub więcej o porady itp.. Jakąś koncepcje na montaż już mniej więcej mam, tyle że nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy obudowa ma byc do krawędzi wanny czy ma wchodzić pod krawędź i podtrzymywać "kołnierz" wanny.. od przodu gdzie będzie glazura ma wg mnie raczej wchodzić pod krawędź gdyż trzeba cofnąć zabudowę aby płytki licowały się z krawędzią wanny a z tyłu chyba wygodniej będzie zrobić do krawędzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siggialka 22.11.2009 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 ogladałes pdfa? widziałes te kreski na podłodze robione ołówkiem? to jest zewnętrzna krawędź wanny. Ytongi cofasz względem tej krechy o jakies 15-18mm. Wanny akrylowe sa krzywe i nie trzymają geometrii dlatego nie zdziw sie jak srodkiem wanna bedzie licować sie z płytkami a narozniki bedą wystawać. Ytong ma tez wchodzić pod kołnież wanny i być zklinowany scietym odpadem ( jak bedziesz wsadzał ytong bedziesz wiedział dlaczego sie go scina) na klej. Powodzenia w robocie, na bank dasz ciała ale za to druga wanna juz pójdzie ci lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.