shinobi 19.01.2007 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2007 Witam Mam problem z drzwiami Porta. Przyjechały do mnie z 3-ciej reklamacji i odmówiono mi naprawy, ale może w celu wyjaśnienia wkleje pismo, które wysłałem do Porty: Dnia 18. grudnia 2006 r. otrzymałem drzwi Porta 60 cm z bulajem w wyniku zwrotu reklamacji po naprawie. Skrzydło to było reklamowane dotychczas już 2 razy. Powodem pierwszego zlecenia reklamacyjnego były poprzeczne jasne pasy nie będące usłojeniem, lecz wyraźnie powstałe w wyniku błędów w procesie technologicznym produkcji skrzydła (szczególnie widoczne w okolicach górnej części bulaja oraz poniżej, w dolnej części skrzydła), jak również zacieki lakiernicze oraz uszkodzenie okleiny na całej długości przylgi (wszystkie wady stwierdzono na obu stronach skrzydła). W wyniku pierwszej naprawy usunięto zacieki, „blizny” oraz uszkodzenia w okolicach przylgi, jak również położony został nowy fornir, jednakże tylko na jednej stronie skrzydła (na węższej stronie). Można to stwierdzić po tym, iż na stronie, na której wymieniono fornir, nie wyfrezowano dokładnie otworów na klamkę oraz zamek. Ponadto w wyniku transportu po pierwszej naprawie nastąpiło uszkodzenie bulaja w postaci wyraźnych zarysowań. Powodem drugiego zgłoszenia reklamacyjnego były więc wyraźne poprzeczne pasy na powierzchni skrzydła od strony przylgi, na której nie naprawiono forniru, oraz uszkodzenia bulaja. Stwierdzam, że w wyniku drugiej naprawy skrzydła usunięto wady w zakresie zarysowania bulaja, natomiast nie usunięto wad w postaci poprzecznych pasów. Przebarwienia te z pewnością nie są usłojeniami oraz cechą okleiny naturalnej, lecz wyraźnie wadą powstałą w procesie produkcji. Można to stwierdzić porównując fornir po stronie, na której znajduje się przylga z fornirem po stronie skrzydła, która została naprawiona. Ponadto obie strony skrzydła różnią się od siebie wyraźnie odcieniem, co również świadczy o tym, że naprawiano tylko jedną stronę skrzydła. Porównując to skrzydło z innymi skrzydłami w tej samej okleinie (Sapelli nr 2), które zostały wymienione w ramach pierwszego zgłoszenia reklamacyjnego, podtrzymuję twierdzenie, iż poprzeczne pasy z pewnością nie są naturalnym usłojeniem czy elementem naturalnej okleiny, lecz ewidentną wadą powstałą w procesie produkcji skrzydła. W związku z powyższym proszę o naprawę skrzydła w postaci usunięcia w/w wad forniru, tak jak miało to miejsce w przypadku pierwszego zgłoszenia reklamacyjnego, lub wymiany skrzydła na nowe. Dzisiaj dostałem maila, że na podst. punktu 12 odmówiono reklamacji, ponieważ cechy te są naturalnym elementem tej okleiny, co dla mnie jest wierutną bzdurą, tym bardziej, że pierwszą reklamację uznali bez problemu. Uważam, że Porta po prostu jedzie po bandzie i postanowiłem im tego nie przepuścić. Kobieta ze sklepu, gdzie kupiłem drzwi (zasrany Bel-Pol we Wrocławiu), też już zaczyn reprezentować interesy Porty. Moje pytanie jest takie: co wg was moge zrobić? Na te drzwi czekam już 6 miesięcy, więc poczekam i 3 kolejne, tylko jak dalej postępować? Czy mam szanse z tą cholerną firmą? Nie zamierzam w ogóle przyjmować tego towaru, najchętniej niech jadą z powrotem, ale na jakiej podstawie? Zamierzam się spotkać z rzecznikiem praw konsumenta, tylko nie wiem czy to coś da. Jak wybrnąc i nie dać się wydymać Porcie? Z góry dziękuję za pomoc,Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotograf 19.01.2007 23:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2007 Jak wybrnąc i nie dać się wydymać Porcie? Z góry dziękuję za pomoc, Maciej reklamuj w sklepie z tytułu niezgodności towaru z umową - złóż pismo reklamacyjne ze swoimi roszczeniem i to niech sklep sie buja z Portą Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1560220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BK 20.01.2007 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 To jest niestety Porta. też kupowałam przez BelPol we Wrocławiu. Też czekałam miesiącami, potem były drobne reklamacje. Drzwi tanie, więc są, ale drugi raz bym Porty nie kupiła. Przez drzwi zewnętrzne wieje - jest to mostek termiczny, wiecznie są problemy z otwieraniem i zamykaniem - bo drewno pracuje. Wewnętrzne też są z Porty i sami wiemy co z nimi przeszliśmy - mieli kilka miesięcy opóźnienia.Powinno to być ostrzeżeniem dla wszystkich chętnych na zakup Porty.Zalety to w miarę fajny wygląd no i niska cena. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1560272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shinobi 20.01.2007 09:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 fotograf - a co jeśli sklep twierdzi, że Porta "naprawde super" (tak mi doslownie powiedziano) wykonala reklamacje i oni uwazaja (Bel-pol), ze te drzwi nie posiadaja juz wady? Czy moge po prostu nie przyjac towaru?Zamierzam ponownie umowic sie z Bel-polem na ogledziny u nich w magazynie i ponownie, jak krowie na rowie, wytlumaczyc i pokazac wady. BK - czy tez mialas w swoim przypadku takie opory Bel-polu? Wydaje mi sie tez, ze Bel-pol nie dostarczyl tego pisma do Porty i nikt tam nie widzial tego, co wysmazylem. Czy wg was mam szanse? pzdrmaciej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1560427 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monieq 20.01.2007 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 ja co prawda nie mialam przypadku reklamacji drzwi mialam natomiast problem z butami firmy Bata, kilka lat temu to bylo, a kosztowaly tyle, ze i drzwi za to mozna bylo kupicnie chcieli oddac kasy po 2 reklamacjach, wiec napisalam pismo do Państwowej Inspekcji Handlowej i poprzez mediacje prowadzone przez Inspekcje w koncu udalo się oddac trefny towar i odzyskać kase polecam, nie trwalo to jakoś kosmicznie długo ja napisałam list i dołączyłam kopie wszelkich pism i dokumentów, które kierowałam do sprzedawcymoże trzeba tam najpierw zadzwonić żeby zbadać jakie procedury obecnie obowiązują bo moje doświadczenia mogą byc przeterminowane powodzenia, trzymam kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1561025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 20.01.2007 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 Echhhhh....PORTAJa jestem nia zalamany. Trzykrotnie dostarczali mi oscieznice i trzykrotnie je zwracalem - od prawie roku podstawowa ich bolaczka jest obnizajaca sie jakosc. Ciesz sie ze tylko masz smugi w okleinie i zacieki. Powodem moich zwrotow byla odklejajaca sie okleina. Klient juz chyba zalamany - bo nawet do mne nie dzwoni potulnie czekajac na to co bedzie dalej - ja Twarz przed nim stracilem i co mam zrobic?Jedyne wyjscie - przestac Tym handlowac i do tego sie przymierzam. A serwis i gwarancja w tej firmie - problem znany od wielu lat i niezmienny. Oni robia dobrze tylko My mamy wymagania z kosmosu Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1561098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
celtorek 20.01.2007 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 Witaj. Uważam , że sprawę bez większych nerwów powinien pomóc załatwić Rzecznik Praw Konsumenta.Pomoże bezplatnie zwrócić się we właściwej formie , w oparciu o przepisy do firmy odpowiedzialnej za wadliwy towar.Powinno zadziałać. Dyskusja w sklepie o jakości towaru- nic nie pomoże. Tylko zbędne nerwy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1561134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 20.01.2007 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 Sprawę masz wygraną w sądzie - "go to" dobry adwokat i wal odszkodowanie za próbę oszukania Cię. W Łodzi są 2 czy 3 biura prawne, które trudnią się takimi przypadkami i mają masę roboty. Jest tylko jeden problem - w naszym kraju sprawy w sądach trwają od 1 roku do 2 lat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1561508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shinobi 21.01.2007 12:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Dzieki wszystkim za sugestie 2 lata to chyba za dlugo jak na mieszkenia bez drzwi do łazienki Ale na pewno w tym tygodniu odwiedze rzecznika praw konsumenta, mam zamiar tez spotkac sie z bel-polem i pokazac im o co mi chodzi. Dam niebawem znac jak sie sprawa dalej wyjasnia i ciagnie. Wg mnie pierwsza reklmacja zajmowaj sie inny fachman i uznal wymiane 2 skrzydel na nowki bez zadnego gadania, natomiast tym sie zajmuja chyba inni, ktorzy nie daja za wygrana. No bo inaczej tego nie jestem w stanie sobie wytlumaczyc. Pozdr Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1562312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogumiła 21.01.2007 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Ja kupiłam drzwi Pol-skone w Budusie - również we Wrocławiu. Reklamowałam 4 skrzydła. Nawet mi się nie chce wdawać w szczegóły. Jutro jadę do Klubu Federacji Konsumentów. Zobaczymy, czy coś zdziałam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1562697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shinobi 07.02.2007 20:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Witam ponownie Odgrzewam kotleta bo to final tej sprawy. Dzisiaj widzialem sie w Bel-polu z regionalnym PH Porty - facet spojrzał na drzwi i powiedzial "usączenie" - twierdzi, ze niestesty, raz na 100 drzwi takie rzeczy sie zdarzaja i jest to naturalne uslojenie i cecha takiego forniru. Kiedy go spytalem co zrobilby na moim miejscu, wciagnal katar nosem, podal mi reke i poszedl. Facet stwierdzil, ze nie ma szans, bo jest to naturalne i tak juz jest.Bylem u rzecznika, w sumie jeszcze jutro pojde, ale chyba nie ma sensu juz sie z tym bujac. Widac jak przebiega poprzeczny jasny pas i byc moze jest to "usączenie", ale wg mnie pojechali po bandzie. Nie chce mi sie juz dalej z nimi walczyc, moze tez wzgledu na inny pozytywny, przypadkowy fakt zwiazany z calym tym zakupem.Dwa inne skrzydla Porta wymienila na nowe bez zajakniecia, natomaist w tych zrobila wszystko poza ta strona, ktora uwazaja za naturalny przypadek. Wg mnie racji nie maja, ale chyba sprawa jest nie do wygrania - co o tym sadzicie? Bogumiła - udalo sie z Budusem i Polskone? Jak oceniasz Budus? Ja kupowalem u nich jedna rzecz, czekalem bardzo długo na nia, ale generalnie zaluje, ze kupilem w Belpolu, a nie w Budusie. PozdrawiamM. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1598820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aqep 07.02.2007 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Twoja sprawa jest prosta do wygrania jak bulka z maslem. Jak to zalatwisz to czekam na piwo. Robisz tak: wchodzisz do sklepu i mowisz:(TY) dzien dobry chcialem zareklamowac u Panstwa w sklepie drzwi. (SKLEP)A w czym ma Pan problem? (T)W tym, ze drzwi nie sa takie jakie zamowilem i jakie wybralem z katalogu...(S)Prosze pana po pierwsze to wie pan, ze reklamacja to do producenta bo on jest gwarantem, po drugie to te drzwi maja taka nature a to ze pan uwaza to za wade to juz nie nasza wina...(T)Prosze pana/pani po pierwsze prosze przyjac ode mnie PISEMNA REKLAMACJE z ADNOTACJA ze reklamuje na podstawie niezgodnosci towaru z umowa i z adnotacja ze zadam wymiany na nowe POZBAWIONE tej wady lub zwrot pieniedzy wraz z kosztami poniesionymi do tej pory..jako POWOD prosze wpisac fakt, ze nie zostalem przed zakupem poinformowany o mozliwosci wystapienia takiego uslojenia a z reklamy i powszechnie dostepnych broszur wiedza taka byla nieosiagalna. O mozliwosci wystapienia takiego faktu(uslojenia) zostalem poinformowany dopiero przez przedstawiciela producenta a nie panstwa sprzedawcow, co uwazam, za swiadome dzialanie z panstwa strony majace na celu uatrakcyjnienie produktu i zachecenia mnie do zakupu...zabierasz podpisana reklamacje z datami i przychodzisz za 14 dni...AMEN... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1598916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotograf 07.02.2007 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Twoja sprawa jest prosta do wygrania jak bulka z maslem. Jak to zalatwisz to czekam na piwo. Robisz tak: wchodzisz do sklepu i mowisz:(TY) dzien dobry chcialem zareklamowac u Panstwa w sklepie drzwi. (SKLEP)A w czym ma Pan problem? (T)W tym, ze drzwi nie sa takie jakie zamowilem i jakie wybralem z katalogu...(S)Prosze pana po pierwsze to wie pan, ze reklamacja to do producenta bo on jest gwarantem, po drugie to te drzwi maja taka nature a to ze pan uwaza to za wade to juz nie nasza wina...(T)Prosze pana/pani po pierwsze prosze przyjac ode mnie PISEMNA REKLAMACJE z ADNOTACJA ze reklamuje na podstawie niezgodnosci towaru z umowa i z adnotacja ze zadam wymiany na nowe POZBAWIONE tej wady lub zwrot pieniedzy wraz z kosztami poniesionymi do tej pory..jako POWOD prosze wpisac fakt, ze nie zostalem przed zakupem poinformowany o mozliwosci wystapienia takiego uslojenia a z reklamy i powszechnie dostepnych broszur wiedza taka byla nieosiagalna. O mozliwosci wystapienia takiego faktu(uslojenia) zostalem poinformowany dopiero przez przedstawiciela producenta a nie panstwa sprzedawcow, co uwazam, za swiadome dzialanie z panstwa strony majace na celu uatrakcyjnienie produktu i zachecenia mnie do zakupu...zabierasz podpisana reklamacje z datami i przychodzisz za 14 dni...AMEN... za 15 - coby nie zdążyli wysłać odpowiedzi a jak nie wyślą to znaczy, że uznają Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599034 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shinobi 07.02.2007 22:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 hmm, to co napisales ma rzeczywiscie sens. I uwazasz, ze to bedzie wystarczajacym argumentem na wymowke w stylu: zgodnie z p. 12 reklamacji jest to naturalne usłojenie drewna? chetnie to piwo Ci postawie pzdr maciej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599093 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shinobi 07.02.2007 22:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 i rozumiem, że sklep jest zobligowany przyjac reklamacje? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shinobi 07.02.2007 22:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 aqep i fotograf wlasnie wzialem do rąk katalog porty - opis do drzwi toledo i sevilla: "pragniemy zwrócić Państwa uwagę, że wystepujące na powierzchni okleiny nieliczne odbarwienia i różnice w usłojeniu, są charakterystyczne dla tej grupy produktów i świadczą o ich naturalności oraz uroku prawdziwego drewna" wygląda na to, że porta jużo tym pomyślała czyli w sumie "wiedziały gały co brały" - wg mnie zostałem poinformowany. co o tym sądzicie? pzdr maciej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaweL71 07.02.2007 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 ...zabierasz podpisana reklamacje z datami i przychodzisz za 14 dni...AMEN... Porta, lub sklep na pewno przegrała by sprawę, ale... po 2 latach procesu. To że masz rację nie oznacza że automatycznie muszą zostać spełnione twoje żądania. Producent może to kwestionować i sąd zdecyduje o odpowiedzialności sprzedawcy. Jeżeli katalog dostałeś w sklepie w którym kupiłeś drzwi, to właściwie zostałeś poinformowany. Informacji musi udzielić sprzedawca, producent nie jest stroną. Jeżeli masz go z innego źródła to możesz iść do sądu, ale czy się opłaci? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 07.02.2007 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 (T)Prosze pana/pani po pierwsze prosze przyjac ode mnie PISEMNA REKLAMACJE z ADNOTACJA ze reklamuje na podstawie niezgodnosci towaru z umowa i z adnotacja ze zadam wymiany na nowe POZBAWIONE tej wady lub zwrot pieniedzy wraz z kosztami poniesionymi do tej pory....... Wszystko się zgadza, poza nazwą - to już nie jest reklamacja. Ty nie żądasz naprawienia drzwi, tylko wywiązania się z umowy, albo zerwania umowy. Stroną jest sklep, a nie - producent. Po tym wątku już wiem, że należy omijać drzwi Porta. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 08.02.2007 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Po roku czasu odkleja sie okładzina w dzwiach wejsciowych - firma Porta i to w bloku ! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotograf 08.02.2007 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 aqep i fotograf wlasnie wzialem do rąk katalog porty - opis do drzwi toledo i sevilla: "pragniemy zwrócić Państwa uwagę, że wystepujące na powierzchni okleiny nieliczne odbarwienia i różnice w usłojeniu, są charakterystyczne dla tej grupy produktów i świadczą o ich naturalności oraz uroku prawdziwego drewna" wygląda na to, że porta jużo tym pomyślała czyli w sumie "wiedziały gały co brały" - wg mnie zostałem poinformowany. co o tym sądzicie? sądzimy, że najlepiej takie rzeczy kupować przez internet lub zamawiać telefonicznie - ma sie wtedy 10 dni na zwrot bez podania przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/69992-reklamacja-drzwi-porta-pomocy/#findComment-1599570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.